Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä kaikilla kolmella on sairaalasta kotiintulovaatteet, 1-vuotisvalokuvauksessa ollut asu sekä äp:n makuupussi ja ulkovaatteet. Niin ja ekat kengät.

Kommentit (21)

Lainaus:

vauvakirjat, äitiyskortit/neuvolakortit ja valokuvat. Ne riittää.

Mua ärsyttää kun mummot raahaa jostain vintiltä jotain mun vanhoja potkuhousuja tms. Mitä mä niillä teen?

Minusta oli ihanaa, että äitini oli säästänyt (vahingossa) jotain vanhoja mekkojani. Sain käyttää niitä tyttärelläni.

Itse olen säästänyt kotiintuontivaatteet ja muutaman itselle hieman merkityksellisemmän vaatteen. Ihan sama, saavatko lapseni ikinä lapsi tai huolivatko ko. vaatteita omilleen. Joskus voi olla kiva katsoa, että noinko pieni sitä on ollut joskus, mahtunut noihin vaatteisiin. Ja onpa hassuja/rumia vanhanaikaisia vaatteita... :D

mutta jos olisin niin laittaisin varmaan ne vaatteet joissa vauvat näyttivät musta erityisen suloisilta. Siis ennemminkin kuin että sitoisin ne kaikki johonkin tiettyyn tapahtumaan (joskin kyllä mä valitsin esim. sairaalastakotiutumisvaatteet niin että ne olivat musta suloisia).

Leluista valitsisin jonkun sellaisen joka on ollut erityisen tärkeä, en sielläkään "ensimmäisiä". Mä yritin esim. kovasti tarjota sitä äitiyspakkauksen klassikkohelistintä, mutta ei se jotenkin niin kiinnostanut vaikka olikin se ensimmäinen helistin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jotain ultrakuvia ,tutteja ,ekoja sukkia , piirustuksia, hiussuortuvia ja muuta sellaista. eikä oo kuin yks laatikko jossa on kaikkien lasten jutut.

mutta kaikille viidelle kerään kyllä sellaisia laatikoita, joihin tulee lasten piirustuksia, heidän saamiaan kortteja, valokuvia, tarhassa ja kotona tehtyjä askarteluja, harrastuksista kaikenlaisia juttuja yms. mitä nyt kaikkea kertyykin. Lähinnä ne täyttyvät alle kouluikäisten jutuista, sillä kouluikäiset säästävät kirjeet ja kortit sun muut jo itse.

Ehkä se sitten kuvastaa sitä taakse jäänyttä vauva-aikaa. En aio kyllä koota mitään henk koht. muistolaatikoita, mutta jotain vaatteita laitan säästöön (jos joku lapsista vaikka sitten käyttäisi omillaan).

Siellä on neuvolakortit, ensimmäiset vaipat (käyttämättömät) ekat bodyt, mummien neulomat töppöset ja pipot, ekat unilelut, pienet kengät, syntymäpäivän sanomalehdet, kummankin syntymäkuukauden Vauvalehti jne.

Mieheni äiti oli kerännyt aikanaan miehestäni vastaavaa ja sanokaa mitä sanotte, on ihan hieno nähdä äitiysneuvolakortti vuodelta -63, samoin harsovaippoja hakaneuloineen jne.

Samaa toivon omilleni, että kun aikanaan toivottavasti saavat lapsia on kiva katsoa miten asiat olivat kun oli itse vauva. Kuinka äitejä opastettiin, joillekin asioilla varmaan nauretaan ja toiset pysyvät. Pienen pienet bodyt ovat hellyttävät, onko meillä ollut niin pieniä tyttöjä?

Muta valokuvia on senkin edestä. Mullekin tulee muistolaatikosta mieleen jotenkin surullinen asia, kuolema jne.

kuvia voimme sitten antaa lapsille, kun teetän usean kappaleen aina samaa kuvaa kerrallaan. Näkevät itse kuvista millaisia olivat.

Minulle ei ollut säästynyt mitään kaikki annettin pois ja olen hiukka katkera siitä.Niinpä olen säästänyt kapselleni juuri samoja kun ap.Että lapseni voi sitten ihastella niitä tai käyttää omilla lapsillaan.Ei yksi laatikko paljoa tilaa vie.

vauvakirjat, äitiyskortit/neuvolakortit ja valokuvat. Ne riittää.

Mua ärsyttää kun mummot raahaa jostain vintiltä jotain mun vanhoja potkuhousuja tms. Mitä mä niillä teen?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat