Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva (8kk) siirtyi omaan sänkyyn, mutta mites nyt aamuköllöttelyt jne.?

Vierailija

Meidän 8 kk siirtyi perhepetistä omaan sänkyyn ja mä oon ihan poikki kun pitää kammeta pystyyn jo kuudelta (monessa paikassa toitotetaan miten ei pidä ainakaan opettelun alkuvaiheessa ottaa aamullakaan viereen). Ennen köllöteltiin ja tissiteltiin vierekkäin vähintään seitsemään...

Mitä te teette aamuisin omassa sängyssä nukkuvan kanssa jotta saatte heräillä rauhass tai vaikka vielä vähän silmiä ummistaa...

Kommentit (9)

Vierailija

1 kk iästä alkaen. Kuudelta syödään, pötkötellään kimpassa tunnin verran ja sit vauva takas omaan sänkyyn aamutirsoille, millä välillä minä syön aamupalan ja käyn suihkussa.

Vierailija

Ja takaisin meidän sänkyyn 8 kk iässä, koska minä en kertakaikkiaan jaksa, viitsi enkä halua herätä kuudelta tai mieluummin edes seitsemältäkään aamuisin, koska olen koko ikäni ollut iltaihminen ja koska ei ole pakko. Samassa sängyssä nukuimme hyvin puoli kahdeksaan-kahdeksaan ilman heräilyjä ja kitinöitä ja yöhavahtumisia, joita oli joka ainoa yö eri sängyissä nukkuessa. Omaan sänkyyn siirtyi nyt uudelleen vähän aikaa sitten, kun ikää on jo reilut 2v., jolloin tulee itse herätessään yöllä meidän viereemme.

Vierailija

Meillä on nukkunut aina omassa sängyssä. Syömään on otettu viereen ja nostettu takaisin omaan sänkyyn. Aamulla kun herää n. kl 7 jälkeen, niin nostan viereen syömään ja sen jälkeen köllötellään sängyssä n. puoli tuntia. Yleensä seuraan liittyy myös isommat lapset :)

Vierailija

Jos halusit vauvan omaan sänkyyn, niin eipä siitä aamuköllöttelystä mitään tule. Jos et sitten mene vauvan pinnikseen köllöttelemään.

Vierailija

Lapsi menee jo nyt nukkumaan lähempänä kymmentä kuin yhdeksää joten illasta ei paljoa nipistetä ja itsekin menen samaan aikaan nukkumaan. Yöheräilyt taitavat kuitenkin viedä veronsa.

Perhepetistä siirryttiin omaan sänkyyn pakon sanelemana. MEidän sänky kävi liian pieneksi kaikille kolmelle. Lapsi kun pyörii ja potkii unissaan, niin me miehen kanssa ei saatu enää kunnolla nukuttua. Lisäksi mä (pääasiallinen potkujen kohde) ja tutti (söi perhepetissä rintaa silloin kun halusi) jouduin nukkumaan niin huonossa asennossa, että jatkuvasti oli paikat kipeänä. Eli vaihtoehtoja ei juurikaan ollu :/. Toki kaipaan niitä etuja kuten tuo läheisyys ja aamuköllöttelyt, mutta kaikkea ei voi saada ja kun pitää yhteisen hyvinvoinnin ja oman terveyden sekä lapsen perhepetistä pois siirtämisen väliltä valita, niin ei oo enää kovin vaikeaa.

Vierailija

ja soitteli aamuisin tunnin omassa sängyssään soittorasiaa (klo 9-10) ja sain vielä rauhassa nukkua keskimmäisen kanssa. Ja oli tosiaan alle puolvuotias kun osasi tuota rasiaa soitella.

Uusimmat

Suosituimmat