Kaksosten odottajat, miten voitte?

Vierailija

Miten te muut voitte, itse olen vasta rv 23 ja tuntuu etten saa enää edes siivottua. Vaatteiden ja muiden lasten (2,4v) lelujen kerääminen lattialta on työn ja tuskan takana.

En muuta jaksaisi kun nukkua kaiket päivä (hb122) joten sekään ei voi näin lujasti väsyttää. Onneksi lapset ovatkin tarhassa ja itse olen sairaslomalla, joten saan edes nukkua niin pitkään kun huvittaa. Huono omatunto tulee kun ei saa tehtyä oikein mitään kotona, vaikka saa olla yksin. Onko teillä ollut raskaudessa jotain ihmeellistä, minulla ei muuta kun tämä saamattomuus=väsymys.

Miten te muut olette jaksaneet ja miten teidän muut lapset ovat suhtautuneet kun olette kotona tai mies?

Kommentit (7)

Vierailija

Mä olin elämäni kunnossa raskausaikana! Niin olin tosin esikoista (3v) odottaessanikin.. Nälätti ja väsytti hiukan enemmän kuin normaalisti, mutta samoin oli yksösraskaudessakin. Mä olin yllättävän ketterä loppuun asti (vauvat syntyivät rv 39+2, 3490g ja 3190g), ajelin autolla ja konttasin esikoisen kanssa lattialla.. :) Mä olen iso (ok, lihava) normaalistikin, ja lasten syntymäpäivänä painoa oli noin 120kg.. Siitä huolimatta jaksoin kipitellä portaissa jne (meillä talo kolmessa kerroksessa) melkein kuten ennenkin.

Onnea odotukseen ja jaksamista tuplamammoille! :)

-ihna (ei jaksa kirjautua)-

Vierailija

Ja rv 24, Olen myös kotona ja lapset hoidossa (3v ja 4,5v). Aikalailla samantapaiset fiilikset on ettei saa mitään tehtyä. Itse nukun melkein puolille päiville joka päivä, enkä silti saa tehtyä mitää, eikä tulisi mieleenkään että jaksaisi edes hoitaa omia lapsia, vaikkakin ovat enää kuukauden hoidossa ja jäävät sitten kotia. Katsotaan miten siinä sitten käy kun niiden perässä juoksen ja huutelen, no eiköhän ne kaksoset sitten viimeistään tule ennen aikasesti pois niin saavat sukulaisetkin olla tyytyväisiä kun hoidan lapseni kotona, niin kovaa moralisointia on tuosta tullut.

He kun eivät ymmärrä tämän raskauden riskejä eikä vaatimuksia, ei mitään väliä vaikka tulee keskenmeno kunhan omat lapset hoidetaan kotona. Vai ovatko sitten vain kateellisia kun "saan" vain maata kotona. Ja tärkeäähän olisi että nyt vain ottaisi rauhallisesti ja lepäisi niin paljon kun mahdollista, mutta he vertaavat tätä omiin raskauksiinsa, ja sehän ei ole sama asia. Itsekin kuitenkin olen odottanut jo aikaisemmin vauvoja ja on se odotus ollut niin paljon erilaisempaa kuin nyt. Niin mies ei paljoa ole kommentoinut kotona olemista, se kuitenkin on varmasti huomannut kuinka maha jo painaa ja tietyt asiat ovat vaikeita.

Vierailija

mulla menee vasta rv16+6 tänään, ja nyt on viikon ollut ihan järkkyjä liitoskipuja!

ihme juttu, kun tämä nyt on mullakin jo kolmas kierros odotuksella, (isommat 3,5v ja 1v) niin tää on ihan erilaista kun yhden odotukset olleet aiemmin.

liitoskivut ovat yhtä odotellessa alkaneet vasta joskus rv30 paikkeilla.

vyötärön ympärystä ja sf-mittaa vertaamalla aiempiin neuvolakortteihin, maha vaikuttaa saman kokoiselta nyt kuin aiemmissa joskus rv27-28 paikkeilla yhdestä muksusta..

aika lyllertämistä tämä jo nyt on..

meillä on muksut päivähoidossa täysipäiväisenä siihen asti että vauvat syntyy, kun mulla on aiemmissa raskauksissa ollut supistelujen kanssa ongelmia, ja nyt ei voi ottaa ylimääräisiä riskejä sen kanssa, kun se ennenaikainen synnytys on muutenkin jo todella suuri riski monikkoraskaudessa..

edelliset ovat onneksi kuitenkin supisteluista huolimatta syntyneet ihan täysaikaisina rv39.

mullakin on vireystason kanssa vähän niin ja näin. verenpaine ja hemoglobiini on matalat, ja lepopulssi korkea.

ensin jaksan toppeasti touhuta jonkin aikaa, mut sit on pakko huilata. sitten taas jaksaa, mutta ei tosiaan enää yhtä kyytiä jaksa vetää aamusta iltaan niin kuin ennen.

ja tää saamarin alapää on ihan järkyn kipeä, jos ei ole päässyt päivän aikana yhtään pitkälleen. kipeytyy siis istuessa/seistessä/kävellessä..

Vierailija

Minulla kun suvussa ei tälläiseen ole taipumusta ja ihan luomuna vielä tuli, joten en osannut tälläistä odottaa.

Neuvolan ultrassa tämä jo näkyi, joten ei tarvinnut odotella äitipoli käyntiä.

Työterveydenhoitaja sanoi kun valitin raskausväsymystä, itse epäilin että olin vähän masentunut, hän tokaisi että voihan olla että odotat kaksosia.

Vierailija

aika voimakkaita palelukohtauksia. Sitten miehen kanssa leikillään heitettiin että joo, me ollaan saamassa varmaan kaksoset :-) Kyllä hymy hyytyi vähäksi aikaa ultran jälkeen.

Nyt rv 32 menossa ja aika tukalat oltavat on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat