Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUNTÄHTÖSTEN maanantai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka taas kaikille =)

USAmama kyselit kaksosraskauden seurannasta. En vielä kunnolla tiedä itsekään että miten erilailla nyt seuraillaan, mutta sen verran lääkäri sanoi että tarkastuksia ja ultria olisi useammin kuin yksösraskaudessa. Alunperin mun seuraava neuvola-aika piti olla 19.6 mutta kun selvisi että sikiöitä onkin kaksi, niin seuraava käynti on jo 5.6.

Np-seulaan en mene, joten seuraava ultra olisi vasta heinäkuussa se elinkohtainen, mutta lääkäri sanoi että varmaankin ultraillaan jo ennen sitä.

Verenpainetta mun pitää mitata kotona päivittäin ja näyttää sit niitä tuloksia terkkarille. Mutta tämä siis johtuu siitä että lääkäri mittasi mun verenpaineen ennen ultraa ja lukemat oli huimat 145/90! Sanoin että ultra jännittä ja pelottaa kovasti ja että kotona mulla ei tod ole tuollaisia lukemia, mutta silti lääkäri alkoi kertoilla mm. verenpainelääkityksestä että on sellaisia lääkkeitä mitä pystyy käyttämään raskauden aikana jne. Sitten tosiaan käski että kotona pitää mittailla päivittäin. Olen tehnyt työtä käskettyä ja lukemat on joka ikinen kerta n. 110/70.. Että se siitä verenpainelääkityksestä =)

Nyt lähdettävä poitsun kanssa ulkoilemaan kun on pitkästä aikaa noin ihana keli! Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja lämmintä jo +16 varjossa.

Mukavaa viikonalkua kaikille ja voikaa hyvin =)

White rv 9+6 ja 9+4

Kommentit (14)

Vierailija

Istukkatutkimus kuulosti rankalta. Pitkä neula ei kuulosta ollenkaan kivalta.

Onko teillä kenelläkään yhtä vetelää oloa kuin mulla?! Mä olen ihan epätoivoinen, kun en vain kykene mihinkään oikeaan. Mä olen näilläkin sivuilla roikkunut tänään jo ainakin 3 kertaa vaikka töitä pitäis tehdä. Mulla on niin tolkuton väsymys päällä että voisin nukahtaa näille sijoille. Pahoinvointi on pysynyt tänään kurissa, mutta olenkin kyllä syönyt lähes koko ajan, mutta väsymystä en saa pois. Alkaa jo hävettää.

milonmi 10+1

Vierailija

Olipas rankka päivä töissä :(

Voipi olla että loppuaikana ollaan aika lailla saikulla, kun on koko päivä jaksettava olla seisaalleen ja koko ajan juostava paikasta toiseen.

Meillä kans sama tilanne, kun kaksi tyttöä on, niin tulee niitä " eikö poika olisi kiva" kommentteja ja pitää todella miettiä ettei sano mitään päin naamaa. Mulle ainakin tulee heti sellanen olo, että tyttö on jotenkin huonompi kuin poika.

Ja vielä kun tämä raskaus ei lähtenytkään ihan pelkästä ajatuksesta alkuunsa, niin eipä tuo sukupuoli ole päällimmäisenä mielessä, vaan se, että raskauduttiin ylipäätänsä ilman kovempia hoitoja.

Mammahousuja pitänee lähteä ostamaan kunhan tilipäivä koittaa.

Harmi kun H&M:n yhdet housut on ihan loppu netissä.

Ajattelin tilata tuolta missymomilta yhdet housut ja paidan ja pitää kai parit shortsitkin ostaa jostain.

Joku antoikin vinkin, että henkalta ja maukalta löytyy :)

vilis 12+4

Vierailija

kitarisanpoisto tehty meidaän suurperheessä 6 lapselle ja kaikilla menny tosi hyvin.lievää pahoinvointia leikkauksen jälkeen mutta mutta pari tuntia kotiinpääsyn jälkeen saaniu jo jarrutella menohaluja!!onnea toimenpiteeseen

Vierailija

Maanantai alkoi iloisissa merkeissä, kun täällä etelässä oli ihanan kesäistä jo heti aamusta. Tällä viikolla on vain kaksi täyttä työpäivää, joten sekin saa mukavalle mielelle.

Entiset raskausoireet jatkuvat. Tosin uutena on tullut se, että vatsa oireilee kai eri ruoka-aineiden takia. Vetelin kyllä eilen raakaa sipulia, paprikaa ja mausteista ruokaa. Yleensä vatsani ei sano mitään tuollaisesta, mutta ehkä raskaus herkistää sen.

Esikoisella (3 v.) on ylihuomenna edessä kitarisaleikkaus, joka alkaa vähitellen jännittää. Ei auta kuin toivoa, että leikkaus menee hyvin ja lapsi toipuu nopeasti! Onko kellään jouluntähtösellä kokemusta lapsen kitarisojen poistosta?

Taisin kertoa jo aiemminkin, mutta itse raskaus tuntuu taas kovin epätodelliselta. Np-ultra-aika lienee tulossa Naikkarilta, onneksi lähete oli tullut perille. Sen sentään sain tarkistettua äsken ruuhkaisesta äitiyspolin numerosta.

Synnytystäkin olen jo vähän miettinyt. Ensimmäinen oli niin helppo, että pelottaa, miten toinen sujuu.

Vierailija

Meidän perheeseen odotetaan toista lasta, rv11. Esikoinen on 1v4kk. Laskettu aika on 11.12 ja sydänääniä kuunneltiin ensimmäisen kerran viime viikolla, ihanaa=) Ensimmäinen ultra on 1.6. Alussa oli pahoinvointia ja olen ollut tosi väsynyt. Olo alkaa kuitenkin jo helpottaa ja kohta alkaa ne ihanat viikot (toinen kolmannes). Toisaalta on kivaa, kun tietää mitä on tulossa, mutta jostain syystä lapsen sairastuminen pelottaa enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Huolestuttaa ne ultratulokset jne. Pitää vain toivoa parasta. Onko kellään vielä tyttö- tai poikafiiliksiä? Viime kerralla olin ensimmäisistä sydänäänistä lähtien aivan varma, että odotan tyttöä ja niinhän siinä kävikin. Nyt ei ole tullut mitään tuntemuksia. Ärsyttää vaan, kun kaikki sanoo, että nyt te saatte vihdoin sen pojan! GRRR, mikäs vika tytössä sitten on? Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija

Esikoiselle iski viikonloppuna silmätulehdus ja sitä parannellaan vielä ainakin tämä päivä. Tosin silmä näyttää todella hyvältä, tulee vähä sellainen olo, että miksi sitä onkaan kotona. No, kun keli on mitä parhain niin turha murehtia :-)

Mulla on tässä viikonlopun aikana ilmaantunut pahaa oloa. Aluksi ajattelin sen olevan ohimenevää, mut aina tulee takas. Varsinkin kun öisin on joutunut valvoo esikoisen kanssa (raukalla puhkeaa kaikki kulmahampaat + 2 alahammasta tällä hetkellä) niin olo on silloin jopa superhuono!

Nyt pitää mennä pelastamaan lasagne uunista, ettei pala. Mukavaa viikonalkua kaikille!

Tiina 11+4

Vierailija

Moi vaan iituli ja muut. Meidän lapsilta on leikattu kitarisat ja nivustyrät molemmilta, nyt ovat 3 ja 5 v. Risaleikkauksista toipuminen oli kyllä tosi nopeaa ja vaivatonta, tietenkin sillä kipulääkityksellä, jonka lääkäri suositteli. Tyräleikkauksista toipuminen ehkä hieman hitaampaa, mutta kyllä ne lapset vaan ovat ihmeellisiä olentoja, kun niillä riittää vauhtia ja elämää joka tilanteessa. Joskus jos päiväksi saisi saman energiamäärän... Varsinkin nyt, tässä täydellisessä väsymysvaiheessa!

Oma napa: Siis VÄSYTTÄÄ ihan älyttömästi, pahaa oloa on iltapäivisin ja iltaisin ja maha venyy ja paukkuu. Tuntuu, että on paljon isompi kuin aikaisemmissa raskauksissa.

Siispä lempipuuhaan eli nukkumaan, hyvää yötä!

rv 11+1

Vierailija

Heips pitkästä aikaa.

Täällä meillä on aika synkkä ilma, kohta varmaan sataa :(

Olo on hieman helpottunut ja toivottavasti häviää ku viikkoja tulee yli 12. Ainut miinus on päänsärky johtuu varmaan liiallisesta valvomisesta viikonloppuna. Pitää yrittää päikkärit ottaa josko se helpottais. Viikonloppuna iski siivous vimma ja nyt on niin laiska olo ettei mitään kehtaisi tehdä :) Josko lähtis syömään taas jotain.

rv. 11+4

Vierailija

Onpa ollut ihana lukea muiden ultrakäynneistä :)

Odotan itsekin innolla, milloin pääsen ultrassa käymään.

Mulle tuo neuvolatäti, kun ei ole ottanut vielä edes puheeksi tuota ultraamista, niin on herännyt kysymys, että pitääkö tässä miten kauan sitten odotella? On hirveä huoli tuon salamatkustajan voinnista..kääk.

Tuo ultrakäynti kyllä helpottaisi oloa, saisi jotain osviittaa, että masussa on oikeasti elämää :)

-Tirppis 8+5-

Vierailija

Itse nukutusta en pelkää, koska lapsi on kerran erästä tutkimusta varten nukutettu ja vielä paljon pienempänä. Tuo toipuminen lähinnä huolettaa. Mutta oli mukava kuulla, että teillä noin monen lapsen kokemuksella kaikki mennyt hyvin! Kiitos!

Vierailija

juuri kotiuduin ko.tutkimuksesta.Oli aika piinaa,aika oli 1.5 tuntia myöhässä ja tutkimukseenhan pitää mennä rakko täynnä,joten lopun voitte kuvitella.. PIsto meni hyvin,vaikka se sattuikin kipeää.Neula kun on noin 25 cm pitkä..Nyt vain tuloksia odottamaan,seuraava pari viikkoa tulee olemaan PIINAA!Kunpa vain vauva olisi terve..siellä se köllötteli ja vastas viikkoja,pituutta oli 4,3cm pää-perämitassa ja istukka takaseinässä.Nyt koskee mahaan ja tulin kotiin lepäämään sairaslomapäivän turvin,vaikka ulos tekisi mieli kun niin hieno ilma.

Vierailija

Jos pitkästä aikaa kirjoittais tännekki. Lukemassa käyty melko usein miten teillä muilla menee, mut ite ei jaksa aina kirjautua. Ennen kuin ulos lähdetään täälläki.

Onnittelut whitelle tuplasta!

Verenpaine " ongelmia on täällä, mut toisin päin. Oli viimeeksi 100/40. Ja matalammaksi voipi välillä mennä.

Masu tuntuu täälläkin turvonneen. Housut menee onneksi vielä hienosti, mut iltasella näyttää melko isolta tuo vatsa. Ällötys on huipussaan ja pönttöä on halailtu välistä.

katinmari 10+2

Vierailija

IIRELILTÄ ihan ekana haluaisin kysyä, että montako lasta teillä on? Suurperheet on minusta niin ihania... Jospa joskus meilläkin! :o) En vaan tiedä kuinka monta lapsukaista minä voin turvallisesti saada, kun mulla ois nyt sitten tämän jouluvaavin kanssa kolmannesta sektiosta kyse. En tiedä mitä tuo kohtu mun kohdalla kestää...

JENNILLE vielä, että tervetuloa vaan mukaan. Meillä on kaksi tyttöä, ja kaikkihan ne kommentoi, että no jospa se tämä vaikka nyt sitten olisi poika! Mulle ja miehelleni ois kolmas tyttö oikeen tervetullut! Mutta kaikki vaan ajattelee, että me nyt kovana ollaan poikaa yrittämässä. Siis tervetulluthan se poika ois siinä missä tyttökin, mutta ei ole kumpikaan " tilauksessa" ...

Enkä oikeen osaa sanoa sen kummempaa fiiliksistä. Ekassa oli jotenkin itselleni selvää, että tyttö oli tulossa, vaikkei tiedettykään mitään. Toisessa raskaudessa oli kanssa vähän tyttöfiilikset. Nyt on ilmeisesti vielä liian aikaista sanoa! :o)

Huomenna ultraan! Jeee... Viikko sitten kuultiin kyllä doplerilla sydänäänet jo, mutta en malta odottaa näkeväni tätä pikkuoliota. Toivottavasti kaikki on yhä ok!

UM 12+2

Uusimmat

Suosituimmat