Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on nyt kolme lasta (kolmas syntyi juuri) ja minut on kyllä vähän yllättänyt se, miten paljon tämä arki nielee rahaa. Toki pienemmät lapset saavat paljon periä vanhemmiltaan vaatteita mutta aina löytyy silti jotain rahareikiä, esim. nyt keväällä piti ostaa useammat uudet kengät ja takit.

Lisäksi kun on kolme lasta niin autonkin pitää jo olla sen verran suuri, että lapset sinne mahtuvat. Ja sen auton pitää olla sellainen ettei sillä heti tielle jää kun on mukana kolme pientä lasta.

Asuntokin pitää olla isompi kun on useampi lapsi ja ruokaan menee paljon rahaa jne jne.

Kyllä sitä rahaa olikin törsätä kun olimme vain minä ja mies! Ja silloinkin jo muka sitä valitteli, ettei ikinä ollut rahaa. Hah sanon minä! Nyt vasta sitä rahaa meneekin joka reikään...

Kommentit (12)

Oli se tavallaan yllätys rahanmeno, mutta onneksi olen jo niin kauan, melekin 20v ollut tässä tilanteessa!

Mut en silti vaihtais lapsettomankaan elämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

konserttiin, ulkomaille. Toki tätä kaikkea edeellenkin tehdään mutta harvemmin huomattavasti. Pääkaupunkiseudulla yksiön hinnat ovat 795 kolmion hinnoista joten asuminenkaa nyt ei niin paljon ole lisää niellyt. Auto oli ennen lapsiakin jne.

Eli meillä ainakin nykyään säästyy rahaa.

Mitkä loppujen lopuksi on niitä " pakollisia menoja" .

Kyllähän perheen pitämiseen uppoaa rahaa jos niin haluaa. Nykyaikana varsinkin kun kaikkea on oltava paljon ja hienoa.

Mutta nykyaikana on myös se etu että on vapaus valita ja mahdollisuus käyttää esim. ehkäisyä.

silloin kun lapset olivat pieniä, ei ollut käsitystä siitä, miten paljon lukioikäisten ruoka-, vaate-, harrastus-ym. kulut voivat olla.

Se yllätti myös joskus vuosia sitten, että isovanhemmat eivät koskaan suostu hankkimaan mitään lapsenlapsilleen, vaikka heillä olisi siihen rahallisesti hyvä tilanne. Itse autan kyllä tulevaisuudessa lasteni perheitä, jos siihen on varaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat