Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALISTEN ' 05 alkuviikko

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

h i t a a s t i näin sadepäivänä. Mekin ollaan yleensä aina ulkona aamupäivisin, mutta tänään ei viitsitty mennä tuonne vesisateeseen. Kyllä Kaisalla olisi sadevaatteet, mutta itselleni en ole niitä saanut vielä hankittua. Ostoslistalla kyllä on ollut jo pitkään.

Laitoin tytsyn nukkumaan ekat päikkärit jo ennen lounasta, kun en vaan enää jaksanut keksiä tekemistä, joka olis pitänyt unen loitolla. Onneksi naapurissa oli samat kuviot, joten päästiin sinne leikkimään lounaan jälkeen. Normaalistihan lapsukaiset on unilla siihen aikaan. Nyt Kaisa hakee taas jo unta tuolla omassa sängyssään. Tosin menestystä ei oikein löydy, joten kaipa mä nostan likan sieltä leikkimään. Vielä ei ole kiire nukahtaa, riittää että toiset unet loppuu ennen viittä. Siten ne ei vaikuta yöuniin.

Jep. Viihdytyshommiin vielä hetkeksi ja sit taas ruuanlaittoon. Kotiäidin autuutta...

kua ja Kaisa

Vierailija

Meillä valvottaa nyt nuo poskihampaat. Unohdin laittaa supon Mimmille illalla ja jo puolen yön maissa neiti itki ja kitisi. Suppoa pyllyyn ja mein väliin nukkumaan. Nyt on sitten itellää hieman töttöröö olo. Mimmin laitoinkin nukkumaan, kun noustiinkin jo klo 6 viemään isi töihin.

Lähtään tässä välipalan jälkeen viemään auto öljyn vaihtoon ja kaupoille.Miten kummasti shoppailu piristääkin ;)

Sitä ennen pitää tehdä iltaruoka valmiiksi. Meinasin tehä jauhelihapihvejä ja pottuja.Sitten vaan lämmittää kun tullaan kotiin. Hassua että kello on vasta tulossa 11, kun tuntuu että on jo pitkälle iltapäivä.

G: Mitäs viikkosuunnitelmia? Miulla on huomenna kampaaja. Mimmi menee siksi aikaa mummolaan. Keskiviikkona on ihan kotipäivä ja torstaina mennään Nummelaan ystävälleni rotinoille. Katsomaan 1kk ikäistä poikaa.Tänään pitää käydä ostamassa jotain viemistä.Vaatteita ovat kovasti saaneet, joten kai se sitten jokin lelu on..

Jaahas, työt kutsuu-->

Tuulia+co

Vierailija

jo näyttää taas valoisammalta meikäläisen elo, kun asiat alkoivat taas rullata. Perjantaina vielä vaikutti, ettei mistään tule mitään.. Nyt on selvitty seuraavaan etappiin työkuvioissa ja pääsykoejutukin varmistuivat. Hetken taas helpompi hengittää, mä kun en kestäis millään epätietoisuutta.

Tänään kävin ekaa kertaa Kaisan kanssa jumpassa ja oli tosi mukavaa. Siellä on kuntopiiri ja lapset saavat leikkiä salin keskellä. Homma toimi hienosti ja hiki tuli. Iltapäivästä pyöräilin vielä hierojalle, joten päivän kuntoiluannos suoritettu.

Käytiin eilen pyörähtämässä sen päiväkodin pihalla, jossa Kaisa aloittaa syksyllä. Vitsi sinne on hankala päästä täältä käsin. Kaiken eniten ottaa päähän, että tämän päivän hiekkalaatikkokeskusteluissa kävi ilmi, että se ns. jonotussysteemi näihin lähipäiväkoteihin on pelkkä vitsi. Jonon ohi pääsee kuka tahansa, joka osaa vedellä oikeista naruista. GRRRR. Mä vaan en voi soittaa noille päiväkodin johtajille ja satuilla mitä tahansa, kun kuitenkin vedän jostain herneen nenään ja räjähdän. Ja se varmaan auttaiskin meidän asiaa. Että voi v****taa.

Viikkosuunnitelmat on selkeät niin tämän kuin ens viikonkin osalta. Huomenna pörrätään lähimaastossa, keskiviikkona treffaan mammakaverin 10kk ikäisen tyttönsä kanssa. Illalla menen syömään nykyisten työkavereiden kanssa. Torstaina lähdetään maalle, mennään laittamaan mökkiä kesäkuntoon. Kaisa on mummilla hoidossa yhden päivän ja yön, kun ei sen kanssa saa mitään aikaiseksi. Viikonloppuna sitten mökkeillään ja käydään tapaamassa ystäviä.

Ens viikolla ollaan vielä keskiviikkoon asti Porissa, kun mulla on ne pääsykokeet ja sen jälkeen tullaan illalla junalla kotiin Kaisan kanssa. Torstaina työhaastattelu ja perjantaina naapurin tyttö tulee hoitoon aamupäiväksi. Ja sit viikonloppuna irtiotto kotielämästä, mä menen sinne Tampereelle nauttimaan hotelliaamiaisista.

kua ja Kaisa

Vierailija

Eli otsikon hehkutus siksi, että meillä Juuso otti eilen ensiaskeleensa ILMAN tukea!!!Voi että oli mamma ylpeenä ja sit kun isi tuli töistä niin taapersi horjuvasti iskää vastaan ja oli niin yhtä hymyä.Mutta nelivedolla mennään sitten kuitenkin kun on oikein kiire.Ja ulkona ei vielä suostunut ilman talutusta käveleen mutta hiljaa hyvä tulee.

Niin ja meille puhkes eilen myös alhaalle hammas ja lisää ollaan tekemässä.Sen verta ikenet pullottaa.Mutta onneks ei ole yöuniin vaikuttanut,ainakaan toistaiseksi.

Joo vaan nyt Juuso kaipaa leikkikaveria.

Suuohomppeli81 ja Juuso

Vierailija

Taas on mennyt aikaa vaikka kuinka, kun en ole pinoille ehtinyt. On aivan käsittämätöntä kuinka nopeasti päivät menevät, kun lähtee töihin. Meillä on töissä tällä hetkellä niin kiire, että ei kyllä pinoon ehdi pompata ja kun illalla pääsee kotiin, on kiva olla Jennun kanssa. Kun tyttö menee nukkumaan on äitikin jo niin poikki, että ei kyllä kuulumisia jaksa paljon näpytellä. Olen kyllä usein iltasella käynyt lukemassa teidän juttujanne. On mukavaa, kun pysyy kuitenkin jutuissa mukana, vaikka ei itse ehdikään/jaksakaan kirjoittaa.

Jenna on viihtynyt päivähoidossa todella hyvin. Mitään ongelmia ei vielä ole tullut vastaan. Toivotaan että sama linja jatkuu edelleen. Päiväkodin hoitajat ovat mielestäni aivan ihania kaikki ja itselläkin on jo suht hyvä mieli aamuisin kun jätän tytön hoitoon. Vaikeaa se kyllä alkuun oli. Kyllä siinä itku tuli äidiltä väkisin.

Meillä on hetken tauko hampaiden tulossa. Neidillä on jo 12 hammasta suussa ja pari viikkoa sitten olikin sellaista kitinää, että oksat pois. Suppo toki auttoi, että sai tyttö rauhassa nukkua yönsä, mutta päivät oli kyllä aikamoista valitusta. Nyt ei ainkaan ole näkyvissä että uusia hampaita olisi tulossa ihan hetkeen aikaan.

Kävely on meillä vieläkin kateissa. Menee kyllä lujaa vauhtia taaperokärryn kanssa tai junaa työntäen. Mutta ilman tukea ei uskalla vieläkään lähteä liikenteeseen. No, hiljaa hyvä tulee.

Hyvää helatorstaita kaikille!

Marju ja Jennukka

Vierailija

Sadepäivää täältä. Eikös kukaan muu maalis ole vielä koneella roikkunut näin sateisella kelillä? Aamu oli vähän nihkeä, kun neiti ei tahdo oikein jaksaa leikkiä sisällä lounaaseen asti, kun väsy alkaa kiukuttaa jo tossa 9 jälkeen. Sit pitäis äidissä nuohota koko ajan. Yleensä siis ollaan leikkikentällä aamupäivällä, mut näin sateella ei viitsitty. Kärrytin siis neidin ulos päikkäreille äsken ja ah! nyt on äidin ruhtinaallinen oma hetki! Toivottavasti ainakin 2 tuntia!

Voi vinetto, kun mä en pääse sinne tapaamiseen. Ois ollu kiva kerrankin nähdä muita maaliksia, kun en ole aiemmin käynyt. Mutta jospa innostutte järkkäämään vielä yhden miitingin loppukesällä ennen kuin moni meistä menee töihin.

Tosta kätisyydestä piti heittää GALLUPIA: Onko nähtävissä jo, tarttuuko muksunne lusikkaan tms. mieluummin oikealla vai vasurilla? Tänään lounaalla vaan katsoin, kun neiti veteli tyylikkäästi ruokaa huiviin vasemmalla kädellä. No, onpa hän välillä syönyt oikeallakin. Mä ja mies ollaan oikeakätisiä molemmat. Onko toi kätisyys synnynnäistä vai opittua muuten?

Nyt mitäs muuta kuin SYÖMÄÄN RAUHASSA!

Vierailija

Nopsasti kirjuuttelen pari sanaa, ennen kuin lähdemme Santun kanssa lääkäriin. Santulla on karsee flunssa kestänyt jo kaksi viikkoa, kun taas sisko on parantunut ajat sitten. Kova rohina ja yskä vaivaa, joten ajattelin mennä kuunteluttamaan keuhkoja.

Meidän remontin pitäisi valmistua tänään ja vihdoin pääsee siivoamaan. Lasten yhteinen leikkihuone on jo valmis, mutta meillä ei ole sinne yhtäkään huonekalua. Mieletön ajattelutyö pitäisi siis aloittaa. Olisiko vinkkejä??? Itse mietin Muuramen laatikostoja, mutta mies ei ole kovin innostunut.

Tänään oltiin kylässä esikoisen puistokaverilla. Oli kyllä hommaa juosta Santerin perässä heidän kodissa, missä ei ollut portteja rapuissa. Saatiin lounasta ja hyvää seuraa. Oli myös todella kaunis ja iso koti heillä.

Meidän lasten serkkuvauva ei ole vieläkään syntynyt ja mennään jo 41+ jotain viikkoja. Kylläpä jännittää tulla ensimmästä kertaa elämässä tädiksi. Tai no ei ehkä jännitä, mutta innostaa.

Kolmen viikon päästä päästään miehen kanssa kahdestaan matkalle muutamaksi päiväksi. Kyllä totisesti minäkin odotan niitä aamukahvi hetkia ihan rauhassa ilman kitinöitä! Ja katukahvilassa istumista ilman poukkoilua ympäri kahvilaa. Aaaah...

T. lappu & Santtu 22.3

Vierailija

Mukavaa viikon alkua teille kaikille!

Ihan ok maanantai takana. Töissä rauhaisaa ja sain tehtyä tekemättömiä töitä. Sitten tuli vietettyä alkuillasta " ei niin mukava hetki" -lääkärillä. Otti sitten sen ohutneulanäytteen, kuten oletinkin. Itse toimenpide ei sattunut, hieman epämiellyttävä vain. Odotellaan nyt tuloksia patologilta, mutta lääkäri kyllä kommentoi hyvin rauhoittavasti " näkymiä" :) Ihan saan varmasti tänäkin iltana hyvin nukuttua, ei tämä silleen vaivaa. Ehkä fiilikset ovat toisenlaiset kolmen viikon kuluttua, kun tietää, mistä on kyse. Jotain toimenpiteitä mahdollisesti edessä kuitenkin, vaikka ovatkin/olisivatkin ihan hyvänlaatuisia nuo muhkuraiseni.

Sorppa kun teitä rasitan näillä jutuillani. Tiedän kuitenkin, että kirjoittamalla ajatukseni vaikka tänne palstalle, saan selviteltyä (näin väliaikaisesti mutta kuitenkin) omat ajatukseni kyseisestä asiasta.

Muihin juttuihin: Pojat tuhisevat kumpikin tahoillaan, ja minä olen miettinyt jo lykkäämistä samaan makuuhuoneeseen. Meillä kuitenkin menevät eri aikoihin nukkumaan, joten maalispoitsu nukkuu vielä meidän makkarissa. Hei te kaksilapsiset (tai enemmänkin saa olla ;) perheet! Nukkuvatko lapsenne samassa huoneessa ja miten on mennyt?

Meillä nukkuvat yöt läpeensä, mutta nuo aamut tahtovat olla hankalia. Kun esikoinen herää (joskus) pissille viiden aikaan, niin en millään haluaisi herätä vielä silloin... Nimittäin jos kovasti kolistelee niin aamuvirkku kuopus haluaa heti olla menossa mukana. Mitäs sitten, kun olisivatkin samassa huoneessa... ehkä homma toimii paremmin sitten syksyllä, kun aamulla tarttee mennä hoitoon. Yöunille saattavat mennä esim. samaan aikaan tms.

Kerroinkin teille, miten poika (joka siis ei puhu aikuisten oikeesti vielä mitään) haki kikkeli-sanaa muutama viikko sitten. Yhä tapailee samaista sanaa, ja meidän ylpeiden ;) vanhempien mielestä se on sitten poikamme ensimmäinen sana. No, tänä aamuna teki vaippaan kakit ja sanoi " kakk" . Eli: kikkeli, kakka ja mitä vielä... Mikä mahtaa olla kolmas sana rakkaan poikamme suusta? Jännityksellä odotan ja tulen sitten kertomaan... Mutta ehkä se ei ole kauan odotettu " äiti" sitten kuitenkaan. :)))

Nyt hetkeksi pitkälleen sohvalle. Palaan loppuviikosta.

P

Vierailija

Eipä ole SF-mittaa pitkään aikaan mitattu (n. 1kk sitten viimeksi), mutta ensi ti on neuvola, joten laittelen sitten mittoja. Perustan oman arvioni isosta masusta muiden kommentteihin ja " vyötärön" ympärykseen, joka on suurempi kuin esikoisesta samoilla viikoilla. Painoa taas on tullut pikkasen vähemmän kuin esikoisesta samaan rv mennessä, mutta reippaasti kuitenkin (+10kg, rv 29).

Ovatko muut masulliset vertailleet mittoja edellisiin/edelliseen raskauteen? Miten ovat poikkenneet/olleet samoja?

-Eliisa *vihdoin kunnon yöunet nukkuneena*

Vierailija

Lusikka pysyy vain vasemmassa kädessä. Kuulemma tytön siskokin söi vielä viisivuotiaana vasurilla, mutta on nykyään erittäin oikeakätinen.

Loppuviikolla on suunnitelmissa piipahtaa E-Pohjanmaalla. (Tuntuu, että joka viikolla joku pinosta on sinnepäin menossa). Käydään tervehtimässä mummaa ja muuta sukua. Viimeksi ollaankin käyty viime syksynä sillä suunnalla. Nyt ovat yöt jo eheytyneet siinä määrin, että uskalletaan mennä yökylään.

Eipä täältä muuta tänään

Korvikset

Vierailija

Eilen saatiinkin nauttia auringosta ulkoillessa. Käytiin tytön kanssa lähikaupan jätskitiskillä hakemassa välipalaa. Jätskihän ON oikeasti terveellistä, kun se kerran on maidosta tehty!

Mahtavat kasista kuuteen -unetkin koettiin taas viime yönä. Näitä lisää, kiitos!

Meillä on sellainen pitkä kenkälusikka vedettynä keittiölaatikoiden kahvojen läpi. Tyttö saa kyllä siitä vedettyä kaikki laatikot auki, muttei pääse ainakaan vielä alimpien laatikoiden sisältöihin käsiksi. Vetonupillisiin laatikoihin olen askarrellut suihkuverhon renkaista ja leveästä kuminauhasta saman tyyppisiä avausesteitä. Prismassa eilen katselin, että on myös olemassa sellaisia ovistoppareita, Ikeasta löytyy myös vastaavia tuotteita.

Jotain galluppiakin oli, mutta ehdin jo unohtaa...

Vierailija

Täällä sitä ollaan ihan pöllämystyneenä koulutuksen jäljiltä. Minua siis koulutettiin paremmaksi esimieheksi, ja täytyy sanoa, että pää ainakin surisee siihen malliin, että jotain oppiakin on ehkä karttunut ;-) Kivoja irtiottoja nämä kurssipäivät kyllä ovat, kun saa keskittyä täysillä johonkin asiaan. Tosin sitten menin (tyhmä kun olen) lukemaan päivän sähköpostit, ja eikös sieltä sitten taas paljastunut pieniä tulipalonpoikasia, jotka huomenna odottavat sammuttamistaan... Onneksi vain pieniä, mutta harmittaa jo valmiiksi, kun ovat sen verran tylsiä hommia ja heti huomenna aamusta edessä...

Kätisyydestä oli puhe. Meillä Saana on enemmän oikeakätinen, vaikka välillä vasemmallakin kyllä tehdään hommia. Esikoinen oli pitkään tasaisesti molempikätinen, mutta on nyt muuttunut selvästi oikeakätiseksi. Minä ja mies olemme molemmat oikeakätisiä, mutta molempien suvussa on myös vasenkätisiä.

Mies lähti ostamaan uutta telkkaria, vanha sanoi lopullisesti työsopimuksensa irti. Onneksi keittiön pikkutelkkari vielä toimii, niin esikoinen sai rauhassa katsella lastenohjelmat (ja äiti lukea pinon...).

Pippandii kyseli nukkumisista: Meillä Saana nukkuu lastenhuoneessa, Nuutti vielä meidän huoneessa... Saana on niin levoton nukkuja, että heräilee koko ajan toisten " uniääniin" , ja Nuutti taas on sen verran pimeänpelkoinen, että haluaa nukkua meidän kanssa. Niinpä tämä järjestely on toiminut ihan hyvin (Nuutti nukkuu vuodevaatelaatikossa meidän sängyn vieressä, päiviksi laatikko menee sängyn alle). Meillä on haaveissa rakentaa yläkerran ullakolle yksi huone. Sen jälkeen olisi sitten molemmilla lapsilla omat huoneet, joten Nuuttikin saisi siirtyä pois meidän makuuhuoneesta... Mutta toistaiseksi mennään siis näin.

Jahas. Lapsukaiset vaativat seuraa, pitää lopettaa!

Terhi&kullanmurut

Vierailija

kanakakkoselle: mä olen vähän kade ja myönnän tämän siksi että tänäänkin nukuttamiseen meni puolitoistatuntia=)

tyty menee omaan sänkyyn kyllä pyydettäessä vaan ei se siellä nuku vaan riehuu ja vieressä pitää istua ja kädestä pitää kiinni<-- joka ilta uudet kujeet=)

Ei meillä muuta, mä luen usein myös pinot mutten jaksa kirjoitella kun tuntuu että kaikki on kerrottu=) Muiden kuulumisia on silti ihana lueskella=)

Vierailija

Täällä sitä valvotaan... Naapurin isäntä tuli minun ja miehen seuraksi viettämään helatorstaita. Minulla on nukkuma-aamu, joten ei haittaa, vaikka menee myöhäiseksi... Miestä voi aamulla vähän harmittaa, jos herätys on 6.30, niin kuin tänä aamuna ;-)

Meillä on pitkä " helatorstailoma" , eli olemme koko porukka huomennakin kotona. Lauantaina tulee vieraita, eli miehen opiskelukavereita, ja silloin pitäisi vielä illalla lähteä baariin. Siskoni tulee lapsenvahdiksi. Tuota lauantaita silmälläpitäen onkin tämä päivä mennyt siivotessa - ja niin menee huominenkin. Lauantain ruokalista on onneksi tehty varsin yksinkertaiseksi (vaikka lajeja on kiitettävästi... Valmiina kaupasta...), joten eiköhän tästä selvitä. Ja ihan kiva saada vieraita ja viettää vähän " nuoruuspainotteista" iltaa. Tosin meillä siis ovat lapset kotona, joten mitään hirveää biletystä ei ole tiedossa ennen kuin sitten baarissa (ja minä nyt en oikein enää osaakaan hirveästi bilettää... Alkaa väsyttää niin kauhean aikaisin... Surkeata tämä vanhentuminen...). Mutta hauska viikonloppu siis tiedossa.

Galluppia oli sängystä. Meillä Saana nukkuu edelleen pinnasängyssä. Ja neidin kieppumistaipumuksesta johtuen en ihan heti kyllä siirrä matalalaitaiseen sänkyyn... ;-)

Nyt sanon hyvää yötä! Ja painun pehkuihin - vaikka nukkua aamulla saankin...

Terhi&nukkuvat lapsukaiset

Vierailija

Vielähän täällä on paljon porukkaa mukana, itse en ole enää aktiiviksesti käynyt kuin tuolla odotus-puolella. Ajattelin, että olisi jo porukka käynyt vähiin, mutta positiivisesti siis yllätyin :)

Meidän herra on nyt vihdoin ottanut ensiaskeleensa, tosin vieläkin pääosin konttaa, mutta koko ajan kävelymatkat kasvaa. Sanoja on jo aika paljon, tosin anna taitaa olla ainut, joka on niin selvä, että vieraatkin selvää saavat. Itse ymmärrän kyllä pojan puheesta jo lukuisia sanoja.

Me ollaan vielä pojan kanssa kotona, eikä tarkoituskaan mennä vielä töihin, koska pikkuveli tai -sisko syntyy lokakuussa. Täällä moni taitaa palata töihin syksyllä, aivan kuten muutkin tuttuni, joilla alkuvuodesta syntynyt lapsi. Itsekin olisi varmaan mennyt, jos en raskaana olisi.

Tuulia kyseli sängystä. Meillä myös molemmat tulevat nukkumaan pinniksessä, koska myöhemmin täytyy tilan vuoksi ostaa kerrossänky, joten ei viitsi turhaan ostaa jatkettavaa väliajaksi. Poika on muutenkin niin hyvä nukkuja, joten häntä tuskin haittaa pinniksessä nukkuminen.

Tässäpä tärkeimmät kuulumiset.

Kati, Miro ja masu 20+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat