mikä näistä kantamiseen? Ergo, Patapum vai Baby Björn?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään kokemuksia....kehu tai hauku. Joku kantoväline pitäis hankkia kesäksi nyt 7kk vanhalle tytölle.

Kommentit (4)

Vierailija

ekat kuukaudet käytössä Baby Björnin rintareppu (saa käyttää 2-viikkoisesta) ja rengasliina, johon en oikein tottunut kunnolla.

Sitten kantoreppu Ergo. Ergo on ollut ihan huippu, ei valittamista. Meillä se vanha malli, jota saa käyttää vasta 5 kk alkaen. Nykyistä Ergoa saa käyttää jo 3 kk alkaen.

Vauva alkoi rintarepussa painamaan hartioita jo 3-4-kuisena aika pahasti, painoi silloin ehkä 5-6 kiloa. Oikein odotin että saan sen Ergon käyttöön :) Nyt poika 1v4kk ja Ergo toimii yhä kuin uhnelma, jaksaa kantaa ja poika jaksaa istua.

Alkuun kannettiin etupuolella, nyt poika kulkee selässä.

Olen ymmärtänyt että Ergo ja Patapum on (suunnilleen) samalaiset.

Vierailija

Itselläni on kokemusta BB:stä ja Ergosta. Ergo on mielettömän paljon parempi sekä kantajalle että lapselle. Ja lapsi viihtyy siinä, ja myös NUKKUU. Ja Patapumin olen nähnyt ja se on aika samanlainen kuin Ergo (ja puolet halvempi).

Vierailija

Baby Björnillä ei kyllä tee enää mitään 7-kuisen kanssa. Sillä en kantaisi varttia kauempaa. Ergossa ja Patapumissa paino asettuu aivan erilailla.

Meillä on Ergo, sillä kannoin viime kesänä 2-vuotiasta (15kg) vielä aivan tuskatta vaikka pari tuntia. Patapumiin en ole tutustunut tarkemmin, mutta taitaa olla aika samanlainen Ergon kanssa, vähän vähemmän säätöjä vain (lonkallakanto, niskatuki?).

Vierailija

Ja oikein tyytyväinen olen ollut. Meillä on uusi malli, jossa siis myös se pääntuki. Lonkallakanto-ominaisuus puuttuu Patapumista (Ergossa on) mutten ole kaivannut. BabyBjörnillä ei tosiaan enää tuossa iässä tee mitään (jos tekee aikaisemminkaan).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat