RV 28 Hemoglobiini 13!!! Apua! Onko vauvani nyt vaarassa?

Vierailija

Muistin raskauden alussa popsia rautatabletteja, mutta sitten unohdin ne :(

En voinuty uskoa tuota tulosta, luulin et se voisi olla alhaimmillaan ihmisellä jotain 70 tms., mutta siis 13!! Olenko aiheuttanut vauvalleni nyt hapenpuutteen tai jotain? Auttakaa pliis asiasta tietävät; Googlettamalla liian vähän tietoa.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Tiedän nuo miten ne ovat normaalisti naisilla ja miehillä, mutta käsitin niin, että lääkäri varmaan tarkoitti normaalisti raskausaikana. Mun hemoglobiini ei voi olla 130 ainakaan, koska se on normaalitilassakin satasen hujakoilla noin 110. Soitin hädissäni siskolleni, joka soitti suomalaiseen terveysneuvontaan, jossa sanottiin et jos ihmisen hemoglobiini on vaikka noin 45, niin ei pysty kyllä jalkeilla olemaan. Itse käyn duunissa ja samalla suurperheen äiti, hirmuisen väsynyt sellainen tosin, mutta muuten ok.

Vierailija

no ei voi olla 13. Onko tuo arvo verikokeesta vai sormenpäästä? Jos sormenpäästä, niin selkeä mittausvirhe ja th:n olisi pitänyt ottaa uusi näyte ja lähettää verikokeeseen. yleisesti ottaen vauvalla hbl on ok, vaikka äidillä kuinka alhainen. Itselläni oli hemppa alimmillaan 60 tienoilla.

Vierailija

Tuota minäkin mietin, asun ulkomailla ja sanoin lääkärille että 'ai siis 113', johon hän että 'eikun 13; normaalisti se on ihmisillä jotain 70 - 130' Siis apua mitä mä teen...

Vierailija

Jospas sun hemppa on noussut? 13 se ei ainakaan ole, siitä voit olla ihan varma.

Soita lääkärille huomenna, ja muista varmistaa mittayksikkö :D

Vierailija

En sanonut lekurille 'ai satakolme' vaan juuri niin kuin kirjoitin tuossa aiemmin 'ai 113' johon hän vastasi eikun 13. Aloitin viime viikolla rautatabletit ja lääkäri neuvoi nyt ottamaan yhden joka pvä. Otan kylläkin kaksi kun ovat Suomesta ostettuja tabuja ja purkin kyljessä sanotaan et RV 24 alkaen 2 tabua per pvä.

Siis se lääkäri vielä täsmensi, että normaalisti ihmisillä noin 70 - 120, eli pakko tarkoittaa samoja lukuja kuin miten ne Suomessa sanotaan. Huomenna soitan uudestaan sille lekurille ja varmistan vielä, että katsoihan hän tulokset oikein. Olen todella huippu väsynyt ja pienikin rasitus saa 'läähättämään', mutta vauva potkii kivasti ainakin, eli toivottavasti olisi ok.

Vierailija

Lainaus:

Mun hemoglobiini ei voi olla 130 ainakaan, koska se on normaalitilassakin satasen hujakoilla noin 110.

vaikka yleensä noi menee toisin päin...

Vierailija

Lähditkö vain tuon tiedon jälkeen kävelemään - "kiitos, selvitän googlesta ja Vauva-palstalta, miten nyt toimitaan ja mitä haittaa tästä on?"

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat