Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on suurin pyöreän täytekakun halkaisija johon löytyy vuoka löytyykö isoja?

Vierailija

.

Kommentit (6)

Vierailija

siis säädettävä rengasvuoka joka on 15-30 cm tarpeen mukaan.

Rengas asetetaan uunipellille leivinpaperin päälle ja massa kaadetaan renkaaseen ja kakku paistumaan.

Tuossa joku väitti ettei voi suuria määriä vatkata kerralla mutta se on kukkua suurimmat mitä olen tehnyt ovat olleet 2-3 litraa munaa + muut ainekset.

Vaatii toki ison yleiskoneen, sellaisen lattiamallin jonka pytty on useita kymmeniä litroja.

En ole myöhemmin nähnyt Lidlissä noita rengasvuokia oli ilmeisesti sellainen kampanjatuote mutta voihan sitä kysyä. Samaan aikaan oli sellainen iso kakkulastakin myynnissä viidellä eurolla jolla on helppo siirtää kakkuja tarjoiluvadeille.

Jos ei ole vuokaa käytössä suosittelen tekemään pellillä levyjä ja niistä voi tehdä pyöreitä pohjia leikkaamalla vaikka pizzaleikkurilla, kannattaa piirtää leivinpaperille sopivan kokoinen pyöreä malli vaikka jotain vatia apuna käyttäen ja leikata paperimuotti jonka asettaa levyn päälle ja sitten leikata leikkurilla tai veitsellä.

Ikinä en olisi ostanut tuota kakkurengasta ellei hinta olisi ollut noin halpa.

Vierailija

veikkaan että yksi syy on se, ettei kakkutaikinaa voi tehdä isoja määriä kerrallaan. tai toki voi tehdä vaikka 100 litran taikinan, mutta se pitää vatkata pienissä osissa ettei koostumus kärsi.

Ja harva isoja kakkuja niin usein tekee (poislukien ammattilaiset) että he isoja vuokia tarvitsisivat:) Mutta periaatteessa kakunhan voi tehdä mihin vuokaan vaan, eli jos kotona on joku isompi lasagnevuoka tmv. niin sitä voi käyttää, kunhan huolehtii ettei kakku jämähdä kiinni reunoihin.

Vierailija

Lainaus:

että olen paistanut uunipellillä kakkupohjia (5:n munan kukin) niin monta kuin kerroksia tulee kakkuun. Kakut siis olleet neliön muotoisia. Näin olen tehnyt 10-15 munan kakkuja.

Ja voihan noistakin kakuista tehdä pyöreitä, leikkaa vain pohjista nurkat pois.. Tarvikkeet: veitsi :)

Vierailija

että olen paistanut uunipellillä kakkupohjia (5:n munan kukin) niin monta kuin kerroksia tulee kakkuun. Kakut siis olleet neliön muotoisia. Näin olen tehnyt 10-15 munan kakkuja.

Uusimmat

Suosituimmat