Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tämä ei varsinaisesti tänne puolelle kuulu, mutta ajattelin kysyä kuitenkin, josko joku viitsisi vastailla;)

Eli jos 1. ja 2. lapsen synnytykset ovat toistaneet samaa kaavaa, niin miten kolmas? Meneekö sekin silloin samalla kaavalla.

Mulla molemmat lapset syntyneet 38 + 6 viikolla ja täysin samalla tavalla lapsivesien menoon ja siitä sitten sairaalaan odotteluun. Esikoisen synnytys oli vaan kaikkineen pidempi ja kivuliaampi, mutta muuten niin samantyyppinen.

Monillahan on joka lapsen synntys ja viikot täysin erilaiset, mutta mulla nuo menivät täysin siis samoille viikoille ja samalla lailla.

Mietin vaan, mitä olisi 3. odotettavissa. Tosin noista aiemmista synnytyksistä on jo aikaa 8,5 ja 6 vuotta ja tämä 3. on niin alussa, etten vielä edes kunnolla uskalla ajatella... Silti tuli jo synnytyksen mieleen;)

Kommentit (3)

Ensimmäinen synnytys oli perätilan takia sovittu sectio vuonna 99. Eli silloin tyttö syntyi täsmälleen laskettuna aikana. Eikä kyllä ollut edes merkkejä synnytyksestä ennen sectiota.

Toinen syntyi muistaakseni yhdeksän päivää lasketun ajan jälkeen. Silloin synnytys käynnistyi supistuksilla. Kolmas sitten syntyi rv 40+1 ja taas käynnistyi supistuksilla.

Eli tavallaan mulla oli tokan ja kolmannen synnytyksen alku aika lailla samanlaisia.

Onnea odotukseen ja nauti raskausajasta, ja sitä synnytystä on ihanaa fiilistellä jo hyvissä ajoin =)

rv 39+4. synnytys meni hyvin ja kesti 6,5 tuntia. Kakkosen synnytys käynnistyi myös osittaisella vesien menolla vuonna 2003 rv 39+5. Tämä synnytys käynnisteettiin toiveestani vaikka turhaa kai se käynnistys oli..Synnytys meno hyvin. Oli tosin erittäin kivulias mutta kesti vain 3,5 tuntia. Viimesin synnytys 2 kuukautta sitten käynnistyi myös vesien menolla rv 37+2 jo. Suppari alkoivat vasta 12 tunnin päästä tästä. Synnytys oli kaikista " siedettävin" ja helpoin ja kesti 5 tuntia. Kaikissa synnytyksissä olen saanut epiduraalipuudutuksen kohdunsuun ollessa 3-4 cm auki ja kaikissa synnytyksissä olen tän puudutteen jälkeen alkanut jo tunnin pssät ponnistaa. Eli avautuminen käynyt puudutteen ansiosta todella nopeesti. Kaikki lapseni ovat myös olleet suht saman kokoisia. 3140 g, 3220 g, 3250 g. Eli minun tapauksessani synnytyksen käynnistyminen on alkanut samalla tavalla ja kaikki vähän etuajassa syntyneet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä 6 lasta ja aattelin vastata, vaikken välttämättä osaakaan antaa oikeaa vastausta:O).

Ainut, mitä voin omasta kokemuksesta varmuudella sanoa, niin jokainen synnytys on ollut erilainen, kuin jokainen vauvakin...

Kaikki 5 ekaa synnytystä kyllä alkoivat mulla ihan supistuksilla ja limatulpan menolla, mutta kuudes yllätti ja lähtikin vedet!

myöskään semmoinen " klisee" , että seuraava synnytys on aina edellistä nopeampi, ei pitänyt kohdallani paikkaansa; Eka oli kyllä pisin, vaan ei mitenkään hankalin(kesto oli n.9,5h ja raskausviikkoja tasan 40), kakkonen taasen syntyi 40+4, kesti 6,5 h ja jotenkin kamalin:O(. Kolmonen syntyi vasta 41 vkolla, ja kestikin taas 8,40 ja oli ihan jees-kokemus, sitten nelonen yllättikin nopeudellaan ja myös positiivisella synnärikokemuksella; kestoksi laskettiin 38 minuuttia ja 1 min.ponnistus . Nelonen, vitonen ja kutonen syntyivätkin kaikki muutaman päivän etuajassa, mutta nelosen " syöksyn" jälkeen vitonen ja kutonen tulivat ihan rauhassa muutamassa tunnissa..Oikeastaan ainut yhdistävä tekijä on ollut se, että ponnistusvaihe mulla on kestänyt maksimissaan 5 minuuttia, mutta muuten synnytyksen kesto ja raskauden kesto on ollut ihan oma lukunsa jokaisen kanssa...Nautihan odotuksesta ja asennoidu niin, että synnytys sujuu aivan omalla painollaan..Mulla ainakin kyllä paniikki kasvoi jokaisen synnytyksen lähestyessä, ja tuntui, että kipukynnyskin laski jokaisen myötä..Aika rassukka kai olin vikan kanssa, mutta oikeesti, se synnytyskokemus on niin mahtava, että positiivisella mielellä matkaan taas:O)))).

Kaikkea hyvää matkalla uuteen elämään!

Truutta

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat