*' ' ' *' ' ' * EX-HAAHUT - VIIKKO 21 *' ' ' *' ' ' *

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Neronja olitkin päivittänyt listan jo eilen. Kiitos paljon.

Kyllä nuo maalis-huhtikuiset tosiaan voisi siirtää jo listan perään vauveleihin. Olen pariin otteeseen kysellyt, että miten olisi heidän kanssaan järkevintä toimia, mutta sinäpä sen nyt sanoit : )

Aika jännää Femmis, että sinut sotkee se kun miehesi on poissa. Minä olen aivan sekaisin tästä ainaisesta kotona olemisesta : )

Ensin sekoitti totaalisesti se, että jätin kakkostyöni pois. Tuntui kuin, niinä iltoina kun normaalisti olisi ollut töissä ja olikin kotona, olisi ollut jotenkin vilpillisesti pahoilla teillä kun vain kotona oleskeli tai teki muuten ihan mitä huvitti. Nyt sitten olenkin kotona ihan koko ajan.

Ihanan kuuloinen ajatus tuo ¿pesimisaika¿, josta Femmis kerroit. Ehkäpä tuota on kokeiltava.

Kerttukasperillapa on ollut vilkas viikonloppu. Kaikkeapa olet jaksanut touhuta. Ei ihme, jos vähän automatka supisteli ; )

Oma napaa sitten.

Viime viikolla jouduin viettämään melkein kokonaisen päivän NKL:llä raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Alusta astihan minua on sillä ¿uhkailtu¿ kun verenpainetautia sairastan. Paineet olivat siis huipussaan (mittaan päivittäin kotona kahteenkin kertaan) ja kun turvotustakin on ja huimaa¿ Noh, valkuainen oli korkeintaan +/- ja verikokeiden jälkeen yms pääsin sitten lopulta kotiin. Hyvä juttu. Lääkäri kuitenkin triplasi lääkeannokseni ja nyt paineet ovat jo lähes kohtuulliset ja sain neuvolasta niitä tikkuja ja stiksaan kotona, että pysyn järjissäni. Nyt on turvallinen olo siis sen kannalta. Lääkäri tosin sanoi, että myrkytys voi kuitenkin alkaa milloin tahansa hyvin nopeastikin, joten tarkkana täytyy olla.

Sitten kävimme taas Brunolla, painoarviossa tällä kertaa. Papulla oli kokoa 3200g, ja silloin viikkoja oli 35+5, joten hänen laitteensa näytti lasketun ajan 16.6 sijaan 4.6. Sanoi myös, että koska vauvan koko menee noin yläkäyrällä, lähelle (ja yli) neljää ja puolta kiloa menee jos syntyy lähellä laskettua aikaa. Aika hurjaa, kun katselin minkä kokoisina nämä ex-haahuvauvat ovat syntyneet.

Oikein hyvä oli, että käytiin sillä samalla Bruno katsoi tarkkaan napanuoravirtaukset ja istukkavirtaukset(?), jotka usein verenpaineen vuoksi ovat heikot. Niissä ei ollut mitään hämminkiä ja kaikki oli oikein hyvin. Saatiin yksi 3D-kasvokuvakin papusta mukaan. Nyt ei näytä enää sellaiselta pikkuiselta masuasukilta kuin rv25+ kuvissa vaan ihan oikealta vauvalta. Ja kaiken lisäksi rutistaa kasvonsa ruttuun tuossa kuvassa kun Bruno niin kovakouraisesti tökki. Ihmekös tuo.

Keskiviikkona on lääkäri ja Brunon mukaan olisi hyvä jos saisin lähetteen synnytystapa-arvioon. Täytyy pyytää siis niin.

Nyt alan olla jo malttamaton ja jotenkin ikävöin vauvaa syliini. Iltaisin en malttaisi mennä nukkumaan enää. Hupsua.

Ja itse asiassa malttamaton olen myös sen ä-pakkauksen suhteen. Sekin saisi kyllä jo tulla. Jospa postimies tänään toisi lappusen¿

Valmennukset alkavat tänään ja niitä on kolme peräkkäisinä päivinä. Jopa isäni oli sitä mieltä, että aika myöhään järjestävät. Tarkoitti tietenkin näitä raskausviikkojani. Ja onhan se niin, että olen jo viikolla 37¿

Ihanaa viikkoa kaikille

Aapeli ja papu 36+3

Vierailija

Näyttää tää päivä menevän ihan pelastusarmeijalle...Pyykkiä on pessyt pari koneellista ja ruuan tein,mutta mitään muuta en oo saanut aikaiseksi.Ulkona sataa vettä,saa meidän eilen pestyt matot vielä extrahuuhtelut...Täytyy vaan toivoa,että noi sateet olis myöskin hävittäneet ilmasta jo suurimmat siitepölyt,kun noi matot nyt näköjään joutuu pakosta ulkoilemaan...

Mulla alkaa kyllä kohta olla vauvan hankinnat siinä pisteessä,etten enää keksi mitään hankittavaa ;) Hoitopöytä-kauppoja tässä oon vääntänyt.Kerrankin pitää kiittää isäntää,että pisti kampoihin eikä antanut mun ostaa yhtä pöytää ;) Aikani kiukuttelin kyllä,mutta eipä harmita enää kun nyt mulle tarjottiin yli puolet halvemmalla toista,joka vieläpä on väritykseltään enempi mun näköinen =) Sitten kun sen saa,niin oikeesti ei tuu enää mitään mieleen mitä edes VOIS tarvita,sitteri on vanhastaan (ja onkin hyvä,jos vaan tarvitsevalle sattuu osannin sitteri eteen jostain,niin suosittelen lämpimästi!),sänky on kasattunakin jo,rintapumpun ostin joskus viime syksynä kun halvalla sain,itkuhäläritkin on plus kaikkee erittäin tarpeellista tilpehööriä ;) Eli näin ollen mä sit keskityn vaippahankintoihin :)

Niin tosiaan...Kaksonen,jos vaan halua,niin tervetuloa viikon päästä lauantaina sinne vaippa/kantoliina kemuihin.Jos ei muuten aihe kiinnosta,niin ainakin olis vauvahenkistä,masukasta kahviseuraa ;)

Sari,päiväunille matkalla ja Poikanen,jolla ei taida unista olla tietoakaan,jammailee vaan

Vierailija

Olitkos Aapeli kirjautunut tuonne yahooseen? Laita kuvia siitä Brunon ultrasta, jos voit. Olisi hauska nähdä miltä vauveli näyttää.

Meillä ei kyllä arki muutu kummoisestikaan, kun mies tulee viikonlopuiksi kotiin kun on raksalla ne vapaat :) Tässä on vähän niin kuin yksinhuoltaja. Helpottaa oikeastaan, että on viikot Ahvenanmaalla. Ei tarvitse laitaa ruokaa ja pyykätä niin paljon :) eikä ole likaisia sukkia ympäri huushollia...

KK: Ajatella, että on jo elokuinen vauva maailmassa. Tästä vielä n.6vk, niin ei haittaisi vaikka syntyisi. Pärjäisi jo ilman hengityskonetta. Muutenkin vauva on jo n. 1kg, joten ei ihan olematon! Voi kun olisi 10 rv enemmän ja rv 37!

Juuri kuulin, että en ehkä saa pidettyä kesälomaani, kun on niin hankala saada sijaisia. No, joe ei jaksa niin täytyy jäädä saikkarille.

Lauris ja " oskar" 27+1

Vierailija

Esikoinen kun oli tyttö ja syntyi rv40+6 ja painoi 4,3 kg...

**hih,minusta tuo kuulostaa viel pienelle ;))) mun nelonen(tyttö) oli muuten 40+3 ku syntyi 4320g. Esikoinen joka aikanaan raivasi tien auki ekana oli 4640g rv 39+3 eikä noiden kokoa siltikään ole kummosesti seurailtu.

Pikaisesti femmis ja Pikkarainen tasan 24 tänään :D

Vierailija

Harvinaista,että multa on aamupinoutuminen jäänyt tänään ;) Mutta mulla oli aamusta heti neuvolan lääkäri,ja sit kaikkee muuta puuhaa,niin jäi sit vallan.

Joo,mutta lääkärillä kaikki ihan ok.Ei ne verenpaineet sit ollutkaan yhtään sen korkeemmat,kuin yleensä (huomasin kyllä,että sen halppismittarin kanssa saa olla tosi tarkkana käden asennosta,että saa oikeet lukemat).Sf-mitta oli 23 cm ja kohdunsuu ihan kiinni.Ja niinkuin itekin epäilin,vauveli ihan " oikein päin" .Sais vaan pysyäkin tästä eteenpäin,ettei pahoinpitele mun virtsarakkoa ;) Eikä tarvis jänskätä,että kääntyykö!Hb oli jopa noussut kuukauden takaisesta ihan itekseen =) Eli ihan hyvillä mielin saa taas jatkaa eloa.Vielä kun nää allergiaoireet helpottais,niin olis ihan nautittavaa aikaa =) Vaikka pitää myöntää,että aika raskas ja norsumainen on jo olo :-O

Äippäpakkauskin tuli tänään,melkistä huusin jippiitä jo postilaatikolla ;) Onneks päästiin ihan heti hakeen se,mä en olis pystyny oottaan hetkeekään :-D Ja on se vaan oikeesti ihana pakkaus!!!Livenä vielä ihanampi,kuin kuvissa.Yhtäkään vaatetta ei ollut,mistä en tykkäis.Yleensä on aina yks tai kaks ollut sellasia ei niin kivoja.Tuli vaan kamalan malttamaton olo heti,pitäis saada täytettä noihin vaatteisiin ;) Kasasin siinä huumassa sit pinniksenkin ja siirsin kuopuksen toiseen huoneeseen.

Olikos Peebeeltä jo ultrakuulumisia,vai eikö vaan osunut silmään kun on niin väsy taas ja silmiä särkee...pitääki lukee uusiks...

Sari ja Poikanen 25+4

Vierailija

Kyllä taas viikonloppu meni niin kiireessä, ettei koneelle oikein ehtinyt. Ja tämä aamukin ollaan lennetty paikasta toiseen. Ensin käytiin lasten kanssa sairaalalla diabeteskontrollissa. Poika aloittaa nyt tässä jossain vaiheessa uuden lääkityksen, taas uutta opeteltavaa myös itselle. Sen jälkeen käytiin kahvilla ja sitten päätin vielä viedä pojan parturiin.

nippula; Onneksi ottavat jo heti alussa tuon sä-kontrollikäynnin, jos ei kuulu. Täällä on ollut käytäntönä, ettei alussa (siis kun ei ole aikaisemmin kuulunut) oteta sitä varten tuota kontrollikäyntiä vaan ääniä kuunnellaan sitten vasta seuraavalla norm. neuvolakäynnillä.

peebee; toivottavasti tulet pian kertomaan hyviä uutisia ultrasta!

bd bd

neronja; Tosiaan nuo maalis- ja huhtikuiset voisi siirtää tuonne vauvansa saaneisiin. Olisi siten helponpi seurata kuka on " oikeasti" seuraavana vauvanhaku vuorossa.

Toivottavasti neuvolassa oli kaikki kunnossa!

Aapeli; hyvä, että pääsit kotiin eli kaikki on ainakin suht kunnossa.

Tänne ei ihmeempiä kuulu, päivä kerrallaan mennään ja usko raskauden jatkumiseen vaihtelee hetkittäin.

Raskaus on alkanut näkyä myös ulospäin, nimittäin alavatsaan on jo ilmestynyt ns. " poika" viiva??? Ei ole mulle ikinä näin aikaisin vielä tuo viiva alkanut piirtymään...

maria80 rv 5+3 (11 päivää ultraan...)

Vierailija

Piti ihan tosissaan miettiä ja muistella, että teenkö nyt varmasti oikein ja eihän vaan mitään mee vikaan. Äkkiä tahtoo taidot ruostua. Harmittaa, kun sitten vasta kun olin jo tuon listan tuohon läntännyt, niin tuli mieleen, että olis voinut nuo maalis-huhtikuiset siirtää jo tuonne vauvan saaneisiin. Siis sillä tavalla, että olis laittanut vaan nimen. Vai olisko niin hyvä? Sais vähän ajantasalle tuota listaa.

Aapelista ei olekaan kuulunut. Ilmoittelehan itsestäsi niin tiedetään missä mennään.

Suomeen tulikin sitten jääkiekossa pronssia. Hienoa, että Suomen paras peli osui mitaliotteluun.

Huomenna onkin pitkästä aikaa neuvola. Kiva lähteä käymään. Mut nyt lähden kyllä vielä syömään jotain. Masusta tuntuu löytyvän tyhjä kolo.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Pian päästään Maukun vauvauutisia odottelemaan :-).

neronja rv 25+0 (joskus kyllä vahvasti epäilyttää, että olenko hypännyt jonkun viikon yli ;-)

Vierailija

sunnuntai on mennyt täällä lähinnä sadetta pidellessä.

Kovin hiljaista taitaa olla palstalla... lieneekö ex-haahut sunnuntaista nauttimassa : )

Tänään kävimme miehen kanssa hieman ostoksilla, ei mitään suurempaa ostettu, mutta ihan kiva oli sadepäivänä lähteä vähän tuulettamaan päätä. On tässä kotona jo tullut oltuakin. Huomenna sitten alkaa vika työviikko, joka sisältää kaksi työpäivää.. sit alkais loma! Jänskää..

Mitens ulriinan vointi? Toivottavasti lääke on purrut ja olo on ok.

Mutta nyt minä lähden laittamaan pyykkiä koneeseen ja suunnittelemaan ensi viikkoa.

Kirjoittelemisiin t. wbm 30+4

Vierailija

ootko tulossa Sartsulle vaippaesittelyyn????

Ihan tällänen ohi aihen kyssäri vaan.

Niin hei tälle puolen ei olekkaan välitetty ilouutisia,eli MAUKU on saanut TYTÖN tänä aamuna noin puoli 11,oli 3555g ja 51cm.Äiti kertoi että tyttö on nätti ja oli kympin neiti :)

Vauvakuumehan tässä yltyy...bongasin Treelta käytetyn sitterinkin jonka haen varmaan perjantaina(meillä kun tätä romuu ei muuten pyöri nurkissa tarpeeksi)

Sit myynti ilmoo.

Emmaljungan sisaristuin,uudempi malli turvavöillä,musta,ilman adapteria.Kiristysnupit hävinny,niiden tilalla sellaset toisenlaiset kiristys jutut joilla siis saa homman pelittämään ihan ok,esteettinen haitta siis. 10e

Hartanin yhdistelmävaunut ilmakumeilla ja pehmeellä kantokopalla.Muut tarkemmat tiedot saa kun kysyy vaan.hinta 40e.

Laittakaa viidakkorumpu pärisemään,ois kiva kun nää(kin) sais nurkista pyörimästä pois.Huutikseen varmaan koitan laittaa myös,mutta se tavaroiden kuvaus...plaah :(

femmis,joka on " ilmeisesti" päässy nyt eroon monta päivä kestäneestä ärsytyksestä ja Pikkarainen parkalainen,joka saapi vaihteeksi hengähtää äipän stressipeikkoa,viikot 24+1 vissiin kai

Vierailija

Jaksuja Marialle kans! Eikö ole ihana et tänne saa olosta valittaa, ettei tartte miettiä et mitä se nyt valittaa kun itse kerta niin halus raskaaksi:) Jaksuja!! Se on ihan sama asia kun lasten kans muutenkin- kyllä niistä täytyy aina saada valittaa vaikka niitä kuinka rakastaa! Joskus lapsettomat ystävät on sanoneet että itsehän niitä hankitte- no joopa joo...

Me käytiin tänään ostaan vähän kukkia tonne pihalle ja kyllä täytyis tosiaan perehtyä noihin perennoihin enemmän kun entisen asukkaan istuttama narsissi tulppaanipenkki niin nätisti kukkii.. Olis kiva jos olis sellasta koko kesän. Istuttelin minä tossa pari viikkoa sitten siemeniä (yksvuotisia) kahteen penkkiin. Tänään laittelin samettikukkia autotallin vierustalle kaivettuun kukkapenkkiin (sain vihdoin miehen innostumaan ajatuksesta- nyt se sit sahailee reunuksia penkille tuolla pihalla) ja sit orvokkeja amppeliin ja laatikkoon tohon ulko-oven eteen. Jopas piristi..

Kunhan esikko herää niin lähdetään vierailulle ystävien luo kylään- ihanaa- pääsee hiukka tyttöjen juttuja jutteleen :)

Mukavaa päivää!

peebee 23+0

Vierailija

Ensimmäiseksi suuren suuret onnittelut uusille exille marialle ja nippulalle!!! Toivottavasti pikkuisenne nyt pysyvät kyydissä ja pääsette nauttimaan raskaudesta ja mahan kasvattamisesta.

Olen ollut tosi väsynyt viimeiset pari viikkoa ja nyt sitten kaiken kukkuraksi iski aivan kamala flunssa. Eilen oli kurkku kuin tulessa ja aivan tukkoinen olo. Tänään onneksi kurkkukipu helpottanut ja limakin alkaa irrota. Ehkä tämä tästä pikku hiljaa helpottaa. Tosi kurjaa, kun ei jaksa tehdä mitään tytön kanssa saati sitten kotihommia. Koti onkin kuin pommin jäljiltä.

Peebee: voi kökkö, ettet päässytkään ultraan. Tosi kurja juttu, että joudut vielä viikon odottamaan. Toisaalta, jos yhtään lohduttaa, saatte todennäköisesti parempia ultraotoksia viikon päästä, kun pikkuinen asukki on ehtinyt kasvaa. Varsinkin, kun kyseessä tuo 3-4D. Koitahan saada aika kulumaan...

femmiskö se muisteli, että mulla olisi ollut rakenneultra... Kävin siinä jo huhtikuun lopulla, mutta olen kyllä menossa uuteen ultraan kesäkuun alussa. Tämä masun asukki kun taitaa olla melkoisen isokokoinen, joten pitää seurata tarkasti, ettei kasva liian suureksi. Esikoinen kun oli tyttö ja syntyi rv40+6 ja painoi 4,3 kg...

Aapeli: hienoa, että kaikki oli vielä ok korkeista paineista huolimatta. Koitahan nyt hellittää vähän, ettet rehki liikaa. Kylläpä teilläkin on potra poju tulossa :). Suosittelen kyllä tuota synnytystapa-arvion tekemistä varsinkin kun on esikoinen tulossa.

Mauku: ajatella tosiaan, että sinulla on pian vauva sylissä! Aivan mahtava juttu! Tsemppiä kovasti keskiviikon koitokseen ja pistähän miehesi laittamaan viestiä, kun olette nyyttinne saaneet. Onnea matkaan!!!

Vielä oli muutakin kommentoitavaa, mutta nyt on taas järki ihan jäässä...

ON vielä sen verran... Maha tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia. Tänään tuli jo tosi tanakoita potkujakin, kun luin lehteä. Koko lehti liikahti, kun pikkuinen ilmeisesti vaihtoi asentoa. Ihanaa, kun liikkeitä tulee ahkerasti, ettei tarvitse olla huolissaan pikkuisen voinnista. Tässä raskaudessa olen ollut tosi paljon kipeänä... Ärsyttävää, kun yleensä olen tosi terve enkä sairasta flunssaakaan kuin hyvin harvoin. Nyt onkin sitten sairastettu oikein varastoon. Kunpa tämä nyt olisi viimeinen flunssa ennen kesää.

Nyt mentävä taas niistämään ja juomaan lämmintä mustaherukkamehua.

Voikaa hyvin!!!

masunasu rv24+3, joka yrittää taas aktivoitua tämän kirjoittamisen suhteen kunhan tauti vähän helpottaa...

Vierailija

Eilen oli aikamoinen haipakka-aamu. Ensin piti koko porukan kanssa selvitä käyttämään poikaa hammaslääkärissä (rautojen kiristys) jo kello kahdeksaksi. Pari tyttöä jouduin herättelemään ihan kesken uniensa, mutta onneksi ajoissa ehdittiin. Vietiin poika sit kouluun ja tultiin hetkeksi kotiin kunnes piti lähteä kerholaisten retkelle klo 10. Linja- autossa saikin sitten onneksi huokaista. Retki meni ihan ok, vaikka hieman sateista olikin, mutta kun oli kumpparit ja sadetakit, niin ihan hyvin meni. Kotimatkalla ehdin vain pikkuisen torkahtaa ja sitten olinkin taas koko loppuillan tosi väsynyt.

Eilisellä hammaslääkärireissulla varasin kahdelle tytölle ajan hammashygienistille ja se vapaa aika nyt sattui sitten tälle aamulle klo 9. Nyt aamulla vielä nukahdin herätyksen jälkeen uudestaan ja kun nousin ylös, ajattelin, että mitenhän me tästä yhdeksäksi selvitään mihinkään. Onneksi kohta soikin puhelin ja hammaslääkäristä soittivat, että meidän ajat joudutaankin perumaan. Voi kun olin hyvilläni :-). Mä aina mieluiten otan aamuaikoja tai siis aamupäiväaikoja kuin että iltapäivä, mutta jos ei ole tarjolla muuta kuin joku klo 9:n aika tms. niin otan sitten sen, vaikka se tietää kiireistä aamua. Jotenkin vaan kiva aina saada menot hoidetuksi aamupäivän aikana, niin iltapäiväksi ei sitten ole mitään.

Yöllä jokin herätti vailla viisi. Liekö kuopus vieressä äännellyt jotain vai heräsinkö vauvelin jumppaamiseen. Kiva oli kuitenkin tuntea potkuja.

Kaksonen taisi kysellä, että milloin on alkanut liikkeet tuntua. Olikos niin, että odotat esikoista? Mulla on kyllä mennyt lähemmäs rv20 ennen kuin liikkeet on alkaneet tuntua, siis esikoisesta ja niissä raskauksissa, joissa istukka ollut edessä (tiedätkö istukan paikan?). Tässä raskaudessa satunnaisia liikkeitä tuntui jo rv13, mutta sitten meni monta viikkoa, ettei mitään. Vasta kun alkoi rv18, niin liikkeet alkoi tuntua päivittäin. Ja mullahan on nyt istukka takaseinässä.

Täytyypä lähteä kaurapuuroa keittelemään. Keitän joka aamu kaurapuuroa, että saisin mahan pidettyä paremmassa kunnossa. Välillä kun meinaa närästää ja kun joutuu vielä noita disperiinejä syömään.

Mukavaa päivää kaikille vaikka täällä ainakin päivä on alkanut harmaana!

neronja rv 25+3

Vierailija

femmis mulla oli myös tuossa esikoista odottaessa tapana yöt nukkua juuri sellaisessa puolimaha-asennossa. Mahallaan ei voinu nukkua ja selälläänhän ei suositella nukkuvan, tietty sitä nyt yöllä selälleenkin kääntyilee. Nyt olen vielä tyytyväisenä nauttinut tuosta mahallaan nukkumisesta, kun tiedän kokemuksesta että loppuraskaudesta sitä alkaa haaveilemaan siitä, kun ei voi enää.

Itsellä alkaa pahin väsymys olla ohi, mutta edelleen sitä on. Kamalaa kun on 24/h vuorokaudessa sellanen kestoväsy et aivan ku ei ois nukkunu moneen päivään ja silti nukkuu koko ajan. Tässä raskaudessa on eri kun edellisessä et silloin sain nukkua aina ku halus, nyt ei voi kun on toi esikoinen josta pitää huolehtia. Siivotakkin pitäs jaksaa ku on loppuviikosta tulossa vieraita, voi ku jaksas sen verran pinnistää, ikkunat yms on pesemättä ja leipoakkin pitäs.

Ja toi etova olo, se iskee heti kun vähänkään maha tyhjenee. Koko ajan ravaan jääkaapilla jotain napostelemassa, saa ähä koska se rauhottus.

Voi ku ois päässy siihen ultraan, nyt alkas olleen ajankohta lähellä et siel näkysi pikkuinen syke. No odottelen sinnillä vielä sen kolme viikkoa ensimmäiseen neuvolaan. Harmi ois vain kiva nähdä että tuolla mahassa joku on.

Muutama ihminen on jo aavistanut ja kysellyt et olenko raskaana, sinnillä olen vielä " valehdellut" heille, eihän se ole valehtelua se on vaan hieman juksausta vai mitä?

nippula rv6+4

Vierailija

Kiitos teille muruille huolenpidosta! Ihan hyvin voin jo. Pelko on hellittänyt sitä mukaan, kun lääkepaketti hupenee. Joo, maitohappobakteereita syönkin ihan säännöllisesti muutenkin. Hiivahan on jotain ihan HIIVAtin kauheata..

Just kirjoitin pitkät rivit Yahooseen, mutta nyt se kyllä hävisi jonnekin, pahus sentään..Kiitos neuvoista, enköhän pikkuhiljaa opi sen käyttöä:)

Jännäillään uba-aban kuulumisia!!

Oli rankka hääreissu; eilen ja tänään 6 tuntia autossa istumista..Meidän lapset oli onneksi tosi kilttejä ja reippaita, ihan pari kertaa vaan piti vähän komentaa. Ja taukoja pidettiin kyllä, kun pissillä pitää mamman juosta tiuhaan:)

Joo, mutta nyt väsyttää sen verran, että pistän muksut ja itseni petiin.

Voikaa hyvin, masukkaat!! Palataan!

Ulriina rv21+3

Vierailija

ei mitään ihmeitä auringon alla...

Ostin sitterinkin tänää(käytetyn kyllä) ja taas jäi kirppikseltä pari pikku vaatetta käteen.Pohdin edelleen haluanko mä sittenkään tietää Pikkaraisen sukupuolta...on tää vaikeaa,heh heh.Tosi tärkeä kysymyshän tämä onkin ;)

Mua ei oo silleen eläimellisesti väsyttäny vaan oon pikemminkin siivoillut nyt paikkoja,mutta se onkin ihan inspiraatiosta kiinni.Kun vaan alkaa tarpeeksi ketuttaa joku paikka.Esim kirjahyllyn päälle oli kertyny jos vaikka mitä,nakkasin sieltä kamat pois,ostin uusia kuvakehyksiä valokuville ja miehen laitoin nakuttelemaan kehykset kirjahyllyn päälle.Johan taas kummasti tuli ilmavamman oloista.Pikku hiljaa,pikku hiljaa.

Kuopus on tänään 1v 10kk,niin ihanan syötävä nassukka ettei tosikaan.Joka ilta kun hän kainaloon jää nukkumaan,milloin pää mun mahan päällä,milloin varpaansa mun suussa(!!) mietin syksyä,kun siinä tilanteessa sitten on se vauvakin(toivottavasti) Meillä ei ole nyt vauvalle muuta nukkumapaikkaa(eikä ole tulossakaan) kuin vaununkoppa,mutta luulen että pidän hänet kyl vieressä,siitä on helppo imettää.Tosin siinäkin on se vaara,että vauva kun haistaa koko ajan maidon,niin ei sitten asetukkaan nukkumaan rauhallisesti.Ihan tosiaan vaunun koppaosan meinaan hinata yläkertaan joka yöksi,siinä voi nukkua muutaman ekan kk...sanokaahan,oonkohan mä liian " rento" jo kun tällästä suunnittelen...Yks syy tälläisen nukkumajärjestelyn suunnitteluun on se,että meillä ei kyllä mahdukkaan pinnasänky meidän makkariin kun siel on kuopuksen jatkettava,ja se jatkettava taas ei mahdu muualle kuin a) yläkerran aulaan b) olkkariin,että heh.Kyllä mä tänään ajattelin että kyllä me tarvittais se yksi huone lisää...huoh.

Viikonloppu tulollaan.Mies menossa huomenna,luulee että mä lähden mukaan,muttei ole sanallakaan kysynyt lastenhoito järjestelyistä...olettaa että minä automaattisesti hoidan sen jos olen lähdössä.No kun en ole,en halunnutkaan,niin en tee asialle mitään.Kutsuin jopa mun vanhemmat lauantaiksi kylään,ettei jää miehelle epäselväksi lähdenkö bilettämään kaverinsa synttäreitä.Mutta tolloja tuollaset ukot jotka olettaa et toinen lähtee muttei evääkään liikauta lasten hoidon järjestämiseksi.Tilanne olis tietty ollu toinen jos oisin halunnut mukaan...

Femmis ja Pikkarainen 24+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat