Tietääkö joku pääseekö hammaslääkärille nukutuksessa, ja paljonko se maksaa?

Vierailija

Minulla on mieletän hammaslääkäripelko, ja nyt olen vakavasti harkitsemassa nukutusta tai jotain koko naamapuudutusta(?).

Onko kellään kokemusta, pitääkö mennä ykstiyiselle?

Kommentit (12)

Vierailija

johan se tulisi kalliiksi kun olisi anestesialekurit myös hammashoitoloissa. Ja mitkä riskit olisi jos nukutettaisiin. Eli esilääkitys se on ja eri asia kuin varsinainen nukutus.

Vierailija

Sillä yksityisellä hammaslääkäriasemalla, jolla minä Helsingissä käyn, esilääkitys (diapam tuntia ennen toimenpidettä) ei maksa erikseen.

Kahden hampaan leikkaukseen yhtä aikaa olen ottanut sedaation eli ns. kevytnukutuksen. Olin siinä kuin unessa, ei sattunut missään enkä muista jälkeenpäin mitään, joten suosittelen todellakin kaltaisilleni paljon pelkääville! Tunnin operaatiossa hintaa tuli 250 euroa, josta Kela korvasi minimaalisen osan.

Myös kokonukutukseen olisi päässyt, ja se olisi maksanut tuolla paikassa n. 400 euroa tunti.

Vierailija

mutta se on tosiaan kallista... Itse sitä tiedustelin tuossa joku aika sitten, koska minä en pääse edes hammaslääkärin ovesta sisään pyörtymättä.

Vierailija

pitää käydä tietyn hlekurin haastateltavana, ja jos hän katsoo pelon niin kovaksi, että vaatii nukutuksen (vai mikä lie esilääkitys) niin sitten se kustannetaan julkisista varoista.

Vierailija

Asun pks-seudulla,

ja mulla tosiaan on kauhea pelko mennä hammaslääkärille.

olen kuitenkin itse huomannut reiän jotein pakko mennä :(

Kärsin myös paniikista, eli pelkään, etten voi istua rauahssa suu täynnä tavaroita ilman että tulee oksettava/heikottava huimaus tai pakonomainen vessahädän tunne.

Varaa ei ole maltaita käyttää, pitää varmaan tiedustella tuosta esilääkityksestä.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat