TOUKOJEN maanantai

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Tänään taas rauhallista. Eilen illalla tuli muutama kova supistus ja jomotus oli sitä luokkaa että piti ottaa kaurapussi avuksi. Mittailinkin jo supistusten väliä, mutta liian pitkiähän ne vielä oli ja sitten loppuivat kun seinään.

Ulkona aivan mahtava ilma, tosin ilma on ihan keltaista kun on niin paljon siitepölyä. Kiitän onneani että en ole siitepölyallergikko.

Toivottavasti tänään alkaisi kovat supistukset ja tulisi lähtö laitokselle...joopa joo, toiveajattelua.

mayday rv. 39+1

Vierailija

Enpä ole paljon kirjoitellut, mutta takapiruna luuraillut. Meille siis syntyi kolmas " pikkulikka" perjantaina 19.5 painoa tasan 4kg ja 53cm pituutta. Synnytys käynnistettiin edellisten nopeiden synnytysten takia ja onneksi sillä kokonais kesto oli tunti 10min. Kirjoittelen sit tonne synnytyskertomusta jahka ehdin. Jaksamisia vielä nipussa oleville!!

Vierailija

Se vaan merkkaa, että vauva voi hyvin. Saa nähdä montako päivää täällä vielä konttaillaan, ennen kuin vauva suostuu syntymään. Tilanne oli äsken polilla sama kuin neuvolalääkärissä lähes kymmenen viikkoa sitten, vaikka on supistellut jo ties kuinka paljon. Nelisen kiloa saivat painoarvion tulokseksi, eli ei ainakaan vielä mikään jättiläinen.

Kypsää. Täytyis nyt koittaa nukkua, kun viime yö tuli valvottua suppreiden takia 2.30- aamuun. Onneksi on vielä mummo tämän päivän hoitamassa noita muita pieniä, niin minä saan keskittyä tämän ' pienen' mahani hoitoon.

peik 40+1

Vierailija

uusi viikko ja vielä yhdessä. ja missä kaikki muut ovat?? ovatko kaikki synnyttämässä? jään varmaan viimeiseksi kun ei oo yhtään tuntemuksia. vauvalla ei mitään kiirettä ulos ja eräpäivä lähestyy..

yöllä sain nukuttua hyvin onneks. ehkä jaksaa tehäkkin jotain. kohta aamupalalle ja sitten leikkipuistoon. hitsi kun en jaksais millään enää kuunnella " vieläkö olet tällä..?" tai " millon sulla oikein on laskettu aika???" ja jatkoks " no ei oo kauan enää?" NO SHIT! mut kun ei vaaaaan tuuuu!

sori, ei pitäis valittaa kun on vielä viikko laskettuun ja ymmärään että teillä la:n ylittäjillä on varmasti paljon pahempaa mut kun.....anteeksi!

nyt lopetan tän itkuvirsin ja vedän tän odotuksen kunnialla loppuun! hip hei! myöhemmin..

my_selene ja neiti rv 39+0

Vierailija

Just kun olin henkisesti valmistautunut siihen että keskiviikkona käynnistellään tai sovitaan käynnistyksestä lääkärikäynnin yhteydessä niin alkoikin tapahtua!!! Hienoa silläkin tavalla että vauva ei toivottavasti oo nyt ehtinyt ihan uskomattomiin mittoihin tässä välissä kasvaa. Uskomattomalta tuntuu kun ensin odottaa ja odottaa ja sitten ihan yhtäkkiä alkaakin tapahtua...

Istuin kaikessa rauhassa syömässä suklaavanukasta olohuoneen sohvalla kun tunsin että nyt jotain " holahti" ajattelin että jaa se on ehkä sitten sitä limatulppaa, mutta sepä olikin lapsivettä, jota nyt lorisee aika tasaiseen tahtiin. Supistukset ei vielä ole kovia - oikeastaan aika olemattomia ja seitsemältä mennään käymään päivystyksessä jos ei supistuksia tule, jos niitä alkaisi nyt tulla niin sitten mennään synnyttämään... Toivottavasti ei enää tarvitse tulla yöksi kotiin.

Nyt yritän vähän järjestellä paikkoja niin on mukavampi tulla sitten kotiin jos meitä onkin sitten kolme eikä kaksi :-))) Pitäkää peukkuja!

Ja voimia kaikille odotukseen turhautuneille - jotain voi tapahtua ihan yllättäen!

Emminnen täpinöissä...

Vierailija

Vielä kolme päivää pitää kärvistellä ja sitten alkaa miehellä kahden viikon loma. Ärsyttää olla tällainen mankuja ja malttamaton odottaja, mutta lähtisin jo mielelläni synnyttämään. Tosissaan miehellä on se kaksi viikkoa lomaa, toivottavasti vauva tulee edes silloin...

Tänään taitaa olla jo paljon lämpimämpi sää kuin viime viikolla. Voisi lähteä kunnolla ulkoilemaan, jospa siitä mieli vähän piristyisi. Aurinkoa kaikille ja jaksamista pitkältä tuntuvaan odotukseen!

Elli28 38+5

Vierailija

ja supistukset tulisivat taas säännöllisiksi!! Kun odotin esikoista, säännöllisiä kipeitä supistuksia oli tullut n. kahden tunnin ajan 5 minuutin välein ja kun soitin synnärille, pyysivät tietysti, että odottaisin kotona vielä niin kauan, kun pystyisin. Pari tuntia siinä sitten vielä oltiin kotona, kävin kuumassa suhkussa yms. ja supistuksia tuli tosiaan edelleen sen viiden minuutin välein. Lopulta ne alkoivat olla niin kipeitä, että kotona ei vain tuntunut enää hyvältä ja lähdimme sairaalaan. Silti luulin, että tehdään hukkareissu, mutta kohdunsuu olikin jo 5-6 cm auki. Nyt kun kävin tässä raskaudessa pelkopolilla juttelemassa synnytyskammosta, niin kätilö " läksytti" , että tulin liian myöhään sairaalaan ja sen tähden en saanut epiduraalia yms... Mutta eihän sitä itse voi tietää mikä kohdunsuulla on tilanne ja sitten kuitenkin toivotaan, että kukaan ei vaan tulisi liian aikaisin turhaan sairaalaan.

Yritän nyt olla tuijottamatta päivämääriä ja ajatella, että viimeistään käynnistyksellä tämä täältä ulos tulee. (helpommin sanottu kuin tehty). Huomenaamulla kuitenkin taas itkettää ja masentaa, kun tämä vauva ei ulos tule. Esikoinen syntyi rv 40+2 ja tämän on koko ajan veikkailtu tulevan aiemmin... Np-ultran mukaan tänään pitäisi olla viikkoja 40+6, mutta kun neuvolan laskurin mukaan mennään, niin pari päivää vähemmän. Jos tässä käynnistykseen joutuu, niin parikin päivää tuntuu tässä tilanteessa LIIAN pitkältä ajalta.

turhautunut emmi-liini rv 40+4

Vierailija

my_selene: mä olen kanssa aikas kypsä noihin jatkuviin kyselyihin, että " eikö VIELÄKÄÄN" ja " koska olet menossa" , höh, sanoinkin, että mä olen kyllä menossa synnärille, mutta tämä vauva ei ole tulossa.. Hyväähän ihmiset vain tarkoittaa, mutta kun aina ei vaan jaksais.

Supisteluja on ollut iltaisin ja öisin, mutta ei vielä tarpeeksi. Viime yönäkin pari kertaa heräsin siihen, että kun käänsin kylkeä niin sattui niin pirusti!

Tänään toivottavasti vika neuvola. Keskiviikkona lääkäri. Toivottavasti lähtis viimeistään tuosta keskiviikon tutkimuksesta syntymään..

Kaippa se täytyy tällekin päivälle keksiä jotain järjellistä tekemistä. Onneksi on luvattu ihan mukavaa ilmaa.

Jaksamisia! =) Ei tässä enää ikuisesti voi mennä!

elli 41+0

Vierailija

Voi luoja, että mäkin oon niin kyllästynyt tähän raskauteen. Eka raskaudessa mun oli niin hyvä olla, mut nyt sanoinkin jo miehelle, että kyllä tulee VÄHINTÄÄN 4vuotta väliä seuraavaan lapseen!

Jokohan muuten stellanord on päässyt synnyttämään???

Tuli vaan mieleen, kun ei ole hänestä pitkään aikaan kuulunut.

Viime yönä olin jo kyllä ihan varma, ettei synnytykseen oo pitkä matka. Jotenkin olo on koko ajan ihan kamala. Ei pysty istumaan, eikä makaamaan, uni ei tule ja huono olokin vaivaa. Ei kai tää nyt voi olla tällästä vielä yli 3vko???

No, onneksi miehellä alkaa tällä viikolla se kauan odotettu kesäloma, niin ei tarvi yksin jaksaa esikoisen kanssa. (Jotain positiivista sentään:)

pricilla 37+6

Vierailija

Itellä olo alkaa käymään jo melko tuskaseksi.....la oli jo 11. päivä eikä mitään tapahdu.

Tänään kävin neuvolassa ja kohdunkaulaa jälellä vielä 2cm ja kohdun sisäsuu kiinni....ei paljoo hurraamista.

Sain onneks yliaikaskontrolliajan synnyttäjien vastaanottoon keskiviikko amulle, saapi nähä sitten miten käy. Neukka täti oli positiivinen ja sano et varmaanki aletaan käynnistelemään ku (käsituntumalla) vauva jotain 4,3kg. Olihan se sillon 38+0 viikolla jo ultralla arvioidessa 3,9kg. Positiivisena odotan, josko ne käynnistäs ku torstai on pyhäpäivä ja sit melko heti viikonloppu....vai onko niitä käynnistyksiä viikonloppusin?

Toiveikas olen =)

Anselmiina2 + tarrasukilla varustettu 41+4

Vierailija

sitä touko-odottajaa joka tässä taannoin kertoi vain itkeskelleen että missä vika kun lapsi ei synny. Ihan samalta tuntuu nyt täälläkin. Alkaa vähitellen tuntumaan että kaivelen omin sormin sen tuolta pois.

Ja minua myös ärsyttää jatkuvat kyselyt että " vieläkö sinä olet kotona?" ja " eikö tunnu edes siltä että olisi kohta aika" ... Joo, tekstiviesteihin en edes viitsi vastata, puhelimeenkin tulee vain tiuskattua tietyille henkilöille että yhä kotona, ja luuri kiinni.

Argh, argh ja argh!!!

t. Nasu

Vierailija

Terveisiä päivystyksestä. Päästiin vielä kotiin odottelemaan kunnon supistuksia. Aika kipeitä nämä nyt jo on, mutta eivät kestä kovin pitkään eikä ole niin säännöllisiä. Tosin nyt alkaa tuntua siltä että kohta pitää lähteä uudestaan kohden kättäriä - sattuu!!! Tai sitten mulla on vaan niin alhainen kipukynnys.

Vauvan sydänääniä kuunneltiin ja supistuksia mittailtiin. Kalvoja ei ole enää lainkaan jäljellä. Kohdunsuu oli sentin kuitenkin vaan auki ja kaulaa oli noin sentti jäljellä. Päätä pystyi koskemaan ja hiukset kuulemma tuntuivat :-)) Painoarvio oli reilu neljä-neljä ja puoli kiloa. Kätilö oli todella mukava.

Keskimäärin kuulemma kolmen vuorokauden kuluessa veden menosta vauvat syntyvät. Jos ei nyt yön aikana tule lähtö, niin aamulla mennään labraan ja uudelleen päivystykseen ja vuorokauden kuluttua eli joskus huomenna iltapäivällä sitten käynnistettäisiin.

Se kyllä ihmetytti miten sitä lapsivettä riittää ja riittää... Terveyssiteet tuntui lähinnä naurettavilta. Kotoa lähdettäessä laitoin housuihin pyyhkeen, mutta ei sekään riittänyt. Vettä lorisi varsinkin tutkimuksen jälkeen lattialle saakka. Edes ne sairaalan paksut muovitetut siteet (vai onko ne jotain pyyhkeitä) ei tuntuneet missään. Luulin jo etten sen tulvan keskeltä pääse kotiin lähtemään... Onneksi meno vähän rauhoittui sillä aikaa kun mies kävi kotoa hakemassa kuivat housut.

Toivottavasti saisin vähän nukuttua. Supistaa ja sattuu.

Emminnen ja reipas vauveli

Vierailija

.. tulin ihan vilkuilemaan että mikä tilanne paikalla olijoista ja näyttää siltä että vielä on toukoja jäljellä.

meillä olisi keskiviikkona eräpäivä, mutta eipä tässä vielä mikään kiire. minulla ei sinänsä mitään hätää vaikka kesäkuullekin venyisi. tyytyväinen olen ainakin siihen että ainakin ollaan selkeästi jo kaksosen puolella... ja taitaa olla minun turha väännellä täällä kun kyllä se pieni sitten tulee kun on tullakseen. ja jos yhtään sukuunsa tulee niin tulee pikkasen venähtäneellä aikataululla. niinkuin meidän suvun naisten muutkin ensimmäiset ovat tulleet.

tosin en mitenkään hingu synnyttämään siksikään että jännittää niin vietävästi, joten siinäkin varmaan syy miksei oikeestaan vituta tämä odotus.

jaksamista kaikille jo odotukseen kypsyneille. kyllä se varmasti tästä minunkin mielipide muuttuu kuluvien päivien aikana... =D

shendea + sähikäinen 39+5

Vierailija

HEI kaikki kärvistelijät!

elli ja my selene....mäkään en enää jaksa edes vastata aina puhelimeen, kun kuitenkin kysellään, että eikö vieläkään ole vauvaa.Olen sanonut miljoona kertaa, että ilmoitan sitten, kun on jotain ilmoitettavaa.Ei näytä auttavan.

Eli tänään mulla tasan kaksi vkoa yli LA ja olo päivä päivältä kypsempi.Käynnistyshän mulle luvattiin aloittaa ke jos ei sitä ennen ala syntyä itsellään.Äidin olotilasta (varsinkin henkisestä) ei tosiaan niin välitetä jos vauvalla kaikki ok. Mulla kuitenkin heräsi yöllä hiukan toivoa, kun supistelut alkoivat siinä keskiyöllä.Tulivat alle 10 min välein aamu klo 8 asti.Soitin jo synnärillekin, että koska tullaan.Sanoivat, että odota nyt siellä niin kauan kuin pystyt olemaan ilman kivunlievitystä.No supistelu on jatkunut, mutta jälleen hyvin alkaneen alun jälkeen ne ovat muuttuneet harvemmiksi.Täytyy silti tarkkailla josko muuttuisivat taas säännöllisemmiksi.

Kuinka kauan te muut jo synnyttäneet olette odottaneet kotona?Yritän olla tietenkin niin kauan kuin mahdollista, mutta minkälaista supistusväliä ei enää ilman kivunlievitystä kestä?Meillä ei matkaa sairaalaan kuin 10 min.

Supparisäteitä nyt kaikille ja jaksamisia!

Ahava ja vauveli 42+0

Vierailija

En huomannut, että kukaan olisi tämänpäiväistä pinoa vielä aloittanut... Toivottavasti moni olisi päässyt vauvanhakureissulle!! Vähiin me odottajat näytämme käyvän.

Ulkona paistaa aurinko ja yritän nyt ajatella positiivisesti, vaikka herätessä oli taas itku kurkussa ja sellainen olo, että tuleeko meille sitä vauvaa ollenkaan. Tämä koko raskaus on ollut itselle aika vaikea ja haluaisin sen vain päättyvän nopeasti. Alkuraskaudessa oli verenvuotoa ja kovasti huolta pysyykö pikkuinen edes matkassa mukana ja liian aikaisten supistelujen takia olin myös hetken sairaslomalla ja nyt tämä vauva on sitten päättänyt jäädä masuuni asumaan!!!

Ja joka päivä tulee vääriä hälytyksiä. Olkaa te onnellisia joilla ei ennen synnytyksen käynnistymistä ole juurikaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, vaan kaikki alkaa sitten yhdellä rytinällä. Kohta on kolme viikkoa, kun bongasin ensimmäisen kerran limatulppaa ja siitä lähtien on melkein joka päivä ollut useamman tunnin kestäviä supisteluja. Eilenkin jo varovasti iloitsin, että nyt taitaa lähtö sitten tulla, mutta täällä sitä ollaan. Iltapäivä neljästä ilta kymmeneen supisteli kipeästi, mutta ei kuitenkaan ihan säännöllisesti. Väli oli 10-30 min. ja lopulta supistukset loppuivat sitten kokonaan =( Vähän veristä vuotoakin tuli, mutta eipä tämä vauveli vielä halunnut syntyä...

Tsemppiä meille lopuille kärvistelijöille!!!

emmi-liini rv 40+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat