Kyllä imettäminen on niin yliarvostettua!

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

ja imetyshörhöjen asenne ei paranna tilannetta. Väkisinkin tulee ällötys koko hommaa kohtaan, kun siihen suhtaudutaan niin, että kun vauva syntyy, niin sitten ollaan pelkkä rinta ja vauvaa varten.

Imettäminen ilman hörhöilyä on kyllä ihan mukavaa ja mulle se oli helpompaa kuin pulloruokinta. (kokemusta molemmista) Onneksi mun vauvat selvisi pitkillä syöttöväleillä, niin ei selvisi isäkin vauvan kanssa. Ei ne vauvat tarvi rintaa vieressään 24/7...

Vierailija

imetys ON aliarvostettua, mutta joissain (pienissä) piireissä myös yliarvostettua. oman lapseni täysimetys jatkuu nyt 5. kuukautta ja houkutus olisi väittää sitä ainoaksi oikeaksi mahdollisuudeksi, mutta kun olen itse kasvanut pullomaidolla...

Vierailija

Lainaus:

Monet äidit eivät vain jaksa "olla olemassa vain vauvaa varten" edes sitä suositeltua puolta vuotta, koska pitää päästä omiin menoihinsa. Se on surullista.

Samaa mieltä!

Vierailija

vaikka oma kaveripiiri, kaikki korkeasti koulutettuja?? Mulla ainakin löytyy niin monenlaista koulutustasoa kaveripiiristä ja tuo imettäminen ei yhtään näyttäis riippuvan siitä koulutuksesta.

Vierailija

Lainaus:

Mutta se ei mahdu ainakaan omaan päähäni, että ensin suurella vouhkeella imetetään, mutta sitten kun lapsi kasvaa, hänet ruokitaan pizzalla, karkilla, limppareilla ja hampurilaisilla. Jos vanhemmat viitisisivät nähdä vaivaa terveen ruokavalion eteen lapsen vauvaiän jälkeenkin, voitaisiin jo nähdä vaikutuksia kyseisiin kansantauteihin sairastumisessa.

Kuvitellaan, että se kuuden kuukauden täysimetys ja vuoden osittaisimetys ovat jotain ihmetekoja, joilla lapsi pelastuu kaikilta vaivoilta ja sairauksilta. Näin ei ole! Suuri merkitys on myös sillä ravinnolla, mitä imetyksen jälkeen saadaan, ehkä jopa suurempikin. Täytyy myöntää, että säälittää nähdä hampurilaisravintolan ikkunasta, kun sisällä on lapsia syöttötuoleissaan, ja lapsille syötetään ranskalaisia ja hampurilaisia. Aika tehokkaasti tällaisella ruokavaliolla saa mitätöityä imetyksen hyödyt.

Vierailija

Lainaus:

Sovitaanko niin, että imettäminen on luonnollista ja jokainen pyrkii siihen, mutta jos se ei jostain syystä onnistu, niin annetaan korviketta.

Mikä tässä yksinkertaisessa totuudessa on teille niin hirveän vaikeaa ja tunteita herättävää?!

Minua ainakin huoletuttaa, että joku imetystä arvostamaton levittää valheellsita tietoa nettipalstalla, jossa käy tuoreita äitejä. Jos heillä ilmenee imetyksessä jokin vaikeus, joka tosiasiassa menisi parissa viikossa ohi he ehtivät ja luovuttaa kun lukevat, että korvike on parasta ruokaa vauvalle.

Vierailija

allergioiden yleisyydestä ja mm. naisten rintasyövän kasvusta...imetyshän on paras mahdollinen ehkäisykeino rintasyövän ilmenemiseen vanhempana- samoin, kuin alatiesynnytykset kohtu- ja munasarjasyövän ehkäisemiseksi.

Vierailija

imettänyt pidempään kuin 3,5kk esikoistani jos olisin saanut enemmän tukea neuvolasta. Siellä seurattiin vain vauvan painon nousua ja kun ei tarpeeksi viikossa noussut käski antamaan korviketta. Muutenkin esikoinen oli jo syntyessään käyrillä miinuksen puolella kun syntyi etuajassa ja oli 2800g ja 46cm. Vaikka soitin imetystukeen ja sain sieltä vahvistusta itselleni ja imetyksen ei se paljoa auta kun th sanoo ettei paino nouse tarpeeksi. Äitejä on silloin ihan turha lähteä syyllistämään kun imetysaika on lyhyt. Kakkosta imetin 3kk ja kolmosta yllättäen 6kk kun ei pulloa huolinut. Tulevaa vauvaa yritän taas parhaani mukaan imettää niin pitkään kuin voin. Koulutukseltani olen vain parturi-kampaaja.

Vierailija

kaverini ei imetä, koska vauva ei muka huolinut rintaa. ei jaksanut vuorokauttakaan yrittää. nyt hymisee tyytyväisyyttään, kun vauva nukkuu 4h pätkiä ja mies hoitaa puolet syötöistä, itse saa nukkua. ei kuulemma ikinä vaihtais tätä autuutta imetysrumbaan, jolloin joutuisi itse hoitamaan vauvan ruokkimisen ja heräilyt.

mua tää äiti lähinnä säälittää, on sen verran itsekkäät ajatukset.

Vierailija

vuosikymmenten kuluttua osataan arvostaa imetystä paremmin, kun on huomattu, millaisia haittoja terveyteen äidinmaidon puute on aiheuttanut. Ja nimenomaan PITKÄÄ imetystä. Nyt sitä ei vielä tajuta.

Vierailija

voihan sitä imettää ja antaa joskus pullosta jos on niitä omia menoja, mitähän pahaa siinäkin nyt on?? Mielestäni on tosi jees jos imettää, mutta ei se huonompaa ihimistä tee jos sitä ei syystä tai toisesta tee. Sitä en ymmärrä, ettei edes yritä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat