synnytykset tuplien jälkeen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

Te ketkä olette saaneet lapsen tuplien jälkeen, millä viikolla synnytys käynnistyi ja oliko sitä ennen pitkään supistelua ja milloin vauva laskeutui?

Itse odottelen tässä tuplien jälkeen nyt yhtä vauvaa viikolla 34+. Vauva on laskeutunut jo melko alas ja monta viikkoa on jo tuikkinut vauvan liikkuessa kohdun suulle ja nyt on parina iltana vähän jomottanut sillain kuin ois kuukautiset. Harjoitussuppareita on ollut pitkin raskautta rasituksen yhteydessä, mutta ei muuten. Tuplilta mulla ei ollut näitä menkkakipuja ollenkaan ja noita vihlaisujakin ehkä vasta joskus viikko tai pari ennen synnytystä (rv 38). Tosin synnytys käynnistyikin sitten vesien menolla tosi epäkypsässä tilanteessa, joten ihan mielelläni kypsyttelen nyt kohdunsuuta pidempään...

Onkohan sillä edes mitään merkitystä että edellinen raskaus oli tuplaraskaus, raskauden ja synnytyksen kannalta? Meinaan, että kun kohtu ja kohdunkaula on kuitenkin olleet suuremmalla rasituksella kuin yksösraskaudessa. Meilläpäin ei ole edes lääkäriä näin loppuraskaudesta, että tietäisi kohdunsuun tilanteen. En oikeen osaa asennoitua siihen että vauva olisi tulossa vielä moneen viikkoon, mutta jotenkin tuntuu niin erilaiselta kuin silloin edellisellä kerralla.

Kommentit (2)

Vierailija

Hei,

meillä on esikoistuplilla ja kuopuksella ikäeroa 1v9kk ja raskaudet olivat kovin erilaiset. Tuplat syntyivät kiireisesti sektiolla rv 34+5, minulla paha raskausmyrkytys, en ollut tuntenut yhtään supistuksia raskausaikana. Kuopus syntyi 40+6 normaalisti alateitse, ekat supistukset tunsin 3 pv ennen synnytystä.

Toivottavasti pääset pitkälle tässäkin raskaudessasi!

Vierailija

Minulla kivuttomat supistelut alkoivat kuopuksesta muistaakseni jo raskauden puolivälissä. Esikoistuplat syntyivät rv 33+4 viiden viikon pakkolevon jälkeen.

Toisessa raskaudessa pelkäsin ennenaikaista synnytystä ja jatkuvat supistelut pelottivat. Uskalsin kunnolla nauttia raskaudesta vasta rv 36 jälkeen. Supparit olivat kivuttomia, mutta niitä saattoi olla monen tunnin ajan säännöllisesti. Kaikenlaisia vihlaisujakin riitti viimeisillä viikoilla melkoisesti. Kohdunsuu pysyi kuitenkin ' sormelle auki' loppuraskauteen saakka ja kuopus syntyi vasta rv 40+5.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat