Teille kaikille kyssäri jotka kärsitte sairauden pelosta!! Tärkeetä mulle!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka vaan..

Täällä yksi joka pelkää kuollakseen kuolemaa ja sitä että sairastuu. Koko ajan joku oire tai epäily päällänsä.

En pelkää niinkään itseni puolesta vaan suren perhettäni.. Jos joutuvat elämään äidittöminä.

Juu, se kysymys: Minkälaisia oireita teillä on ja mitä sairauksia pelkäätte?

Mulla menny ihan hulluksi, tässä listää...

Rinanssa kipeä kohta ja kainalossa, kurkussa jotain ylimääräistä ja sylkeä erittyy suuhun kauheesti, huippailee, sydän muljuu, lihakset nykii ja tuntuu että on voimattomat, keuhkoihin pistää, närästää...huoh..

Mä pelkään kaikkia lihastauteja, rinta-vatsa-keuhko-kurkkusyöpää..

Tää on kammottavaa. Mitä teen.. mä en erota näit mun oireita,ne kaikki tuntuu oikeesti mun kehossa. Mä oon ihan hullu ja se ahdistaa.

Kertokaapa omia kokemuksia.PLiis!

Kommentit (8)

Vierailija

Täällä kanssa yksi, joka pelkää sairaaloisesti aivokasvainta tms. neurologista sairautta... Oireita on huimaus mm. Sydänkin hakkailee, vapisuttaa, ahdistaa, rinnasta puristaa ym. Mutta luulenpa, että sinullakin, Karkkipylly (heh, hauska nimimerkkiin!) on sama sairaus kuin minullakin, nimittäin paniikkihäiriö! Minäkin olen käynyt hädissäni usealla eri lääkärillä tutkituttamassa itseäni, mutta terveeksi minut on todettu. En silti pysty uskomaan sitä, vaan oireet tuntuvat aina niin todellisilta. Mutta oikeasti ne ovatkin juuri tätä paniikkihäiriötä, sen aiheuttamia fyysisiä tuntemuksia!

Suosittelen, että kävisit lääkärissä juttelemassa tästä vaihtoehdosta. Minäkin kävin lääkärillä pitkän harkinnan jälkeen ja nyt minulle mietitään lääkityksen aloittamista tähän paniikkihäiriöön. Vika nimittäin on aivojen välittäjäaineissa, ts. serotoniinin puutteesta, ja se saa aikaiseksi em. tuntemuksia.

Voimia sinulle, tämä on rankkaa....

Vierailija

" " h@ttivatti:

[quote]

Minulla sairaksien pelko alkoi, kun esikoinen oli noin puolivuotias. Välillä on kausia, että tarkkailen itseäni jatkuvasti. Tiedän paljon eri sairauksia ja niiden oireita, joten " valinnan varaa" on.. ;)

Minulla myös ollut lihaksissa nykinää, puutumista, voimattomuutta varsinkin silloin kun niitä tarkkailen. Olen pelännyt lihastauteja ja neurologisia sairauksia.. Myös tuo " palantunne" kurkussa on tuttu asia=mielestäni kurkkusyöpä." "

*** Ihan selviä alhaisen estrogeenin merkkejä nämäkin. Hormonit on vielä sekaisin tai estrogeeni ei ole normaalilla tasolla. Olo kohenee kun menkat alkaa ja hormonitoiminta palautuu! Mulla on nykyään oireita just ennen menkkoja sekä noita fyysisiä että henkisiä.

*** Jäitä hattuun, naisen elämä on välillä rankkaa....

Vierailija

ihosyövän pelosta. Mulla on herkästi palava iho, ja lapsena äitini pakotti mut aina ottamaan aurinkoa, ja mähän paloin kerta toisensa jälkeen. Nyt aikuisiällä mulla on tosi paljon luomia, joista jotkut on oireilleet, ja monia poistettu.

Kuitenkin kun itselläni oli toi pelko pahimmillaan, niin aloin vaan sitkeästi ajatella,että on varsin epätodennäköistä, että mulle tulisi moneen paikkana yhtä aikaa se syöpä. Ja koska en voi tietää tuleeko se selkään vai jalkaa vai mihin, niin mun on ihan turha pelätä niitä kaikkia, mun on turha pelätä yhtäkään, koska se vois olla väärä kohde : )

En tiedä, mulla toi vaan toimii muissakin asioissa, jotka huolettaa tms.

Vierailija

Minulla sairaksien pelko alkoi, kun esikoinen oli noin puolivuotias. Välillä on kausia, että tarkkailen itseäni jatkuvasti. Tiedän paljon eri sairauksia ja niiden oireita, joten " valinnan varaa" on.. ;)

Minulla myös ollut lihaksissa nykinää, puutumista, voimattomuutta varsinkin silloin kun niitä tarkkailen. Olen pelännyt lihastauteja ja neurologisia sairauksia.. Myös tuo " palantunne" kurkussa on tuttu asia=mielestäni kurkkusyöpä. Olen myös pelännyt mahasyöpää, paksusuolensyöpää, rintasyöpää, imusolmukesyöpää, melanoomaa.. Pahin on ollut kuitenkin lihassairauden pelko!! Lääkärissä/tutkimuksissa olen käytyt useita kertoja, eikä mitää ole löytynyt.

Tällähetkellä on " oireeton" kausi menossa ja nämä pelot tuntuvat lähinnä huvittavilta :))

Tiedän, että oireet tuntuvat todellisilta eikä oma tai lääkäreidenkään vakuuttelu aina auta.

Jos pelkosi/ahdistuksesi kestää kauan suosittelen varaamaan ajan esim. psygologille tai psykiatrille..

VOIMIA!!!

Vierailija

Synnytyksen jälkeen estrogeeni on alhaalla ja silloin serotoniini on myös alhaalla ja voi masentaa, kuumottaa, olla ylikierroksia, kuolemanpelkoa yms. Mulla oli synn. jälk. masennus ja siihen kuului tuo sairauden pelko ihan todellisena!!

Sain hoidoksi estrogeeniä ja aloin käydä vyöhyketerapiassa ja homeopaatilla. Varsinkin homeopatia voisi auttaa nopeammin ja samalla se on terapiaa kun hoitajan kanssa keskustelee.

Oletko käynyt ÄIMÄN sivuilla...?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat