Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Aloitin nyt uuden ketjun, ettei paisu vanha liian pitkäksi:)

Alla linkki edelllisiin keskusteluihin:

Sivut

Kommentit (38)

Meille ei ihmeitä kuulu, ei onneks pahoinvointia, hieman väsymystä on ja rinnat turvoksissa. Mutta ihan käsittämätöntä, että maha tuntuu koko ajan turpoavan, ekaa odottaessa mahassa ei tapahtunut mitään piiitkääääään aikaan.

Voikohan olla mahdollista "valemenkat", niinku joku aiemmin mainitsi. Mulla kun oli viimeset menkat, niin just niitä ennen oli vähästä veristä vuotoa, mitä ei oo koskaan ollu kesken kierron. Aattelin siis että olisko sillon voinu olla kiinnittymisvuotoa ja sen jälkeen menkat ja raskaus kuitenki jatkunu? Onko siis sellane mahdollista?

Ei vaan olla vielä kellekkään kerrottu ja en haluais että maha vielä näkyis, mutta ei kai sille mitään voi. Niin ihanaahan tämä loppujen lopuksi on...

Lomalla ollaan tämä ja ens viikko, ihanaa ollu nukkua päikkäreitä esikoisen kanssa. Ja ulkoiltu on paljo... ihanaa.

Onnea kaikille uusille odottajille!

Fysitar rv 5+6

p.s ens tiistaina eka nla

Ilmoittaudun nyt tänne odottajaksi! Olen tehnyt haaleita plussia tässä kolmen päivän ajan, ja rinnat on kipeät (nyt eivät kauheasti mutta aiemmin kyllä!) ja kuvottaa jatkuvasti. Lisäksi vatsanpohjasta nipistää seisomaan noustessa ja yskiessä ja semmoista. Ensimmäistä ollaan yritetty tässä jo kohta vuosi, että kiva olisi jos kaikki onnistaisi!

Ollaan oltu niin onnellisia, ettei vähemmästä väliä! Kerrottiin tänään miehen vanhemmille, kun mitäpä sitä säästelemään, ajattelen. Tuleva pappa alkoi itkeä. :)

Oon tosi hermona välillä, kun ei voi olla satavarma että kaikki on kuin pitää. Toisaalta eipä mistään tiiä mitään kuitenkaan elämässä, että kai se pitää ottaa rennosti vaan. Mutta varmaan tiiätte mitä tarkoitan..

Eniten jännittää ne haaleat viivat, mutta kun nyt jo niinkin valtavassa määrässä kuin seitsemässä testissä kolmen päivän aikana on kaikissä näkynyt kaksi viivaa, eikä koskaan ennen ole, niin eiköhän se ole sitten selvä. Jänskää vaan, että jotenkin huijataan!

virva, 5+

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos Koralli73

Virvaliekki: en mäkään sillä sylkitestillä mitään saanut koskaan näkyviin. Digitaalsiet ovistestit olivat ainoat jotka näyttivät kun psytyi aamupissasta katsomaan.

Närästystä tänään, ja väsyä. Tissit tosi tosi kipeät. Jänskätin kovasti pupuilua raskautumisen jälkeen ja ei mitään vuotoa JEE <3 Tänään siis kotiuduin reissusta ja näin miehen ekaakertaa viikkoon.

Huomenna lähdetään mökille ja sinne tulee liuta kavereita. Täytyy vissiin kertoa kun oon huono teeskentelemään.

T:Vacsuli rv 5+4

Jospa minäkin joskus tänne kirjoittelen... oon tuolla taustalla lueskelluja aina on ollu aikeissa kirjoittaa...

Meillä on myös brion kaksostenrattaat vierekkäin istuttavat.pienimpien ikäero 1v 3kk ja vaavilla oli pehmee kantokoppa ja minä kyllä tykkäsin. ja lisäksi on yhdistelmät joten eiköhän niillä mennä... Meillä on myös siinä mielessä onnellinen tilanne ettei paljoo tarvii vaaville ostaa mitään ku kaikki on valmiina!

minunkin pitäis soittaa neuvolaan aikaa mutta se vaan aina jää... eipä kyllä mitään kiirusta taida olla...

minullakin on järkyttävää kuvotusta näin illalla ,eikä oikein tiedä mitä tahtois syödä... kivennäisvesi auttaa jonkin verran.

Mutta jospa minä nyt vähä reipastuisin ja saisin tänne enemmönkin kirjoiteltua!

viikonloppuja!

Järvis viikkoja ei muista... oisko 7 ja jotain!

Ihanaa olla LOMALLA!!! Tänään ajettiin 550km kotiin viikon reissusta. Oli todella ihana lomareissu.. Olla ihan korvessa kaukana sivistyksestä ihan perheen kesken. Ihan oli melkein haikeaa tulla kotiin mutta onneks lapset tappeli koko loppumatkan autossa niin kotipihaan ajo tuntui taivaalliselta.. Maha tuntuu normalisoituneen, turvotus ei siis ole ainakaan lisääntynyt. ja mikä parasta; KUVOTUS JA HUONO OLO ON TIESSÄÄN!!! Pitää tosin koputtaa puuta.. vielähän se ehtii takas tulla.. Pahin väsymyskin alkaa helpottaa, voihan se olla kyllä suurimmalta osin tän lomankin ansiota. Mutta hullu ko olen ja ahne niin tottahan sitä piti muutama keikkayö ottaa lomallekin.. Viikon päästä siis la-su yöksi töihin. Maanantaina olisi se ultra yksityisellä. En mä tiedä ultraako ne mutta ei ne vissiin noissa yksityisissä ole niin tarkkoja ko kunnallisella jos haluaa vaan vähän kurkkia onko siellä mitään ja ketään.. Ja mikä tärkeintä, onko siellä haisuli vai peräti tiuhti ja viuhti :) Vai onko teillä muilla ketä on ultrassa jo yksityisellä käyny ollu joku ihan lääketieteellinen syy käydä? Tiistaina sit eka neuvola.. Ja kai sitä kohta puoliin pitää alkaa sitä np-ultra aikaa soittelemaan. En kyllä soita sitä ennenku palaan lomalta töihin ja saan tietää työvuorot.. Noh, nyt vois mennä löhöämään soffalle.. Oliko sitä Maaliskuisten keskustelufoorumia jossain? Onko täällä muuten muita keskiseltä uudeltamaalta? Vois jotain tapaamisia järjestää jossain vaiheessa? Ite ainaki kaipaan viimeistään äippälomalla seuraa.. Ja kaverit on kivoja ;)

- YLIPIRTEÄ kolmekamua rv 7+6, joka voisi lahjoittaa pirteyttään kaikille sitä kaipaaville.. joten jonoon vaan

Lytte: mä kanssa katselin jo ennen plussaa pakkausta uteliaana, ja oli myös mun makun että aion ottaa kun oli mukavan näköisiä vaatteita! Tiiä sitten paljonko esim toppapukua jne tarvii, ja meillä on niitä tallessa kun edelliset olleet syys/talvivauvoja. Tää kuitenki jo talvella istuu ettei pulkassa jos märkää niin pakkauksen puvulla pärjää.. hieman aikaista joo.. :) Meillä ainakin mahtui emmaljungan pehmeä koppa esim matkarattaisiin, ja niitäkin on sisaruksille ihan kivoja jos ei tarvi mitään maastoreittejä mennä :)

Ja joku mietti kun tulee vauva eri vuodenaikaan.. Samoja ajatuksia täälläkin, kun meillä siis synt 9/05 ja 11/03, eli oikeesti lähes harmainta aikaa ja talvea vasten. Ja nyt tulee kevääksi.. Toisaalta ihan kiva sitten olla isompien kanssa kotona. olen jo ajatellu ruveta katteleen jotain kanto/rintareppuja tms, jos vauva sit kulkis osin siinäkin. Kun eivät tulleet silloin talvivauvoilla ees mieleen.. ja ainakin ekaa on niin helppo viedä rattaissa kun ei ole muita niihin änkemässä.

Ja muillekin: Meillä on mummeille aina kerrottu siä vkolla 12 suurin piirtein, ja salassa ois pysyny kauemminkin, tokasta ostin ekat mammahousut vasta puolivälin jälkeen eikä sitkä ois ollu pakko.. saas nähdä miten nyt käy..

Ollaanko me muuten niin suvaisevaista sakkia et jos sitten meneekin yliaikaiseks huhtikuulle tai tulee etukäteen jo helmikuussa, niin saaku sakkiin jäädä? Itestä tuntuis sitten vähän hassulta vaihtaa jos ensin koko odotusajan tutustutaan..

Mutta nyt ruuanlaittoon, vkonloppuja kaikille!

tanja rv 5+3 ja typyt

Eli yhdessä kasassa ollaan, hät'hätää... Se oksennus sitten saapui vieraaksemme pe-aamuna, ja olo oli kamala. Eilen en oksentanut, mutta kuvotti koko pvän. Tänään taas oksensin, ja pääsinkin "jaloilleni" sängystä vasta 15:30... Luojan kiitos mies on kesälomalla nyt!!! Mutta vähänkö ketuttaa, jos tää olo jatkuu, ja meiän kesäloma menee mun oksennellessa :(

En ehtinyt teiän kuulumisia lukea vielä ollenkaan, samoin esittelypinon päivitykset on ihan hakusessa... Jos joku haluaa, niin saa sitä päivittää (mikäli päivitettävää on tullut). Mä otan sen projektiksi viim. lomien jälkeen, eli joskus elokuun puolivälistä eteenpäin. Nyt ei oikeesti pysty istumaan koneella :(

Mutta parempaa oloa toivoen ja toivotellen,

Pi-Ki 6+2

P.S. Huomenna se alkurask. ultra klo 16:20. Koitan ehtiä illalla kuulumiset sieltä kertomaan!

Kahvia hörpin ja valmistaudun siivoamaan. Tehtiin eilen katto ja lattia valmiiksi - eli juuri sopivasti meitin kemuja varten ;) Eihän myö mitään viimetippaan jätetä...

Rattaita olen mittinyt minäkin, kun nuo yhdistelmät vaihdettiin brion istumapeleihin, kun poju oli sen 9 kk. Tyttö oli meillä 3,5 vuotias, kun poika syntyi joten on kävellyt itse kokoajan sen jälkeen. Poikakin on jo hyvä kävelijä, mutta hiukan arveluttaa tuo talven loppu ja ikää on kuitenkin alta 3 v, kun tulokas syntyy. Jonkinlaiset sisarusrattaat tarvisin. Pehmeä kantokoppa vielä löytyy tytön ajoilta, joten sen voisi vauvalle sujauttaa. Poika kun oli kesävauva niin ä-pakkauksen makuupussin päällä tuo kuumana kesänä 06 matkasi.

Pakkauksen kuvia kävin katsomassa ja se meinattiin ottaa. Noista tämän vuoden malleista tykkäsin, joten toivottavasti sitä on sitten saatavilla. Joudun tuon hakemuksen kyllä heti täyttämään, kun mahdollista työn takia, meillä töissä on vaan 1krt kuussa se kokous missä nuo päätetään - saan siis palkkaa alku ä-lomalta. Olen saanut paljon vaatteita ja samoin itse kierrättänyt, joten on pienet tällähetkellä aika vähissä.

mummu tuli palaillaan...

Lytte ja murut

Ensimmäinen varsinainen kesälomareissu onnistuneesti takana. Autossa yökötti koko ajan. Titi-nalle talossa ja konsertissa voin kohtuu hyvin. Seuraavana päivänä muumimaailmassa kuvotus iski aika pahana aina, kun olin hiukankin pidempään syömättä. Asuntomessuilla olinkin sitten varautunut suolatikuilla. Rouskuttelin niitä vähän väliä ja kävin tietty myös syömässä ja kahvilla. Täytyy kyllä sanoa, että helpolla pääsen jos tämä kuvotus on samanlaista kuin kahdessa ekassa raskaudessa eli kunhan syö säännöllisesti niin ei tarvi kuitenkaan oksentaa. Muistaakseni oksensin ekassa ja tokassa raskaudessa vain kaksi kertaa. Jos menee entisen mallin mukaan, niin viimeistään parin viikon päästä on jo loisto-olo. Paljon tsemppiä teille paljon pahemmasta kuvotuksesta kärsiville!

Me ei olla kerrottu vielä kuin mun siskolle ja yhdelle kaverille raskaudesta mutta huomenna taidan jo narahtaa pomolle. Meidät on nimittäin kutsuttu sinne syömään ja tarjolla takuuvarmasti esim. graavilohta ja viiniä.Kyllähän tuo vatsakin jo pömppää - uskomatonta mutta totta. Olisikohan niin, että vatsalihakset antaa helpommin periksi, kun on aiempia raskauksia takana. En olisi kyllä ennen ekaa neuvolaa halunnut kertoa mutta pian sen jälkeen kuitenkin, että on reilusti aikaa etsiä/valita kunnollinen sijainen.

Monella teistä tuntui olevan neuvola-ajat todella alkuvaiheessa raskautta. Täällä yritetään aina päästä mahdollisimman vähillä neuvolakerroilla ja mullakin eka neuvola vasta reilun kahden viikon päästä eli kymmenennellä raskausviikolla.

Mimmiu rv 7+4 (piti tarkistaa oikein laskurilla tätä viestiä varten)

Tänne ei mitään erikoista, en oo edelleenkään saanu neuvolaan soitettua... Jospa tänään ehtis. Se soittoaika on 12-13 ja esikko syö yleensä just niillä main ja sit se soittaminen unohtuu.

Mun tissit on kyl kasvanu jo ihan älyttömästi. Ei kyl tarvis kun tuota kokoa on jo muutenkin ihan tarpeeks:D Joka päivä huomaa jotain uusia muutoksia itsessään, joten eiköhän se raskaus jatku. Odotan kyllä ihan hirveästi niitä aikoja, kun liikkeet alkaa tuntumaan, niin ei tarvii olla koko aikaa huolissaan.

Joku muukin oli jo käynyt kaksostenrattaita tutkimassa, vai muistanko väärin. Meidän on varmaan pakko sellaiset hankkia, varmaankin peräkkäin istuttavat, niin pääsee julkisillakin kulkemaan. Onneks muuten ei kauheasti tarvitse hankontoja tehdä, kun on esikoiselle jo kaikki ostettu.

Meillä on menossa massiivinen remppa täällä kotona ja täytyy sanoa, että tää raskausuutinen on saanu meihin potkua tehdä sitä vähän tarmokkaammin. Keittiö alkaa olla sähkö- ja putkimiestä vaille valmis. En kyllä suosittele kellekkään keittiön tekoa itse, hermot siinä menee:D

Eipäs muuta, palaillaan!

Tiuku 4+6

harvassa neuvolakäynnit, kun 10 viikkoa on väliä!

Jostain katselin neuvolakäyntejä ekassa ja tokassa raskaudessa. Oli niitä tokassa kai vähän vähemmän. Ja olisko ollut kaksi lääkärikäyntiä kolmen sijaan.

En oikein muista enää omiani viiden vuoden takaa.

Hyvä idea kaivaa neuvolakortti esiin.

Jos ehdit niin tule huomenna kertomaan kuulumiset :)

AnniHelena

Kuulumiset täältäkin! Etova olo hävinny täälläkin lähes kokonaan, sen sijaan joka ruoka/juoma närästää ja kunnolla. Väsymys on jotain aivan omaa luokkaansa, mtutta onneksi 3.5-vuotias pitää menossa mukana.. =) Viime yö meni valvoskellessa ja kääntyillessä, rinnat meinaan niin kipeät että mikään asento ei ollut hyvä.. ei mulla esikosta rinnat olleet yhtään kipeät, tää on jo aika kaameeta.. tarttee varmaan yöksikin laittaa liivit niin pysyy suojassa.. :D

Me ei olla kerrottu muille kun miehen vanhemmille, mun vanhemmille ja tuleville kummeille. Tuleva kummitäti paras ystäväni; tukeni ja turvani miehen lisäksi... hänen kanssaan puin myös kesäkuisen keskenmenon..

En kyllä tiedä kauanko saan tätä enää salailtua, maha meinaan kasvaa siihen tahtiin että HUH HUH.. Mammahousut oli pakko 4 päivää sitten kaivaa kaapista ja pistää jalkaan.. Töissä on kohta hankala mahtua työhousuihin, yövuoroissa 4 päivää sitten vaihdoinkin jo haalariversioon joka pikkasen paremmin peittää.. Elokuu on onneksi kesälomaa niin saan kasvaa rauhassa.. ;D Olo suhteellisen levollinen, jotenkin sellainen olo että nyt kaikki menee hyvin, toivottavasti tunne pitää paikkansa loppuun asti..

Huomenna olis soitto neuvolaan ja ekaa aikaa varamaan. On siellä terkkari ihmeissään kun juuri jouduin km:n takia neuvola-ajan 26.6 perumaan ja nyt sitten varailen jo uutta.. =) Eli raskauduin suoraan keskenmenon jälkeen..

Tässäpä nämä meidän kuulumiset/purkaukseni ;)

Sateen siivittämät terveiset kaikille masun kasvattajille!! ;)

LillaMy rv noin 6..

Onnea uusille odottajille! Meitä alkaa olla jo aika monta täällä, jostain luin että maaliskuussa syntyykin tilastollisesti eniten lapsia. Syy on kuulemma kesän valoisuuden vaikutus naisen hedelmällisyyteen eikä siis juhannus :D

Toissapäivänä oltiin neuvolassa, otin esikoisen mukaan asiaa sen kummemmin miettimättä. Nyt kun siitä oli keskustelua, niin rupesin miettimään että ehkä kaikki ei tosiaan tykkää että lapset on mukana. Toisaalta, on hassua olettaa että sen neuvolakäynnin ajaksi lähdetään hankkimaan lapsenvahtia jos sellainen ei helposti ole järjestettävissä. Ultraa varten täytyy hankkia joku vahtimaan, se ei välttämättä ole lapselle mielekästä katsottavaa kun äitiä ronkitaan..

La:ksi "varmentui" 6.3. Onpa jännittävää! Jotenkin tosi kiva ajatus jos tämä nyt sitten syntyy, että se on keväällä. Esikoinen syntyi syyskuussa ja muutettiin uuteen kotiin kun hän oli 2 viikkoinen. Se alku oli jotenkin tosi takkuista kun oltiin "vieraassa" paikassa, uusi vauva ja mentiin talvea ja pimeyttä kohti (reagoin aina vuodenaikoihin myös tunnetasolla). Voihan se olla että nytkin on totuttelemista ja tietynlaista kulttuurishokkia uudesta vauvasta, mutta jotenkin se että mennään kesää kohti on aina helpottava ajatus.

Hassua kun on ihan samoja mielitekoja kuin esikoisesta. Appelsiinimehu, nektariinit, mansikat ja vesimeloni. Onneksi kaikkia on tällä hetkellä saatavissa :D ja mehujäätelö maistuu! Hieman tässä joutuu nieleskelemään jatkuvasti, mutta ei onneksi kovin pahaa pahoinvointia. Se mikä on hassua, on se, miten yllättäen ja voimakkaana nälän tunne tulee. Jos ruokaa ei ole saatavilla kun se iskee, niin voisi syödä vaikka pikku kiviä..

Eipä sitten muuta kuin mukavaa viikonloppua ja hyvää vointia kaikille!

T. Kurkotar rv 7+1

Tänään vakaammalla mielellä. Ja väsymystä ilmassa. Ihmettelen ettei tosiaankaan ole ollut tuota etomista alkuviikon jälkeen. Flunssakin osoittaa taittumisen merkkejä.

Kävin katsomassa tuota äitiyspakkausta ja se on just mun mieleen. Eli ihan hedottomasti otetaan. Ja yksi kaveri oli vuorannut pakkauslaatikon unikkokankaalla ja sellaista suunnittelen. Ihana haaveilla!

Tänään palaan yö junalla eteläsuomeen ja sunnuntaina pääseekin miehen kainaloon <3

T:Vacsuli rv5+3

Kuulumisia taas vaihteeksi... Täällä kans kuvotusolo jatkaa olemssaoloaan. Oksentamaan en onneksi vielä oo joutunu, mutta lähellä on ollu... aamupahoinvoinnista en tiedä mitään, mutta nuo illat... voi järkytys!!! Ja ku syöminenkään ei auta... mitään ei tee mieli... korkeintaan jotain raikasta... Hedelmiä oonkin sit syöny senkin edestä :) Kaikki maitotuotteet... YÄK!!! Ajatuskin panee kyökkimään - ja niitä kun olis vielä tärkeä syödä päivittäin... No yritys hyvä kymmenen!

Mä oon kans (ja mies :)) huomannut rinnoissa muutoksia. Nännit on ehkä vähä kasvanu ja nännipihan väri tummunut... Ihan jännä tutkilla itteensä nyt kun esikoinen tulossa ja kaikki niin uutta ja ihanaa :)

Oon nää keskustelupalstat kyl aivan ykkösiä!! Kavereille kun ei vielä oo kerrottu niin on edes joku paikka missä voi hehkutella onneaan :) Mieskin joka ilta kyselee, et mitä siellä kirjoitellaan ja mitä ite kirjoittelen :) Täytyykin yrittää muistaa pitää reppana mukana niin ei koe itseään niin ulkopuoliseksi :)

Neuvolaa odottelen ensviikon torstaina ja saa sit tätiltä kysellä miten kaikki ultrat ym. jatkossa menee.

Oon oikeesti ihan pihalla noiden raskausviikkojen suhteen, kun kaikilla laskureilla tulee eri aikoja...

Oletettavasti kuitenkin Anzi rv 7+5

Täälläkään ei olla vielä kerrottu kellekkään muulle raskaudesta kuin mun parille parhaalle ystävälle. Ne olis kyllä varmasti heti arvannut et salailen jotain, jos olisin edes yrittänyt:) Isovanhemmille ajateltiin ilmoittaa parin viikon kuluttua, jos silloin vielä kaikki ok.

Tänään on ollut taasen melko oireeton päivä. Ainoastaan nyt illalla meinas itku tulla, kun esikko kiukutteli yliväsymystään, eikä itsekään enää niin skarppina ole... Sama juttu mulla oli esikoisesta, kaikki itketti.

En oo kyllä yhtään vielä ehtinyt miettiä äitiyspakkausta, mutta luultavasti en sitä ota, kun meillä on se viimevuotinen:) Muutenkin pieniä vaatteita on ihan liikaa, esikko ei ehtinyt käyttää niistä varmaan puoliakaan.

Joku kyseli ovistesteistä. Mä oon aina kovasti niitä miettinyt, mutta en ole ehtinyt kokeilla, kun on niin nopeasti tärpännyt. Hyvä niin! Meillä kun ollaan muutenkin aika aktiivisia petihommissa, niin samapa tuo milloin se ovis on:D

Mies lähti sitten juhlimaan kavereidensa kanssa ja mulla taitaa ilta mennä herkkuja syödessä ja telkkaria katsellessa.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Tiuku 5+0 (JEE!)

Heipsan kaikki! Ihanaa kun on aktiivista porukkaa! Kesälomareissu ohi ja mein porukka on ihan kuitti. En haluaisi muuta kuin maata ja syödä epäterveellisiä ruokia. Väsyttää, oksettaa, turvottaa. Lääkäriajan (täällä ei neuvolaa)ajattelin huomenna varailla, pääsee samalla kurkistamaan masuun, kun sveitsissä ultrataan joka kerta. Ehkä sitten konkretisoituu tämä raskaus mukavallakin tavalla, eikä vain tällä kurjalla ololla.

Tsemppiä alkuviikoille ja parempia oloja kanssa yökkijöille!

Avion 7+6 :p

Uutena odottajana liityn mukaan joukkoon. Tai no, "uutena", tämä on meidän viides muksu :-) Onkohan täällä maaliskuisissa muita suurperheellisiä?

Mennään Vacsulin kanssa lähes samoissa, mulla taitaa oa nyt 5+2.

Ollaan lähdössä reissuun elokuun alussa, ihan ulkomaille, joten ennen sitä olisi kiva käydä neuvolassa kurkkaamassa onko tuolla masussa edes elämää... Aika oireeton olen. Rinat on vähän arat ja v-ä-s-y-t-t-ä-ä ihan sikanan etenkin klo 16-17. Välillä myös palelee. Muuten olo ok. Ei mulla pahoinvointia ole koskaan ennenkään ollut mutta nyt huomaan että alkaa tulla näitä mielitekoja ja koko ajan olisi kiva syödä jotain....

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat