Kummat: liian hienot vai huonot vaatteet häihin?

Vierailija

Miehen työkaverin häät tulossa. Ei olla menossa vihkimiseen ja kahvitilaisuuteen, vaan nuoremmalle porukalle ilalla järjestettäviin bileisiin. Onkohan viime kesänä kaasona käyttämäni silkkinen mekko (ei iltapukupituinen) ja bolero liian hieno asu bileisiin? Toinen vaihtoehto olisi sitten mm. yo-juhlissä käyttämäni hame, toppi ja juhlava neuletakki, jotka ikävä kyllä ovat aika vaalean väriset (eivät vitivalkoiset kuitenkaan). Ei olisi rahaa tai oikein aikaakaan ostaa uusia vaatteita. En tunne kovin hyvin vihittävää paria.

Kommentit (7)

Vierailija

joten juhlia sopii kaikkien

eli et ole ylipukeutunut vaikka miten laittautuisit

minua nenmpi inhottaa nyky ihmiset jotka tulee juhliin ikuiset farkut ja lenkkarit jalassa

nyky porukka ei osaa pukeutua tilaisuuden arvoon nähden

Vierailija

Jos kyse on tavallisesta ravintolasta, pane jälkimmäiset vermeet, ettet näytä turhan viralliselta.

Jos taas kyse on juhlavasta paikasta, jossa on pelkästään häävieraita, ei silkkimekko ole liikaa.

Vierailija

Erillinen juhlatila on kyseessä, joten taidan vetää silkit päälle. Ehkä jätän boleron pois tai kehittelen jotain tilalle, ettei ole kuitenkaan turhan virallista.

ap

Vierailija

periaatteessa olen samaa mieltä, että häissä sopii olla parhaimmissaan. Mutta ap ei ollut edes ehdottamassa farkkuja, vaan hiukan vähemmän muodollista juhlarompetta.

Sitä paitsi, kyllä ON häissäkin iltajatkoja, joihin on kökköä kömpiä iltapuvussa tms. Esim. omat kekkerimme olivat yökerhossa, jonne sakki - aivan oikein - oli sitten sonnustautunut yökerhoon sopivasti.

Häissä kun on oma, romanttisvirallinen juhlapukutyylinsä, mutta nuorison jatkot puolestaan ovat jo tyyliltään erilaiset.

Mutta kuten ap kertoi, iltajuhlat ovat erillisessa juhlatilassa, joten se silkkimekko ei ole varmasti liikaa.

Lainaus:

joten juhlia sopii kaikkien

eli et ole ylipukeutunut vaikka miten laittautuisit

minua nenmpi inhottaa nyky ihmiset jotka tulee juhliin ikuiset farkut ja lenkkarit jalassa

nyky porukka ei osaa pukeutua tilaisuuden arvoon nähden

Vierailija

Itse olen samaa mieltä. Ja siis tässähän nyt tarkoitetaan maailmanluokan alipukeutumista, ei lenkkareita ja farkkuja. On todella tyylitöntä olla puvussa, jos muut on casual. Mutta jos muut on tummassa puvussa ja itse olet esimerkiksi tyylikkäässä irtotakissa ja suorissa housuissa, voit olla esimerkiksi tulossa jostain toisesta tilaisuudesta, tai pukusi on voinut jäädä lentoyhtiön mokan takia Pariisiin:D

Vierailija

ja monet tulovat kuitenkin varmaan paikalle vihkitilaisuudesta, joten olen aika varman että "bileistä" huolimatta vaatetus on juhlavaa . Häät on kuitenkin suuri juhla!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat