*** ENSIKOT VKO 21 ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En vielä huomannut uutta pinoa..

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

Voi vitsi mä oon kyl tosi ahkera kirjottelija :-O

Ihan ensiks Poppikselle ja Nealle onnittelut plussauksesta ja tervetuloa masunkasvattajien joukkoon! Tää enskajengi on kyl ihan paras!

Oon lueskellu täältä hyviä ja huonoja asunto- ja taloasioita, mul ois lisätä yks huono versio omasta elämästä... Asutaan perikunnan talossa, mun isovanhempien entisessä. Oma talohan meillä on rakenteilla, valmistuu toivottavasti vuoden kuluttua. Nyt kuitenkaan perikunta ei malttanu odottaa meidän uuden talon valmistumista vaan pistivät tän talon myyntiin, ja tarjouksia on sadellu sen mukasesti et parin kuukauden sisään tulee lähtö. Täytyy ettii joku pieni tilapäinen vuokrakämppä. Ahistaa. Tietävät kyllä tulevasta perheenlisäyksestä mut ei vaikuta. Helpompaahan se tietty on jos ei rakentamisen ohessa tarvi huolehtia omakotitalosta vaan asuu jotain pientä kämppää mut ei viittis montaa kertaa muuttaa, mihin nää kaikki kamatki laittaa?? Sori et tästä tuli nyt tällanen valitusvirsi mut ärsyttää vaan! Nää on vissiin aina vähän tällasia nää perintökuviot... :-(

Ja muihin asioihin :-D Tääl oli galluppia hankinnoista, mä oon ostanu ainoastaan yhen bodyn ja tällä viikolla ihanan fleecehaalarin! Erinäisiltä myyntipalstoilta ollaan kateltu turvakaukaloita ja vaunuja yms. Tosin mun äiti on nyt innostunu ravaamaan Venäjällä ettimässä vaunuja, en kyllä mitään Tschernobyl-vaunuja halua mut jos siel myydään näitä tunnettuja merkkejä edullisemmin ni mikäs siinä sitte. Jos niistä ohjeista sit löytys ees englannin kieltä... ja takuukäytännöstä en kyllä tiedä rajan tuolla puolen... Kyllä me kuitenki ite varmaan käydään ensin tsekkaamassa tai katotaan kuvista ennenku ne hommataan. Eikä tässä nyt niin kiire vielä oo :-)

(.) : Masu alkaa näyttää jo vähän tolta rivin alussa olevalta merkiltä :-) Nyt alkaa tuntuu et pikkuhousujen kumpparit painaa kauheet jäljet tonne masuun, täytyy käydä ostamassa jotain leveeresorisia. Vielä en oo liikkeitä tuntenu vaikka joka ilta kuulostelen. Ehkä en niitä vaan tunnista... mites Amy, mennään aika samoissa, joko sä oot tuntenu? Mies muistuttaa vissiin joka päivä et vitsi sul on iso maha :-) Edelleen vaihtelee koko päivittäin !?! Nyt tuntuu et vois syödä koko ajan, saa nähdä onko paino miten noussu, tähän mennessä se on vaan tippunu. Mul on neuvola ens tiistaina ja siitä on alle kaks viikkoo rakenneultraan! Se on aikasin aamulla, et mieski pääsee, mitenköhän jaksan nousta ylös?!? No joutusinhan mä nousee muutenki jos pelkästään töihin menisin...

Jaa meille taitaa tulla kohta vieraita jotka ei vielä tiedä jos ei oo kukaa sukulainen juorunnu. Ilmeet saattaa olla aika muikeet :-)

Huomenna viel täytys jaksaa mennä töihin mut onneks sit on heti viikonloppu. Ja tontille tulee " pommimiehet" :-D

Voikaahan hyvin kaikki!

JoJo + Viivi 17+3

Vierailija

Ladie, onnea 12 viikon täyttymisestä! Vaikka se " turvaraja" onkin vähän veteen piirretty viiva, niin tuntuu varmaan upealta.. Voit virallisesti lakata huolehtimasta :)

Mörötin, itse näin huuto.netissä kauheasti s- ja xs-kokoisia vaatteita, kun yritin itselleni m/l -kokoisia metsästellä.. Ehkä etsimme sitten eri tuotteita, jos et kaipaamaasi löytänyt. Ja kai se on aika paljon päivästä kiinni, mitä kokoa sattuu olemaan tarjolla.

Onnea Nea, Han, Poppis ja Iisa! Enpä itsekään niin konkari ole, mutta ihanaa saada tuoreempiakin tapauksia tänne, etten ole enää ihan rv-kuopus ;) Plussajuna taisi pysähtyä enskoille pitkäksi aikaa, kun näin moni kerkesi kyytiin!

Oma napa: rinnoissa on sellainen hassu tunne; " tingling" , niinkuin engl. oppaissa sanotaan. Kai ne sitten pikku hiljaa kasvavat tämän odotuksen myötä.. Miestä ei ainakaan tunnu haittaavan, vaikka selitin että kyllä sitä rasvaa muuallekin tulee kuin rintoihin :)

Toissa päivänä oli kamala olo, meinasin pyörtyä aamulla ja oli pakko pyytää sairaslomaa. Koko päivä tuntui vatsassa siltä kuin olisi krapula, vähän oksetti mutten voinut kuitenkaan oksentaa. Mikään ruoka ei tehnyt parempaa oloa, ja seisaallaan olo oli tuskaa. Tuo kuvotus kesti kuitenkin vain yhden päivän, nyt on taas ihan normaali olo. Ehkä se mun raskauspahoinvointi tuli ja meni siinä?!

Huomenna alkaa 10. raskausviikko, ja alan vihdoin uskoa siihen, että ehkä tämän kaiken lopputuloksena meille saattaa syntyä terve ja rakas vauva! Tähän asti olen vain ajatellut, että joku tässä on pakosti vialla, ettei meillä voi käydä näin hyvä tuuri..

Kandi 8+6

Vierailija

Panacodista on pakko kommentoida sen verran, että se on " täysin" eri lääke kuin esim. paracetamol! Panacod on todella vahva resepti-kipulääke ja aiheuttaa myös riippuvuutta (säännöllisesti käytettynä) eli ei siis mikä tahansa kipulääke.

En kyllä suosittele sitä kuin pahimmassa mahdollisessa tilanteessa. Ennemminkin kehottaisin etsimään vaihtoehtosia keinoja päänsäryn poistoon (parasetamolin lisäksi) kuin panacodia.

Burde, joka ei nyt jaksa kirjotella muuta.

Vierailija

Testasin ke haalean plussan. Tänään kävin yksityisellä verikokoissa ja positiivinen oli tulos. Silti aika jännittyneellä olotilalla mennään eteenpäin, koska viime syksynä sain km:n.

Nyt on menossa rv5+ vauvalaskurin mukaan ja LA olisi 28.1.2007.

Maanantaina soitan neuvolaan. Siellä sitten varmaan varmistuu se oikea LA.

Ensin ajattelin odotella sinne soittoa, mut tuli mieleen, et niilläkin alkaa lomat ja haluan tietylle hoitajalle ja lääkärille. Muista olen kuullut ikäviä kokemuksia.

Onko teillä täällä jonkunlainen esittelypino?

Sellainen tunne, et haluaisi kertoa raskaudesta kaikille, mut järki käskee vielä odottamaan. Missä vaiheessa te kerroitte?

kevätterveisin Maria69 rv5+

Vierailija

Hyvää lauantai-iltapäivää enskoille!

Paljon onkin uusia tullut mukaan pienen ajan sisällä, onnea teille kaikille ja tervetuloa!

Mun piti pitää tänään " nettitaukoa" kun olis sata ja yksi hommaa tälle päivällä, mutta täältä koneen äärestä sitä taas itseni löysin... Mä oon aivan addiktoitunut surffailuun näköjään.

Mä joskus mietiskelin myös esittelyjä lukiessa, että on paljon porukkaa joista ei ole mitään havaintoa, joten jonkinlainen karsinta voisi olla ok. Kunhan ette mua karsi ;)) Vaikka ei sekään oikeesti niin vaaralista olis :DD

Nyt pitäänee mennä remppahommiin, ja siivoamaan, kun molempien vanhemmat tulee huomenna kyläilemään ja hääsuunnitelmista keskustelemaan tai jotain. Onneksi meillä on tosi tehokas kaaso & bestman, ovat pakottaneet meidätkin miettimään ja selvittämään erinäisiä juttuja :) Joku taisi viikolla kyselläkin meidän hääpäivää, eilisestä oli tasan kolme viikkoa, eli 16.6. täällä juhlitaan.

Työt kutsuu, mutta eipä tässä mitään uutta olis ollutkaan. Maha on alkanut hyvällä mielikuvituksella näyttää jo hiukan pyöristyneeltä, tosin kaikki normaalit vaatteet mahtuu vielä aivan mainiosti :)

Viikonlopun jatkoa kaikille toivoo Ope + Ahaa rv 18+5 (muistaakseni...)

Vierailija

vihdoinki alko ulkona vähän selkenemään, en tykkää näistä sadekeleistä.. haluan lämmintä:)

AinoAurora: Muakin oikein ärsyttää, kun en oo nyt käyny kk:n aikana kuin kerran salilla. Normaalisti oon käyny ainakin 3 kertaa viikossa. Ei vaan oo jaksanu nyt, ku tää vösymys ollu ihan uskomaton. Tänään aion mennä kävelylenkille. Sen lisäks, etten oo liikkunu ni oon herkutellu. Ei hyvä. Mut ehkä sitä nyt sallii helpommin itelleen kaikkea. Mut kyl mä nyt yritän pikkuhiljaa alkaa taas liikkumaan, kun väsymys vähän hellittää.

Toivottavasti asuntokaupat nyt onnistuu:)

amy: Minkä luokan opettaja oot?? Sul on kyl ollu huonoo tuurii oikein kunnol, mut onneks neuvola pelasti päivän:) Ihanaa varmasti kuulla vauvan sydämen jumputus. Olit kirjottanu tost huonost tuurist niin hauskast, et repesin. Hih. " Juu, mä vaan ihan huvikseni istun autossa vesisateella, hätävilkut päällä ja keskellä risteystä!!!"

Voin kuvitella sen v*tutuksen määrää tol hetkel.

Niamey: Koita parantua! Mun mielestä kaikki panadoltuotteet on sallittuja. Näin mä oon ainaki ymmärtäny.

keinis: Toivottavasti se pahoinvointi alkaa pian helpottaa!!

Queen: Hehe,hassu toi vesimeloonin himo. Mulle tulee kans tollasia himoja aina yhtäkkiä, ja sit ei voi muuta tehä ku lähtä ostoksille. :D

pepsiskin oli käyny pitkästä aikaa. Niin ja missä ull-maij?

Nyt yritän saada itteni liikkeelle ja lähtä pienelle lenkille. Oon mässytelly liikaa karkkeja, kun kaupassa oli candyking karkit alennuksessa. Nyt ei enää pysty syömään niitä, mut varmaan taas illal on eri ääni kellossa. Huomen pitääki mennä taas töihin, seuraava vapaapäivä on ens viikon ke. Mitenköhän jaksan, ku selkä on niin kipee ja se on seisomatyö..

Hyviä vointeja kaikille:)

lara ja masuasukki 11+1 :)

Vierailija

Kylläpäs taas väsytti tänä aamuna..

Han: onnea vielä kerran plussasta ja tervetuloa tänne puolelle! Jospa se Iisakin sieltä kohta tänne valuu =)

Mä yritin alkaa pinoutua tonne tammisten puolelle, mutta taidan sittenkin pysytellä täällä enskoissa, vaikka tää pino välillä tipahtaakin niin, ettei meinaa löytää =)

Nyt kai sit rv5+2 ja mietin neuvolaan soittoa..soittoaika on vaan 12-13 ja töistä huono soittaa, mutta mullahan alkaakin ensi viikolla kesäloma, eyyä jos silloin..

Oon yrittäny vähentää röökinpolttoa ja huomaan tunkevani safkaa naamaani kaksin käsin sohvalla maaten =/ EI HYVÄ =) Dr. Philin mukaan tapa pitäisi korvata toisella, että onnistuis ja mietin alkaisinko epämääräisiin virkkuutöihin =D (mulla ei ole mitään ' naisellisia' kädentaitoja) Huoh..

Pitää nyt aktivoitua täällä niin alkaa tuntemaan jengiä ja voi muitakin kommentoida =)

G: Polttaako kukaan muu täällä? Oletteko onnistuneet vähentään radikaalisti tahi lopettamaan kokonaan? Mietteitä asiasta?

Ihanaa perjantaita kaikille!

t. poppis

Vierailija

Ajattelin, että josko sitä uskaltaisi ilmoittautua tännekin, kun näyttäisi vähän siltä, että ensimmäinen lapsi olisi tuloillaan. Tein eilen ensimmäisen plussatestin, tänä aamuna vielä varmistustestin ja kyllä se oli edelleen plussa! :) La olisi 1.2.2007 ja raskausviikkoja olisi tasan 5. Että ihan alussa tässä vielä ollaan, mitä hyvänsä voi vielä tapahtua.

Vierailija

Olen ollut tosivaisu palstailija, pahoinvointi ja oksentelu ovat vieneet tästä naisesta energiat totaalisesti. Oon nyt kolmatta viikkoa sairaslomalla ja päivät kuluu sohvalla makoillessa tai vessassa yökkiessä. Eikä helpotusta ole toistaiseksi näkyvissä. Huh huh...

Me ei olla hankittu vielä mitään vauvatarvikkeita tai vaatteita. :) Tosin onhan tässä vielä aikaa vaikka millä mitalla. Vähän ollaan jo keskusteltu mitä tarvittaisiin ja mitä ei, millä aikataululla hankitaan jne... Äitini on luvannut ostaa vauvalle vaunut, joten yksi iso hankinta meille vähemmän.Kun vaan olo paranisi, niin jaksaisi lähteä kotoa ostoksille...

Pakko mennä taas huilaamaan, voi oksu tätä oloa! :)

Keinuhepo rv10+3

Vierailija

Han: Mulla oli alkuraskaudessa oikeestaan vaan iltapahoinvointia. Tai oikeestaan iltapv & ilta pahoinvointia. Aamuisin ei tainnu olla oikeen kertaakaan huono olo, mutta iltapäivisin ja iltasin sitten olikin senkin edestä... =) Oksentaa en onneks kyllä koskaan joutunu, että sen verran helpolla pääsin.. vaikka onhan pelkästään jo pahoinvointikin tosi kurjaa!! tsemppiä.. kyllä se onneks menee ohi! =0)

Mä olin itseasiassa ihan tyytyväinen, että oli sitä pahoinvointia... ainakin ties, että jotain masussa tapahtuu, kun sellasia oireita oli. =)

Burde ja Penni-Enni rv 21+6

Vierailija

Onneksi en tiedä tarkkaa päivää, jolloin Emppu aikoo syntyä. Valvoisin varmaan viikon sitä jännäten. Tänäänkin heräsin kuuden kieppeillä, koska olemme lähdössä synttäreille iltapäivällä. Kaikki mahdolliset pienetkin kivat / jännät jutut siis vie meikäläiseltä unet ihan täysin. Hölmöä.

Eilen aamuyöllä syntyi ystäväpariskunnalle esikoinen. Hui sentään, ja heillä oli laskettu aika alle 2kk ennen meitä! Ja vielä olisi vaikka kuinka paljon tekemistä ennen vauvan syntymää!

Ja sitten kommentteja muille:

Q:lle iso pussillinen onnitteluita valmistumisen johdosta! Yksi iso etappi saavutettu, hienoa!

Kaikille uusille plussanneille onnea kans ja tervetuloa mukaan ihmettelemään :)

Esittelypinosta voi minun mielestäni ihan hyvin poistaa ainakin sellaiset henkilöt, joiden LA on tullut ja mennyt eikä täällä pinoissa ole koskaan vieraillut.

Heidi: Kunnioitettava ajorupeama! Kiva että saitte uuden auton - paljon tilaa vaunuille ja muulle romppeelle :)

Niamey: Ihan kadehdin sua, kun saat aina hoitolapsia lainaan :) Meillä ei suvussa ole vielä pieniä kuin yksi, joten hoitovuoro sattuu meille harvoin. Niin, ja nytkö siis alatte kunnostaa huonetta pikkuiselle? Ettekös te tilanneet tapetitkin varta vasten Englannista? Tulee varmasti suloinen soppi vauvalle :)

Jospa tästä lähtisin kävelylle ja samalla kauppaan. Näkisi Valintatalon myyjätkin joskus tämän rouvan liikenteessä ennen puolta päivää, heh.

Ai juu, pakko vielä varoittaa teitä kaikkia. Oletteko ajatelleet miten selviydytte omien lasten kevät- ja joulujuhlista? Tajusin nimittäin keskiviikkona, että minä tuskin tulen selviämään mitenkään :) Työpaikallani, joka on siis kansanopisto, päättyi kymppiluokan lukukausi siis keskiviikkona kevätjuhlaan. Meikä parkui ihan hulluna, kun yksi tyttö lauloi Mombasan. Entistä vuolaammin kyynelehdin, kun hän unohti sanat, mutta urheasti jatkoi hetken päästä kuitenkin. Sitten todistustenjakokin oli olevinaan jotenkin liikkistä. Ja kyseessä oli kuitenkin 15-20 -vuotiaat nuoret. Joo, ja sitten tajusin, että musta on kovaa vauhtia tulossa äiti, jota lapset saa aina noloilla: " Toi on meidän äiti, toi joka tuolla itkee silmät punaisina" .

Nyt tämä höynä lähtee pihalle. Iloista ja suloista viikonloppua kaikille enskoille ja masuille!

Suippo 32+2

Vierailija

Täällä oli niin hirmuisesti plussanneita että piti ihan varta vasten tulla onnittelemaan!! Hienoa tytsyt! Vetäkäähän se killa ja moolikin sieltä jo tänne puolelle!

Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Kasvaa kasvaa.. Kohta saa hylätä rakkaat micmacin housut :( Ja juilii edelleen joka päivä. välillä särkee menkkamaisesti ja väillä vihloo oikein olan takaa..

Kumma kun on jo niin paljon minun jälkeen plussaneita kun tuntuu että eilenhän sitä plussattiin :) Mutta aika rientää. Pian meidänki vauva alkaa potkimaan :)

fio rv 13+4

Vierailija

Vauvakuumevaiheessa hankin pari pikkuista bodya ja Marimekon tarjouskorista pienen raitapaidan kotiin hypisteltäviksi, mutta nyt en ole uskaltanut hankkia mitään, kun olen raskaana! :)

Vierailija

[color=#006400]Miten on jotenkin niin vaikeaa pinoutua tällä puolella? Aika matelee, eikä mitään oikein tapahdu =)[/color]

[color=3A5FCD]Mä sanoin tossa miehelle, että tuntuu kun olisin koko ajan vaan pahalla tuulella..Mies vastasi hymyillen, että ei nyt sentään-kyllähän sä välillä nukutkin. HMPH XD

Huumorintajuiselle ihmiselle, jolla itseironia on ollut aina vahva laji, tuntuu tosiaan typerältä, että loukkaannun koko ajan jostain. Eilenkin selitin jotain mitä olin lukenut tältä palstalta (oiskohan ollut jotain tukivöistä, että josko mäkin tuun tarvitsemaan sellaista tms.) niin mies tokaisi, että ' ei mun mutsi tai kukaan mun kavereista oo mitään tukivöitä tarvinnu' . Mua harmittaa, että mies vertaa mua muihin joskus tuntemiinsa odottajiin. Perheen kuopuksena mulla ei ole kokemusta oman äidin odotusajasta enkä ole koskaan päässyt seuraamaan kenenkään kaverin odotusta, joten olen joka tavalla noviisi.

Miehellä oli myös kymmenisen vuotta sitten suhde, jossa syntyi pienokainen. Ikävien tapahtumien johdosta poika kuoli 8kk:n ikäisenä. Eli miehelläni on myös kokemusta pienen vauvan hoidosta ym.[/color]

[color=#8B008B]Pläh..mä taidan vaan olla pikkumainen ja typerä?

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

t. turhautunut poppis vasta 5+6 tjs.[/color]

Vierailija

Kävinpäs pistämässä esittelyn itsestäni.

Kiva, että täällä on tuttuja tuolta vauvakuumepuoleltakin, on niin paljon kaikkia, joita ei vielä tunne :) Eiköhän tässä kuitenkin ehditä tutustua.

Onko kenelläkään ollut raskauspahoinvointia iltaisin? Kun mulla on n. viikon ajan ollut iltaisin enemmän tai vähemmän heikko ja etova olo, liittyyköhän se sitten tähän raskauteen...? Mahaa juilii muuten enemmän ja vähemmän pitkin päivää.

Ollaan käyty miehen kanssa vaunuja katselemassa (jo). Muutamia vaihtoehtoja on, mitä voitaisiin laittaa. Vaatteita olen jo ehtinyt ostaa. En kai vaan ole liian aikaisessa (rv 5+1)? :D

Han_ ja " Pööpö"

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat