Seuraa 

Meillä on 2,5-vuotias miehen alku, jolla on ongelmia nukkumaan käymisen ja itse nukkumisen kanssa.

Nukahtaminen on jatkuvaa edes takaisin ravaamista sängystä ovelle, aina sama levy soidessa " äiti peittelee... Isi peittelee..." Viemme pojan takasin sänkyyn eleettömästi, mutta homma toistuu usein. Huomasimme sellaisen seikan, että jos jompikumpi on hänelle näkyvissä, niin käynti kerrat ovat huomattavasti vähemmät, kun sillon kun olemme olohuoneessa " piilossa" . Emme kuitenkaan halua vietää sitä päivän ainutta yhteistä aikuisten hetkeä eteisessä istuen... Löytyisikö tähän vinkkejä?

Toinen, pahempi ongelma on yöllä, kun sama poika herää öisin useita kertoja, jatkaen samaa " jankutusta" -Peittelemään!!! Olemme yrittäneet opettaa häntä itse vetämään peiton päällensä ja hän osaakin sen hereillä ollessaan, mutta yöllä hän ei edes viitsi yrittää. Eräänä iltana sekä samana yönä kokeilimme sellaista keinoa, että emme huomioineet poikaa ollenkaan kun hän tuli illalla ovette tai yöllä alkoi huutamaan. Molempina kertoina huuto oli melkoinen ja illalla homma " onnistuikin" niin, että poika meni huutamisen jälkeen itse takaisin sänkyyn ja nukahti sinne. Yöllä homma kuitenkin keskeytyi siihen, että yläkerran naapurimme (asumme kerrostalossa) tuli pojan huutaessa, noin puoli kahden aikaan soittamaan ovikelloa ja kyselemään " täältäkö se huuto kuuluu" (mistäköhän muualta, kun olemme ainut lapsiperhe koko talossa). Emme siis voi kokeilla tätä hommaa loppuun asti yöllä kun " rakkaat" naapurimme häiriintyvät...

Päivällä yritän rutiinit mahdollisimman samoina, ettei se aiheuta levottomuutta unissa, mutta tälläkään seikalla ei tunnu olevan mitään vaikutusta asiaan.

Onko kenelläkään mitään vinkkejä ongelmaamme?!? Kaikki vinkit otetaan ilomielin vastaan...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat