2 vuotias ja uusi vauva, miten kuljette?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa!

Millaiset vaunut olisivat hyvät kahdelle lapselle, kun ikäeroa noin 2 vuotta? Oletteko ostaneet kaksosten vaunut vai pärjääkö yksillä tavallisilla?

Esikoinen (1 v 2 kk) istuu mielellään rattaissa ja uusi vauva olisi haaveissa. Lenkkeilin esikoisen vauva-aikana paljon ja vaunut olisivat ainoa kulkuväline (ei autoa käytössä päiväsaikaan).

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä esikoinen oli 5v ja keskimmäinen 1v 11kk, kun kolmonen syntyi. Esikoinen tietty jo kävelee itse, mut keskimmäinen kulkee joko kävellen tai seisomalaudalla. Meillä keskimmäinen oli ollut aina rattaissa siihen saakka, kun kolmonen synty, mut ihan hyvin on menny nyt ilman tuplarattaita. Alussa keskimmäinen oli pääasiassa seisomalaudalla, mut nyt haluaa usein kävellä itse... siis jos ei oo mihinkään kiire :)

Meilläkään ei ole autoa päivisin käytössä...

Ja sit tohon lenkkeilyyn... hmm... meillä ainakin kävi niin, että esikoisen kanssa lenkkeilin paljon, ku oli lapsen päiväuniajat ja nukkui hyvin vaunuissa. Sit kakkosen kans tuo lenkkeily jäi, kun esikoinen ei oikeen enää halunnu lenkkeillä :), vaan halus puistoihin tms. leikkimään. Ja näin olen kuullu monilta muiltakin... että esikon kans sitä kärryttelee enemmän kun taas sit kakkosen ja kolmosen kans tuo kärryttely vaihtuu leikkipuistoiluun. Eikä minusta kivaa oliskaan istuttaa isompaa lasta pitkiä aikoja rattaissa, kun lapsille kuitenki olis hyväksi päästä touhuamaan ja leikkimään...

Mut näin meillä... jokainen löytänee itselleen ajan kans parhaimmat ratkaisut. Mut sun asemassa en ostais (ainakaan vielä) tuplarattaita, vaan kattosin, et miten lähtee menemään esim. vaunut+seisomalauta-yhdistelmän kanssa... saahan ne tuplat ostettua sit vaikka myöhemmin jos kuitenki kokee ne tarpeellisiksi.

Vierailija

Heippa!

Kiitos vastauksestasi! Olisin kysynyt vielä tuosta seisoma-laudasta, kuinka hyvin se toimii soralla ja talvella / loskalla? Leikkipuistot ovat meillä tosi lähellä, mutta talvella kävelytiet jäävät usein auramatta... Olen kyllä itsekin miettinyt, että lenkkeilyt jää kyllä.

Esikon vaunut on vaan jo luvattu serkulle, joten joko me tai he joudumme jotkut vaunut hankkimaan.

Vierailija

Meillä esikoinen oli jo 2,5 vuotta kun kakkonen syntyi. Käytimme myös seisomalautaa. Talvella esikoisella alkoi olla ikää jo 3 vuotta, mutta lauta on ajoittain kuitenkin käytössä.

Eli siis laudan toiminnasta. Mielestäni pääsimme sillä ihan hyvin liikkumaan myös talviolosuhteissa. Toki oli tilanteita, jolloin oli niin raskasta lunta tai sohjoa jolloin lapsi sitten käveli. Muuten hiekkateillä kulki hyvin. Toki tälläisen kuorman työntäminen käy myös äidille hyväksi kuntoiluksi =)

Se etu laudassa myös on, että se on helppo irrottaa vaunuista silloin kun sitä ei tarvitse, eikä tarvitse pelätä että vaunut esim. keikkaa ( kuten vaikka sisaristuimen kanssa)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat