Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Täysillä eteenpäin, välillä mutkitellen, äkkijarrutuksia. Kun mä huudan ohjeita ja käskyjä, niin poika ajaa vaan eteenpäin ja samalla katsoo taakseen.

Onko tää nyt sitten taas joku poikajuttu? Ei mun tyttö ihan noin " typerä" ollut.

Niin ja jos sattuu kaatumaan, ei muuta kun ylös ja uudestaan kovaa eteenpäin, ei edes kaatumiset pysäytä.

Onpa kivaa pyöräilyä! Välillä tuntuu että, ei muuta kun pyörä takaisin kellariin mutta, kun eihän sillä tavoin ainakaan opi.

Kommentit (6)

Meidän vilkas ja energinen poika kohta 5 v. pyöräilee kovaa, mutta pysähtyy kadun kulmiin odottamaan seurassaan olevaa aikuista, samoin risteyksiin. Tosi hienosti on osannut liikenteessä olla, ja kuuntelee mun ohjeita (risteyksessä odottaessa ei pyöritä, autoilijat on muuten kummissaan koska säntää tielle). Meillä on oikeesti erittäin vilkas ja kova touhuamaan tuo poika, mutta olen ihmetellyt miten niin hienosti nuo pyöräilyt sujuvat. Tehdään lenkkejä hänen kanssaan. Myös toisessa reunassa ajamista pyörätiellä olen hänelle opettanut.

Papukaijamerkki siis pojalle!

Meidän kesällä 5v. täyttävä poika ajelee ihan päättömänä. Jos jokin este tulee eteen, ei hoksaa jarruttaa vaan ajaa päin =D

Siksi ei vielä olla isoa suljettua pihaa pidemmälle mennä... haaveissa lenkit, mutta ehkä parin viikon päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on ajanut 2 viikon ajan. Siksi kaikki energia ja huomio menee vielä siihen itse ajamiseen ja ei huomata muuta ympärillä.

Mutta pikkuhiljaa se siitä...

Me harjoitellaan koulun isolla asfaltoidulla pihalla.

Mutta ehkä tänä iltana uskalletaan lähteä kokeilekaan pyörätielle pikku lenkki, ehkä....

4, onko sun lapsi ajanut jo ilman appareita, ja jo pitkäänkin?

Meillä olisi tarkoitus opettaa samanlainen juttu, että risteyksiin jäädään odottamaan jne. Saas nähdä kuinka onnistuu meidän itsepäiselle, omatoimiselle, uteliaalle ja pelottomalle pojalle??

T. 2

meidän tyttö on juuri tollanen, ja pikkusisko samalainen. Ja vaikka kuin liikenne sääntöjä käyty läpi, puhuttu moneen kertaan niin ei mitää rajaa.. Kai ne ajallaan oppii.

Jostakin luin että vielä ala-aste ikäinenkin on huolimaton/holtiton liikenteessä, siis luottaa ettei minulle mitää satu, kyl autot väistää.

Tielle ei kyllä aja, mutta risteyksistä painaa täysillä eteenpäin. Mun poika täyttää myös 5-vuotta kesällä ja toista kesää on pyörä. Viime kesä meni pihalla harjoitellessa ja ihan pikkulenkkejä tehdessä. Ja tietyllä tavalla oli silloin vielä aika arkakin. Nyt ei vaan oo mitään arkuutta ilmassa, päinvastoin.

Miten ootte harjoitelleet? Miten käskytät?

Ja sorry tyhmät kysymykset, mutta kun tuntuu että tässä tarvitaan neuvoa.

Mä haaveilen kanssa siitä että, päästäis yhteiselle pyörälenkille. Mutta ei vielä nyt ainakaan. Tänään oltiin niin et, mä kävelin/juoksin ja, poika ajoi. Ei siitä mitään tule, muuta kuin sydämen tykytyksiä.

Mutta ihanaa että mun poika ei ole ainoa hurjapää, Ari Vatanen :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat