=) HEINÄmassut maanantaina (=

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

synttärijuhlista selvitty kunnialla ja vain muutamalla kipeällä supistuksella;) Saipahan poika mielettömästi taas uusia leluja ja vaatteita. Pyöräkin hankittiin. Nyt luulisi riittävän actionia joksikin aikaa! Ja se Puuha Pete-kakku oli ihan menestys! Ei vieraat ensin edes tajunneet, että se on syötävää:) Onneksi ilma salli ulkona kahvittelun; ei tänne sisälle kaikki olisi millään mahtuneetkaan. Lapsiakin oli kymmisen kappaletta ja kaikki alle 8v...

Onko kaikki muuten ottaneet jo sormukset pois sormista? Minä tuossa just tajusin, että aika tiukkaan ovat puristuneet..liekö saan enää pois. Turvotusta siis piisaa vaikka muille jakaa. Kyllä tuli eilen NIIN norsu-olo hoikkien sisarusten ja kavereiden vieressä..huh. Odotan kyllä jo innolla näiden kilojen karistamista!

Tänään pitäisi kahvitella vielä tuolla puistossa, onhan se vasta tänään se pojan virallinen 2-v juhla. Itseasiassa tasan 49 minuuttia siihen, kun kaksi vuotta sitten poika pullahti tähän maailmaan:) Nyyh...niin se aika menee...

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja toivotaan, että aurinko paistaisi oikein lämpimästi!

sitruska rv 33+1

Vierailija

tulin just reissun päältä. lähdettiin aamulla tytön kaa 9 aikaan ensin asuntotoimistoon viemään hakupaperit. sieltä mll:n perhekerhon makkaranpaistoon. sitten äitini tuli hakemaan tytön ja minä kiiruhdin neuvolaan. neuvolan jälkeen ois pitänyt tehdä vielä ruokaostokset, mutta ostin vain leipää ja itselle lakritsituutin. onneksi kaapissa olikin ruokaa en ois millään jaksanut raahata kävellen ruokakassia kun supisteli koko ajan.

en oo ennen ajatellutkaan et mulla on todellakin jatkuvasti supisteluja. neuvolassakin kun makasin niin terkkari sanoi et kohtuni todella herkkä supistelemaan koska siinäkin maatessa niitä tuli. huomenna on äitipolille meno niitten extra sydänäänien takia. nyt niitä ei tullut enää niin paljon mutta jonkin verran kuitenkin. terkkari sanoi et mulla ois vähän lapsivettä kun sikiön erottaa niin hyvin mahan läpi ja sf- mitta pudonnut yläkäyrien yläpuolelta keskikäyrälle. nyt se oli 32cm. sf-mittaan saattaa myös vaikuttaa et vauva jo tosi alhaalla, pää kuulema häpyluun takana.

nyt lepäämään ja sit neidin haku äidiltäni.

sassa 33+6

Vierailija

Onnittelen sinua Hattara nyt vielä tätäkin kautta eli ONNEA!

Itselläni meni viikonloppu jouhevasti.Matkasin lauantai aamuyöstä koiran kanssa Viipuriin koiranäyttelyyn..pitkä ja kylmä päivä mutta selvisin ja 2 venäjän Sertiäkin tuli koiralle haettua..en malttaisi millään lopettaa tätä rakasta harrastusta mutta pakkohan se on.Muutama näytelmä vielä kesäkuussa ja sitten alan tosissani odotella toisenlaista käsityötä kotiin ;)

Onneksi tänään on neuvola,aamusta asti ollut erityisen huono olo,päätä särkee ja on hieman nuutunut/väsynyt meininki.Ärsyttää kun minulle jatkuvasti sanotaan että aika pieni maha minulla vielä on viikkoihin nähden..ei saisi raskaana olevalle noin sanoa,ihan alkoi pelottamaan että onko vauva kasvanut tarpeeksi vai onko se kenties kehityksestä jäljessä..monia kysymyksiä risteilee päässä.

Mutta taidan lähteä laittamaan ruokaa kupuun,jotta jaksaa loppupäivän vielä töissä istua..huoh 2,5päivää enään..jaksajaksa!!

Oumai ja Gore Tex rv 30+4

Vierailija

Pakko pörrätä hetki täällä netissä ruoan päälle kun ei jaksa mitään muutakaan tehdä...

Olin sitten aamulla Jorvissa istukan paikkakontrollissa ja kuuntelemassa saarnaa sokeriarvoista. Istukka oli onneksi siirtynyt takaseinälle että siinä suhteessa ei mitään vaaraa normaalille synnytykselle. Lääkäri ripitti mut ruokavaliosta ja painonnoususta ihan kohtalaisesti. Painoa mulle on tullut tähän mennessä 10kg ja ennen raskautta olin ihan suht hoikka. Syönkin kyllä kaiken ruokapuolen ihan terveellisesti, mutta se SUKLAA... Pitäs varmaan yrittää vieroittautua... plaah.

Oumai taisi valitella, kun kaikki sanovat vatsaa pieneksi. Mulla taas ärsyttää kun kaikki ihmettelevät että vastako se muka heinäkuun lopussa syntyy! Ei mee tasan nämäkään jutut. Pakkoko ihmisten on yleensäkään sitä kokoa kommentoida.

Neljä viikkoa olisi vielä töitä jäljellä. Onneksi tämä viikko on vain kolmen päivän mittainen!

- Antracite rv 30+4

Vierailija

Jos Piispa on Jyväskylän seudulle tulossa tai oleskelee siellä, niin meidän varastosta joutaa yhdet tuplat poies...

Tää mun nivelkipu tuntuu leviävän. Tänä aamuna en ole saanut oikean käden pikkusormea enkä nimetöntä kauheasti liikutettua. Pikkurillissä nivelet lonksuu... Kuulema ihan ok niin kauan kuin pissa on puhdasta. Niin niin ja lehmät lentää. Hankalaa tämä on.

Eilen tuli vain muutama kipeä supistus mutta ne olikin sitten kovempia kuin ennen. Mutta parempi näin päin kuin säännölliset supistukset. Koitan vain lepäillä... Mummi tulee kohta tytön seuraneidiksi ja kokiksi. Huomenna tulee mummo, sitten taas mummi ja sitten alkaa miehen kesäloma :)

Hedda&Inkkari 33+3

Vierailija

Viikonlopun pitikin sadetta, joten ihanaa, kun aurinko paistaa. Soitin äskön kelalle ja päätöstä mun äippärahoista ei ole vieläkään tehty! Yli kuukauden ovat siellä lappuja venyttäneet. Nyt pyysin kiirehtimistä, jotta saisin pakkauksen edes kesäkuun puolella. Saapa nähdä auttoiko. Pitää soitella taas loppuviikosta.

Huomenna ois 2v:n hammaslääkäri. Oisko vinkkejä miten neitin saa aukaisemaan suunsa? Tällä hetkellä niin kova uhmis päällä, että voipi kieltäytyä ihan huvikseen...

Mies lähti loman jälkeen töihin ja minulla sellainen tyhjäpääolo. Mitäs tekisi jne... Jotenkin ei osaa tarttua mihinkään. Esikoinen tanssii teletappien kanssa ja haluaisi kohta ulos. Iltapäivällä tulee mun kaksi siskonlasta kylään. Vois raivata tätä kämppää hieman ennen heidän tuloa.

Ikuisuuskysymys... Miten saan taas dietin päälle viikonlopun mässäilyn jälkeen. Tuijotin ihmeissäni puntaria, kun paino oli laskenut, vaikka grillailtiin jne. Oltiin tosin koko ajan ulkona, joten ehkä se hyötyliikunta auttoi.

Taidan olla aika liikkismielentilassa, kun tuijottelen innoissani joka päivä ikkunasta räkättirastaan pesää. Nyt poikaset ovat jo kuoriutuneet ja emo kantaa niille ruokaa koko ajan. Ihanan näköisiä, kun kolme pientä suuta kurottelee äitiä kohti. Yks vieras nauroi, että tekö kasvatatte räksöjä lisää... Mutta onneksi meillä ei ole mansikoita tms, joita räksät tuhoisi.

t.mm & pikkunen 34+1

Vierailija

Hattaralle ihan kauheasti onnea vielä!!!

Juu iski tajuntaan ihan oikeasti vasta nyt se, että itselläkin on taas kohta pieni nyytti kainalossa.

Vauvalle ei kuulu mitään uutta, möyrii vaihtelevasti ja ainut " huono" nyt on se, että välillä painaa ja vihloo alapäätä.

Kuitenkin kohdunsuu ja kanava oli lääkärin tarkastuksessa on, joten ei huolta varmaan hetkeen ole.

Onko muilla välillä aikaan saamattomia miehiä?

En ymmärrä tuota mun ukkoa!! Oli puhe, että alkaa kotihommissa auttelemaan ja kuinkas ollakkaan? Ei tapahdu mitään ja puolustus oli se, että olenhan minä kotona?? No haloo!!

Silloin, kun olin töissä niin mies teki kotihommia ihan kiitettävästi, mutta nyt kuulostaa olevan kaikkea muuta tärkeämpää tekemistä...

Tietty jonkin verran auttelee, mutta voisi enemmänkin osallistua näihin touhuihin.

meneepä taas valitteluksi tämä minun kirjoitus...

Ihanaa päästä loppu viikosta testaamaan niitä kaksosten menopelejä.

auts...nyt tyttö tekee taas hortonomin hommia...palaillaan!!

mutsi & 33+2

Vierailija

Huomenta!

Ihanaa,kerrankin istun tässä tietokoneella pirteänä tähän aikaan kera kahvikupin,kun juniori vetelee vieläkin sikeitä;-) (1v.8kk) Esikoisen vein puoli 9 eskariin ja keskimmäinen (6v.) kattelee lasten ohjelmia... Ja aurinko paistaa! Puistoon voisi lähteä,ettei tule taas tuolla omalla pihalla liikaa huhkittua,kun ei malttaisi pysyä poissa lapion varresta ja kukkapenkkien kimpusta...täytyy vaan odotella isäntää töistä ja jättää raskaammat hommat hänelle;-)

Ei kellään olisi tietoa halvoista tuplarattaista?? Ei viitsis hirmusti niihin laittaa rahaa,kun puistoreissuja vaan tehdään kävellen ja vauvaa keikutan pääosin varmaan liinassa...

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Vierailija

Piispa, mäkin laitan sulle sähköpostia. Meillä olisi Jyväskylässä myynnissä peräkkäin olevat matkarattaat, jotka on mun mielestä tosi hyvännäköiset ja -kuntoiset. Ostin ne kirpparilta 60 eurolla ja samalla hinnalla myyn ne eteenpäin meidän listalaisille. En tiedä niiden merkkiä. Kauppoihin laitan ilmoituksia, joihin ajattelin laittaa 70 euroa hinnaksi. Me ostettiin kuitenkin uudet Briot, kun liikutaan niin paljon koiran kanssa ja täällä on isoja mäkiä. Laitan sulle kuvia meiliin, jos hotmailiin vaan mahtuu. Muutkin saa ostaa, jos Piispa ei osta :) Laittakaa osoitteita!

Taas vihloo kylkeä, kun oli pakko nostaa tyttö käsien pesulle. En voi mitenkään välttää nostamista :(

Nyt taas tuntuu, että aika kuluu hitaasti... Mutta kuluuhan se silti. Tänään ajattelin siivota pari kaappia. Ehkä tällä viikolla laitan jo vaunut ja hoitopöydän valmiiksi :) Viikonloppu ollaan reissussa, sitten onkin jo miehellä viikon loma. Mies on lomalla kesäkuun ekan ja vikan viikon. Mies on tilannut vauvan lasketuksi ajaksi, koska heinäkuun eka olisi tosi hyvä viikko töiden kannalta olla kuulemma isyyslomalla :) Sitä seuraavalla viikolla hänen on ihan pakko olla töissä... Pelkään vaan, että taas mennään reilusti yli. Onneksi mun vanhemmat taitaa olla silloin vielä lomalla, joten pääsevät apuun jos tulee ongelmia tytön hoidon kanssa.

Liinaharja 34+4

Vierailija

Tarkasteltiin istukkaa. Ilokseni herra tohtori ilmoitti sen olevan normaali. Siis raskautta edeltävien toimenpiteiden johdosta istukan kasvaminen kohtuun kiinni oli 10 kertainen. Mutta siitä ei pitäisi olla huolta. Kohdun operaatiot ovat tehneet vain sen että poika on siellä perä alhaalla viistossa. Nähtäväksi jää kääntyykö. Toivoisin että saisin synnyttää alakautta, mutta viisto/ison vauvan perätila on aiheita sektiolle. Eli jälleen epätietoisuus jatkuu ja seuraava etappi on synnytystapa-arvio ennen juhannusta. Poika oli 2222g, piti kädet genitaalien päällä ja kasvot käännettynä kohtua päin. Sain hänestä kuvan ylähuulesta ja sieraimesta. Taitaa olla ujo ja häveliäs poika!

C.V + poika h32+4

Vierailija

Kiitokset kaikille onnitteluista.. Olen vielä sairaalassa itsekin ja vauva teholla, mutta voi ihan hyvin. RIntaa jo imee ja sokeritippa saatiin tauolle ensimmäisen kerran ainakin..saas nähdä miten käy, kun happikaapista avosänkyyn siirretään.

Kirjoittelen synnytyskertomusta ja paremmin kuulumisia kunhan kotiudun =)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!!!

Hattara ja poju 2pv

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat