****KESÄKERTUT MAANANTAINA***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Poika herätti jo 4 aikaan, ja valitteli nälkäänsä. Annoin banaanin ja hetihän tuo nukahti uudestaan. Itse en vain saanut unen päästä kiinni, 5ltä sitten nousin, ja päätin ruveta kirjoittamishommiin. Pojalla on tänään hoitopäivä, niin voin sitten ottaa torkut rauhassa, kun siltä tuntuu.

Ja taas oli tullut uusi kesäkerttu, onnea mammat77!!! Nyt meitä alkaa tosissaan poksahtelemaan.

Kommentoin vähän edellisiä puheenaiheita. OYSissä eivät ainakaan automaattisesti antaneet synnytyskertomusta, en saanut sitä esikoiselta, en kyllä pyytänytkään. Miehen sisko oli saanut sen esikoiselta (en tiedä saiko toiselta), mutta synnytyksen kulussa oli hämminkiä, lähinnä kätilön töpeksintään. Mutta musta tuntuu, että hänki oli pyytänyt sitä erikseen. Ajattelin että nyt voisi pyytää.

Ja en ole kuullut, että edellinen äitiyskortti pitäisi ottaa mukaan. Mutta voihan tuon laukkuun jo sujautttaa. Olen pitänyt tallessa, ja on ollut ihan hauska verrata mittoja, aika samoissa sitä on menty, niin painon nousun kuin sf-mitan kanssa. Verenpainelukemat ovat olleet vähän nätimmät tällä kertaa.

calmetesta: Pojalle se otettiin, ja varmaan nytkin. Muistan kyllä kun Kalevassakin oli juttua tuosta uudesta rokotteesta. Jollekin vauvalle oli tullu tosi vaikea mätäpaise nivusiin. En nyt uskalla ihan suorilta sitä tyrmätä, pitää vähän haastatella asiantuntijoita. Muista rokotuksista:

Aiotteko laittaa rotavirusrokotteen, senhän piti tulla nyt markkinoille? Me aitoaan laittaa vauvalle. Poika osallistu tutkimukseen, mutta sai lumelääkkeen, ei meillä kuitenkaan onneksi ole vielä se iskenyt, vaikka oli se buumikin joku aika sitten.

Päästänpä nyt muut aamuvirkut kirjoittelemaan, kuulumisiin : )

sokuri 38+1

Vierailija

Vasta näin myöhään tänne palasin, kun on sivut jumittanut. Neelalle siitä käynnistämisestä. Keskustelimme ja asiasta ollaan sitä mieltä, että on parempi, että synnytys käynnistyisi itsestään, kun on sektio takana. On jotenkin kohtuystävällisempää nuo omat supistukset. Vasta viimeisessä tarpeessa aletaan käynnistelemään... Mikä se sitten onkin =)

Muille kiitoksia=) Mä jo hankin kolme pienen pojan vaatetta.... Nyt sitten vaan haikeena mietin, et mitä noille sulosille tytön vaatteille tekis;-) No ehtiihän tuon ratkaista myöhemminkin.

Hyvää yötä, Lytte ja pikku-ukko

Vierailija

Kysyisinpä vielä sinulta kun tiedät niin hyvin raskausmyrkytysoireista!

Elikkä nouseeko verenpaine aina myrkytystapauksissa vai voiko olla niin että ei nousekaan....?? Mietin tätä vaan kun esikoista odottaessani 35 viikolla tuli pissaan 3 plussaa ja turposin tosi kovasti aamulla ja sen takia lähdinkin lääkäriin. ja pääkin oli kipeä. Mutta verenpaine ei noussut. Lepäilin kotona ja olo helpotti, kunnes synnytyspäivänä sama toistui ja silloin käynnistettiin. Nyt alkaa olla viikot samoissa ja kärsin pääkivusta ja turvotuksesta, mutta ainakaan kotimittarilla paineet eivät ole nousseet. Ja pissanäytettä en ole käynyt antamassa. Jalat on turvonneet aika lailla.

No jospa se ei olisi mitään...tulee vaan niin huoli , kun en ole pääkivusta kärsinyt koko raskausaikana.

Kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata!!Aurinkoista päivänjatkoa kaikille kertuille!!!!!!!!!!!!!

zejo 35+5

Vierailija

queen:

[quote]

Mulla kans hakusessa se...En oikeen ymmärrä miten viestejä voi lukee/kirjottaa niitä. Ja miten mä saan vaihdettua sen oman s-postiosotteen tietoihini??!

QUEEN TAAS

[color=Mediumslateblue]

Jos sut on hyväksytty ja pääset kirjautuu sisään niin painat siitä

Vihreestä laatikosta meseges kohtaa niin tulee liuta otsikoita. (laatikko on vasemmalla ylhäällä) Sitten painat vaan otsikkoo ja alat lukeen. Replyllä pystyt vastaan siihen viestiin ja oman viestin voit laittaa post meseges kohdasta.(tämä löytyy taas oikealta yläreunasta)

Lilli81

Menee nyt maata kun supistelee, Jee!

Vierailija

Lyteltä oisin kysynyt et onko sun edellinen syntynyt sectiolla?Siis et onko se este siihen ettei nyt voida käynnistää?

Itseäni tää mietityttää erityisesti, kun esikoinen syntyi hätäsectiolla ja nyt oon menossa viikon päästä synnytystapa-arvioon ja olin kovasti toivonut käynnistystä.

-neela-

Vierailija

Tehdäänkö niin että saat multa pari raskausviikkoa lisää, jos vaikka tällä sopimuksella mä kohta pääsisin synnärille :)

Lytte: Meillä on kanssa huomenna tytön kevätjuhla ja sitten tosiaan enää 4 hoitopäivää. Mitenköhän mä oikeesti pysyn liitoksissani, kun ovat ne pienetkin kuulemma jonkun esityksen harjoitelleet. Nyt jo alkaa silmät vetistyä :´/

Helmis

Vierailija

mariadee:Mä lähinnä mietin tota gefiluspuolta jos se tosiaan voisi helpottaa vauvan koliikkiakin?? En ole näistä asioista oikein tietoinen niin siksi vaan kyselen josko joku tietää asiasta enmmän. Meillä kun tuolla työtllä oli karsea koliikki niin ihan mielelläni siihen voisin koettaa jo näin ennakkoon saada mahdollisesti apua! Allergioita meillä ei sinänsä ole kellään, pojalla tosin atooppinen iho eli voisko sellaistaki ehkäistä?

[color=Mediumslateblue]Jossain vauvalehdessä oli noista juttuu,numeroa en nyt muista. Mä yritin syödä vitamiinia joka sisältää maitohappobakteeria,mutta mulle ei se sitten sopinut. Mun vatsa meni niistä ihan sekaisin. Monta päivää ihmettelin,että mikä nyt on. Ja sitten kun lopetin niiden syönnin niin loppu vaivatkin.

Eli apteekista saa kapseleita myös,ettei tarvii niitä kaupaun juomia ja mitä sielä nyt onkaan litkiä. Mä en ole niihin niin perehtynyt kun ainakaan jonkin aika sitten niitä ei vielä löytynyt laktoosittomina.

Lilli81 38+3

Vierailija

ONNEA Mammat77 ja rimpsessa!

Pronaxenista:

Sehän on reseptilääke ja useemmin käytettynä tosi tarkka annostuksesta.

(Se tulehdusta lievittävä osuus voi mitätöidä alle vkon sisään saadun rokotteen ja voi myös peittää alleen esim pissatulehdukse. Pissatulehdus ei siis näkyis kokeessa, vaikka oiskin jylläämässä. Lääke manipuloi myös esim veren tulehdusarvoja.)

Saatiin sitä esikoiselle munuaisaltaantulehduksen yhteydessä. Ja mukaan tosi tarkat ukaasit käytöstä. En usko, että yhdestä käyttökerrasta on haittaa, mutta jatkuvasti en suosittelis ilman lääkärin valvontaa. Ja se annostus on voimassa 12 tuntia, joten sinä aikana ei voi ottaa esim panadolia lisäksi!

Nyytterö ähisee kakat housuissa... ja itellä nälkä...

Vierailija

LYTELLE onnea poikatiedosta ja tähän asti oikein menneestä arvauksesta!

Tosta rotavirus-rokotteesta on ollu puhetta. Muutama kysymys siihen liittyen, jos joku sattuis tietämään:

1. Pitääkö se ottaa omalla kustannuksella vai saako sen neuvolan kautta ilmaseks?

2. Jos tarvii ite kustantaa, niin mitähän se mahtaa maksaa ja missä se annetaan?

3. Onko se edelleen suun kautta annettava(x3), niin kuin siinä tutkimuksessa?

Meillä neiti osallistui vuonna 2001 siihen tutkimukseen ja sai ihan ehtaa rokotetta, eikä oo kyllä ripulit vaivannu. En myöskään huomannu mitään sivuvaikutuksia. Eli jos on sitä samaa rokotetta, niin saattaisin jopa harkita. Calmette on ihan tosissaan mietinnässä, jos vaikka jättäis sen pois..

No nyt lähen pihalle juomaan kupposen teetä ja nauttimaan auringonpaisteesta. Neitikin nukahti onneks päikkäreille, eikä ole ollut enää tänään kuumetta ja on jo vähän syönytkin. Jospa toi kuume olis tällä erää voitettu... Ja kaks koneellista olen saanut vauvan vaatteita pestyä. Hyvä minä:)

Quest

Vierailija

En ehtinyt lukea kuin muutaman viestin, ja heti pakko kommentoida. Luen sit loppuun.

Meillä oli pojalla viime kesän alussa tosi paha kurkunpääntulehdus, joka nosti korkean kuumeen. Kuumeeseen ja tulehdukseen lastenlääkäri määräsi Pronaxenia ISON pullon, ja käski antaa viikon kuurin. Ihmeteltiin pullon kokoa, niin se sanoi, että Pronaxen on pikkulapsille niin hyvä peruslääke, että sitä pitäisi jokaisen lapsiperheen lääkekaapista löytyä. Pari kertaa ollaan annettu sairaalle lapselle tuon jälkeenki samaa tavaraa, viimeksi alkutalvesta kun pojalla oli jälleen kurkunpääntulehdus.

Minusta parempi yrittää ensin noilla " lievemmillä" lääkkeillä saada tautia pois entä heti alkaa antibiootteja syöttää. Se lääkärikin sanoi silloin, että hän ei mielellään antibiootteja kirjoittaisi, että kokeillaan lähteekö tuolla - jos ei viikossa mene ohi, niin uudestaan lääkäriin.

Nyt siis meidän poju on 2v3kk ja sairastanut kolme kertaa elämässään niin pahasti, että lääkäriin on viety, ja kerran on syönyt antibioottikuurin. Ja sekin minusta aika kyseenalaiseen vaivaan, kun pojalla kauhea yskä ja ääni pois, niin antoi KORVATULEHDUKSEEN kuurin!

Menipä vähän ot, mutta tosiaan, pronaxenia voi aika huoletta antaa jos vaan noudattaa niitä annosteluohjeita mitä reseptissä sanotaan. Jos on epävarma, voi soittaa lääkärille ja kysyä paljonko voi antaa.

Ja sitten oma napa. Pallo kulkee mukana minne ikinä menenkin. Alkaa jo vähän ärsyttää tää kun se painaa. Mutta niin kai sen kuuluukin alkaa jossain vaiheessa tuntuun, että joutas jo syntyä. Tähän saakka ei ole ollut ollenkaan kärsimätön olo, mutta nyt on alkanut tuntuun, että joutas jo syntyä. Toisaalta ei tarttisi vielä, kun on vielä hankintoja tekemättä niin paljon, ja rahaa tulee vasta ensi viikolla ;) Niin, ja kun tässä on se maisterijuhla keskiviikkona ja miehen serkun lakkiaiset parin viikon päästä...

Eggis rv 37+4

Vierailija

summersnow:

Lainaus:

...en tosin olisi tiennyt, että on jo kaksi uutta, jos ei olisi ollut pinossa onnitteluja. Mistä te muut huomasitte? (Mammat-viestin näinkin pinossa, mutta sitä toista en missään).

Hetken harkitsin, että menisin vielä sänkyyn, kun väsyttää, mutta jotenkin ei malttaisi näin nättinä aamuna olla tekemättä mitään, vaan haluaisi aloittaa päivän tehokkaasti. Ja nyt sitä sitten ollaan tässä...

Summerska

[color=blue]minä bongasin tuon hattaran ihan omana aloituksena...hänellä kun oli tuo LA heinäkuun alussa... se muuttui silloin alkuviikoilla kesäkuusta heinäkuun alkuun

kerkes meidän kanssa tovin silloin turisemaan täällä :)...eli periaatteessa heinäkuinen ja ex kesäkuinen...mutta näköjään tulikin toukokuinen :D

heh ikinä kun ei voi tietää :)

omanapaa...mä en haluu että tää odotus loppuu vielä :((((

ihan oikeesti!!! kaikki muut kärsii kaiken näköisistä vaivoista...ja kyllähän mullakin niitä on ihan tarpeex (ei kuitenkaan mitään sietämätöntä)

mut mulla alkaa iskee oikeesti paniikki että kohta tää loppuu!!!

jos tämä pikkuinen on vaikka viimeinen pikkuinen, snif...

muuten aivan ihana aamu ♥ aurinko paistaa ja ulkona lämmin (tämä siis vantaalla)

onnittelut uudemman kerran pikku paaperoitten saaneille! ties vaikka jamesiinakin jo ois.... :)

nyt aamun hommiin joten kommentoin juttuja sitten myöhemmin

ainii vielä; kaikki yahoon listoille liittyneet! nyt laittamaan ne tiedot sinne DATABASEEN ja osallistumaan nuihin tärkeisiin GALLUPPEIHIN (polls) äänet on siellä niin tasaväkiset että jokaisen ääni tarvitaan!

päivän jatkoja

krisse, tytöt ja Aurora/Antonio rv36+2

Vierailija

Eilen jotkut pohti että pitäisikö siitä olla maininta niissä äpr-papereissa.

Kelan sivuilla on näin mun omissa tiedoissa:

" Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa"

Eli siis ei piä olla. Se päätös tulee sitten aikanaan :)

Vierailija

[color=Deepskyblue]Mulla tosiaan on tähän asti ollut ihan WARMA fiilis,että tyttö on tulossa.

Mutta kuinkas ollakaan yöllä näin unta missä mun mies huuteli Joonatan nimistä poikaansa. Eikä meillä ole edes sitä nimeä ajateltu. Mutta kuulostaa kyllä hyvälle ;)

Ylleensä olen kaikkien tuttujen vauvat oikein tiennyt,mutta omasta taitaa olla vaikeampaa sanoa.

Nyt olen sitten ihan sekaisin!

Mites muilla,onko samat fiilikset edelleen sukupuolesta vai ovatko muuttuneet?

Lilli81 38+3

Vierailija

kaikkea sitä on täällä näyttänyt tapahtuvan..mulla on ollut kauhee siitepölyallergia/flunssa koko viikonlopun ja olen vain raatona maannut päivät sängyssä, kun yöllä on ollut todella vaikea hengittää.

Nyt sateiden jälkeen alkaa elämä voittamaan pikkuhiljaa..

Onnea uusille mammoille, oliko kaksi saanut jo hakea nyyttinsä?

Jos joku jaksaa niin voisi kertoa lyhennelmän esim, onko jotain muuta erikoista sattunut? Ymmärsin että joku uusi keskusteluryhmäkin on perustettu????!!!

Ihanaa oli huomata että täällä oli muitakin, jotka jo alttamattomana odottavat saavansa jakautua, täällä samat tunteet, huomenna alkaa raskausviikko 38 ja mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole mailla eikä halmeilla...

no oikein aurinkoista päivää kaikille täällä helsingissä ilma on ainakin todella lämmin ja kesäinen!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat