Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

lähikauppaan hakemaan maitoa?

On vielä eskarilainen eikä ole kulkenut matkoja yksin vielä juuri laisinkaan. Osaa lähikaupalle ja itse sanoi haluavansa lähteä.

Lähikauppaan n. puoli kilometriä.

Apua! En osaa päättää, että päästäisinkö vai en.

Kommentit (20)

kauppa on jokapäiväisen eskarireittimme varrella joten osaa kyllä reitin. Melkein joka päivä tulee tuossa kaupassa vierailtuakin mutta nyt muut lapset kuumeessa joten olisi isoksi avuksi jos eskarilainen kävisi maitokaupassa.

Itse ainakin muistelisin käyneeni yksin kaupassa jo 6-vuotiaana.

niin ei välttämättä osaa huomioida liikennettä ja vaaratilanteita.

Jos menette nyt yhdessä ja sitten vaikka ensi kerralla annat lapsen mennä yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

odotan kun mies tulee kotiin.

Tottahan kyllä on, että muutaman kk:den päästä tulisi hänen kulkea huomattavasti pidempi koulumatka yksin...

Ehkäpä nyt kesällä tosiaan tulee harjoiteltua tuota yksin kulkemista enemmänkin mutta onneksi ei kiirettä.

ap

Kauppa oli puiston toisella laidalla, ei ylitettäviä teitä eikä muuta, mutta ei myöskään jokapäiväisen reittimme varrella.

Meno kauppaan sujui hyvin, mutta takaisintulo oli vaikeampaa. Poika soitti parikin kertaa, kun ei meinannut löytää takaisin. Oli lähtenyt väärään suuntaan kaupan ovelta.

Olin jo lähdössä poikaa hakemaan vauvan kanssa, mutta tuohon aikaan meillä oli vain tuo yksi kännykkä ja sitten lankapuhelin, eli jos olisin lähtenyt ulos, en olisi voinut enää soittaa pojalle kysyäkseni, missä hän on...

Onneksi joku kiltti ohikulkija auttoi oikeaan suuntaan.

Minä asun Brysselissä ja täällä on laissa kielletty alle 12 vuotiaiden yksin kouluun meno/paluu ja yksin kotona oleminen. Johtunee niistä monista pedofiiliskandaaleista joita täällä on ollut.

En päästä 7-vuotiastani mihinkään yksin en edes omalle pihalle.

on monesti käynyt lähikaupassamme, jos en ole itse päässyt.

Eihän ne lapset muuten opi jos ei niitten anneta itse oppia.

Mä en ymmärrä tota joittenkin " paapomista" .

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat