Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Miten pitkään pystyy tarjoilijana tekemään töitä ennen äitiyslomaa? Mulla vk19 menossa ja jalat huutaa hoosiannaa...

Kommentit (8)

Jokainen raskauskin on erilainen. Esikoisesta voin loistavasti loppuun saakka ja olin keittiötyössä.

Mutta kehtaan väittää, että kyllä se jaksaminenkin on hiukan kiinni työpaikasta ja työtahdista, tarjoilijan hommiakin kun on aika erilaisia pikkupaikasta 450 asiakkaan paikkoihin.

sehän on ihan henkilöstä itsestään kiinni kuinka pitkään pystyy tekemään sitä työtä. itse olen rv 33+2 ja teen sitä työtä vieläkin. en väitä etteikö se jalkoihin ota mutta aina töitten jälkeen annan jaloille aikaa palautua mutta jos kipu on sietämätöntä niin tietenkin kannattaa hakea sairaslomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

juuri sama työnkuva eli paljon juoksemista,kantamista ja kiirettä!Mulla on ongelmana jalat jotka turpoo ihan muodottomaksi rasituksessa ja kuumuudesa,tukisukat ei auta ja duunissa pitää olla jaloillaan koko päivä...TODELLA TUSKALLISTA!

Samoin selkä on oireillut.Olis vielä kolmisen viikkoo töitä ja sitten paikka on remontissa kuukauden...Remontin jälkeen mulla onkin jo rv 28 ja arveluttaa miten enää sitten työn teko onnistuu!

Kävitkö työpaikkalääkärillä vai neuvolanlääkärillä?

Siis oletko nyt sitten äitiyslomaan asti saikulla vai paljonko sait sairaslomaa?

ylläripylläri ja pulla rv 19

Itse jäin baarimikon hommista pois tossa 26+ risat. Olisi ollut tarkitus tehdä vielä kuukausi eli 30 viikolle asti hommia mutta selkä alkoi vaivaamaan niin pahasti ettei voinut seisoa hetkeäkään :( . Vanha iskias vaiva.

Mä sain tosiaan hoidettua niin hyvin että nyt olen kesälomalla ja talvilomalla, eli 5 viikkoa lomaa ja sitten on 1 viikko työaikaa, jossa työkaveri tekee mun vuorot kun on ne velkaa keväältä saakka, sitten aloitan viikon aikaistettuna äippäloman

:) .

Jos en olisi saanut näin hoidettua tätä niin olisin aloittanut sitten 50 päivää aikaistettuna ton äippäloman. Meillä on kuitenkin niin humalahakuisia asiakkaita ja välillä saattaa olla levotontakin menoa etten olisi enää näillä viikoilla ottanut sitä riskiä että joku asiakas olisi lyönyt vatsaan tai muuten joutunut tappelun väliin. Alkuraskaudesa jo pari kertaa oli tukalat paikat kun piti tappelijoita erotella :( . Meillä tosiaan ollaan yksin töissä ettei voi muitakaan laittaa asialle.

Olin siis sali/tarjoilu/kassatyössä. Tahti oli niin kova, ettei paikat enää kestäneet ja alkoi jo yleisesti niin paljon heikottamaan että oli jäätävä pois.

G rv 30

sillä lailla, että juuri määräaikainen työsuhde (silloin ravintolassa) päättyi. Raskaana ollessa kävin tekemässä n. 4-6h lounasvuoroja. Muistan, että olin silloin 7. kuulla ja jalat kipeytyivät aivan järkyttävällä tavalla, vaikkeivät päivät olleetkaan raskaita. Lopetin sitten niiden hommien tekemisen, mutta en tosiaan tiedä, mitä olisin tehnyt, jos paikka olisi ollut vakkari. Oikeastaan 4h vuoro vielä meni, mutta kun 6h tuli täyteen, oli särky jotain aivan sietämätöntä.

Aloitan äitiysloman varhennettuna eli elokuun alusta ja siihen asti olen saikulla. Ensin hain neuvolasta viikon sairaslomaa kun työterveyteen ei saanut aikoja. Sitten työterveys kirjoitti kk lisää. Kroppa ja pää ei yksinkertaisesti olisi kestänyt sitä työtä yhtään enää.

Mulla ainakaan tän esikoisen odotus ei ole helppoa ollut..Mulla työpaikkana 150 asiakaspaikkainen ja kiireinen ravintola. Oon ollut paikassa pari vuotta jo töissä ja haluaisinkin olla vaikka äitiyslomaan saakka.

Ongelmana on että vaikka kuinka käytän tukisukkia, juon vettä, jumppaan, pidän pikku taukoja, nostan jalat ylös, mitä keinoja ikinä olenkaan kokeillut niin nilkat paisuu niin älyttömän turvoksiin että tuntuu kuin iho napsahtaisi rikki! Sama homma jos vaikka lähden kaupungille kiertelemään niin joudun vähän väliä istumaan jossain kahvilassa tai puistonpenkillä huilailemassa...Aivan sairaan ärsyttävää!Ja kivuliasta!

Neuvolasta neuvottiin juomaan vettä ja lepäilemään...Turhauttavaa...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat