nukuttamisesta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nukkuuko lapsi omassa sängssä vai vanhempien vieressä? Meillä 8kk-ikäinen tyttö on jäänyt vanhempien sänkyyn ja olen miettinyt pitäsiskö hänet totuttaa omaan sänkyyn. Muutenkin olen nukuttanut tyttöä vieressä ja välillä tuntuu että siinä menee turhankin kauan aikaa ennen kuin uni pienelle tulee. Mutta, mutta en millään raaskisi huudattaa häntä omassa sängyssä. Huutoa epäilemättä tulee, sillä neiti tuskin suosiolla luopuu nykyisestä järjestelystä. Millaisia kokemuksia omaan sänkyyn siirtämisestä? Entä tuhiseeko kenenkään paketti vanhempien sängyssä?

Kommentit (3)

Vierailija

Meidän 10kk vesseli nukkuu samassa sängyssä kanssamme. Päiväunet nukkuu omassa pinnasängyssään, tai jos äiti ottaa vauvan kanssa yhteiset päikkärit, niin nukutaan yhdessä normaali sängyssä. Meillä on 2 m leveä king size peti, joten hyvin kolme henkeä mahtuu.

Meille vanhemmille läheisyys on tärkeää ja haluamme nukkua toistemme lähellä. Uskon, että tällainen läheisyys on tärkeää myös perheen pienimmälle. En halua " riistää" tätä läheisyyttä häneltä vain sillä perusteella, että hän on heikoin, eikä pysty itseään puolustamaan (joutuu hyväksymään määräämämme käytännön). Siksi emme siirrä häntä yksinään erilleen nukkumaan (en haluaisi itsekään joutua nukkumaan yksinäni).

Eri perheille sopii erilaiset nukkumisratkaisut, tämä sopii meille.

Vierailija

Meillä ollaan nukutta omassa sängyssä melkein koko ajan (alussa noin 1kk perhepedissä). 6kk asti vauva oli meidän makuuhuoneessa ja sitten siirrettiin omaan huoneeseen. En ole ikinä vauvaa nukuttanut, vaan nukahtaa itekseen omaan sänkyynsä. Omaan huoneeseen vaihto ei vaikuttanut mitenkään, tuntui melkein että ei huomannut koko asiaa. Huudatettu ei olla ipanaa ikinä, on vaan alusta lähtien tottunut tähän. Itse (eikä mies) en saanut nukuttua ollenkaan perhepedissä, alkoi olla sellaiset univelat että.

Tipy

Vierailija

Meillä on poitsu nukkunut alusta asti omassa sängyssään. Aluksi nukutin rinnalle (ensm.3kk.), mutta ongelmaksi muodostui pojan jatkuva heräily öisin. Nykyään olen laittanut hereillä nukkumaan, niin päivä-kuin yöunillekkin ja yöunet ovat parantuneet huomattavasti(herää yleensä syömään kahdesti ,klo:2 ja 6).Toivottavasti nämä hyvät yöt jatkuvat.

nurse+yökyöpelipoika 4kk22pv

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat