Atopia, allergia ja homeopatia??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jos jollain on kokemuksia (omia tai lapsen) allergian ja atooppisen ihon hoitamisesta homeopatian avulla niin jakaisitteko kokemuksenne, olkaa niin kiltit! Mä kyselin tästä myös tuolla sairaudet ja allergiat palstalla - löytyi muutama kiinnostunut tai juuri hoidot aloittanut ja yksi ihan hyvä kommentti siitä, että jos on joku homeopatialla parantunut niin tuskin löytyy enää siltä palstalta vaan ehkä täältä muualta.

Oma tarina:

Me ollaan vasta aloitettu pojan (5kk) hoito - ongelmana todella kuiva atooppinen iho, lemahtelee milloin mistäkin (ei pysty yhtään päättelemään mikä ärsyttää ja mikä ei), ajoittain saattaa hetkittäin näyttää ihan terveeltä ja sitten tunnin sisään " lyö" ihan ruvelle ja punaiseksi. Neuvolassa eivät tienneet edes allergian etsimisestä mitään, kunhan käskivät vaan viedä allergialääkärille. Vietiin homeopaatille, joka kyllä käskikin asennoitua 1-2kk:n hoitoon, tuntui tietävän miten hoidetaan jne. Nyt ilmeisesti pitäisi olla iloinen kun pojan iho on mennyt hurjan paljon pahemmaksi (merkki siitä, että lääke toimii??), silti tuntuu pahalta katsoa kun pientä ihan selvästi kutittaa ja on tuskainen olo. Hoidetaan rasvoilla kutinaa pois parhaillaan.

Kysymys teille, joilla on kokemusta:

Miten kauan teillä on mennyt ennenkuin paraneminen on lähtenyt käyntiin? Onko vaikutus ollut pysyvää? Mihin vaivoihin olette apua saaneet?

Kommentit (5)

Vierailija

Heippa taas! Me aloitettiin hoito paikallisen homeopatin luona. Vahvuudet oli D-6, D-12 ja 30. Mutta sitten me jatkettiinkin hoitoa Intiassa, joka on Guru homeopatia-asioissa. Saatiin sieltä aina oireiden mukaan uudet pillerit postitse.

Uskon kyllä kotimaistenkin homeopatien osaavan hommansa.

Meillä tytöllä ilmeni ihottumaa ja se oli tosi paha. Raapi itseensä kaiket yöt, tuli nukuttua aika vähän sen puolen vuoden aikana.

Mutta kuten jo mainittiin, niin lääkäri määrää hoidon aina oireiden mukaan. Meillä on kotona kaikki perushomeopatit joka vaivaan. Tytön kuumetta, nuhaa, vatsakipua ja ym. hoidetaan niillä...On jopa itse saanut helpotusta kovaan hammaskipuun! Ei olla annettu tytölle enää mitään kemikalisia lääkkeitä, jotka ei varsinaisesti edes poista sairauksia vaan turruttaa ne eikä ole hyväksi pienten lasten elimistölle...jos edes aikuistenkaan.

Vierailija

Meillä tyttö oli vasta 8 kk kun saatiin vihdoin lähete testeihin ja löydettiin ruoka-allergioita: KAIKKI kotimaiset viljat, maito, kananmuna ja banaani. Aloitettiin antaan homeopatia " lääkkeitä" kun tyttö olin. 11 kuukautta. Ja kesti melkein 1/2 vuotta kun hän sitten parantui TÄYSIN ja nyt syö KAIKKEA!

Tytöllä oli parantumisen loppuvaihe aivan hirveää. Ihottuma levisi paikkoihin, missä ei ollut ennen mitään. Mutta kuten jo sanoit, se oli hyvä merkki. Keho " heitti" vieraat bakteerit pois. Nyt on iho niin sileä ja ihana ja tosiaan, hän syö nyt kaikkea eli parantuminen on pysyvää!

Hyvä puoli homeopaatissa on se, ettei tarvi antaa mitään antihiatmiineja tai kolmiolääkkeitä pienelle lapselle vaan ne on ihan luonnon omia aineita eikä vahingoita lasta millän tavalla!

Kannattaa rasvata vauvaa paljon, me rasvattiin tyttöä ainakin 3 kertaa päivässä. Nykyään ehkä 3 x viikossa.

Ja jos kovasti raapii, kannattaa laittaa kääreet, ettei mene iho rikki.

Toivon, että saatte meidän tavoin pysyvää apua homeopatiasta - voimia!

Vierailija

Eli lähinnä mua kiinnostaa tuo teidän hoitoprosessi. Tiedän, että valmisteet on yksilöllisiä, mutta miten teillä edettiin ja millä vahvuuksilla? Kuinka usein tapasitte homeopaattia kasvotusten?

Meillä on käytetty nyt C200:ta, ensin yhtä valmistetta ja seurattiin reaktioita pari viikkoa, sitten vaihdettiin valmistetta (tästä tuli tosi voimakas ihoreaktio, joka oli odotettavissa), siitä taas pari vkoa eteenpäin ja kolmas valmiste (rauhoitti tuota edellistä). Nyt taas iho sahaa ja hakee tasapainoa ei kuitenkaan niin pahana/rajuna kuin hetki sitten. Mä olen ollut tosi tyytyväinen meidän homeopaattiin - on hurjan sitoutunut tähän hoitoprosessiin ja vähintään kerran viikossa puhutaan puhelimessa missä mennään.

Naseli - ensihätään ja tutustumisen voi aloittaa täältä

http://www.homeopaatit.org/

Käynti homeopaatilla maksaa n. 40-50E. Vähän homeopaatista riippuen saattaa sisältää nämä valmisteet/" lääkkeet" (mitään varsinaisia lääkkeitähän nämä ei ole). Meillä tuohon käyntimaksuun sisältyi valmisteet ja seuranta (mun mielestä siis kustannukset on tosi minimaaliset jos tällä saadaan toivottu hoitotulos). Ja samasta syystä ollaan tässä prosessissa kuin mutti eli yritetään välttää histamiinit ja kortisonit mahdollisimman pitkälle.

Vierailija

Mutta oletko kokeillut pikkuiselle suolavesikääreitä? Ne auttavat kutinaan ja niitä käytetään ihan ihotautipoleillakin.

Neuvolassa eivät tiedä mitään näistä allergioista ja iho-ongelmista! Meillä alkoi näkyä valoa tunnelin päässä kun saimme yksityiseltä ihotautilääkäriltä lähetteen yo-sairaalan ihotautipolille. Siellä otteet olivat ihan erit ja hoito aloitettiin välittömästi. Mm valohoitoa kokeiltiin ja hoitajan avustuksella testattiin eri voiteita. Meille silloin 10 kk ikäiselle, nyt 2,5-vuotiaalle löytyi pelastus Elidel-lääkevoiteesta joka poisti lähes kokonaan joka puolella ihoa olleen kutiavan läiskämuotisen atopian. Nykyään elideliä tarvitsee käyttää enää kämmenselkiin joihin se ei oikein meinaakaan tehota.

Voimia teille!

Vierailija

Mutti:

[quote]

Meillä tyttö oli vasta 8 kk kun saatiin vihdoin lähete testeihin ja löydettiin ruoka-allergioita: KAIKKI kotimaiset viljat, maito, kananmuna ja banaani. Aloitettiin antaan homeopatia " lääkkeitä" kun tyttö olin. 11 kuukautta. Ja kesti melkein 1/2 vuotta kun hän sitten parantui TÄYSIN ja nyt syö KAIKKEA!

Tytöllä oli parantumisen loppuvaihe aivan hirveää. Ihottuma levisi paikkoihin, missä ei ollut ennen mitään. Mutta kuten jo sanoit, se oli hyvä merkki. Keho " heitti" vieraat bakteerit pois. Nyt on iho niin sileä ja ihana ja tosiaan, hän syö nyt kaikkea eli parantuminen on pysyvää!

Meidän pojalla on banaania lukuunottamatta samat ja kiinnostukseni heräsi toden teolla, eli jaksaiaitko kertoa vähän enemmän, että miten teidän tyttö oireili ja mitä kautta lähditte homeopatiaa kokeilemaan ja mistä löysitte ihmisen joka osasi auttaa?? En tiedä homeopatiasta juuri mitään ja olen vain odottanut, että kohta varmaan jo helpottaa, mutta tuntuu että allergiat vain pahenee, kun ikää tulee lisää eikä päinvastoin (poika nyt 1v 3kk). Onko teillä sukurasitetta allergioihin ja vaikuttaakohan se hoidon tehokkuuteen? Meillä nimittäin on molempien puolelta (isältä vilja, minulta maito).

Kiitos tiedoista, jos joku osaisi minua valaista tästä asiasta!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat