Kamala morkkis shoppailusta!

Vierailija

Tajusin tänään, että joka kerta, kun käyn lähelläkin kauppaa, tarttuu mukaan jotain pientä - satanen ei mukamas ole paljon, en siis ole päässyt markka-ajattelusta irti :-(

Saldo noin kuukauden ajalta:

- golfkengät 100¿

- jakku 185¿

- trikootoppi 85¿

- koruja 25¿

- meikkejä 20¿

- Peakin paita 70¿

- verkkarit 50¿

- housut 185¿

- housut 80¿

- t-paita 40¿

...lisäksi vielä paljon muuta, mitä en muista listata. Onko kohtalotovereita?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

minkä ikänen lapsesi on? Mitä vaatekokoa? Uskosin, että täältä palstalta löytys monia, jotka haluis lahjottaa lapsellesi vaatteita ja leluja! Laitahan vaikka mailiosotetta tms.

T: Myös yksi tuhlari

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Molemmat isovanhemmat on niin pihiä, että eivät ikinä osta mitään lapselle:(

eivätköhän ne isovanhemmat ole jo lapsensa kasvattaneet? Noloa haukkua isovanhempia piheiksi, elleivät he tue jälkikasvuaan. Kyllä aikuisten ihmisten kuuluu huolehtia itse itsestään ja maailmaan saattamistaan lapsista, eikä odottaa muiden (edes omien vanhempien noin omalla vanhuusiällään) sitä tekevän.

Vierailija

...ostan tosin vain lapsille, en juuri koskaan itselleni. Tänä vuonna olen itselleni ostanut kengät ja t -paidan, alle 30¿ varmaan maksaneet yhteensä, mutta voi elämä kun lapsille ostan.

Meillä on neljä lasta, vanhin tyttö, seuraavat kaksostytöt ja neljäs poika, arvatkaa oikeesti paljonko noille saa ostettua vaatteita?? Enkä siis valita=) Vaan H&M:lle menee about 200¿ kuussa ja tässä vaan yksi esimerkki...

Vierailija

vaatteita, enempää ei ole ollut rahaa... Lapsellekaan ei ole rahaa ostaa vaatteita (kuin kaksi kertaa tän vuoden aikana), puhumaattakaan leluista. Viimeksi olen lapselle ostanut lelun vuosi sitten...

Kyllä olen teille kateellinen, kun teillä on rahaa ostaa mitä tarvitsette. Meidän perheessä ei ole aina rahaa oikeen ruokaankaan, vaan aina saadaan sitten lainata sukulaisilta loppukuusta, kun vaippoihin ei ole rahaa... :( Ja kaiken huipuksi mun mies on täyspäiväisesti töissä (mut on vaan niin paska palkka). Itse olen kotona hoitamassa lasta.

Vierailija

minä olen tässä kuussa ostanut itselleni kesäkengät 29e ja tuulitakin 49e ja omasta mielestäni olen laittanut paljon rahaa menemään. meillä tosin onkin rahat tiukilla mutta silti...

Vierailija

Oon parantumaton ostomaanikko ja jälkeenpäin harmittaa kun taas tuli osteltua. Kaikki raha mikä jää pakollisten menojen jälkeen yli menee, mitään ei jää säästöön.

Nytkin pari kuukautta siten sain vähän perintöä ja melkein kaikki rahat on jo menneet, kun kerrankin oli rahaa tilillä enemmän, tuntu että voi ostella vaikka mitä ja aina vaan rahaa on. No kas kas nyt ei ole enää kuin rippeet jäljellä ja ketuttaa aivan mielettömästi. Olis ollu fiksua laittaa säästöön tiukkaa paikkaa varten, mutta ei:(

Vierailija

En halua kerjätä, enkä pyydä sääliä, kuhan vain purin tuntojani. Ja en minä tosiaankaan kokopäiväisesti kadehdi ketään, mutta kieltämättä lapsen kohdalla on heikkokohta.

Mutta jos joku haluaa meitä auttaa, niin voi kirjoittaa keetra at netti piste fi, niin kerron tarkemmin kokoa yms

Vierailija

Aika kylmää suhtautumista, kun kerran teidän rahavaikeudetkin on varmasti tiedosssa???

Ei mekään mitään rikkaita olla eikä meidän suku ole, äitini on pitkäaikaistyötön ja isäni sairaslomalla odottamassa sydänleikkaukseen pääsyä, silti auttavat meitä tuomalla lapsille vaatteita ja leluja, jopa kirppikseltä, jos löytää hyväkuntoisia siistejä. Meillä vaatteet kiertää suvussa muutenkin jopa pikkuserkulta toiselle, toisen pienet on toisen sopivat. Muistissa on molemmilla ne ajat, kun me lapset oltiin pieniä ja syötiin harva se päivä makaronivelliä ja perunapuuroa.

Vaikka olet hoitovapaalla, niin tiesitkö että silloin saa tehdä töitä? Tuki maksetaan, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Eli ottaisit jotain pientä työtä niinä aikoina, kun miehesi voi vahtia lasta. Niin meilläkin tehtiin, kun minun mieheni oli hoitovapaalla ja minä töissä, mies kävi iltaisin heittämässä keikkaa työpaikallaan. Sillä lailla rahatilanne oli parempi.

Sinä ap, ostosholisti, kannattaisi kyllä sijoitella vaatteiden sijasta pankkitilillekin. Noi kulahtaneet merkkivaatteet ei lämmitä siinä vaiheessa, kun olet todella kipeä ja nopeaa hoitoa olisi tarjolla yksityisellä. Isäni harkitsee vakavasti yksityiselle menoa omaisuutta myymällä, koska julkisessa jonossa voi kuolla. Kannattaa ehkä laittaa elämänarvoja hiukan järjestykseen. Saman asian ajavat tavarat saa halvemmallakin ja loput voi laittaa jemmaan.

Vierailija

mutta oli pakko kommentoida...

Kyllä mielestäni isovanhemmat ovat aika kylmiä, jos eivät koskaan osta lapsenlapselle mitään! Ja jos vielä rahaa riittää, niin minusta se on aika rakkaudetonta toimintaa. Itse en koskaan haluaisi olla sellainen mummo, joka ei koskaan auta hoitamalla lapsia (jos on siis terve) tai osta mitään lapsenlapselleen.

Onneksi meillä on todella rakastavat ja ihanat isovanhemmat. Päinvastoin saa olla jo hieman rajoittamassa sitä krääsän määrää ;)

Vierailija

menny aika paljo rahaa...

itselle kaks t-paitaa: 50¿

lapsille vaatteita: 22¿

alusvaatteita: 20¿

kirjoja/leffoja/cd:itä: 70¿

Rahaa mennyt myös kahviloihin, ravintoloihin ja lahjaostoksiin muille sellanen 60¿

En pode huonoa omaatuntoa shoppailusta. Kunhan pitää sen verran kontrollia, että saa laskut maksettua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat