Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua - kutsu tuli työhaastatteluun (sairaanhoitaja) ja vinkkejä tarvittaisiin!!

Vierailija

Olen ollut kotona vuosia ja "huvikseni" laitoin hakemuksen vetämään. Yllätys oli melkoinen kun nyt tulikin kutsu haastatteluun - iloinen yllätys siis : ). Koska olen kotiäiti, tuulipukumamma minkä pyhävaate on maripaita ja tukkakin roikkuu pitkin päätä niin auttakaan nyt hyvät ihmiset!! Mitä sinne pitää laittaa päälle (ei jakkupukua, eihän?)?? Miten haastattelussa muuten pitää "käyttäytyä" ? Pitääkö vain vastata lyhyesti kysymyksiin vai onko pitemmätkin lauseet sallittuja? Viimeaikoina on tuut keskusteltua vain neuvolan terkan / lääkärin kanssa joten olen aika pihalla - ja jännittää... Pikkasen silti tuntuu siltä, että olen vain joku "täyte" haastatteluryhmässä eikä oikeita mahdolisuuksia voi tällä historialla olla : /. Mahtaakohan siellä joutua tekemään heti "töitä" en taida muistaa mitään tässä paniikissa *hengittää paperipussiin*

Kommentit (5)

Vierailija

Mukava lukea täältä teidän vastauksia. Yritän olla oma itseni - ja muistaa tuonkin, että hoitajista on pulaa. Jos nyt ei nappaa niin yritän sitten jonnekin muualle ja voihan tuoltakin irrota sijaisuuksia. Lasten kannalta olisi tietysti parempi jos olisin säännöllisessä työssä. Toinen lapsista kun vaatii erityishoitopaikan ja niiden järkkääminen "sillointällöin" töiden takia on hankalaa. Toisaalta en halua viedä lasta hoitoon jos itse olen kotona... OLisi kuitenkin ihanaa päästä kodinulkopuolisiin töihin. Kotona on ollut ihanaa mutta "aikaansa kutakin" - ja kyllä se säännöllinen palkkatulokin kelpaisi :)

Vierailija

Mene omana itsenäsi. Ei hoitajan tarvii haastattelussa olla jakkupuvussa. Tavalliset, siistit ja puhtaat vaatteet riittää. Olet oma itsesi. Kerro olleesi kotona ja paras terä on hiukan ruosteessa, mutta että olet halukas oppimaan nopeasti ja kiinnsotunut palaamaan työhön!

Vierailija

hyviä ja huonoja puoliasi / miksi juuri sinä sopisit tähän hommaan tms. Niitä kysytään jossain muodossa lähes joka paikassa. Hyväksi puoleksi ei kuitenkaan kannata sanoa, että olet kotiäitinä oppinut organisointikykyä. Se on huomattu, että vaikka kotona olisi tusina lapsia, ei se takaa mitään...

t. työhönottaja

Vierailija

Itse sh-th_na voin sanoa, että olet kuule oma itsesi vaan. Kampaat tukkas kiinni, vähän meikkiä ja ihan tavalliset vaatteet päälle (farkut ja joku siisti paita). Sairaanhoitajalta vaaditaan neutraalia asennetta, huumoria, tervejärkisyyttä, itsenäistä työotetta. Älä puhua pälpätä liikaa, mutta ole avoin ja rehellinen. Vastaat niin, kuin itsestäs tuntuu- feikkaaminen näkyy heti epäaitoutena. Hymyile, kysele itsekin ja ole kiinnostunut. Mieti valmiiksi, miksi juuri sinut pitäisi valita siihen työhön ja miksi paikka kiinnostaa sinua. Sitä sulta kysytään varmasti.

ja muista: nyt on työntekijöiden markkinat- sairaanhoitajista on huutava pula ja ne varmasti haluaa sut töihin niille. Ole itsevarma, reipas ja avoin- pärjäät hyvin!

Uusimmat

Suosituimmat