Kotitesti plussaa, neuvolan testi negatiivinen?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kotona tein Predictor-testin joka näytti selkeää plussaa. Oireet myös kuten kahdessa edellisessä raskaudessa ja siitä ajattelin olevani raskaana vaikka minulla onkin kuparikierukka. Neuvolan testi kuitenkin näytti negatiivista? Kuinka usein testit ovat epäluotettavia koska selvästikin toinen on väärässä? Onko kellään kokemusta että neuvolan testi ei olisi näyttänyt plussaa?

Olin ihan varma että olen raskaana, koska kuukautiset ovat pari viikkoa jo myöhässä. Pientä vuotoa tosin oli viikko-pari sitten. Nyt on alkanut samanlainen kuvotus millä pahoinvointi alkoi kahdella edelliselläkin kerralla ja on myös vähän lämmönnousua. Mitä ihmettä tämä sitten on ellei raskautta? Kierukan takia mietin voisiko olla kohdun ulkopuolinen raskaus?

Kommentit (3)

Vierailija

Minulla hieman vastaava tilanne kun testasin kotona plussaa ja seuraavana päivänä neuvolassa iltapäivävirtsa negaa. Epäili jotain hormonihäiriötä (kun oli ollut kierukka).

Seuraavalla viikolla kuitenkin neuvolassakin jo onniteltiin vauvasta.

Ota yhteys uudelleen neuvolaan, jos menkat eivät ole tulleet vieläkään.

Vierailija

Kiitos vastauksista! Täytyykin tarkkailla tilannetta ja tehdä vaikka muutaman päivän päästä uusi kotitesti jollei tilanne muutu. Mulla on sikäli kurja tilanne että sekä reumaan että allergiaan on sellaiset lääkkeet joita ei saisi raskauden aikana käyttää. En ole nyt sit pariin päivään lääkkeitä ottanut enkä taida uskaltaa vieläkään ottaa kun kummankin oireiden kanssa "pystyy elämään" ainakin tällä hetkellä ilman lääkkeitä. Neuvolassa oli tosi kannustavaa; käski tulla 2-3 viikon päästä uudelleen jos vieläkin tuntuu että olisi raskaana. Se onkin jo aika pitkä aika ilman lääkkeitä ja tietoa onko vauvan alku masussa kierukan kanssa...

Vierailija

Itse olin sairaalassa leikkauksen johdosta ja siellä pyysin testamaan, kun epäilin olevani raskaana. Noh, mut leikattiin "ei raskaana" vaikka olin raskaana. Tosin siellä oli jo aikamoista sekoilua muutenkin mun asioissa - esim. verinäyte pullo oli kaatunut matkalla labraan ja ne pyysi mut uudestaan labraan antamaan verta, kun sinne pulloon ei ollut jäänyt yhtään ja kun pääsen labraan niin ne ilmoittaakin että ne on kai sittenkin saanut ongittua sieltä sitä verta... Niin kysyn vain että mistä saanut ongittua!? Sairaalan lattialta vai!?

Joten epäilen, että ei ne oo edes sitten testanneet ollenkaan, mutta en edelleenkään sitä tajua miten tässä maassa voidaan vielä nykypäivänä leikata ihminen niin että kukaan ei huomaa sen olevan raskaana. Varsinkin kun leikkauksen aikana mussa oli jos minkälaista letkua ja mittaria kiinni, jotka mittasivat sykkeestä unen syvyyteen.

Leikkauksen jälkeen pyysin edelleen että ne testais musta sen raskauden, koska olen ihan varmasti raskaana ja varsinkin kun ne otti joka aamu musta verinäytteitä, mutta ei voinut ottaa sitä testiä, koska olin kuulemma vaan stressaantunut kaikesta ja sen takia menkat myöhässä.. Hah, sanon minä!

Heti kun kotiuduin sairaalasta, niin kävin ostaa testin, niin plussahan sieltä pamahti ruutuun. Luulin sekoavani silloin. Kun sairaala sanoo ei ja testi sanoo kyllä.

Noh, nyt on kaksi ultraa takana ja sydän sykkii meidän pikku taistelijalla, niin kyllä sitä on uskottava, että raskaana ollaan...

miumiu 12+1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat