Marisenko turhasta (itkuhälyttimien häíriöt)?

Vierailija

Kirjoitin allaolevan viestin eräälle toselle keskustelupalstalle ja sieltä tuli paskaa niskaan. Käsittääkseni ostin kalleimmat philipsit mitä rahalla saa, mutta häiriöitä on. Vastaajat moittivat, että minä olen väärässä. Mitä mieltä te olette?

Lainaus:

Nyt on pikkuisemme päiväunet omakotitalon pihalla olleet tänä kevään kidutusta. Eli itkuhälytin (philips) ottaa häiriötä toisista radiopuhelimista. Tässä jokin aika sitten vauvan herätti autokoulu, joka ajatti kai moottoripyörää. Vauva heräsi " ja seuraavasta oikealle..." - puhumiseen, kun hälytin räsähti tuota kailottamaan.

Näitä on aika useita tapauksia, Tänään lauantaina kai nuo laskuvarjoilijat puhuivat jotain, ainakin heidän aikanaan tuli selvää puhetta taas itkuhälyttimistä läpi. Taisin jo hermostuneena siitä, että vauvan unet jäivät 3 tunnin sijasta 25 minuuttiin, sanailla jotain hälyttimen lähetysosalla.

Eli ongelma näyttää olevan radiopuhelin - ja itkuhälytin-laitteiden sama taajuus. Ystävämme moitti samaa " kohahtelua" myös prismasta ostetulla Dorolla.

Voitaisiinko näin yleisesti sopia, että klo 12 - 14 ei noita laitteita käytettäisi, ainakaan viikonloppuisin.

Ongelma on aika laaja, nimittäin pelkästään pikkukaupungissammekin on toista tuhatta 0 - 6 - vuotiasta, jotka ottavat tuolloin päiväunet. Tuo aika 12 - 14 on kaikissa tarhoissa ja useimmilla perhepäivähoitopaikoissa päiväunien aikaa. Viikonlopulla meilläkin pyritään säilyttämään sama rytmi.

Koska varmasti tuolloin puolen päivän jälkeen on satoja lapsia itkuhälytin vaunuissa päiväunilla, varomaton huutelu saa aikaan vain itkua ja kiukkua. Näin niinkuin ongelman esilletuomiseksi tästä tuli aika pitkä teksti. Mutta jotain tälle olisi näin kaikkien parasta ajatellen pitäis tehdä.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ymmärrän vielä että haluaisit rajoittaa laskuvarjohyppäämisen, mutta pitäiskö poliisin lakata toiminnasta klo 12-14 joka päivä...?

Valita valmistajalle.

Vierailija

päivän naurut! tän on PAKKO olla provo... mut ainakin se on hauska sellainen.

mutta vitsinäkin tämä kertoo mielestäni nykyajan pullamössösukupolven " kaikki-mulle-heti-minä-minä-minä..." -asenteesta.

ps. voisitteko olla puhumatta Turun kävelykadulla ja sen varsilla klo 14-15, koska haluaisin silloin nukkua päiväuneni rauhassa ja pölpötyksenne häiritsevät uniani.

Vierailija

Ilman itkuhälyttimiä lasta ei voi jättää ulos. Ovat sisälläkin kätevät, voi jättää lapsen yläkertaan nukkumaan ja itse vaikka kokata keittiössä ja toimitella juttuja ilman, että pikkuinen koko ajan on kahleena sylissä.

Tuo puhelinongelma on harmittava. Kannattaa tosiaan ostaa sellainen jossa on useita kanavia.

Vierailija

Eli kerran näitä häiriöitä meidänkin valkoisessa philipsissä, häiriö oli jatkuvaa " surrausta" , selviteltiin syytä oikein urakalla. Syyksi paljastui 300 metrin päässä oleva halli, jossa liimattiin puuta palkiksi. Se kone häiritsi juuri philipsiä. Ostimme sitten jostain taiwan-kaupasta jotkut X-merkkiset, ne toimivat loistavasti, ainakin vauva-osa oli hiljaa.

Vierailija

Oli todella pahat juuri viikonloput syksyllä, kun metsästäjät olivat liikkeellä, sieltä kuului nimenomaan molemmista doroista (kantama 3 km) kyllä kaikki vitut ja sadattelut lävitse.

Oletko kokeillut vaihtaa kanavaa? Eli vanhemmissakin philipseissä on A ja B - kanavat, kokeile vaihtaa kanavaa (molemmissa oltava sama), kun tulee häiriöitä, vaikka ei se enää siinä auta, jos lapsi huutaa jo...

Nykyisin kannattaa ostaa digitaalinen hälytin tai radiopuhelin, esim. sellainen doro-malli, jossa on äänireagointi. Meillä toimii mainiosti nyt. Kannattaa Doroissa käyttää jotain muuta kanavaa kuin 8, se on juuri eniten likennettä sisältävä kanava ykkösen lisäksi.

Vierailija

radiopuhelin itkuhälyttimenä.

Ei kuitenkaan teidän vauvaa itkuilla häiritä, sillä pieni vauvamme nukkuu päivänunet 10-12 ja 14-16

Et tainnutkaan muistaa että pienet vauvat nukkuu kahdet päiväunet =o kun noita rajoituksia aloit keksimään.

En yhtään ihmettele ettei ymmärrystä herunut.

Vierailija

Että kukaan ei saisi klo 12-14 käyttää radiopuhelimia?

Helpompi ratkaisu on ostaa sellaiset itkuhälärit joissa on useita kanavia... Meillä sellainen jossa 16 eri kanavaa, ei ollut Philipsiä kalliimpi mutta merkkiä en kyllä muista. Ottaa vähän jotain vinkuhäiriötä kyllä kun naapurissa imuroidaan mutta ei ole koskaan muksu siihen herännyt.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat