Seuraa 

Itselläni kolmas lapsi tulossa ja edelliset syntyneet normaalisti. Ens viikolla olis aika äitiyspolille (sit viikkoja 37+) Haluaisin sektion mutta kuinka helposti sen saa jos muuten katsovat että mahtuis tulemaan alakauttakin? Onko kokemuksia?

Entä onko nuha esteenä sektiolle? Millä viikoilla teillä leikattu perätila vauvat?

Kommentit (9)

Saitko jo ajan Sektioon? Ite olen menossa ens viikolla kääntöyritykseen ja lääkäri jo veikkasi, että ei käänny kun on jo " pudonnut" lantioon. Ajattelin vaan, että saako sektioajan samalla käynnillä vai pitääkö siellä käydä jossain kontrolleissa joka viikko. Sen vaan mulle sano, että jos sektioon päädytään niin vaikka synnytys käynnistyisi niin äkkiä sairaalaan ja leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ymmärtääksen päätös on ihan sinun. Itse synnytin kolme vuotta sitten PT:ssä alakautta. Sektionkin olisin saanut jos niin olisin tahtonut. Sellainen mielikuva mulle jäi että jos haluat sektion ei edes tutkita tuota mahdollisuutta mahtuuko vauva tulemaan alakautta. Enkä koe että minua olisi mitenkään painostettu alatie synnytykseen TAYS:ssa. Päätöksen tein itse ja lääkäri antoi siunauksen lantion kuvausken jällkeen.

T:Hyrre RV 11+2

Kävin ulkokäännös yrityksessä, mutta ei suostunut kääntymään. vauva oli jalkatarjonnassa eikä kyllä vielä kovin suuri, mutta sain omasta tahdostani sektio ajan vaikka lääkäri totesi että mahtuu syntymään näinkin jos alkaa sieltä tulemaan.

Vielä että hyvä kun sait omasta tahdostasi sen sektioajan. :) Mulla on itsellä myös PT ja kyllähän ne lääkärit koitti ylipuhua mua alatiesynnytykseen mutta sain kuitenkin ajan ensi viikolle että jos vauva on edelleen Pt saan sektioajan,jos taas kääntynyt RT niin mielellään haluan synnyttää alakautta. Että itse en vielä tiedä synnytystapaa, tunnen kyllä että edelleen on vaavi pää ylöspäin. Minua pelottaa sektio ja harmittaa kun ei sitten heti pääse vauvaa hoitamaan niikuin esikoista pääsi (Alatiesynnytys) mutta kyllä riskien kannalta tuo PT vauvan synnytys sen verran askarruttaa etten sitä halua vaikka en ensisynnyttäjä olekaan. hmm...olen mietteissäin kiikun kaakun :) Tsemppiä kovasti! =)

Mulle annettin sektio aika seuraavalle viikolle eli olen menossa keskiviikkona sairaalaan ja torstaina leikataan. Ensiksi meinasivat kahdenviikonpäähän mutta pyysin itse aikaisempaa aikaa kun toinen lapsistani syntynyt myös noihin aikoihin ja sinänsä pelottaa ajatus että jos alkaa syntyyn ennen sektioo kun meiltä on kumminkin matkaa sairaalaan 130km.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat