Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen kahden lapsen äiti, ikää 26. Olen masennukseen syöjä, jos vähänkin elämä kolhii, syön ja syön ja syön kunnes voin todella fyysisesti pahoin. En koskaan lopeta, ennenkuin minulla on järkyttävän huono olo. Tämän seurauksena en edes näytä ikäiseltäni, olen liikalihava, enkä jaksa paljon panostaa ulkonäkööni. Tuntuu, että kun kerran olen näin läski, mitä sitä muutenkaan kannattaa panostaa itseensä. En vain pysty lopettamaan ahmimista! Syön aina liikaa, ja tarkoitushakuisesti siihen pisteeseen, että tulee tosi paha olla. Ja heti kun pystyn, syön lisää. Tätä on jatkunut vuosia. Eilen, kesken siivouspäivän sain ajatuksen. Laihdutuskuuri oli jälleen retkahtanut aamupäivällä, masensi. Menin vessaan, työnsin sormet kurkkuun ja luoja, miten helppoa se on:(

Järjetöntä, mutta olen niin helvetin syvällä tässä!

Ymmärrän nyt alkoholisteja ja narkomaaneja. He menevät pullolleen ja lääkepurkilleen, minä menen jääkaapille, siellä ovat minun myrkkyni.

Kommentit (14)

Kannattaa tutustua noihin sivuihin.

Ja karppausta joku täällä jo suositteli, niin teen minäkin. Olen kärsinyt samasta ongelmasta jo yli 10 vuotta, nyt toivottavasti olen jo voitonpuolella ja hyväkarppaus on mulle auttanut!

Tsemppiä, et ole yksin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Liity painonvartijoihin tai kokeile tuota kiloklubia.

Itsetuntosikin kohoaa kun laihdut ja alat välittämään ja huolehtimaan itsestäsi. Ansaitset huolenpitoa myös itseltäsi. Tee muutos nyt!

Itellä se on ja se on aivan ihanaa! En ennen tykännyt käydä ulkona ja lenkkeilä mutta nyt en jaksa päivääkään ilman! Siinä sivussa häviää varmasti ahmimisvimmaki. Ota todella itseäs niskasta kiinni ja reipastu!

Ajattele mitä sinulla on! Yritä muuttaa asennetta. Kesäki tulossa, ihana ilma! Sinne vaan reippailee.

Aloitin pääsiäisen jälkeen uuden elämän, monen kritisoiman karppauksen.

Olen sen jälkeen ruoan sijaan ahminut lisää tietoa aiheesta ja tajunnut, millainen sokeriaddikti olenkaan ollut. Hiilihydraatit aiheuttavat minun kohdallani verensokerin voimakasta heittelyä ja sen vuoksi tilanne on vähän kuin alkoholistilla: vähänkin liikaa on paljon liikaa.

Aloitin tiukan ketokarppauksen ja noin 4 päivän kuluttua aloittamisesta tapahtui ihme: makeanhimo katosi, aiemman napostelun sijaan söin kunnollista ruokaa ja olin kylläinen, mieliala muuttui enkä enää pimahdellut, energiaa tuli lisää kuin pienelle kylälle, kuorsaaminen loppui.. lista voisi vielä jatkua.

Painoa on pudonnut tähän mennessä reilut 5 kiloa. Pudotettavaa on paljon. Liikuntaa en vielä ole lisännyt lainkaan, mutta nyt tunnen jo kutsumusta kävelylenkillekin, sillä olo on niin pirteä.

Aikaisemmin tunnistin itsestäni mm. seuraavia piirteitä:

* kyvyttömyys hillitä syömistä

* ruoalla lohduttautuminen aina, kun vähänkin ahdisti

* välillä täysin pitelemätön makeanhimo

* masentuneisuus

* saamattomuus

* kiukunpuuskat, jopa ihan järjettömät (PMS-oireyhtymä)

* ainainen näläntunne, jos yritin ns. " terveellistä" ruokavaliota

En tyrkytä, en tuputa. Kunhan kerron omasta kokemuksestani. Näin nopeaa elämänmuutosta en - lukuisia painonvartija ym. vastaavia kokeiluja käyneenä - olisi ikinä osannut odottaa!

Päin vastoin: siellä pystyy syömään todella epäterveellisesti, sillä vain pointseihin tuijotetaan.

Olen pettänyt itseäni Paikkareiden ohjelmalla ja ns. kevyttuotteilla vuosikaudet joten trust me, tiedän mistä puhun!

Heti kun lakkasin syömästä kevyttuotteita, laihtuminen alkoi.

Varmaan netistäkin löytyy jotain keskustelupaikkoja. Tsemppiä sulle, toivottavasti kukaan ääliö ei täällä ala sua haukkumaan, niinkuin tapana täällä valitettavasti on... Kyllä se aurinko vielä paistaa!

Mä olin kanssa yhteen aikaan tuhdimmassa kunnossa. Kun päätin alkaa laihduttaa ja sain yhdenkin päivän oltua herkuttelematta, niin se " voittaja-fiilis" oli niin hyvä, että sain taas voimaa jatkaa. :)

Painonvartijoissa nimittäin saa syödäkin, mutta pitää aina katsoa mitä syö. Jos koittaa muuttaa ensin epäterveelliset herkut terveellisiin herkkuihin.

Mutta tsemppiä, kokeile vaikka tuota painonvartijaa.

kuulostaa tosi ikävältä, mutta hyvä kun itse tiedostat asian.

kai tuosta voisi ihan jollekin jutella ja saada ulkopuolista apua...?

aika vaikea itse alkaa neuvomaan mutta toivon todella että pystyt lopettamaan tuon ja löydät parempia keinoja saamaan paremman olon.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat