** SYYSkeijujen maanantai-tiistai **

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta :)

Katsotaan, onnistuuko, linkki viikonloppuumme:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7326953&p=2&tmode=1&smode=1

-piias-

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Kerttu84: Tosi kurjaa tommonen tiedottamisen köyhyys. Luulisi, ettei neuvolatädille ole kovin hankalaa sanoa (ja varsinkin esikoista oottavalle), jos rakenneultraa ei tarjota.. Ja selällään nukkumisesta on kai jokin suositus, lähinnä kohtu voi painaa suuria verisuonia jne, mut ennemminkin kuuntele vaan kehoas, mikä tuntuu hyvälle. Ite olen kestokyljelläännukkuja ;)

Porenn: Oon nyt tuossa koettanut arpoa liinojen kanssa. Toisaalta se trikoinen olis varmaan ummikolle hyvä pikkuvauva-aikana, mut itse tykkäisin enemmän liinasta, joka menis pitkään. Joten Haikarankehtoa olen miettinyt, kun mulle varmaan riittäis yksi ja ainut liina. Onhan se Vauva-lehden liina, mut sitä oon aatellu pitää varalla. Haikarankehdosta olen kuullu vain hyvää, onko jotain miinusta sen sorttisessa? Ja oisko pitkälle ihmiselle pitkäaikaseen käyttöön se 5,2m hyvä vai riittääkö toisiks lyhyin koko?

Tiedoista kiittäen, -piias-

Vierailija

Juuri heräsin päikkäreiltä. On taas niin kauhea väsymys ja vahingossa nukahdin kun oli niin rauhallista (poitsukin nukkui). Toivottavasti teillä on ollut mukava tapaaminen. Ens kerralla tuun ehdottomasti mukaan.

Neuvolassa ja lääkärissä kaikki oli hyvin.

Rv 25+6

Hemoglobiini oli 113 (en oo oikein muistanut syödä rautaa)

sf-mitta 22

Paino noussut kuukaudessa 2kg (herkut on maistuneet)

Verenpaine 105/70

Pissa puhdas

vaavin syke 150

Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm.

Lääkäri oli todella huono. Ikinä ei niin hutiloiden oo sisätutkimusta tehty. Ei meinannut sydänääniäkään ensin millään löytää. Löytyivät kuitenkin lopulta. Vaavi oli poikittain mahassa. Poitsu oli näillä viikoilla jo pysyvästi pää alas päin.

7.6 mulla on se sokerirasitustesti. Se on ihan kauheeta. En millään meinannut viime raskaudessa saada sitä litkua alas. Ja mulla verisuonet löytyvät käsistä todella huonosti niin ne oli viimeks ihan kamalan näköiset. Muutaman kerran pistivät suonen ohikin. Kiva oli kesällä kävellä lyhyt hihainen paita päällä kun oli kauheat mustelmat käsissä (kaikki varmaan luulivat narkkariksi).

Ja sit seuraava neuvola käynti on 20.6. Oma th on silloin lomalla ja joku ihan kätilö on mulla sillä kertaa.

Nyt pyykkejä ripustamaan. Oon vauvan vaatetta taas pessyt.

Öttis

Vierailija

Kohta pitää mennä laittamaan tytöille ruokaa, mutta pikaisesti muutama rivi.

Meille kuuluu hyvää, löysin vihdoin tuolle nuoremmalle koiralle uuden kodin, joten poika lähtee meiltä viikon kuluttua. Haikeaa, mutta näin on paras sekä koiralle että meille.

Vaunut: me ostettiin kahdelle vanhemmalle käytetyt kaksostenrattaat, vauva kulkee liinassa. Esikoiselle ostettiin aikanaan yhdistelmävaunut, joita tämä kolmas käyttää sitten pelkästään ulkona nukkumiseen.

Ketuttaa vauvapuolella oleva liinailupino, jossa jaetaan ihan kympillä täysin väärää tietoa. Rasittaa, kun ihmiset perustavat mielipiteensä täysin vajaaseen tai väärään tietoon ja pitävät siitä kynsin hampain kiinni ja ovat sitten niin paljon paremmin tietäviä kuin kukaan muu. Vaikka asia olisi tutkitusti todistettu vääräksi monta kertaa. Mrr.

Täällä paistaa aurinko, taidetaan lähteä kävelemään keskustaan kakkosen päikkäreiden jälkeen. Huomenna on äitiysneuvola ja lääkäri, toivottavasti paino ei ole noussut niin paljoa, että laittaisivat sinne sokerirasitukseen.

Jep, nyt menoksi, meteli yltyy!

Porenn ja Pimpula rv 25+6

Vierailija

Liinoista: Mitä enemmän oon niitä katellut (no, netistä vielä..), oon ihastunu Haikikseen. Onneksi yhellä tutulla on se ja Joensuussa taitaa olla ainakin yksi liike ja yksi tukihenkilö, joten kokeilla saa ennen ostopäätöstä. Trikoistakaan en oo tietty sulkenu pois kuvioista. Kiitos Porenn taas vastauksesta :)

Äp-rahasta: Mie oon saanut minimiä molemmista, nyt sitten ihan luksusta saada ensin palkka 72 päivältä ja sitten äp-rahaa tulojen mukaan. Tietty kotihoidontuki sitten pudottaa tuloja, mutta on sitä pärjätty ennenkin. Se on nimittäin totta, että tulojen kasvaessa kasvaa menotkin..

Autoista ja istuimista!!! : Meillä Opel Astra farmari -96 ja nyt lapsilla Gracon turvavyöistuin ja Britaxin Two way Elite (ostettu -02). Vauvalle sit ois Britaxin kaukalo. Järkkynä katoin eilen, et miten pieni tila takapenkillä keskellä onkaan! Ei siihen kaukaloa mahu ja tuskin sekään onnistuu, et turvaistuin menisi keskelle ja vauva reunalle. Varsinkin kun tytön on oltava vielä selkä menosuuntaan ja etupenkki ei käy turvatyynyn takia. Eli pitääkö tässä hankkia tytölle kapeampi turvis, koska tuo meidän Britax on tosi leveä? Vauvan kaukaloa en halua vaihtaa, on niin hyvä. Eikä autokaan oo vaihtolistan ykkösenä, vaikka Opel Zafirojen perään oon kuolannukkin.. Vauvakuumeisena näkee vaan vauvoja ja autokuumeisena vain autoja :D

Miten muilla 3+ lasta omaavilla noi asiat ratkastu? Oisko suosituksia kapoisista turvaistuimista?

Intiimijuttuja: Miten teillä kroppa reagoi petipuuhiin? Mulla jälkitila ei kovin miellyttävä, alapää aivan turpeessa ja jomottaa kipeästi, ihan semmosta ankkakävelyä joutuu harrastamaan.. Eikä meillä kovin usein tahi villisti puuhastella juuri tuon takia. En oo aikasemmissa odotuksissa tota havainnu, tässä vaiheessa raskautta on hommat maistuneet mukaville ennen..

Moikkelis! -piias- rv 24+1

Vierailija

Ei oo tullu kirjoiteltua pitkään aikaan, jospa yrittäis parantaa tapojaan :)

Mulla eilinen päivä meni jännittäessä, sillä sunnuntai-iltana lorahti yskiessä pöksyihin kunnolla väritöntä ja hajutonta nestettä. Tietysti kauhistuin että lapsivettäkö se oli ja soitin aamusta äippäpolille ja neuvolaan. Pääsinkin sitten neuvolalääkärille, joka laittoi lähetteen äippäpolille. Polilla otettiin prom-testi, joka onneks oli negatiivinen, sisätutkimuksessaki kaikki kunnossa ja paikat kiinni niinku pitää. Lisäks lekuri vielä ultras ja kaikki oli masukilla hyvin ja siellä se liikuskeli. Helpotus! Kaikkea kauhukuvia ehti silloin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä mieleen tulla, mut onneks kaikki nyt hyvin.

Ruokahalu ja turvotus: Töissä usein huomaa ettei tekis mieli syödä eväitään, mutta muuten ruoka (ja kaikki herkut) on maistunu vähän turhanki hyvin. Pitäis pikkuhiljaa alkaa kuntoa kohottaa kun ei oo tullu paljoo liikuttua viime aikoina. Tosin siitepölytki vaivannu niin paljon, ettei ulkona huvikseen oo tullu oltua. Jospa se tästä. Turvotusta huomaan ainakin sormissa, oon lähinnä tyytyny pitämään pelkkää vihkisormusta koska se on ohuempi niin se ei tunnu niin tukalalta sormessa.

Vaunut ja muut hankinnat: Muutama viikko sitten tilattiin Emmaljungan cerox-rattaat pehmeällä kantokassilla. Ekana oltiin ostamassa Brioja, mutta nuo ceroxit tuntuivat paremmilta loppupeleissä. Saas nähdä kauan niissä menee että saadaan ne kotiin. Lisäksi ollaan saatu mun äidiltä pinnasänky ja itse ostettiin siihen kuuluva sängyn päälle laitettava hoitotaso. Miehen äidiltä olis tarkotus saada turvakaukalo.

Jotenkin on kovin malttamaton olo ja toivois syksyn tulevan äkkiä että pääsis näkemään murusen. Viikot kyllä menee tosi vinhaa vauhtia muutenkin, että eiköhän se ole kuin yks hujaus kun ollaan jo syyskuussa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

mariy rv 24+2

Vierailija

Petipotilas täällä taas. Olin eilen lääkärissä " anomassa" lisää sairaslomaa kivuliaiden supistuksien takia, ja lääkäri oli varsin tiukkasanainen ja käskytti vuodelepoon. Korkeintaan lähikaupalle saisi köpötellä... No, kuuntelen kuitenkin omaa oloani, sillä ei supistuksia ihan koko ajan sentään tule, ei välttämättä edes joka päivä.

Mutta kieltämättä supistukset vähän säikäyttävät, ja paikat on vähän pehmenneet - eli vähän riskiryhmässä tässä ilmeisesti ollaan. Ei tarvitsisi vauvelin ihan vielä käydä syntymään. Onneksi kaikki on muuten hyvin, vauveli on tosi vilkas kaveri, mellastaa vähän väliä masussa.

Olen siis taas sairaslomalla seuraavat pari viikkoa. Sen jälkeen töitä olisi vielä pari kuukautta jäljellä. En tiedä, miten jaksaisin edes mennä takaisin töihin, olo on jotenkin vetämätön koko ajan. Mitä lämpimämpi ilma, sitä huonompi olo. Päätä alkaa särkeä tosi helposti, ja selkä ja lonkat ovat kipuilleet jo viikkokausia. Voi olla, että kesä meneekin sitten kotosalla, tosin tuntuu välillä typerältä juosta koko ajan lääkärissä pyytämässä lisää sairaslomaa. Miten te muut keijukaiset luulette jaksavanne kesän, töissä tai kotona?

Olen tässä sairaslomani aikana pakkaillut vaatteita ja sen sellaista, kun ensi viikolla meillä olisi muutto. Itse en muutossa saa autella, vaan toimin päällepäsmärinä, kerrankin luvallisesti! Onneksi meille tulee iso muuttoporukka, ja mieheni on organisoinut muuton varsin tehokkaasti, järjestelmällinen ihminen kun on. Eli kohta asustellaan omassa rivarinpätkässä, ihanaa!

Olen myös tässä kasannut tulevalle isukille " isyyspakkausta" , vaikka alun perin sellaista ajatusta vastustinkin. Tavarat tosin ovat melko lailla yleishyödyllisiä, koko perheen käyttöön, mutta tavarat ajattelin nimetä isukin ja vauvan yhteisiin puuhiin. Tämä tuleva isukki kun on niin ihanan mukana odotuksessa, että haluan yllättää hänet jollain mukavalla. Meillä kun ei tosiaan vielä lapsia ole, on samalla tullut jo osteltua vauvalle kaikkea tarpeellista. Onko kukaan muu ajatellut yllättää tulevaa isää?

Vaunut saimme vihdoinkin tilattua, ja päädyimme Teutoanian Prestigen malliin. Tykkäämme molemmat vähän sporttisemmasta, ei niinkään perinteisestä vaunumallista, ja Teutoniat tuntuivat kaikin puolin hyviltä. Vauvalle on lisäksi jo sänky, joka tosin haetaan vasta muuton jälkeen, ja turvakaukalo on jo tuotu kotiin. Uudessa kodissa on vauvalle oma huone, jonka aion ompelijaäitini kanssa sisustaa lilalla ja valkoisella, kun ei tiedetä onko tulokas tyttö vai poika :)

Terveisiä kaikille keijuille ja masuasukeille! =)

Karssuli rv 22+5

Vierailija

Siirretään vaan minunkin puolestani treffit siten että kaikki pääsee. Ollaan sillä 5.6 alkavalla viikolla alkuviikosta vielä reissussa, joten se 12.6 alkava viikko voisi olla ainakin mulle parempi. Miten teillä? Mutta sovitaan kun ehditään mutta siis huomenna keskiviikkona ei nyt nähdä. Nyt unille.. :)

T: Anmari rv 22+3

Vierailija

Vapaapäivän kunniaksi istahdan rauhassa koneelle =) Tarkoitus olisi lähteä lastenkirpparia tonkimaan, josko löytyis tytölle tai vauvalle jotain kivaa. Jonkun verran vaatteita uudelle tulokkaalle olen ostanut jo, pojanvärisiä. Taidan aikalailla luottaa tuohon rakanneultraan, kun olen niin varma pojasta. Näin ainakin kokeneen lääkärin mielestä =)

VAUNUISTA: Meillä on tällä hetkellä käytössä hetki sitten ostetut Emmaljunga Scooter -kuomurattaat meidän 1v 8kk tytöllä. Hänelle hankittiin vauvaiässä Bora Kombi -yhdistelmät, joista en juurikaan välitä. Ajattelin, että vaunuikä on kuitenkin kovin lyhyt, puolisen vuotta, joten ei mene kauaa, että vauvaakin pääsen työntelemään huippukätevillä Scootereilla. Me ollaan kokeiltu Brio Flexiä ja Abc Air Rideria tässä välissä, mutta kyllä kallistun ehdottomasti tuon Emmaljungan puoleen kaikilta käyttöominaisuuksiltaan. Eli näin alkuun porskutamme ettenpäin Bora Kombeilla =)

(.) Mulle maistuu kaikki ruoka tällä hetkellä.. ja sen kyllä huomaa, kun tuntuu että jo kovin helposti turvottaa. Olen raskaassa työssä edelleen, joten kulutuskin on kovaa. Painoa on tullut 7kg. Lähtöpainoni on vajaa 48, joten ei ole pahitteeksi muutama lisäkilo. Nyt vaan tuntuu paino nousevan hurjaa vauhtia. Missään muualla ei näy, kuin valtavassa vatsassani. En ole levinnyt mihinkään suuntaan, vaan vatsa on suoraan tuossa edessä. Näin myös viime raskauden aikana. Jotenkin sitä vaan tulee kytättyä tuota painoa näin raskausaikana, kun toivoo, ettei paisuisi kuin pulla ;) Viimeksi tuli tosiaan 15kg, ilman ylimääräistä läskiä ja turvotusta. KAikki lähtivät jo vajaa kahdessa viikossa ja imetyksen takia vähän lisääkin. En ollut mielestäni mikään kovin kaunis näky, kun posket olivat ihan lommolla.

Edelleen vaivaa karsea paineen tunne alapäässä, suonikohjut siellä kummittelee. Toivon, että lähtevät heti pois synnytyksen jälkeen, kuten viimeksi. Tuntuu et alapää on ihan turvoksissa, kun vauva painaa. Onko teillä muilla tällasia ongelmia?

G: Millaista päivärahaa olette saaneet edellisten äippälomien aikana?

Mulla puolen vuoden tulojen mukaan viimeksi oli muistaakseni 57¿ päivässä, nyt tulot nousseet parilla sadalla kuussa, joten odotan että myös päiväraha jonkinverran tulee nousemaan (olen sairaanhoitaja.)

Iloista päivänjatkoa, toivottaa frodo rv 25+

Vierailija

Ihan niin kuin elaine80 sanoi, näitä liikkeitä voisi seurailla vaikka kuinka kauan. Tuntuu, etten nykyisin saa mitään aikaiseksi, kun aina pitää pysähtyä katselemaan ja tunnustelemaan vaavelin liikkeitä ja niitähän riittää. Eilen, kun retkotin selälläni lattialla ja yritin saada selkää vähän venymään, pikkuinen potkaisi sellaisen täräyksen, että jos masun päällä olisi jotain ollut, se olisi siitä pois lennähtänyt. Hekottelin moista yksikseni, joten täällä ilmoittautuu yksi sekoamassa oleva... onnesta nimittäin. On se niiiiiiin ihmeellistä!

Olo olisi muuten mitä mainioin, mutta selkä meinaa juntata ihan tosissaan. Onneksi on perjantaina taas hieroja, jos siitä vähän helpotusta saisi. Ja nyt olen vihdoinkin saanut aikaiseksi vähän venyteltyäkin. On jo taas aikakin. Miten sitä onkin niin saamaton. Odotan sitä energiapurkausta, mikä täällä tuntuu joillakin jo olevan. Nytkin piti ruveta imuroimaan, mutta sen sijaan tulinkin tänne notkumaan... No, ei kai auta enempää vetkutella. Imuroinnin jälkeen voisi sitten taas ottaa kupposen kahvia kaikessa rauhassa ja nauttia hiljaisuudesta - ja lomasta...

fullmoon 24+1

Vierailija

Vilperi on nyt muutamana päivänä ilostuttanu mammaa oikeen muhevilla potkuilla! Välillä oikeen naurattaa että mitähän siä masus vaan touhataan. Isukki tunsi eilen ensimmäisen potkun, korvaansa!=) Ens viikolla neuvolaan, jänskättää vähä että onko kaikki lukemat kaakos ku on tullu " vähä" herkuteltua..

Nyt rupeis oleen jo korkee aika hankkia mammavaatteita, mulla ei oo viä mitää. Omilla löysillä oon tähän asti pärjänny mutta eipä nekää taida loppuun asti mennä. Oon netistä kattellu muutamasta paikasta mutta tuntu että ne oli ihan ylihinnoteltuja. Nooh, kyllä niitä on pakko josain vaihees pakko malttaa ostaa. Tänään tuli H&M:n paketti, tilasin ihanan salsahameen! Oli kyllä niin kevyt että ihan niinku ei olis ollu mitää päällä!

Vaunut ja muut tarvikkeet: Vaunuthan me ostettiin jo muutama kuukausi sitte, onneks! Sillon oli ylimäärästä rahaa ja onneks osattiin sijottaa ne järkevästi. Oltais varmaan jääty ilman vaunuja jos oltais sitä hankintaa lykätty. Sitterin tilasin hobby hallista. Hoitopöytä ja turvakaukalo saadaan tutuilta. Mitäs muuta..hmm...

Onko teillä kokemuksia rintapumpuista? Se kuulemma on tosi tarpeellinen. Suositelkaa jos teillä on joku hyvän merkkinen. Mitä ne muuten maksaa?

Pumpusta puheen ollen, maitoo ei oo viä tiputellu vaikka oon koittanu olla tarkkana ja kyylätä!=) No täs on viä aikaa..ja viä vähä aikaa..blääh.

Äippärahasta ei oo mitää käryä. Todennäkösesti saan minimin, en tiä edes paljoko se on. Sivistäkää mua!

Karkki maistuu tääki pääs. Ikävä kyllä. Oon yrittäny alottaa kevyesti harrastaan liikuntaa ja aijon pyöräillä niin kauan ku viä pystyy. Se vaan on jääny muutamaan kertaan viikos, no on seki jotain! Hyvä kun asutaan niin pienes kyläs että mä en pääse nakkikioskille koska mä varmaan ostaisin koko puljun! Turvotus on kyllä niin karmeeta!! Pakko yrittää syödä ainaki iltasin vähä kevyemmin että pystyy nukkuun. Suihku onneks helpottaa!

Miisa84 & Vilperi, Rv 22+5

Vierailija

Miusta ois ihan kiva, jos järjestetään treffit silloin, kun kaikki hurjat kolme pääsee :) Eli siirretään vähän tuonnemmaksi? Vilkaisu kalenteriin kertoo vaan sen, et 5.6. alkava viikko on mulla yövuoroja. Mut sit esim. ma 12. ja ti 13.6. ois mulle hyviä iltoja.

-piias-

Vierailija

.. odotan tässä, jos poika heräisi kohtapuoleen, niin päästäisiin yhdessä kaikki aamupalalle. Mies lähti vissiin tunti sitten raksahommiin, kerrankin kaverinsa osasi tulla meille hiljaa, ettei me muut herätty. Lähtevät nimittäin samalla kyydillä.

Nyt ois jo komeat rv 24 ja pitää kyllä ihmetellä, minne se aika on kadonnut ;) Muistan, kun kuopusta odotellessa (rv 24+) katoin Teho-osastoa, jossa syntyi keskonen juuri noilla viikoilla. Vauva jaksoi muutaman tunnin hengittää, kunnes kuoli.. Ja mie vaan itkin :( Ei auttanut miettiä, et toi on vaan joku sarja!

No joka tapauksessa, tuntuu vielä tosi kaukaiselta ajatukselta, että me ollaan suht pian taas vauvaperhe ja että lapsia olis jo 3! Huh. Kieltämättä hirvittää ja pitää aina miehelle huokailla, että voi kun järki voittais tämän saannin jälkeen ;) Kun kuopus syntyi ja olin ekaa yötä sairaalassa alati itkevän vastasyntyneen kanssa, kerkesin muutaman kerran sinä yönä miettiä, et MITÄ SITÄ TULIKAAN TEHTYÄ??! Nyt lähinnä huvittaa ne ajatukset :)

Meenpä tästä puuronkeittoon! Mukavaa viikonalkua kaikille!

-piias- rv 24! :)

MINJUSKA ja ANMARI huhuu, lukekaa vkl-pinosta miun ehdotus!

Vierailija

Galluppiin: Kaksosten aikaan sain minimiäippärahaa + opintotukea. Sillä ei paljon juhlittu ;) Kun vanhempainvapaa vaihtui hoitovapaaksi, tulot nousivat selvästi. Joskus näinkin päin.

Nyt näyttää paljon paremmalta. Kelan laskureiden mukaan päiväraha tulee olemaan päälle 70 euroa. Juuri suuren asuntolainan nostaneena tuota todella tarvitaan! Ja meillä onneksi työnantaja maksaa sen 72 arkipäivää täyttä palkkaa... Eli lainanmaksun pitäisi vanhempainvapaiden aikanakin onnistua.

Turvotus: on hillitöntä. Painoakin on tullut tosi paljon, mutta turvotus on kyllä jotain uskomatonta. Viimeksikin turvotti raskauden lopussa, mutta nyt tämä alkoi jo parinkymmenen viikon kohdalla, ja pahenee vaan koko ajan. Ensi viikolla lääkärineuvola, toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Tiedän, että painonnoususta tulee noottia, mutta kunpa pissa olisi puhdas. Ei yhtään kiinnostaisi tutkimuksiin joutuminen. Ja tuo painonnousukin on suhteellista, olen 178 cm pitkä ja lähtöpaino oli 65 kg, joten lisää saisi hieman tullakin... Tosin ei välttämättä ihan tähän tahtiin, mutta kun se syöminen on niin pirun kivaa ;)

Vierailija

Helsingissä on varsin kumma sadekuuroilta. Äsken tuli ISOA piskoa tosi lujaa ja nyt paistaakin aurinko! Ota siitä sitten selvää, viittiikö pihalle lähteä.

Joku kyseli esimaidosta. Mulla on kans tullu jo useamman viikon laikkuja paitaan, lähinnä yöpaitaan. Ensin katsoin, että kas, hammastahnaa, vaan eipä ollutkaan... Jotenki musta tuntuu, että saunalla on sen kanssa jotain tekemistä, kun käymme yleensä lauantaina saunassa ja seuraavana yönä ne laikut aina ilmestyy paitaan. Viime la istuin vilvoittelemassa ilman paitaa ja jotenkin käteni hipaisi rintaa ja yhtäkkiä käsi olikin märkä!

Olin tänään kauneushoitolassa! Mulle tehtiin Hjeronymus-hoito, eli kemiallinen ihonpuhdistus. Oli kivaa, mutta selkää alkoi jo kolottaa se selällään makaaminen. Piti nostella jalkoja vuoron perään koukkuun. Naamion ajaksi hoitaja ehdottikin, että laitetaan penkki puoli-istuvaan asentoon.

Mua huolestuttaa kans tämä mun syöminen + liikkumattomuus. Koko ajan on nälkä! Ja etenkin se, että mun tekee mieli kaikkia ruokia, joita olen lapsena syönyt: lähinnä makaronia ja ketsuppia sekä JÄÄTELÖÄ! Joka päivä pitäis sitä saada. Nyt pitäisi kyllä ryhdistäytyä tän liikkumisen suhteen, mennä vaikka uimahalliin.

Onko kenellekään muulle tullut sellaista noloa vaivaa kuin pukamat/verenvuoto peräaukosta? Mulla on hieman tuota verenvuotoa ollut jo ennen raskauttakin, mutta nyt kun verenkierto on siellä vilkasta, vaiva on tosi ikävä. Jo se, että käyn pissillä ja istun vessanpöntölle, saa veren vuotamaan! Ensin tietty säikähdin, että apua, mitä nyt tapahtuu, mutta sitten tajuan, että " väärä rööri" . Kyllä sen saa aina loppumaan, mutta kovin ei sovi kauaa vessassa viivytellä. Pitääkin ottaa asia esille, kun on neuvolalääkäri parin viikon päästä.

No nyt en turise enempää tänään. Menen katsomaan telkkaria (ja yritän olla syömättä siinä samalla...)

T. Rizzu & Untamo rv 24+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat