Tilinumero hääkutsussa

Vierailija

Milloin ne rahat pitäisi tilille laittaa, ennen häitä jo vai hääpäivän jälkeen? Ihan vain verkkopankissa vai?

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

mutta sitten on kuitenkin maininta rahasta?

Eikö siihen voi laittaa pelkästään sen että emme halua lahjoja, piste.

Se on sitten vieraiden ongelma mitä tuo jos välttämättä jotain haluaa tuoda.

Vierailija

tuota ei lahjoja muiden juhlien osalta, aina tulee "jotain pientä". Ja en muista miten oli muotoiltu hääkutsuun, mutta oli ilmaistu että emme tarvitse mitään koska olemme asuneet jo niin kauan yhdessä mutta halutessanne... plaa, plaa, voi kartuttaa häämatkakassaa. En ole kyllä tajunnut laittaa mitään hyväntekeväisyysjärj. juttua kutsuihin. Hyvä idea, täytyy koittaa seuraavien juhlien kohdalla. Epäilen kyllä hiukan, jotenkin monet ei vaan osaa tulla "tyhjin käsin"

Vierailija

jätettyään sen lahjapöydälle, sen jälkeen se roina on hääparin ongelma.

Lainaus:

.

Se on sitten vieraiden ongelma mitä tuo jos välttämättä jotain haluaa tuoda.

Vierailija

vaan ihan vaan siksi ettei tarvi mitään tavaraa. Meillä itsellä oli tilinro kutsussa ja myös että jos haluaa muistaa jotenkin muuten niin kyselee lahjatoiveita ilmoittautuessaan. Ja suurin osa vieraista toi jotain jota ei olisi tarvittu tai haluttu (tyyliin Tiimari kahvikuppeja) Hiukan v...tti. Ja jos liittyy mitenkään asiaan niin lahjatoiveet oli suht halpoja ja juhlat olivat ravintolassa jossa tarjottiin ruoat ja ruokajuomat. Selvittäkää minulle miksi on noloa laittaa tilinumero??? Minua kai nolottaisi enemmän jos veisin jotain mitä vastaanottaja ei tod. haluaisi

Vierailija

siihen hääkutsuun laitetaan se tilinumero. Se on todella noloa!

Meillä ei aikoinaan ollut edes lahjalistoja, vaan äidilleni oli kerrottu joitain toiveita (hän otti vastaan ilmoittautumiset) niin että jos joku kysyi lahjatoiveita niin osasi kertoa.

yhtään huonoa lahjaa ei saatu, ei mitään tiimarikuppeja.

Vierailija

on, että ei laita kutsuun mitään ohjeita ja niin, että ilmoittautuessa vieraat halutessaan saa jotain vinkkejä.

Meillä ei ollut mitään lahjalistaa ja tästäkin joku valitti, koska hänen oli vaikea keksiä lahjaa.

Jos tilinumero on kutsussa ollut, niin olen laittanut juhlapäivän aamuna rahaa. Muuten olen yleensä ollut vielä se, joka ostaa listan ulkopuolelta.

Vierailija

ei 100 vieraan häitä saa helpolla alle 5000 eurolla kaikkinensa (pääkaupunkiseudulla) ja silloin 50 e per nenä kulut, harva antaa 50 eukan lahjaa per nenä ainakaan oman kokemukseni mukaan. Meidän häät maksoivat 4500 e 2002 ja 55 vierasta, saimme enimmäkseen lahjoja, jotka noin 10-20 euroa per antaja, enimmäkseen sellaista, mitä ei oikeasti tarvittu. tärkeintä toki kuitenkin oli, että bileet oli hyvät ja saatiin juhlia läheisten kanssa.

Vierailija

Häälahja suoraan luottokortilta

11.7.2008 12:14

- Se on todella näppärää. Vieraat voivat antaa lahjan, vaikka olisivat unohtaneet shekkivihkonsa.

Israelissa hääparille voi nyt antaa lahjan laittamalla luottokortin kortinlukijaan ja näpyttelemällä haluamansa summan.

- Se on todella näppärää. Vieraat voivat antaa lahjan, vaikka olisivat unohtaneet shekkivihkonsa, iloitsee nainen, joka on jo tutustunut uuteen käytäntöön.

Hääparit vuokraavat kortinlukijan häihinsä ja vieraiden kirjaamat summat siirtyvät pariskunnan tilille seuraavana päivänä. Lukija tulostaa kuitin maksajan nimellä ja lapun voi sujauttaa kirjekuoreen onnittelukortin kanssa.

Israelissa on tapana antaa häälahjaksi esineiden sijaan käteistä ja shekkejä.

STT-REUTERS

Vierailija

tilille viimeistään hääviikolla, ei häiden jälkeen. Sopiva summa mielestäni on vähintään 25 euroa per naama. Lapsilta ehkä vähemmän.

Näin meillä.

Vierailija

Tilinumeron ymmärrän siinä tapauksessa, että kyseessä on jonkun hyväntekeväisyysjärjestön tilinumero.

Jos on rahaton, juhlat pitää järjestää sen mukaan. Priorisointi on päivän sana.

Vierailija

Kyllä muakin ottas päähän saada tiimarinkuppeja tai vaikka ne olis pentikkiä niin jos mulla ei ole niitä ennestään niin mitä mä teen jollain kahdella kupilla ja sit luultavasti joku toinen tuo arabian kuppeja se kaksi...ei mitään järkeä. Minä ainakin itse annan mieluummin rahaa kuin jotain täysin turhaa, jos ei tunne todella hyvin hääparia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat