\,,/ HELMIhellien alkuviikko (ma-ke) \,,/

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Me ollaan oltu kipeinä, vko sitten alkoi Wilmalla nuha ja mulla kurkkukipu. Loppuvkosta neiti alkoi iltasin nukkumaan mennessään huutaan ihan hirveesti,varsinkin kun laittoi makuuasentoon. Käytin sit lääkärissä ja korvatulehdushan meillä oli toisessa korvassa, nyt sit antibioottikuuri. Ja ikää vasta pari pvää vajaa 3kk, harmi. Toivottavasti ei ala kierre.

Onko kellään vinkkejä lääkkeen antoon, sitä kun pitäisi antaa ihan 1,8 ml, mut siitäkin puolet syljetään ulos. Saimme muuten myös puuduttavia korvatippoja, jotka tuntuisi olevan huippu-juttu. Lääkäri sanoi, että niitä ei nykyään saa kuin yliopiston apteekista, koska kansainvälinen lääke- firma on lopettanut valmistamisen. Nimeltään ovat " professorin puuduttava korvatippa" .

Eikä siinä vielä kaikki, koiramme ontui niin pahasti, että käytin senkin lääkärissä, ja silläkin on tassutulehdus 3:ssa tassussa ja 20 pvän antibiootit ja toi pirun kauluri kaulassa, josta se ei yhtään tykkää. Kuvitelkaapa mitkä huudot meillä oli pari iltaa, kun wilma itki korviaan ja Osku ei päässy sängyn alle ja itki sitä. Oli aikas konsertti. Oskukin alkaa kauluriin tottumaan, pääsee jo sängyn alle ja osaa myös syödä ja juoda.

Itsekkin alan pikkuhiljaa paranemaan, kamalan jännittävä viikko kylläkin edessä. Oma isäni (59v) on ollut pitkään jo sairas ja päässyt tosi huonoon kuntoon, ennen kuin lääkärit vasta viime vkolla tajusivat sen. Huomena pääsee isoon sydän leikkaukseen ja riskit on jo todella suuret. Yhtään ei oo varmuutta kestääkö isä sen.

Itse en ole vkoon päässyt häntä kattoon, kun on tämä flunssa, ettei vaan tartu. Nyt pelottaa, jos käy huonosti... (itkettää)

Ja huomenna meillä 3kk neuvola ja se rokotus, mut taitaa siirtyä kuurin vuoksi?

Meillä sairastelusta huolimatta jaksetaan jumppailla, vatsalihakset taitaa neidillä olla kohta paremmat kun äipällä. Yritetään kans tääläkin ängetä väkisi istumaan, ei vauva-asento oo enään kiva.

Terkuin: " sairasta sakkia"

Vierailija

Enpä oo tullut ees ajatelleeksi?!!

Mulla itselläni on tosi pahat allergiat meneillään, ja niukalla lääkityksellä oon ite ollut niin tuskissani ettei oo tullut mieleenkään, et vauvalla vois olla samaa vikaa...? Hmmm. Jos ei toi rohina ala loppua, niin voishan sitä jollain fiksulla lääkärillä käydä kyselemässä. Tietääkö joku, onko Tampereella sellaisia...?

Meillä ei mies eikä esikoinen ole (vielä) millekään allergisia, ehkä siksikään en osais ajatella, et tää pienimmäinenkään ois. Mutta miksei tosiaan? Täytyykin tarkkailla tilannetta, lähinnä sitä että helpottaako nää sateet ja pahentaako kuivuus ja pölinä pienen oloa. En oo toistaiseksi huomannut pistää moista merkille. Tuntuu, ettei Aleksis kuitenkaan tänään oo rohissut kovin pahasti. Täytyypäs yöllä taas kuunnella.

Kiitos " vinkistä" , pistän ajatuksen korvan taakse!

M

Vierailija

Sateista tiistai-iltaa! Näyttäisi vihdoinkin tulppaania pukkaavan meidän muuten räjähtäneeseen pihaan : ). Ulkoiltiin urheasti aamupäivä, kun esikoinen vaan tykkää kun sataa ja saa kuravehkeillä roiskutella lätäköissä. Mä olen vähän arponut sen päiväunien kanssa, kun ei meinaa niitä aina nukkua, ja jos nukkuu niin ei mene iltaisin ajoissa nukkumaan. Lähinnä kai mä kaipaisin niitä päikkäreitä... En jaksaisi koko päivää kuunnella sitä loputonta kälkätystä! Ei vais, helpollahan mä pääsen kun tuo painaa pihalla kavereidensa kanssa. Meillä ei ole vieläkään ollut mitään mustasukkaisuutta, aamullakin esikoinen haluaa puoliunissaan jo halailla Siiriä, ja Siirin naama loistaa kun isosiskon kanssa saa olla : ). Kyllä noista on jo nyt niin kivasti seuraa toisilleen. Vahtia tietysti saa kun saattaa joskus olla turhan kovakouraista, mutta on vajaa 3veestä yllättävän paljon apuakin.

Siiri on koko pienen ikänsä ollut ihan unelma nukutettava, vähän ennen kymmentä vien iltapesulle, syötän sohvalla ja vien omaan sänkyynsä ja ovi kiinni. Siellähän se makaa seuraavat 8 tuntia ainakin. Esikoinen kun heräili parhaillaan tunnin välein parivuotiaaksi, olen kyllä ikionnellinen! Esikoiseen ei ainakaan vaikuttaneet kiinteät tasan mitenkään, eikä mikään muu kuin se että loppujen lopuksi laitettiin omaan huoneeseensa. Ei noista voi tietää, toinen nukkuu ja toinen ei.

Huomenna lähdetään koko porukka ukon mukaan Helsinkiin, täytyy keksiä jotain kivaa ohjelmaa. Nyt sänkyyn!

Ai niin ja onnea uudelle rouvalle!

FannyK

Vierailija

Pakko kommentoida kun ajattelin itsekkin laittaa kierukan ja sainkin reseptin siihen, niin lekuri totes että tule laittamaan kierukka kun menkat ovat lopuillaan.. Ja sullako ei edes tarvinnu olla menkkoja?? Hassua kyllä miten ohjeistus vaihtelee vai voiko kyseessä olla joku eri kierukka malli???

Nyt tosin olen miettinyt että en kierukkaa edes laita (ainakaan vielä)kun yleisinä haittoina on alkuun pitäkestoinen tiputteluvuoto. Jota en ainakaan kesällä jaksa :/ Täytyy vaikka sitten talvemmalla laitattaa kierukka.. Jos uskaltaa... Kaveri kans just laitto kierukan ja sano että sattu niin saatanasti ja mieliala on ihan down ja tiputteluvuotoa on ollu kokoajan.. Vaikka ittellä ei mitään noista välttämättä tuliskaan niin taidan silti siis odottaa talveen jos sillonkaan sitten otan..

Mitä ehkäisymuotoja muilla mielessä??

Kierukasta olen kuullu myös että paino olis noussu aika paljon mutta se painonnousu taitaa liittyä lähes jokaiseen ehkäsymuotoon?? Ennen Minttua mulla oli laastarit käytössä ja ne oli ihan jees. Tosin kaverin apteekkarisisko oli kauhistunu kun oli kuullu että käytän niitä.. Syytä en nyt muista miks...Jotain veritulppa riskiä vissiin enempi...

No tänään Mintun 3kk neuvola niin taidan samalla pyytää joko laastari tahi pilleri reseptin...

Larvanto ja likat

Larvanto

Vierailija

Hei vaan kaikille !!

Viljaa -Onnea Onnea Onnea vaan :) Meidän ystävät teki kanssa viime viikonloppuna saman yllärin, kukaan ei tiennyt että ristiäisten yhteydessä menivät naimisiin !! Ihanaa...

Meillehän tulee ns. ulkoilmahäät elokuussa, ei mennä kirkossa naimisiin vaan ulkona sillee kai romanttisesti .

Kiinteistä - meillä toimi esikoiselta nämä tosi hyvin, eikä ole allergioita ja syö kaikkea mitä eteen laitetaan. Eli 3kk aloitin. Eka viikolla annoin perunaa maitoon sekoitettuna -puolikas teelusikallinen eka päivän , toka päivän kokonainen jne... Seuraavalla viikolla annoin samassa suhteessa perunaan sekoitettuna porkkanaa jne. seur. viikko kesäkurpitsaa jne. -Aina yksi ruoka-aine per viikko . Hedelmä soseita annoin vasta 3 viikkoa ekan kiinteän maistelun aloittamisesta ja muistaakseni oli mustikka ja persikka ja banaani mitä ekana mutustektiin ja ihan piltti purkeista... Omenaa mansikkaa yms en antanu ekana 6kk aikana ollenkaan. Kaikki tietty ei käy kaikille mutta meinasin sitten kun Oskulle aloitan jatkaa samaa linjaa...

Lihat keitin ja möössäsin samoin kanan -ja hyvää oli ilman rakeita. maitoa piti laittaa reilusti mukaan niin maistui :)

Toivottavasti ei tullu ihan sekava sepostus mutta kuitenki.

Meidän oskari nukkuu ilman kipristelyjä mahallaan oikein hyvin nykyään yönsä. Eli niistä aamuyön ähinöistä tuli loppu kun rupesin nukuttaa mahallaan. Joo eihän sitä suositella mutta meillä auttaa ja osaa tuo poika päänsä hyvin kääntää sivuun ettei tukehdu !! Eli 2 kertaa syödään ja herätään 7-8 aikaan :) ja aamulla piereksitään ja hymyillään niin vallan ihanasti että ei sitä muista olevansa edes väsynyt ;) Ja muutenkin illat on rauhottunu -ei huutoja, ei masukipuja eikä jatkuvaa tissillä oloa -iso poika tullut jo ;)

Siitä tulikin mieleen , Gallupia :::: Kuinka te nukutatte vauvanne ? ? illalla lähinnä ?? Selälleen , kylelleen, masulleen ? Omaan sänkyyn, viereen vai ??

Meidän Oskari nukkuu siis omaan sänkyyn masulleen , tutti suuhun ja uniriepu kainaloon :) -Tietysti tankkaa sohvalla ensin läheisyyttä tissi suussa puli tuntia :)

Tyttö huutelee jotain askarteluhommia joten hei

Minkki ja Oskari 3kk+

Vierailija

ja jotain piti kommentoida vielä mutten enää muista -sama pää kesät talvet..

Mun tarviis päästä optikolle -niin huono näkö on etten kohta nää edes ajaa autoa ( huomasin tuossa viikonloppuna ) -on mulla lasit 2 vuotta vanhat mutta ei näköjään riitä enää voimakkuus . Kamlia virheitä tulee kun kirjoittaa , yritä tässä nyt sinnitellä tätä näyttöä kun ei erota edes ä-pilkkuja !

Mein täytyy lähteä kaupunkiin jee, kuvauttaa mun häämekko :) :) ihanaa mie oon ihan tohkeissani !!!

Mutta kaikille ihanaa alkuviikkoa, aurinko paistaa :)

Minkki edelleen

Vierailija

Viljaa, voi kun ihanaa, onneksi olkoon teille kaikille :).

Birdy, hyvä että Inksu on kunnossa ja hauskaa matkaa!

Oodi, meillä täällä on Silva ruvennut uudestaan pulauttelemaan. Tai sanotaan että se pulauttelu hävisi lähes kokonaan, mutta on lisääntynyt lähiaikoina. Kaaripukluja ei sentään ole enää tullut, toivottavasti ei tulekaan. Mä olen lähes joka päivä laittanut syödyn korvikemäärän muistiin ja määrät on toki kasvaneet. Parhaimpina päivinä korviketta menee yli litra ja siihen tissittelyt päälle -tissimaitoa tuskin paljon enää tulee.

Peruna on tosiaan meillä uponnut melko hyvin, eilen tosin yökkäsi pari kertaa kun inhottava äiti oli jättänyt pari prinsessakokkaretta sekaan :P. En usko että on perunan ansiota, mutta viime yönä sain nukkua yhtämittaa klo 5.30 asti ja ylös noustiin yhdeksältä. Ihanan virkeä olo! Emmako se kirjoitti ettei kuitenkaan vielä aloita kiinteitä? Ei mun mielestäkään kannata aloittaa, jos hyvin menee täysimetyksellä. Olisin itsekin mielellään täysimettänyt puoleen vuoteen, jos se olisi ollut mahdollista. Tosin mun mielipide on aina ollut se, että " ihan sama" saako lapsi tissimaitoa tai korviketta, tärkeintä että on tyytyväinen eikä nälkäänsä tartte huutaa.

Voi vitsi, torstaina pääsen leffaan, lähdetään katsomaan MI III! Edellisen kerran käynyt herra ties koska. Silva menee hoitoon mummolaan. Olisin tuon MI:n voinut jättää DVD:llekin, mutta toki menen kun tarjoutuu tilaisuus. Seuraava leffa onkin X-men, ja silloin saa iskä jäädä kotiin.

Viikonloppuna lähdetään taas Vierumäelle ja tällä kertaa EN pelaa tennistä rikkinäisellä mailalla. Viimeksi tuli ranne niin perhanan kipiäksi. Kattoo nyt mitä siellä tällä kertaa keksisi.

KL ja Silva, 16 vkoa.

Vierailija

Jessus että voi perunan syöttäminen lusikalla olla sottaista puuhaa. Kävi ilmi, että Puklu osaa jo näppärästi puhallella joten lähiympäristökin saa osansa perunasoseesta.

Te jotka ette vielä ole aloittaneet kiinteitä -ostakaa meloni, poratkaa siihen lusikanmentävä reikä, ripustakaa kattoon, antakaa vauhtia ja koettakaa osua teelusikalla reikään.

Galluppiin: Silva väsähtää iltapullolle yhdeksän jälkeen, jos ehdin annan vielä tissiä joka viimeistään tainnuttaa tytön petikuntoon. Silva on puolinukuksissa kun vien pinnikseen, osaa jo melko hyvin rauhoittua sinne itsekseen. Joskus saattaa hetkeksi virota, makaa siellä ittekseen ja leikkii hetken hämä-hämä-häkkiä käsillään. Toisinaan pyytää vielä lisää maitoa.

Puklua ei näytä yhtään kiinnostavan kääntymiset mihinkään suuntaan, mutta viime viikolla oppi imemään alahuulta (tarpeellinen taito) ja kähisemään. Lasketaanko niitä?

KL.

Vierailija

Näillä näkymin me ei siis oikeesti päästä sinne piknikille kun ollaan todennäköisesti lapissa lomailemassa... mutta jos hyvin käy, niin missäs päin espoota tuo puisto sijaitsee?? Kiinnostusta ois kyllä tulla.

Lähetään tänään sitte jo ajelemaan..huhuh, 800k edessä..

Ja vielä tuohon nukkumis gallupiin, että mä lasken aina tytön selälleen sänkyyn nukkumaan, ja Linnea itse pyörii mihin asentoon haluaa. JA on jo ihan joka öistä, että jossain vaiheessa yötä löydän tytön jalkopäästä poikittain...:D kiva, se on tullu sit äitiinsä. En ton pyörimisen takia viitsi ollenkaan pitää yöllä vieressä nukkumassa.

Sitte yllätys, yllätys...Linnea joi illalla 100ml velliä, ja nukkui ensimmäisen pätkän 4tuntia!! voi että on levänny olo!! ...mutta sen jälkeen sitte heräiliki tunnin välei syömään. Mutta kylläpäs vaan on siltikki levänneempi olo. EN oo nyt muutamaan viikkoon kato saanu nukuttua 2tuntia pidempiä pätkiä!

Ja liinailusta, eli eilen sitten onnistuttiin siinä budha asennossa, ja se tuntuikin kovasti naurattavan Linneaa.

Mutta nyt siis matkavalmisteluitten pariin..

Kuulemiin siskoseni ...;)

(hoksaatte varmaan että oon ihan mielissään ku loma edessä...:)

miisa

Vierailija

Meidänkin Eetu on oppinut tuon kähisemisen ja kiljahtelun. Sitten tosiaan iltaisin on sellaista " humalaisen" kuuloista jokeltelua...aika ihmeellisen kuulosta...joku toinenkin siitä ihme mongertamisesta taisi mainita...ja kieli vispaa suupielestä toiseen...Kyljelleen ei meidänkään poika vielä halua kääntyä, joskus meinaa, mutta jättää sitten homman sikseen.

Eetu menee iltaisin yleensä 21-22 maissa nukkumaan, sammahtaa yleensä pullolle tai sitten olkapäälle kun yrittää röyhtäyttää. Nyt tosin on muutama ilta ollut näitä ihme raivareita ja pinniksestä kuuluu vaan tumps tumps kun poika hakkaa kantapäitään patjaan! Ihan ihmeellistä! Nyt viime yö meni suht hyvin, poika heräs 24 ja 6 syömään ja unta sitten vimppa syötön jälkeen riitti melkein kymmeneen. Eetuhan on nukkunut loistavasti läpi yön jo 1,5 kk:n ikäisestä joten toivon, ettei tähän ole tulossa muutosta...tai sitten maito ei enää riitä yöksi...

No, mä sitten ajattelin kokeilla sitä perunaa ja eilen illalla aloitin...aika suttuista puuhaa joo ja sit Eetu viel yökkäs kaikki ulos...nooh, tänään lantrasin potut kunnolla Nanilla ja muutama pieni lusikallinen jopa meni alas! Poika kyllä ilmeili kuin olis pa*kaa syöny :) No, kehuin häntä sitten kovasti joka lusikallisen jälkeen ja tulihan sieltä irvistyksen keskeltä hymyäkin! Lisäilen sitten ens vkolla porkkanaa ja ajattelin myös kokeilla luultavasti maissivelliä.

Jaahans, poju taas heräilee...

Sasuliini ja Eetu

Vierailija

Tai melkein päivää, eilen kun hehkutin 2 yösyötön voimasta ja muutenkin helposta elämästä niin johan pomppas -Oskari istu tissillä koko eilisen päivän ja viime yön. En ajatellut kuitenkaan niitä kiinteitä aloittaa, epäilen että olisko tiheän imun kausi ????

Oliko se imukausi tässä 3kk iässä ?? Maitoa tuli ainakin aamulla niin paljon että oli pakko pumpata ihan pois !! No niin siis kuulostellaan tänään mitä päivä tuo tullessan

neuvoja, me mennään laivalle enskuussa ja olisiko fiksua ottaa Oskarile jotain varaevästä mukaan , jos esim mie tuun merisairaaksi tms ?? Kellään kokemuksia ? Oman pakkasen maitoja kun sinne asti ei säily -on meillä hytissä jääkaappi mutta en tiedä onko pakkasta yms...

Pelottaa jos " loppuu eväät" jostain syystä . Ja olisko joku porkkana peruna piltti fiksumpi vaihtis kun tutteli ? Oskari siloin jo 4 kk..

Kivoja nuo teidän tapaamiset, harmi kun täällä meillä ei ole -mun yksi ystävä tosin saa viikon päästä vauvan ( tai sillä laskettu silloin ) niin pääsee edes jonkun kanssa nuita vauva-asioita jakamaan ihan livenä !!!

Aha Oskari heräs aamupäikkäreiltä joten ihanaa sateista keskiviikkoa !!! Siis tänää on oltava keskiviikko kun eilen tuli sinkut ;)

Minkki alias Bradshaw kera Oskun 3kk+

Vierailija

Niin se vaan meilläki satelee!

Liinailusta: Kokeilin jo nuita kietaisu X2, ja perusX sidontoja!! Kivoilta tuntu molemmat ja oikeestan ihan helpoilta! Mutta tuohon budha-asentoon en saanu linneaa laitettua! jotenkin se ei vain onnistunut vaikka miten yritin... Ja linnea tietty sai vaan siitä kauheet hepulit. ÄÄks, miten se toimii??

juu, ihanaa ku miehellä enää tämä ilta (kymmeneen asti) töitä, ja sitte alkaa meillä kesäloma! Ensin siis sinne pohjoiseen reissuun ja sitten tukholman risteilylle!

Kiinteistä

Mulla oli siis tähtäimessä se 6kk täysimetys ihan vaan imetyksen helpoouden takia. (Laiska äiti:) Mutta nuitten rikkonaisten yö unien (4-6syöttöä) aloitin nyt sen vellin kokeilun..ja ainakaan vielä en haluais muita kiinteitä aloittaa.Mut saa nähä miten käy...kesäkuun alussa 4kk neuvola, ja siellähän sen näkee nouseeko paino jne. Siis en todellakaan ole vastaan kiinteiden aloitusta, mutta imetyksen helppouden takia haluaisin vielä jatkaa näin...

Gallupiin yö unista

Ensin tissitellään ja sitten ilta pesut. Sitten vaan omaan sänkyyn, tutti suuhun ja rätti naamalle. Pietän aina sitä rättiä iltatissin ajan siinä rintojen lähellä että tulee äitin tuoksuja harsoon.. Joskus uni tulee heti, ja toisinaan pitää itse olla siinä vierellä pitämässä kädestä kiinni. Nyt on ollu muutama vähän levottomampi yö, ja ilta..mutta toivotaan että menee kohta ohi...tai tämän mammam pää repee unen puutteesta.

Ja vielä onnittelut viljaalle!! :))

miisa

Vierailija

huhuh, meil päin on menny vain yöt pahemmiksi..en tiiä sit oisko se nyt ne hampaat mitkä siellä tekee tytöstä levottoman. Viime yönä tissillä 5kertaa ja sit neljä muuta kertaa jolloin piti tutin kans rauhotella..

meikäläisellä meinaa nyt sitte olla vähän pää sekaisin!

Ostin puuvilla-trikoota josta ompelen kantoliinan... Linnea ei siis suostu enää siihen kantoreppuun...tai sitten en osaa sitä laittaa siihen oikein..

Kokeilin jo tänään sitä kankaan riepua( en muista sidontaa) mutta se tuntu heti jotenkin niiiin hyvältä, ja Linneaki vaan naureskeli ja pärräsi liinassa! Meillä on niin ongelmallista tuo kun Linnea ei ala hereillä ollessaan ollenkaan vaunuissa olemaan ja nukahtaa siihen vain silloin kun on todella väsynyt...joten liikkumiset on kyllä ollu hankalia!

Juu, viikonloppuna kävin myyrmäen kirppiksella tekemässä löytöjä..Linnealla leikki kehää, ja sitteriä. Molemmista suuri apu..parhaillaan Linnea jaksoi olla leikkimässä ja hiplaamasa niitä leluja 50min!! ja Kokoajan tuli innokkaita kiljaisuja! :D

Vellien aloittaminen tökkii!

Jotenkin se on kai ' liian paksua' meidän neidille...pitää oikein kunnolla laimentaa maidolla että kelpaa...kokoajan vähennän vellistä maidon määrää..että eiköhän se tästä kohta ala kelpaamaan! Tällä hetkellä ei ainakaan mitään eroa ole havaittu yö unissa! Jos ei tässä reilun viikon aikana ala näkymään mitään muutosta, lopetan koko velli kokeilun ja palaan samaan vanhaan täys imetys malliin.

Juu, meillä taitaa taas mennä se tapaaminen ohi..Miehellä alkaa kesälöma, joten ollaan tod.näk reissun päällä. Ja risteilyllekkin ollaan menossa reilun viikon päästä! :)))

niin vielä sen verran tuosta liinailusta... että mulla on siis sellainen rintareppukin, mutta en todellakaan jaksa kantaa sillä kun puoli tuntia kun jo tulee selkä ja hartiat kipeiksi...

Ja mulle saa nyt antaa niitä kivoja liinailu vinkkejä. eli mikä sidonta on sinusta paras? helpoin? Mitä vaatteita lapselle liinaan? Kuinka kauan kannat liinassa kerralla? Missä sidonnassa lapsella on kasvot eteenpäin?

Kävin jo vähän kurkkailemassa kantoliinakanavan sivuja...

ja nyt siis menen sinne jatkanmaa!

liinailusta innostunut Miisa ja yöunille mennyt Linnea

Vierailija

Lordi voittoon!!! Hienoa mainetta ja mammomaa Suomelle.... Vaikka en mikään hevi fani olekaan niin siltä, upea saavutus !!!

No niin siis mä sain taas kylmää vettä niskaan mun täysimetyksesta, kerroin eilen yhdelle ystävälleni täysimettäväni jos vaan pystyn sinne 6 kuukauteen niin tylt oli vastaus -ei vauvat tissillä kasva enää 3kk jälkeen ja mieti itse jos joisit pelkkää maitoa yms.... -ei auttanu mun hieno puolustuspuhe siihenkään... Päätin täsät lähtien olla mainostamatta -vaikka kysyttäisiinkin mun imettämistä.... Juu en ota itseeni vaikka " kanaemoksi" mua kutsutaankin. Itsehän lapseni kasvatan ja niistä " hysteerisesti" huolta pidän !!!!

Fassiloora -sun viime ketjunviestissä oli Helmin heräämisestä, meillähän nukutaan samalla lailla eli huimat yöunet saa jos eka pätkä on 6 h -yleensähän se on sen 4 ja loput sitten mitä sattuu... eli 2 tuntia yleensä. Nyt olen huomannut että kun oskari nukkuu mahallaan ( hyi mua ) niin nukkuu aamulla pidempään ja heräs tänäkin aamuna vasta klo 8 piereskelemään :) mutta syöttövälit ei kyllä oo mitään huikeita ...

voi mua kutustaan

Minkki kera Oskarin 3kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat