Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

a-plussassakin.

Miltä kuulostaa paskaduunit ja muut kärsivän opiskelijanuorison murheet teidän av-palstalaisten korvaan?

Sivut

Kommentit (35)

Nostan hattua niille nuorille, että lähtivät ko. ohjelmaan. Ja ymmärrän, että niiden 50-60 v-poliisien ja palomiesten on vaikeaa tajuta, ettei mielenosoituksen koollekutsuja voi nykymaailmassa millään kontrolloida sitä kuka kulkueeseen tulee ja mitä tekemään.

Ja mulla takana kymmenen vuotta pätkätöitä ja jonkin verran kansalaisaktivismia ennen oman alan vakituista tointa, perhettä ja asuntolainaa. Ja vappu meni koko perheellä vatsataudissa, joten kuulin koko tapauksesta vasta eilen illalla uutisia katsellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rikolliset on rikollisia.

Ei sen vertaa tajua, ettei avotulia saa tehdä toisten maalle ilman lupaa. Täysin piittaamattomia toisista ihmisistä.

Sen kokoomushepun kysymys, että mitä teidän velvollisuudet on ja vastaukseksi tullut syvä hiljaisuus kertoi kyllä kaiken oleellisen.

Linnaan ja kunnon vahingonkorvauksiin koko kööri.

Ja kuka yrittäjä nyt palkkaa noista kahdesta kumpaakaan ikinä, oli niin paksut jutut työnteosta ja paskaduuneista.

tulevaisuus jos nämä nuoret mitkä televisiossa olivat, ovat jollain lailla päättämässä tulevaisuudessa asioista...

Rahaa pitäs saada että he voivat taiteilla ja pitää kokkojaan kaikessa rauhassa.....

Ja edelleen on saunan takana tilaa.....

Aloin miettiä, että olikohan se lehdessä ollut ehdotus juuri niin päin, että kaikille maksetaan mutta veroja korotetaan, ja silloin oli sama tulos, eli pienituloisille hyötyä, keskituloisille tai hieman alle keskituloisille miinusta. En muista.

Niin kauanhan on ihan sama, että saako kansalaispalkkaa vai maksaako pienempiä veroja, jos omat tulot ei pienene. Jos kansalaispalkka olis 600 ja verot nousit 500, niin jäisihän siinä vielä plussan puolelle, vaikka korotus on hurja.

Ei sitä ole tarkoitettu niiden lisäksi.

Hakekaa vaikka netistä tietoa, sieltä löytyy kyllä niitä malleja miten se on ajateltu toteutettavaksi. Itse en ole niin kiinnostunut siitä aiheesta, että jaksaisin tän enempää perehtyä. Osissa malleista on muistaakseni tähän liitetty myös tasaveromalli (mutten ole varma, koska en todellakaan tätä asiaa ole itse miettinyt tai tutustunut)

aika nuoria ovat ts. kasvatammeko (1960-1970-luvun sukupolvi) poliittisesti radikaalien vanhempien lapset radikalisti lapsia? Voi olla.

Tiedostan sen jollakin tasolla. Kyse ei ole mielestäni yhteiskunta ajattelun vastustamisesta ja rapauttamisesta vaan yksinkertaisesti

oman kannan esiin tuomisesta silloin, kun nuoria potkitaan päähän enemmän ja enemmän. Olen lamakauden nuori ja tilanne nykyisin on surkeampi. Ei ihme jos vit*****.

Mistä kansainvälinen meininki tuli tänne? Ilmeisesti on kokemus karttunut mielenosoituksista ulkomailla nyt tarpeeksi tai kyse on ulkomaisten anarkistien kanssa toteutetusta yhteistyöstä. Polttopulloja jos löytyi on ollut anarkisteja mukana.

Lisäksi mietin sitä, että poliisin tiedustelun palkkalistoille on vaikea saada ketään. Kyse on poliittisista oikeuksista.

Oli se ihan surkuhupaisaa katsottavaa, kun aktivistit jäivät niin jalkoihin ja osittain pussiinkin. Kun aktivisteilta kysyttiin, ovatko he miettineet tekemisensä seurauksia, heitti Rikala tosi osuvasti siihen, että mitä seurauksia voi olla, kun televisiossa julkisesti ilmoittaa kielteisen asenteensa (paska)työn tekoon. Minusta se osui naulan kantaan, kun se aktivisti-Eetu oli hetkeä aikaisemmin maininnut paskaduunit jne. Kaikkein naurettavinta on hakea oikeutusta mellakoinnille Suomessa Ranskan tapahtumien takia. kyllä suomessa nuorisolla on kuitenkin aivan toisenlaiset elämisen, työn tekemisen ja elannon ansaitsemisen mahdollisuudet kuin lähiöiden maahanmuuttajataustaisilla, kouluttamattomilla ja siitä syystä työttömillä norkoijoilla.

Toki on ihan hienoa, että on kansalaisaktivismia ja idealismiakin, mutta tietäähän sen nyt jokainen, miten niille ajatuksille tuppaa ajan ja kokemuksen kerääntymisen myötä käymään. Googletin huvikseni aamulla tietoja Hanna-Leena Korhosesta ja ihailla täytyy, millä tunteen palolla hän on asiaansa ties missä ajanut. En yhtään ihmettele, jos homma alkaa tuntua työltä.

Kaikkein huvittavinta on, että olin itsekin 20-vuotiaana aivan valmis yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja vahvoihin mielipiteisiin, mutta kyllä ne ajatukset ja ideologia on lieventynyt vuosien varrella. Kun on takana 11 vuotta ulkomailla ja päällä pari lasta, aviomies, akateeminen loppututkinto, pätkätyö ja asuntolaina, niin eipä paljon riitä energiaa maailman parantamiselle.

Tuloeroja tasattaisiin sitten progressiivisella verotuksella, ilmeisesti ankarammalla kuin nykyään. Se kokoomusheppu sitten laski, että jos kaikille Suomen täysikäisille maksettaisiin 600e/kk, siitä tulisi muistaakseni 28 miljardia euroa, kun Suomen koko valtion budjetti on 32 tai 34 mrd. euroa. Siihen eivät aktivistit sanoneet mitään.

Täytyy sanoa, että ei hirveästi vakuuttanut tämä prekariaatti-aktivismi, vaikka itse pätkätyöläinen olenkin.

Plus tuo asenne " ei voi tietää, mitä mielenosoitukseen tulevat ihmiset tekevät" . No ei varmaan voikaan, mutta en kyllä todellakaan puolustelisi polttamista ja rikkomista poliisien aiheuttamana provokaationa!

Vierailija:

Lainaus:

Eli perusosan saisivat ne, joilla ei ole muita tuloja ja tulojen mukaan kansalaispalkan osuus pienenisi.

Eli Ollillan tuloilla sitä ei enää saisi.

Siitä on tosi pitkä aika, kuin luin tästä ja muista silloin laskeskelleeni että se helpottaisi kaikkein pienituloisempia mutta sellaisilla (tai tälläisillä) keskituloisilla tai hieman alle keskitulon se pienentäisi jonkin verran tuloja.

Mutta mun muistikuvat perustuun johonkin lehtijuttuun parin vuoden takaa :D

Mutta kuten jo sanottiinkin: missä on vastuu?????

Tuollaisella toiminnallako ne asiat korjaantuu? Jos ei muuta keinoa keksi tuoda mielipidettään esille, on kyllä jotain vikaa jossain.

Minä ainakin haluaisin kuulla, montako pysyvää työsuhdetta tulipalon ja poliisin hakaamisen avulla saatiin!

Mitäs sitten kun kansalaispalkka räpsähtää tilille eka päivä ja noin 70% sen käyttäjistä dokaa, piikittää, pelaa, ostelee sen toiseen päivään mennessä? Mitäs ne tekee sitten loppukuun? Asuu kadulla ja kerjää vai?

Nyt jo asunnottomia olisi useita tuhansia, ellei sosiaalitoimisto maksaisi vuokraa suoraan vuokranantajalle.

Entäs inflaatio? Ottakaapa selvää miten pienet palkankorotuksetkin vaikuttaa inflaatioon?

Ja tosiaan mistä nuo rahat otettaisiin?

Muutenkin nuo kaksi aktivistiä eilisessä ohjelmassa saivat minut hymyilemään. Voi, meitä rikkaiden perheiden kultamussukoita, kun meillä ei ole mitään käsitystä oikeen mistään..

Tekisi mieli mennä laittamaan Eiraan noiden takapihalle nuotio ja hajoittaa heidän ikkunat ja sanoa, että mitä nyt vauhkootte yksi nuotio ja pari ikkunaa... ei VOI haitata!

kyse, niin siihen aikaa kyllä piisaa. Palkkaakin siitä tulisi saada, mutta ei saa vaan vahingossakaan olla liian sitovaa, koska sellainenhan ahdistaa...

Suomalaiseen kulttuuriin ei vaan kuulu tuommoset väkivaltatouhut, nää on europellejen touhuja. Meillä on toinen meininki.

Ja jos ei kerran ole tarkoituskaan mielenilmaisuissa kunnioittaa lakia, niin ei pidä marssijoita myöskään päästää liikkeelle kuin armeijan saattamana.

Niinhän se on lastenkin kanssa. Jos lapseen voi luottaa, niin asioita voi hänelle sallia, mutta jos luotto menee, niin oma mokansa. Silloin karsitaan vapauksiakin.

Mutta mitä tulee kansalaispalkkaan, se ei ole pelkästään huono asia. Sehän ei koskisi vain pummeja ja taiteilijoita, vaan esimerkiksi myös kotiäitejä (ai niin, pummejahan nekin on ;) ja minimiäitiysrahalaisia, opiskelijoita jne.

Sillä systeemillä olisi kyllä ihan mahdollista vähentää byrokratiaa, päällekkkäisiä tukia ja toimeentulotuen tarvetta lapsiperheillä.

oon aina ajatellu et onneks täällä on ihmisillä järki päässä ja ilmaistaa asiat " rauhanomaisin" keinoin. tästä se lähtee, kohta on jalkapallohulinat ja polttopullot perseessä jokapäiväistä arkea.. *huoh* aletaan nyt sit tappelee vaikka siitä et kumpi lienee uskonto, niinhän muutkin tekee..

itse myönsivät, etteivät voi huolehtia, että toisten omaisuutta ei särjetä.

Ja voiko hullumpaa olla kuin palomiesten työn estäminen.

Kas kun eivät jätkät päästäneet loppuja vesiä hulinoitsijoiden niskaan. Olis varmaan vappukänni haihtunut.

Eli perusosan saisivat ne, joilla ei ole muita tuloja ja tulojen mukaan kansalaispalkan osuus pienenisi.

Eli Ollillan tuloilla sitä ei enää saisi.

Siitä on tosi pitkä aika, kuin luin tästä ja muista silloin laskeskelleeni että se helpottaisi kaikkein pienituloisempia mutta sellaisilla (tai tälläisillä) keskituloisilla tai hieman alle keskitulon se pienentäisi jonkin verran tuloja.

Mutta mun muistikuvat perustuun johonkin lehtijuttuun parin vuoden takaa :D

Meni uskottavuus koko hommalta. Miehen kanssa naureskeltiin aktivisteille jotka olivat ihan pihalla eilisessä a-talkissa. Itsekin olen pätkäläinen mutta nyt äitiyslomalla. Naurettavia perusteluja vapun mellakoinnille. Ja kuka on oikeasti haluaa veroeuroja käytettävän kansalaispalkkaan jolloin 700 euroa kuussa saisi " tyhjän tekemisestä" , kuten kirjoittelusta joihinkin propagandalehtiin?

On sanottava ettei kokoomusnaisen tai sen juppimiehen olemuskaan ihanteellinen ollut mutta mieluimmin samaistun heidän porukoihin kuin ihme hörhöihin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat