~Marrasmurujen maanantai~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En löytänyt vielä pinoa... joten jospa se tästä.

Kommentit (8)

Vierailija

Kävin aamulla labrassa (seula)verikokeessa, olikohan se FEMOM tms. Joka tapauksessa piti ottaa nyt rv 15. Onpahan hoidettu! Tilasin uuden ajan neuvolaan ja se on parin viikon kuluttua. Nyt yritän syödä terveellisesti ja kevyesti, että kehtaan sitten astua puntarille. Mulla on puntarikammo nääs =/

Mulla on ekat liikkeet tuntuneet joka raskaudessa viikolla 16. Alkaa siis olemaan jännät ajat!!! Kun vielä malttaisin mieleni ja odottelisin rauhassa niitä, mutta kun tahtoo olla että aina " kuuntelen" masuani ja olen huolissani kun mitään ei kuulu. Ihan hassua itsensä kiusaamista.

Ja tää maha on muuten ihan kumma =) On seistessäni ihan jalkapallon kokoinen, mutta esim. saunassa kun menen pitkälleni ja nostan jalat seinälle... niin masuni on ihan lattana! Että minne se katoaakaan...? Kuvittelenko koko mahan...?!

Että näin meillä.... terveisin Saaga rv 15+0

Vierailija

3d-ultra oli siis tänään (tosin ei niitä 3d-kuvia katsottu kuin pari pientä pätkää). Kyllä oli taas sellainen meno mahassa, että oksat pois! Ensin olivat samoin päin ja potkivat ahkerasti toistensa jalkoja, sitten toinen kiepsahti toisinpäin. Koko ajan oli liikettä. Välillä toinen innostui joraamaan (kuten lääkäri sanoi) hauskasti, hytkytti päätä ja kättä sen vieressä rytmikkäästi. Molemmilla oli kaikki oikein hyvin, kokoeroa vain noin 20g. Kaikki sormet löytyi, ja sydämet oli niin kuin pitää. Kivasti mulla vaan supisti koko tutkimuksen ajan, mutta kohdunkaulakin oli ok.

Sukupuolia lääkäri ei harmiksemme uskaltanut veikata (eli voiko tässä epäillä tytöiksi?). Identtiset nyt ovat kuitenkin, sama istukka, mutta omat vesipussit. Molempien kasvoista saimme tulostetut 3d-kuvat.

Eilen tunsin muuten ekan kerran liikkeet! Tänäänkin on pari kertaa tuntunut. Mulla tuossa ihan edessä ei tunnu mitään, koska istukka vaimentaa iskut. Nämä muksautukset tuntuu tuossa navan vieressä, kohdun yläosassa, jossa ei ole sitä istukkaa edessä. Vasen vauva asialla... se isompi ja riehuvampi :) (Minä muuten olen useasti kuullut, että " uusioraskaat" voivat tuntea liikkeitä jo rv14+, näin ainakin parilla tutulla)

Alia ja pikkuoravat rv16+0

Vierailija

Täällä teen (muka) töitä ja ajttelin piipahtaa katsomaan, onko päivän pino jo pystyssä. Hiljaiselta näyttää :)

HEIDI: Joo, mulla on tosiaan hematooma kohdussa, koko noin 4x4x1cm. Onneksi se on ihan kohdun suulla, ja istukka on takana ylhäällä. Hematooma on siis turvallisesti istukasta erillään. Toivon kovasti, että rakenneultrassa kesäkuun lopulla nähtäisiin, että hematooma on vuotanut kokonaan pois. En jaksa ottaa asiasta mitään stressiä, mutta jatkuva vuoto ärsyttää - raskausajanhan pitäisi olla ihanaa myös siitä syystä, ettei tarvitse miettiä menkkoja :/

Mulla on vielä viikko neuvolaan ja nyt alkaa pelottaa, josko mitään sydänääniä ei löydykään. Nämä viikot ovat niin kurjia, koska ei ole juuri mitän varmaa merkkiä siitä, että mahassa voidaan hyvin. Toisaalta maha näkyy jo niin hyvin, että monet ovat arvanneet tilanteen - olisi kamala kertoa ensi viikolla, etti mitään vauvaa tulekaan...

Joku mietti liikeiden tuntemisen mahdollisuuksia. Ensisynnyttäjä saattaa tuntea liikeitä jopa viikolla 16, ja uudelleensynnyttäjä (onkohan tämä synnyttäjä tässä yhteydessä oikea sana??) jopa muutamia viikkoja aiemmin - kohta ollaan siis juuri niillä korvilla! Ei ehkä kannata kuitenkaan ottaa asiasta stressiä ennen viikkoa 20.

Nyt jatkan töiden tekoa. Aurinkoista päivää kaikille!

Allu rv 15+1

Vierailija

Mä tunsin ensimmäiset liikkeet viime perjantaina. Ihan selvästi, ja ne kyllä tunnisti helposti, eli ei ollut mitään ilmavaiva tms. aiheuttamia.

Tuntui kuin pieni siipi olisi koskettanut masun reunaosassa ja sama toistui 3kertaa. viimeisellä kerralla " siiven" kosketus tuntui keskempänä kohtu, etuseinässä. Myös pehmeä kalanpyrstön heilautus vois kuvata sitä tunnetta. Istuin silloin tietokoneella koulussa ja oli vaikea olla sanomatta ääneen mitään :)

Perjantain jälkeen en oo samanlaisia liikkeitä tuntenut, mutta neuvola täti sanoi että näin alussa niitä liikkeitä ei tunne välttämättä moneen paivään ja kaikki silti ok.

Olen siis uudestaan synnyttävä ja perjantaina rv oli tasan 16!

Iltaisin varsinkin yritän oikein kuullostella, mutta jospa niitä vielä ilmaantuis lisää lähipäivinä..

Mites muut joilla rv 16-17 kasassa? marrastoive ja kumppanit?

T.Vaavaa 16+3

Vierailija

Kaipa ne sitten joskus tuntuu... Ehkä ensi viikolla? No, huomenna taas neuvola ja saa taas varmuuden siitä, onko kohdussa vielä elämää. Mutta nyt vain pikainen pinoutuminen, kun mies kyttää koneelle pääsyä (ja hönkii tuossa selän takana, ei saa keskityttyä...)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Marrastoive rv 17+1

Vierailija

Tultiin kotiin tyttöjen kanssa Tukholmasta ja oli ihan ok reissu, vaikkakin mentiin Vikingillä.Ei ole Siljan voittanutta.. Onneksi vointi oli hyvä ja sai jotenkuten nukuttuakin.Yritimme katsoa euroviisuja hytissä, mutta klo 23 meni kuva. Onneksi kotona oli dvd-taltiointi odottamassa!

16. viikko menossa ja ehkä tunsin liikkeitä tänään ,no pian kumminkin. Olisi pitänyt käydä tänään siinä afp-veriseulassa,mutta en ehtinyt. Huomenna sitten. Olen kovasti miettinyt sitä mitä tehdään jos vauvalla olisi jokin vamma,katselin kahta suloista down-lasta laivalla. No,parempi tietää etukäteen mitä tuleman pitää. Niin,ja down' han on siitä lievimmästä päästä,pahoja sairauksiakin voi tulla ilmi.

Kävin hakemassa hiivalääkkeet tänään, ja yllätys ,neuvolalääkäri oli kirjoittanut vanhentuneita valmisteita,hoh,hojaa..

Jas 15+3

Vierailija

Aamupäivä oli ihanan aurinkoinen, mutta nyt ripsii vettä. Vaan eipä tuo mitään, ihan hyvä on välillä sataakin. Kunhan ei sitten ilmat jämähdä siihen =o

Pikaisesti pinoudun, toisella korvalla kuuntelen meidän touhukkaita (ettei huusholli mene täysin uuteen kuosiin). Pian pitää ruveta laittamaan ainakin nuorimmaista nukkumaan.

Niistä liikkeistä! Jo joitakin viikkoja sitten kuvittelin tuntevani jotain satunnaista liikettä. Nyt on pitkään ollut hiljaista ja tietenkin sitä on aivan vainoharhainen... kuvittelee kaikenlaista ja odottaa ihan malttamattomana kunnon elämää masussa! Nyt on taas muutamana päivänä tuntunut joitakin kertoja jotain kevyttä hipaisua tai muksautusta. Yritän olla maltillinen. Esikoisella tunsin liikkeet joskus viikoilla 20 ja kakkosella joitakin viikkoja aiemmin. Näillä viikoilla voisi siis kuvitella liikkeiden pian voimistuvan =)

HUH! Alkaa taas enemmän painaa stressi ja huoli rahasta... =( Sitä kun ei ole koskaan riittävästi ja menoja olisi nyt ihan liiankin kanssa. Mies perinteisesti stressaa asiasta kovastikin ja itse saan sitten siitä tuta, kun en ole ollut töissä muutamaan vuoteen. Asiathan olisi paremmin, jos tekisin töitä... Pitää vaan taas keksiä enemmän konsteja säästää. Varmaan saan heittää menemään haaveen tuplarattaista; se kun on ihan *turhaa kulua*... Anteeksi tämä pieni vuodatus! Ottaa vaan välillä päähän niin pirusti =(

Joskus joku muuten puhui mielialojen vaihtelusta odotusaikana. Ja muistaakseni *kärttyisyydestä*. Minä ainakin olen kaikkien odotusteni aikana ollut poikkeuksellisen äkkinäinen tulistumaan mitä olemattomimmista syistä! Monesti ei edes itse oikein pysy perässä, että mistä sitä nyt sillä kertaa kimmastui =o Tosin toisaalta tuntuu, että jokaisen lapsen myötä olen tullut muutenkin temperamenttisemmaksi. Ehkä sitä jollain tapaa *vapautuu*...

Nyt tuo kuopus roikkuu hihassa!

TalviSalama + Tiitiäinen 16+4

Vierailija

Mieskin on kotona, kun perjantaina oli viimeinen työpäivä vanhassa paikassa ja nyt pari viikkoa lomaa. Hassua vaan herätä maanantaina niin, että koko perhe on paikalla.

Eilen aloin kuvittelemaan hulluja, kun tuntui, että joko siellä masussa liikkeitä tuntuu... mutta taisi olla toiveajattelua. Eihän noita viikkojakaan ole vielä paljoa. Esikoisesta liikkeet tuntu 18+.

Nyt kampaajalle!

Sarafan rv 14+4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat