Lapsen 4-vuotissynttärit tulee maksamaan lähes 200€ :-(

Vierailija

Se summa on puolet tämän hetkisistä tuloistani.

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Luulisi jossain kohtaa olevan hiukan nipistämisen varaa.

Mutta todellakin syntymäpäiviin menee rahaa. Harva tulee laskeneeksi. Leipomisaineet ovat yllättävän kallliita ja jos vieraita tulee kymmeniä niin harva selviää satasella.

Vierailija

Meillä aina n. 30 vierasta ja ihan samalla linjalla kuin teillä (monenlaista hyvää tarjolla), eikä yli 100 euroa mene.

Itse tehdään kaikki, ei tilailla leipomosta.

Vierailija

- lahjan

- pääsyliput

- salaatti-päivällisen juomineen (ei alkoholia)

- jälkiruoat ja kahvit

15 aikuiselle ja 7 lapselle.

Yli sata euroa menee pelkästään ruokiin ja juomiin.

Järkytyin vain kovin, kun aloin tekemään arviota paljon yhteensä menee rahaa.

AP

Vierailija

Lainaus:

maksoivat?

Jos lasket mukaan KAIKKI kahvista ja sokerista jauhoihin sun muuhun, niin rahaa sinulla on luultavasti palanut ihan yhtä paljon kuin ap:lla.

Lainaus:

Siis itsehän olet tuollaiset kekkerit halunnut järjestää! Jotku hienot kemut jossain muualla kuin kotona, pääsylippuineen ym.

Oikeasti, kuka tuollaisia juhlia odottaa? Ei ainakaan lapsi!!

Meillä 4v:n juhlissa oli reilu 30 vierasta ja tarjottavina pikkupitsoja, nakkipiiloja, kakkua, keksejä, jäätelöä, karkkia, limsaa yms.

Vieraina oleville lapsille ei ollut edes mitään lahjapusseja tai ongintaa eikä kukaan ollut sellaisia vailla.

On ihan aikuisetn päätös jos synttäreihin menee iso summa rahaa. Ja ilmeisesti sulla on suht hyvätuloinen mies jos pystyt puolet omista tuloistasi pistämään lapsen synttäreihin.

Mutta todellakaan, 200 euroa en ole eläissäni laittanut lapsen synttäritarjottaviin vaikka tarjoilut on olleet monipuolisia! Viimeksi näyttää menneen noihin 4v. synttäreiden tarjottaviin 105€.

Ja rääpittävää jäi ihan reilusti vielä ja kekkeröitiin sitten useamman mamman+lapsen voimin synttäreiden jälkeenkin.

Pointtina mulla on se että jokainen järjestää sellaiste kemut jotka haluaa ja joihin on varaa. KUN on itse päättänyt tarjota huvituksia niin sitten älköön nurisko kustannuksista!

Vierailija

200€ menee helpostikin, kun meilläkin vieraat jaetaan kolmelle päivälle ja kaikille luonnollisesti tuoreet tarjottavat.

Mut on se sit sen väärtti! Mielelläni sen teen.

Vierailija

ei montaa euroa tule lisä kustannuksia. Ja ei siinä pöydässä tarvii olla sen kymmentä sorttia, mä olen ainakin vihdoin oppinut sen että kaksi makeaa ja kaksi suolaista vaihtoehtoa on sopiva määrä, muuten niitä jää aina yli ja sit niitä syödään koko seuraava viikko.

Vierailija

... enkä ole kuin kolmenkymmenen. Ei ole tullut mieleenkään järjestää lapsille tuollaisia valtavia kekkereitä kalleine lahjoineen. Eihän ne lapset osaa niitä kaivata, ei varsinkaan 4v, ellei vanhemmat sellaisia synttäreitä touhota... Ja rippijuhliin mneekin sitten 1000€ ja ylppärilahjaksi ostetaan auto tai kuurakettimatka...

Vierailija

Mutta meillä tosin järjestetään pojillemme yhteiset synttärit ja nekin puolitetaan kahtia sukulaisiin ja ystäviin. Kaiken kaikkiaan 28 aikuista ja 14 lasta...

Siinä sitä on sitten tarjottavaa laitettava allergisille, ruoka rajoitteisille ja sekä aikuisten ja lasten makuun.

Lähes kaikki teen alusta asti ihan itse ja juhlat pidetään kotona ilman erikoisia huvituksia. En narise hinnoista kun järjestän lapsilleni kerran vuodessa synttärit. Sellaista se on. Meillä juhliin ollaan säästetty ja varauduttu.

Miksi ihmeessä ihmisille ei enää kelpaa tavalliset synttärit joilla on tarjottavaa ja apaata leikkiä ja rupattelua?

Vierailija

Tilatut kakut maksavat 130 € ja siihen muu suolainen tarjottava, juomat ja leivonnaiset. Kyllä hintaa tulee tuo 200 €. Ja kyseessä on 1-vuotissynttärit, vieraita 20.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat