Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä huonoon oloon

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

MInkälaisia vinkkejä teillä muilla olisi pahoinvointiin, mitä olette syöneet/juoneet? Kaikki yököttää, ekasta lapsesta ei ollut lainkaan pahoinvointia, mutta nyt tuntuu että tästä toisesta sitten tulee oikein kunnon yäkit.

Pahoinvointi ajoittuu koko päivälle ei pelkästään aamulle tulee sellasia aaltomaisia yökötysaikoja. Ainut mitä voi juoda on Novelle Friss persikka ja sekin oikein kylmänä.

Vinkkejä kaipailisin

Kommentit (5)

Vierailija

Olen kärsinyt kahdessa raskaudessa pahoinvoinnista noin 6vko, ekassa tosi pahasti ja toisessa vähemmän pahasti. Arvelen, että toisessa raskaudessa oli vähän helpompaa siksi että pystyin syömään kuitenkin jotain (tai siis pakotin itseni syömään JOTAIN, lähinnä jotain mikä oli helppo oksentaa...!), ekassa menin liian heikkoon kuntoon ja pahoinvointi oli siksi niin kamalaa.

Mitkään vinkit ei ole mulla kummassakaan raskaudessa helpottaneet, tai no toisessa en edes kokeillut kun ekasta tiesin kokeilut kohdallani turhiksi. Jos mulla oisi mennyt tuo Novelle Friss persikka niin olisin juonut varmaan pelkästään sitä :)

Oma paras vinkki onkin että syö ihan mitä tahansa minkä voisit kuvitella menevän alas (mulla nää vaihtui melkeinpä päivittäin) ja/tai syö jotain mikä on helppo oksentaa (esim. viili). Paha olo helpottaa usein kuitenkin oksentamalla jonkin verran.

Sorry karu näkökulmani, tuo ympärivuorokautinen pahoinvointi on opettanut... :)

Coe rv 18+1

Vierailija

Eli mulla ei ainakaan ollut mitään tiettyä mikä maistuisi tai auttaisi pahaan oloon. Söin/join päivittäin sitä mitä vaan pystyin.

Mulla 24h pahoinvointi ja oksentaminen alkoi rv 6 ja sitä kesti rv 18 saakka...

Joinain päivinä pystyin syömään mandariineja, sitten oli taas päiviä ettei maistunut ollenkaan. Joskus maistui rieska, seuraavana päivänä ei ehkä lainkaan.

Viiliä ja vanukkaita söin väkisin..niitä oli helppo sitten oksentaa. Nyt en voi kuvitellakaan syöväni viiliä tai vanukasta, vaikka ruoka maistuukin jo ihan täysin ;)

Teetä pystyin yleensä juomaan ihan päivittäin, mutta esim. vesi ei maistunut pariin ekaan kuukauteen. Appelsiinimehua sitten yritin vähän juoda.

Olin kyllä sitten jo tosi heikossa kunnossa kun mikään ei maistunut ja jos jotain sain alas, tuli se hetken päästä ylös. Rv 18 otin avuksi pahoinvointilääkkeet ja niiden avulla sain ruoan pysymään sisällä ja olo alkoi kohenemaan. Niitä söin sitten parisen viikkoa ja kun jätin ne pois, en ole enää oksentanut juuri yhtään. Paha olo on kyllä edelleen joka aamu, mutta nyt se helpottaa aina syömällä.

Eli ohjeeni on että syö ja juo mitä vain mielesi tekee. Jos se on se Friss persikka, niin juo sitä. Tärkeintä on, että saat syötyä ja juotua edes jotain.

Monille pahoinvointiin auttaa kylmä ja raikas juotava tai syötävä. Esim. smoothiet, mandariinit, mansikat..Niitä kannattaa kokeilla!

Lisäksi monet sanovat että kun syö ennen kuin nousee sängystä, ei ehdi paha olo tulemaan. Minulla se ei auttanut. Kokeilin syödä kaikkea mahdollista ennen sängystä nousua, lojuin pitkään sängyssä ennen nousua jne..mutta aina vaan juoksin oksentamaan ensimmäisenä..

Kovasti on yksilöllistä tuo pahoinvointi ja sen helpotus. Toivottavasti löydät omat helpottavat ruoat ja juomat!

Tsemppiä pahoinvointiin!

Uusimmat

Suosituimmat