Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kenenkään vauvalla ollut vesirokkoa?

Vierailija

meillä 3 kk ikäinen vauva, ja nyt tartuntauhka päällä. (ei omasta tahdosta kylläkään) miten noin pieni selviää vesirokosta jos tartunnan saa?

Kommentit (15)

Vierailija

itse asiassa TÄYSimetin tyttöä 10kk ikäiseksi kun hän ei millään alkanut kiinteitä syömään...

Mutta eipäs suojannut tuo imetys ainakaan meillä!

t. 4, jonka tyttö sairasti siis vesirokon 4 kk ikäisenä

Vierailija

ollessaan 4 kk ikäinen.

Hänellä tuo vesirokko oli ERITTÄIN raju esim. kuume pysytteli yli 40 asteessa 4 päivää!:( Sairaalassakin ihmettelivät kuinka rajuna tyttö taudin sairasti ja epäilivät etten itse olisi lapsena ko. rokkoa sairastanut, mutta olen kyllä, joten sekään ei ollut "syynä" tuohon rajuun rokkoon.

Vauva sai rokon tuolloin isommilta sisaruksiltaan, joilla rokko taas oli ERITTÄIN lievänä, kummallakin vain pari pientä vesikellukkaa ja lämpöäkään ei juuri ollenkaan.

Kovan kuumeen lisäksi vauvalla oli suuria rakkuloita ihan JOKA PAIKASSA ja osasta niistä jäi arvetkin, vaikka yritin toki hoitaa vauvan niin etteivät ruvet irtoilisi ennen aikojaan eikä vauva pääsisi rapimaan itseään.

Tällä hetkellä tuo tyttö on 15-vuotias ja uudelleen vesirokko ei ole tullut, vaikka pikkuveljet ovatkin taudin sairastaneet. Liekö sitten ollut niin raju tuo rokko vauvana, että siitä ainakin jäi pysyvä vastustuskyky?

Vierailija

Vauva ei ollut sairaalassa muuta kuin "näytillä" eli pääsi kyllä kotiin samantien kun kerran söi hyvin ja oli "virkeä" vaikka kovassa kuumeessa olikin.

Soitin keskussairaalaan siinä vaiheessa kun vauvalla oli ollut korkea kuume jo 2 päivää eikä supoillakaan laskenut ja siksipä he sitten pyysivätkin käymään tarkistuksella, mutta totesivat vain että kyllä se ajan mittaan ohi menee ja niinhän se meni:)

Noin pientä vauvaa kanttaa kuitenkin käyttää näytillä tai ainakin soittaa sairaalaan jos rokko on paha! Noin meille ainakin sanottiin.

Toivotaan, että te vältytte tartunnalta, sillä mikään helppo tauti tuo vesirokko ei noin pienellä ole, ei ainakaan meillä ollut:/

Vierailija

mutta en tiedä kuinka hyvin se suojaa vai suojaako. ajattelin vain itse että jos vanhempi lapsi sairastuu, niin varmaan tarttuu sit myös vauvaankin.

Vierailija

Hän selvisi aika helpolla, mutta lääkäri sanoi että mitä nuorempana sen sairastaa niin voi olla, että ei tule kunnollista immuniteettia ja voi saada sen joskus uudestaankin.

Vierailija

ja muutkin.

lisääkin kokemuksia lukisin mielelläni.

ei auta kuin odottaa ja katsoa tarttuiko tauti vai ei. kuinkahan helposti yleensäkin tarttuu...lapseni (ei tämä vauva vaan vanhempi lapsei) leikki samalla pihalla vesirokkoisten kanssa, mutta eivät suoraan yhdessä.

ap

Vierailija

Meillekin iski aikoinaan 3 kk ikäiseen junioriin, joka oli täysimetyksellä...Isolta veljeltä (7v) tauti tarttui . Itse asiassa isolla veljellä oli lievä rokko ja vauvalla kamala - rakkoja joka paikka täynnä. Vaipan alue oli kamala...en ottanut yhteyttä sairaalaan, olen itse ammattikasvattaja ja koin selviäväni lapsen kanssa. Lapsi parani aikanaan ilman arpeakaan. Tartuntaa-aika oli muuten yllättävän pitkä - yli 2 vkoa..Avuksi käytin runsasta vedellä suikhuttelua sekä apteekista saatavaa siveltävää ainetta *en nyt just saa nimeä mieleen* - oisko ollut ihan vesirokkovoide - nimellä.

Uusimmat

Suosituimmat