Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jaetaanko teillä kaikki sentilleen tasan

Vierailija

sinä maksat puolet kaikesta?

vai maksatko kenties enemmän?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

ei olla naimisissa, eikä lapsiakaan ole. Tilanne ois eri jos jompi kumpi ois mahdollisen lapsen kanssa kotona. Meillä on isohko tuloero, ja kyllä mies välillä makselee enemmän, mennään raflaan ja tarjoaa, ostaa mulle jotain mihin itsellä ei rahat riitä. Mutta asuminen, ruoka yms pakolliset menee kyllä tasan puoliksi.

Jos mies makselisi reilusti enemmän, tuntuisi vähän siltä että olisin velkaa...

Vierailija

mulla on palkkapäivä kerran kuussa ja miehellä kahden viikon välein. laskut maksaa se, jolla on rahaa. kumpikin ymmärtää että asuminen, auto ja muut laskut sekä ruoka menee ensisijaisesti, eli ei tarvitse pelätä, että jompi kumpi elää leveästi ja toinen kukkaron nyörejä kiristellen. Laskut ovat yhteisiä riippumatta kumman nimissä ne tulevat.

Vierailija

ei lasketa, maksaa kuka mitäkin ja milloinkin. jos toiselta rahat vähissä, toinen siirtää toiselle rahaa. käytännössä toki mies maksaa enemmän asioita kun tienaa enemmän kuin minä vanhempainvapaalla oleva.

Vierailija

suunnilleen yritetään maksaa molemmat saman verran, mutta kuitteja ei vertailla tai muutenkaan sentilleen lasketa, käytetään mieluummin sekin aika niinku elämiseen... no meillä myös tulot samaa luokkaa.

Vierailija

tai sitten jotenkin seksuaalisesti vajavainen, kun kuvittelee, että kaikki naiset vain antavat seksissä saamatta mitään (muuta kuin rahaa) itse takaisin. Näinhän siis huora tuomii. Mutta itse ainakin saan seksistä ihan nautintoa, joten palvelee tuo seksi minunkin tarpeitani...

Vierailija

kun puoliso puhuu, että toinen tarjoaa ravintolassa ruuat... Eikö siitä sitten jää aina vähän niin kuin kiitollisuuden velkaan tai jotain?

Meillä on ollut yhteinen tili siitä lähtien, kun naimisiin mentiin. Sinne tulee palkat ja sieltä maksetaan laskut. Uskon, että mies kuluttaa hieman enemmän, koska pelailee Pitkävetoa yms. pelejä, mutta toisaalta sinne tulee sitten isommat voitotkin. Kaikkein helpoin ja kivuttomin systeemi.

Vierailija

Jompikumpi maksaa ja jos toiselta loppuu rahat niin toisen tililtä siirretään sille toiselle lisää. Yhteistä elämäähän tässä eletään, joten vaikka tilit on omat niin tulot (ja menot) yhteiset.

Vierailija

Miehen tililtä maksetaan useimmat päivittäiset toistuvat laskut ja menot ja minun tililtä on otettu rahaa isompiin eriin kuten remonttiin tai siirretty miehen tilille, kun pohja alkaa häämöttää.

Pohjattomaan kaivoon kaikki menee kuitenkin.

Vierailija

Lainaus:

ei lasketa, maksaa kuka mitäkin ja milloinkin. jos toiselta rahat vähissä, toinen siirtää toiselle rahaa. käytännössä toki mies maksaa enemmän asioita kun tienaa enemmän kuin minä vanhempainvapaalla oleva.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat