@@ TAMMIkuisten maanantai @@

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Se on taas maanantai, kylläpä viikonloput menee vauhdilla.

Meillä on tänään muskarin kevätjuhla, täytyy yrittää löytää kaapista joku siistimpi paita, josta ei turvonnut maha näy. Ei huvittais jo vastailla ihmisille odottavansa vauvaa, kun raskaus on niin alussa.

Mulla alkaa pikkuhiljaa tulla samat oireet kuin esikoista odottaessa. Ei pahaa oloa, vaan hirveä roskaruoan himo. Tavalliset ruuat ei oikein uppoa, mutta pizzat yms. kyllä kelpais. Mikä on varsin " ihanaa" kun tätä ylipainoa on jo ennestään.

Eipä muuta kuin iloista maanantaipäivää!

Taneli 6+3

Vierailija

LounaToivo:

Lainaus:

Nyt pitää mennä neidin kanssa pihalle. Meilläkin on muuten opittu just taputtamaan ja ikää on se reilut 11 kk:-D

Mukava saada väkeä kesäkuun kullannupuista :D

Mikäs päivä teidän neiti oli syntynyt?

Meidän Jyri syntyi 14.6

Ja nyt mulla on la sit ehkä/kai 15.1

Maria..taas kerran :)

Vierailija

Piti laittaa vinkki syömisestä:)

Mulla on ollut vähän ruokahaluttomuutta, etenkin lämpimät ruuat

ei oikein tunnu maistuvan. Tein vispipuuroa puolukoista+mustikoista ja se oli hyvää maidon kanssa! Taidankin sitä sitten syödä useamman päivän...

Vierailija

Täällä sitä taas ollaan palstailemassa, vaikka varmaan pitäs syödä ja pukee ja lähtee yliopistolle valumaan:)

Näin koko viime yön unia siitä ultrasta (joka siis on ens perjantaina.JEE) ja ekasta neuvolasta. Unessa siellä neuvolassa harjoteltiin lattialla synnytysasentoja ym ja ajattelin että voi herranjestas, en minä näihin asentoihin ison mahan kanssa taivu:) Nyt vois kyllä päiväks työntää vauva-ajatukset vähän taaemmaksi niin saisi jotain hyödyllistä tehtyä. Viimeinen tentti on keskiviikkona ja siihen pitäs koittaa lukea.

Tuntuu, että kauhea väsymys on palannut. Oli kyllä tosi " rankka" viikonloppu kun pe-la yönä olin keikalla ja pääsin nukkumaan 3.30 ja la-su täällä jyväskylässä oli sellaset pienet festarit ja tietty euroviisut, niin tuli myös valvottua vähän liian myöhään.

Muuten onki edelleen ihan tavallinen olo.Se ultra jännittää aivan hirveesti.Oon varmaan ihan paniikissa kun sinne meen.En edes tiiä vielä lähteekö mies helsinkiin kun vasta keskiviikkona tulee töistä tänne jyväskylään.

No nyt väsäämään aamupalaa:)

-Beijaflor (rv 6+5)

Vierailija

Kiitos vinkistä ja kiitos tsemppauksesta!

Varsinkin juu lämpimien ruokien kanssa on vähän takkusta, täytyypä kokeilla tuota puuroa. Tykkäänkin kovasti erilaisista vispipuuroista :)

Vierailija

Onpas paljon pinoutujia tänään =) kiva juttu. Tervetuloa uudet!

Muutamilla oli ollut jonkunlaista vuotoa/tuhrua? Tsemppiä ja voimia teille ropakaupalla ja masuasukeille vauvaliimaa! bd bd bd

Oma olo on ollut tänään suht hyvä, kunhan muistaa syödä sopivin väliajoin. Yöt on katkonaisia ja unet aika sekavia, pelko se taitaa päätään nostella alitajunnassa tai jossain =( eilenkin itkeä tirautin miehelle, että jos taas käy jotain. Muutenkin on tunteet herkässä.

Nooh, lyödäkseni pelkoni varasin ajan ens maanantaille ultraan. Viikkoja silloin 7+0. Haulla etsin täältä ja muualta tietoa ja käsittääkseni silloin pitäisi jo selvästi näkyä vauvan alku ja sydämen syke.

Viikonloppuna hurahdin H&M:ssa, oli pakko ostaa pari mama-paitaa :-) ja anttilasta ostin lankoja. Rupesin neulonmaan pikku peitettä. Että sellaista ne hormonit saa aikaan, heh heh.

Hormonien myllertämä Sunmom ja pirpana rv6+0

Vierailija

joku kyseli mahan vihlonnasta... mulla ekan kerran kans tuli eilen yhtäkkisessä kännöksessä kova vihlaisu,edellisessä tätä oli vasta puolesta välistä lähtien..

Ne on ne kannakkeet kun tekee sen vihlaisun,kamala kipu!

Mut onneks ei vaarallista,vain tosi ikävää..

Maria,taas...

Vierailija

[color=red]Eli tervetuloa mukaan kaikki uudet![/color]

huomasin että meitä viime vuoden kesäkuussa edellisen saaneita on ainakin 5 ! mukava saada tukea jaksamiseen näiden pian taaperoiden kanssa :D

Tämä paivä on mennyt totaalisesti kamalien öklötys aaltojen kourissa,vielä kuitenkin säästyin oksennukselta...

Nyt nukuttaan poikaa..MOI!

Maria 6+0

Vierailija

Ilmottauduin juuri tunne esittelylistalle ja ajattelin kirjotella tähänkin, jos siis vaan joukkoon vielä mahtuu? Jonkun verran olen teidän juttuja käynyt lukemassa, mutta nyt sain vasta aikaseksi ilmottautua mukaan.

Alkuraskauden ultraan olisi meno huomenna. Minäkin pelkään niin kovasti tuota tullimunaa. Oireina on ollut reilun pari viikkoa kuvotusta ja oksennellakkin on pitänyt aika paljon. Rinnoissa ei kuitenkaan mitään tuntemuksia. Nyt kun en yhtään muista miten tuon esikoisen kanssa oli, että koska ne rinnat oikein kipeytyi. Onko täällä ketään muita jolla ei ole rinnat kipeinä? Voi kun ei millään jaksais odotella huomiseen saakka. Toivotaan ettei meillä kellään ole tuulimunaa tai käy muutenkaan hassusti.

Ulkona paistaa taas aurinko, eli sinne pitää sunnata. Luonto kaipais varmaan jo vettä, mutta ei tänään kuitenkaan.

kakkuriliisa rv 7+6

Vierailija

Omppu-80:

Lainaus:

Tää alkuvaihe on hirveetä aikaa!!!!! Pahin oire oman pään sisällä kasvava pelko!

[color=crimson]Sanopas muuta! Minä ajattelen ihan samoin. Tsemppiä meille ja muillekin saman asian kanssa painiskeleville. Eiköhän nyt ole meidän vuoro onnistua!![/color]

Vierailija

On kyllä todella vaikea uskoa olevansa raskaana kun oireita ei ole, vihlomiset on loppuneet ja olo on kuin ei olisi mitään. Ei minulla ole kyllä ole ollut aiemmissakaan raskauksissa kovinkaan pahoja oireita, ainut oire minkä muistan on ollut rintojen kipeys ja kylmän herkkyys, no nyt ei niitäkään.

Tilasin juuri ajan neuvolaan ja yllätyksekseni sain ajan jo perjantaille, olin varautunut parin viikon päähän. Eipä silti, ei se neuvolassa käynti kyllä sen enempää " varmista" tätä raskaana oloa ja kun täällä pitää odotella tuohon n. viikolle 12, että pääsee siihen yhteen ja ainoaan kunnalliseen ultraan, niin viellä saan kärvistellä. Yksityiselle en ajatellut meneväni kuin vasta rakenneultraan viikolla 21.

Aika monella on vissiin ultrajat aika lähellä, mielenkiinnolla odottelen teidän uutisia ultrista.

Vierailija

Sindalle: Mulla on ultra neuvolalääkärillä vasta 13.06, eli kun arvoivat mun olevan viikolla 8 silloin. Minullahan myös pelkoa aiehuttaa tuo edellinen tuulimuna, mikä vasta viime kuussa kaavittiin pois.. (mun ensimmäinen raskaus) Siinä olin suht oireeton ja ehdin viikolle 9. Ultrassa sen sitten totesivat, ei ollu tuolloin vuotoja tms.. Mut ei kai tässä auta kuin odotella taas sinne saakka, jos ei ala enmpää vuotaa. Ikävästi jäi kaikumaan neuvolan ohjeet " vasta kun kävit, niin pistetään tuo lääkäri vähän kauemmas.. ja tietenkin jos alat vuotamaan, niin voit olla aiemmin yhteydessä" Nyt ei onneksi mitään enää tule... Tää alkuvaihe on hirveetä aikaa!!!!! Pahin oire oman pään sisällä kasvava pelko!

Vierailija

DreamOne hyviä uutisia:)

Kyllä olisin minäkin NIIN paniikissa, jos vuotoa tulisi.. Ja aivan

sama minkäväristä;)

Minun km alkoi ihan kunnon punaisella vuodolla, eikä muistaakseni ollut ennakoivia mahakipuja tms. Töissä olin eikä ollut kyllä yhtään

kivaa:( Jotenkin tunsin heti, ettei nyt ole kaikki hyvin.

Km jätti jälkeen sen, etten pysty alkuraskaudesta iloitsemaan ennen kuin on varmistunut, että kaikki on ok. Vaikka kuinka yrittää järkeillä, että kaikki on varmasti ok niin ei se auta. Tällä pelolla ei kyllä ole järjen kanssa mitään tekemistä, ihan tunnepuolen juttuja.

Toivotaan, ettei kenenkään meidän tarvitsisi pettyä tässä odotuksessa!

Vierailija

Tulin tänne kurkkimaan... Kaks kertaa olen testaillut ja plussaa näyttänyt molemmilla kerroilla. Liberon raskauskalenterin mukaan olis nyt menossa rv 5+2. Olotila ei kyllä kerro raskaudesta mitään, joten kovin on vaikeaa uskoa tähän. Ei niin mitään oireita!

Lokakuusta asti yritelty vauvaa saada alulle. En oo neuvolaankaan vielä soitellut.

Esikoinen on nyt 1v10kk.

Toivottavasti tämä nyt on totta!

-Epäuskoinen tau-

Vierailija

Melkein yhtä aikaa laitettiin näköjään Marian kanssa aloitus tälle päivälle, mutta jatketaan tätä pinoa!

Onnea ultraan (en nyt muista nimeä), on se kyllä varmasti " pikkuisen" jännä paikka! Itse saan vielä odottaa ensi viikkoon, plaah. Odottavan aika on tosiaan pitkä..

Kandivaihe: Täällä kanssa pelätään tuulimunaraskautta lievien oireiden takia... Oletko sinä menossa alkuraskauden ultraan? Minä en kerta kaikkiaan voi olla menemättä. Pakko saada tietää onko kaikki ok, ja tietysti on kiva saada tietää miten pitkällä sitä ollaan. Keskenmenoon päättyneessä raskaudessa ei muistaakseni ollut kauheesti oireita ja sieltähän nää pelot alkunsa saavat..

Niin, oireista.. Mahaa nippailee ajoittain ja rinnat on kipeät joka päivä, muttei koko ajan. Mahaa turvottaa varsinkin iltaisin. Ruokahaluttomuutta on vähän, ei oikein mikään maistu. Mutta ei mitään

pahoinvointia tms. Jos kaikki on hyvin niin täytyy sanoa, että todella helpolla on alkuraskaus kyllä mennyt!

Ketkäs kaikki seurasi euroviisuja? Meillä oli kunnon kisastudio, ja olipas hauskaa seurata pisteiden jakoa;) Vaikkei Lordi mikään meikäläisen suosikkibändi olekaan niin onhan se hienoa, että voitto

tuli kotiin:) Varsinkin kun jääkiekossa kävi vähän kehnommin, vaikka pronssimitali hieno juttu on sekin.

Vielä pähkäilen neuvola-ajan tilaamista. Tekisi mieli varata vasta ultran jälkeen, mutta toisaalta voisi lomien yms takia hyvä varailla jo tällä viikolla.. Voihan vaikka tuo mies sen sitten perua, jos ei sille ole tarvetta..

Mukavaa päivää:)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat