Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (12)

Vierailija:

Lainaus:

Itse panikoiduin ensimmäisessä synnytyksessä, kun se kipu oli niin valtava ja käsittämätön. Mopo karkasi käsistä, supistusten välit kuluivat seuraava pelätessä:-( Onneksi kätilö oli hyvä, rauhoitti ja auttoi ottamaan supparit vastaan, ja onneksi epiduraalinkin sain nopeasti.

Onko tällainen panikointi yleistä ja miten sellaisen voisi estää?

Kyllä se voi tulla varsinkin jos synnytys etenee niin nopeasti, ettei oikein pysy mukana. Tavallisesti kuitenkin rauhoittelu auttaa, ollan paikalla ja neuvotaan jokainen hengitys jne, menee usein paniikki ohi.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosittelisin odottamaan ainakin juoksun suhteen jälkitarkastusta. Luistella voi ennemmin, koska siinä ei tule tärähtelevää liikettä.

klö

ja pohdin että onko mitään syytä miksi lääkäri voisi kieltäytyä siitä? Minulla syy on todella kamala, pitkä ja kivulias edellinen synnytys. Eihän minua pakoteta alatiesynnytykseen?

Kiitos!

Ei pakoteta.

Pelkopolilla kuitenkin käydään läpi molempien synnytysten edut ja riskit ihan siksi, että olet niistä tietoinen. Edellinen synnytys käydään läpi jne ja esität sitten toiveesi lääkärille.

klö

Enimmäkseen positiivisena. Opiskelijoita on kuitenkin paljon ja suurina ryhminä, aina ei jaksa selostaa yhtä hyvin. Riippuu opiskelijasta itsestäänkin ja hänen innostuneisuudestaan ja oma-aloitteisuudestaan tai niitten puutteesta, miten jaksaa ohjata. Aivan aloittelevan kätilöopiskelijan kanssa menee paljon aikaa, kun pitää antaa tehdä ja neuvoa koko ajan. " päältä katselijat" eivät vaadi niin paljon.

klö

Itse panikoiduin ensimmäisessä synnytyksessä, kun se kipu oli niin valtava ja käsittämätön. Mopo karkasi käsistä, supistusten välit kuluivat seuraava pelätessä:-( Onneksi kätilö oli hyvä, rauhoitti ja auttoi ottamaan supparit vastaan, ja onneksi epiduraalinkin sain nopeasti.

Onko tällainen panikointi yleistä ja miten sellaisen voisi estää?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat