Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Hyvää Maanantaita SYYSMAMMAT!***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

toivottelen vain mukavaa viikonalkua ja ihania ilmoja jokaiseen maankolkkaan! Lähdössä töihin, kävin vain tsekkaan postit, kun eilen nukahdin kun nukuttelin poikia ja en jaksanut enää kömpiä koneelle vaan jatkoin unia tankattuani kupuun hieman apetta.

Uskomatonta, Lordi tosiaan voitti! Olimme lauantain teatterireissulla Rovaniemellä ja satuimme menemään syömään Comicoon, siellä olikin Euroviisuvalvojaiset ihan Mtv3:n kera. Filmasivat innokkaimpia (me oltiin onneksi laita pöydässä ja ei ollenkaan niin innokkaita :) ) ja sitten soittivat seiltä viisujen takahuoneeseen Lordin managerille just ennen esiintymistä, jutustelu kuului kaijuttimista. Olihan mukava tunnelma kun Rovaniemen pojat esiintyivät, upeaa. harmiksemme linjuri lähti jo klo 24, mutta linkussa kuuntelimme tuloksia ja niinhän siinä sitten kävi, että mummot ja papat lakoon ja voitto tuli! Hyvä Suomi, hyvä Lappi! Täytyy laittaa lappilaiset asialle niin onnistuu ;) Oli pakko sanoo...

Mutta nyt äkkiä pukeen lapsia, myöhässä jo kohta olemme, kun mamma hehkuttaa.

Tuttis kera viikarien

ps. ärsyttävä se Latvian vai Liettuan biisi " We are the winners of this vision..." koko ajan soi päässä, plaah.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Meitä väyttää!!Pojalla taas retkiaamu ja kun pitää ehtiä varmasti ni minä en osaa nukkua!Typyä väsyttää kun herätettiin ja kun väsyttää ni kiukuttaa entistä enempi..Nyt hän on sitä mieltä et heti pitäs ulos lähtee!!

Poika oli antipottailija,ei istunu ei!!Joskus 2v jälkee kai alko siinä istumaa...ja ennen 3v oli kuiva.TYpy käy potalla,joskus jopa pyytää mut yleensä on jo osa vaipassa..Ja vaipat aina märkiä,ehkä jos käyttäs jokavälissä potalla..mut ei typyllä ole kuivaks olooon vielä valmiutta.Me varmaan enskesänä sitten opetellaan...Ja kakan tekee aina vaippaa..Enkä mä jaksa sitä et antaa vaa liruttaa lattialle jos ei ehi potalle...

On niin sekavaa et paras lopettaa ja yrittää ulos..

jatu

Vierailija

Tiedättekö kuinka paljon saa aamupäivän aikana tehtyä kotihommeleita kun nousee jo ennen kuutta!? Minä tiedän, paljon!!! Kolme koneellista pesty pyykkiä, pakolliset aamukuviot, leikit, lounaan laittamiset, edellisen päivän puhtaiden pyykkien lajitteleminen tehty (huom. inhokkihomma!) ja molemmat lapset on nukkumassa jo päiväunia, itsekin olen jo syönyt ja nyt roikun sitten täällä! Mutta ei silti, olisin kyllä mieluusti nukkunut vähän pidempään, mutta meillä on näköjään tullut jo vakioajaksi nousta kuuden aikoihin...

Kivaa, että mammoilla oli ollut kivaa Tallinnassa. Josko joskus minäkin... ***haaveilee laatuajasta syysmammojen kanssa**** Vietimme viikonlopun mummolassa, siksi valtaisat pyykkimäärät ja lakanakasat.

Mersustakin kiva kuulla välillä!

Ynis: meilläkin T on melkoinen antipottailija. Ne kerrat, jolloin tuotos pottaan on saatu, ovat laskettavissa yhden käden sormilla. Eli ei oikein hyvin. Mutta elättelen toiveita, että josko T olisi ennen armeijaan menoa päässyt eroon vaipoista.... (no jos vähän aikaisemmin kuitenkin...)

Ynikselle vielä, kyselin sitä sinun koiran rotua tässä männä viikolla. Jostain jäi päähän että se olisi myös nypittävää rotua, niin kuin meidänkin karvaherrat.

Ja Lordi jyräsi sitten kaikki menne tullen ja palatessa. Voipi olla melko kalliit viisut sitten ensi vuonna Suomessa. Ja tv-lupa nousee tieteskin.

Mutta palaan illalla, maan vetovoima kutsuu! Zzzzzzzzzzzzzzz....

Mimmu ja kersat x3

Vierailija

Mies lähti kauppaan, lupasi tuoda tofujätskiä! Nam!

Hyvä että oli antoisa Tallinnan reissu! " Ilmoittautuu ensivuonna mukaan!"

Kyllä nuo rv menee nopeaan, Öttiskin on jo noin pitkällä! Jaksuja vatsankantoon! Mites T@hti, miten pärjäilet liitoskipujen kanssa?

Pottailusta. Sinihän on kakat ruutannut pottaan jo 7kk ikäisestä. Nyt saa raivarit vaipanlaitosta. Niimpä lauantaina ostin 3kpl söpöjä pikkareita neitille ( Pääsin Ihan Yksin Kauppaan!!!) ja tänä aamuna laitettiin vain pikkarit jalkaan. Kokeillaan nyt minun maidottoman dieetin ajan miten homma toimii. Saampahan joptain muuta ajateltavaa kuin makeansyönnin. :-D Tämän aamun perusteella vaikuttaa lupaavalta. Mutta liian lyhyt aika sanoa vielä oikeastaan mitään. Lattian joutui kerran aamusta pyyhkäistä. Otettiin potta uloskin mukaan ja kyllä Sini pissat lirauttikin sinne.

Työkuvioista kivaa. Mies oli ensimmäistä kertaa tyttöjen kanssa yksin kotona, lauantaisen shoppailuni (2,5h) ajan. Tuumi ilalla että jos yritettäisiin pärjätä niin että en ilmoita itseäni joka viikonlopuksi töissäkäytettäväksi... KIPII! Itse asiassa olen aktiivisesti " unohtanut" itseni ilmoittaa töihin. Soitin vain lempparityöpisteeseeni että olen käytettävissä. Sinne ehkä tulee vain muutama keikka koko kesän aikana. :-) Mies sanoi että jätetään lainojen lyhennykset pienemmälle kesän aikana. Katsellaaan sitten syksyllä.. Olisi ollut kiva olla kärpäsenä katossa katselemassa, miten miehellä sujui yksin tyttöjen kanssa.. ;-D Aika nopea takinkääntö ukkokullalta noissa minun työasioissa, no en valita! :-)

Mummo ja paappa olivat käymässä la-su päivät. Toivat Sinille liukumäen. Liukumäen paikka ei ole vain vielä ihan valmis liukumäelle. :-/ No kasaamaton liukumäki on väliaikaisesti sijoitettuna rinteeseen. Sini on kovasti tykännyt laskea sillä. Täytyisi vain ehtiä tuota pihaa tehdä, kun vain saisi aikaa sillekin.. Nyt joutuu olla aina Siniä vastaanottamassa liukumäestä. Liukumäki kun loppuu sepeliin.

Missä Aavis luuraa? Kiva että Mersukin ehti pinoon. :-)

Lila75

Vierailija

Noku yritin vain tuollaisen pienen harmittoman kuvan tällätä tänne tekstin lomaan, mutta ilmeisesti tää toosa ei sitten ihan kaikkea koodia huolikaan. Ei siis ollut mitn ihmeellistä.

Aattelin sitten saman tien julistaa maanantaipäivän Kansaiväliseksi PiristePäiväksi, eli aion nyt PIRIstää teitä urakalla. ELi tästä lähtien kannattaa aina hypätä yli meikiksen linkit ja kikkailuyritykset, jos ärsyttää tahi on kiire tahi jotain muuta sellaista.

Kaikki mukaan!

PIRPIRPIR:

http://mapage.noos.fr/minimiam/go.htm

Tuolla on ihaneja kuveja, joita ei kannata mennä katsomaan jos on tiukalla dietillä tahi jos on kiiru... latautuu tooooooosi hitaaaaasti, mutta on ehkä sen väärti. Takuuvarmasti ehkä.

Kukkuu se huitaisi taas tommosen helpon pikkukyssärin

Lainaus:

Mitä kuuluu lapselle, sinulle, kodille ja tulevaisuudelle??

Vastaan kuuliaisesti, että kiitos hyvää, vähän parempaa, väsynyttä ja onnellista. Tulevaisuus on jotain käsittämätöntä, meillä elellään edelleen päivä kerrallaan - joskus väsyinä & kipeinä ja joskus jopa eloisina... rosentit menee sillai 60/50. Matalimmasta aidasta mennään ja hengissä yritetään selvitä, periksi ei anneta mutta ollaan opittu painamaan villaisella. Minoon oikea painokone nykyään :)

Halleluuuujaaaaa ja huiloomaan,

m:) - KPP-manager

Vierailija

Äiti on snautseri, isästä ei ole tietoa. Nyt kun on hieno neiti, eli nypitty koira, niin muistuttaa taas enemmän snautseria. Sellainen keskikokoinen, mutta 19kg mötikkä:)

Mersu, piristä toki lisää, kun vauhtiin pääsit:)

T: Ynis

Vierailija

Kun on paljon menoa ja meininkiä, niin jaksaa taas arvostaa sitä tavallista arkea ihan eri tavalla ...ainakin pari päivää:)

Meillä on pieni nuhanenä. Jatkuvasti aivastelee ja nenä vuotaa koko ajan. Tosi tylsää. Kun nenä vuotaa koko ajan, niin leuka ja kädet on koko ajan räässä. Suurin into omatoimiseen nenän pyyhkimiseenkin näyttää menneen ohi. En tiedä viittiikö ulos mennä. Lepo tekis varmaan ihan hyvää potilaalle. Kuumetta ei ole, mutta silti.

Nyt lähden itse suihkuun. Katsotaan mikä räkätulva on vastassa sen jälkeen:)

Vierailija

Typy unessa, poika ei..on taas asioita huoneesta pois!En tajuu mikä siinä kestää..tänää herätys puol8,olivat ulkoiluretkellä aamupäivällä,ip:llä heti välipalalta ulos ja nyt illalla oli yli2tuntia pihalla et pitäs väsyttää..Pihalla on vielä pari lasta papan kanssa,kun mummi ja äiti lähtivät sauvakävelemään..Millonhan poika protestoi et jotkut viel ulkoilee ja hän sängyssä!

Huomenna tarhassa juhlivat pojan syttäreitä,kun aina on lomalla kun oikeesti vuosia täyttää.

Typykkä on aina ollu helppo suihkutettava-tykkää hirmusesti!Mut nyt hän tahtoo suihkuttaa ite!!!Se on ihan ok saunassa,mut ei sillon ku mul on vaatteet päällä-ja tästä tietysti seuraa itku ja parku..Kun typy ei saa jotain,itkee surkeesti ja sanoo " halusin" ..

Sain tänää kahvikutsun Itiksee ja vielki harmittaa ku ei onnistunu :-(

Huomen tulee kaveri ap:llä käymää,kiva ku sadetta lupas ni on seuraa.

TAidan taas syömään lähteä..

Hyviä öitä!

jatu

Pojan huoneesta kuuluu rapinaa-vieläkin!!!

Vierailija

Yö kun oli huono meidän mittapuussa. 4-5 herätystä, tai no noin monesti Onni itkeskeli ja huuteli äitiä unissaan. Mutta nukkui melkein puoli 8 asti! Ja syykin tuohon yöhön selvisi. Eilen ei ainakaan kakannut, liekö lauantainakaan. Aamulla puuro jo jähtyi kun ei Onni halunnut tulla syömään. Itki ja valitti, ärisi ja örisi ja kakkasi pipanoita. Mutta ei helpottanut sekään vaan jatkoi " aijai aijai aijai" -valitusta. Yritin laittaa rasvaa pyllyyn ja lopulta annoin microlaxin pitkästä pitkästä aikaa. Valitti niin kovasti. Ja lopulta sai kakan tuleen.

Mikä lie nyt kovettanut. Sokeria olen välttänyt mutta parina iltana pannut puuroon täysjyväriisijauhoja vähän sekaan. Tuskin sekään.

Välillä tuntuu, että olen _toisten_ mielestä liian nipo noitten syömisten kanssa. Kun en anna karkkia (jota Onni ei voiskaa syödä, jos on vehnää tms.) en anna limukkaa, harvoin mehuakaan, pullakaan en usein. Joskus herkutellaan jätskillä tai keksillä jos ollaan vaikka kylässä. Kun serkkunsa söi illalla eilen meillä pitsaa ja smurffilimukkaa. Helposti kuulostaa sille, että arvostelen noiden tapoja... Kun yhden lapsen kanssa olis niin helppo välttää turhaa makean syöntiä.

Kiitos Tea kommentista tuohon kankkukipuun. Ei se ole mitenkään paisunut tms. Kai se siitä ajan myötä hellittää.

Ynis: Meillä ei todellakaan pottailla. Meillä potalle istuttaminen saa aikaan itkun, joten en sitten tee sitä. Pari viikkoa sitten Onni hoki pissa pissa ja otatti vaipan pois. Kysyin, menetkö potalle ja antoi ymmärtää, että joo. Mutta istui 2 sekuntia ja tahtoi pois. En kiirehdi tuon asian suhteen ollenkaan. Äiti kovasti koittaa, että kesällä sitten ilman vaippaa annat olla. Voihan sitä kokeilla mutta ei mulla ole mikään kiire opettaa Onnia kuivaksi.

Kävin viime torstaina sellaisilla pesuainekutsuilla, ihan vaan siksi, että saan rauhassa nauttia kahvia:) Siellä oli pesuainetädillä 10kk ikäinen tyttö, joka pissasi pönttöön. Sitä piti oikeesti käyttää yölläkin pöntöllä ja kun oltiin kutsuilla, sama homma. Ja vaippa usein kuiva. Käsittämätöntä! Yöllä kuulemma alkoi kiehnata levottomasti ja sitten oikein huokaisee kun äitinsä käyttää pissalla. Aika edistyksellistä.

Ulkona on ihana ilma, pitäs varmaan mennä sinne vaan istuskeleen tai jotain. Meinasin torkahtaa kun vein Onnin nukkumaan. Se tuo Lordi vielä laulaa halleluujaa mun unissa yöllä, sen verran tuore tapaus tuo voitto oli. Unet siis vähän häiriintyy:)

Tämmöttiis tällä kertaa.

T-P

Vierailija

Kokeilin pitkästä aikaa laittaa pientä potalle, mutta kauhea huuto alkoi heti. Onko muita näin antipottailijoita jotka ei ole vielä edes suostuneet istumaan potalla niin pitkään, että ois voinut mitään tuotoksia tulla sinne? Miettiikö monet kuivaksiopettelua kesällä? Meillä ei siihen ole mitään toivoa, vaan taitaa jäädä seuraavaan kesään. Ei tässä mikään hoppu ole, mutta toi totaalikieltäytyminen vähän tökkii tän mamman päässä. Eipä tarvi uudelleen taas yrittää pitkään aikaan.

Olipa muuten ihanaa eilen illalla kököttää miehen kainalossa, kun oli niin mukava olo reissun jälkeen. Näköjään parisuhteelle voi tehdä hyvää myös a-luokan reissut:)

Vierailija

Ilmottaudun suosittelemaan vuosittaista Tallinnanmatkaa. Kivaa oli lähes sataprosenttisesti. Minun miinukseni menee töille, kurjaa ponkaista pystyyn ennen seitsemää ja jättää taas ne tuhisevat röllitukat sänkyyn. Ja mieskin, jolla ei ole tukkaa ollenkaan. Huh huh, työntekoa en sittenkään suosittele.

Malttamattomasti odotan äippäloman alkua. Luonto se on ihmeellinen asia, hoitaa kaiken. Luulin töihin lähteissäni, etten halua täältä koskaan pois, kun on niin leppoisaa ja mukavaa. Nyt tuntuu erinomaisen mukavalta ajatus jäädä kotiin, käydä ulkona, syödä, leikkiä lasten kanssa ja pohtia, mitä ohjelmaa keksisi - kirjastoon, uimaan, vai kylään?

Pienen mahani kanssa alkaa myös olla raskasta. Huolista raskasta ja ihanaivan vain raskasta. Painaa, puristaa jä vie voimat tämä Ihmelapsen kasvattaminen. Kävely Tallinnassa sujui hyvin. Ongelmat painottuivat istumiseen. Kun oli päässyt istumaan, ei päässyt enää nousemaan.

T@hdelle mystistä numerofaktaa: sf 28,5, 32+5. Yksi selitys minun kaikkien aikojen pienimpään käyrään on väsyneet alakropan lihakset. Lapsi on alempana kuin aikaisemmat.

MERSU!!!! Sää et ollutkaan jättänyt meitä. Mitä kuuluu lapselle, sinulle, kodille ja tulevaisuudelle??

Nyt pitännee tehdä joku työ, että olisi tehokas olo lähteä kotiin. Seonmoro.

Vierailija

Ihanata, että on ollut ihanainen Tallinnan vkl. Minulla on ollut ainakin yhtä ihanat ystäväni häät lauantaina. Teetivät työtä, mutteivät lainkaan ylivoimaisesti. Lisäbonuksena saatiin ensimämistä kertaa viettää imehen kanssa iltavapaata. Lordin tulokset kuultiin taxissa. Morsiamen pyyntöjen )pliis ei hirviöitä tai lapoja mun häissä) takia en tarkkaillut tilastotietoja medioista aiemmin. Nyt ystävän päivä on ikimuistoinen kaikille. Ihmeiden ihmepäivä _suomi (vai siis tuttis rovaniemi ;)) voitti euroviisut. Täytyy vielä kertoa, että minä ja toinen kaaso oltiin kuulemma taidokkaita ja kauniikkaita. Näin sanoi eräs pikkupoika. Ei kyllä moitittu muidenkaan taholta. Mitä nyt pikkumokia. Tekevälle sattuu ja hameet kastuu jo ennen kirkkoa ja pitää kuivattaa föönillä ja lokki paskaa sulhasen puvulle. Meidän puhe (prinsessatarina hyöstettynä slideshowlla) oli hitti. Pientä itsekehua siis ilmassa.

Kepsu oli ollut mukvasti mummun ja tädin kanssa. Molemmat tuli paikelle kun ei lasta muuten saa kuulemma tarpeeksi hoitaa. Heräsi kyllä 4.30 räpläämään äidin kiharoita kaikeksi iloksi. Meidän antipottaili suostuu nykyisin istumaan, mutta vain pienen hetken jos mukana on laalaa ja minne maisa katosi -kirja. Tuotekset vielä odottavat itseään... Kesällä jotain olen kuitenkin ajatellut tehdä tämän asian tiimoilta....

tämä itsekeskeinen retale lopettaa -tyst ny -slut -niinkun naapurin poika sanoo

hk

Vierailija

Ilmotan vaan et minäkään en kadehdi noita nukuvia lapsosia..Tytskän unet:yö vajaa 10h ja päikit n.1h15min..Aamulla herää ilosesti laulellen mut päikiltä herää itkemään..ei suostu enää nukkumaan vaik on väsyn olonen..Ja loppu uniaika pitää olla varpaillaa millo herää ku itkee niin kauheesti että het pitää hakee..

Mul on varvas kipee ja turvoksissa..Kotitohtorina töikin sitä neulalla et jos vaik tulis jotain ulos..no tuli verta ;-))

Mies taas illan pois ja lapsoset niin levottomia...Ainahan ne on!

oisko mun ruoka valmis??

jatu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat