Estääkö terolut raskautumisen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli sain pitkään epäsäännölliseen kiertoon (kp35-59) terolut lääkityksen ja sitä käskettiin syömään kp 15-24. Nyt olen syönyt kaksi kuuria ja ilmeisesti kuuri on toiminut, kun menkat on nyt molemmilla kerroilla alkanut heti kuurin jälkeen seuraavana päivänä. Mutta miten näiden kuurien kanssa on raskautumisen laita? Onko se edes mahdollista? Nyt mietinkin, että jättäisinkö terot näihin kahteen kuuriin vai söisinkö vielä kolmannen kierron. Auttakaapas kokeneemmat...kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija

Missään nimessä ei estä! Ne tosiaan vaan tasaa kiertoa ja näin paremminkin lisäävät raskautumismahdollisuutta. Tosin jos ovis ei ole vielä kp15 mennessä tapahtunut, voivat terot estää sen tapahtumisen, josta tietysti seuraa, ettei raskaaksikaan voi tulla siinä kierrossa. Itse sain myös terot tasaamaan kiertoja ja " pönkittämään" raskautumista, toinen terokierto nyt menossa...

Onnea vaan yritykseen!!!!

Vierailija

Monestihan se kierto on ehkä siksi epäsäännöllinen ja pitkä, ettei se ovulaatio tapahdu " oikeaan aikaan" jos tapahtuu ollenkaan eli miten raskautumisen mahdollisuus kasvaa Teroluteja syödessä, jos ovulaatio on aina kp 15 jälkeen, jos sitä on siis ollenkaan? Jos se on kp 15 ennen, niin eikö se kierto ole silloin normaalin mittanen, kun ovulaatiosta menee yleensä se keskimäärin 14 päivää menkkojen alkamiseen. Vai miten tämä nyt menee? Sekoan jo ittekin. Oisko jollain viisaammalla neuvoa. Minulle nimittäin määrättiin kanssa nuo Terolutit kp 15-24, mutta tuumin, ettei minulla varmaan ikinä mitään ovulaatiota ole ennen kp 15:ta ja parin kierron jälkeen jätin ne pois ja seuraava kierto oli suht inhimilliset 33 päivää. Minun pitkät kierrot oli tyyliin toista sataa päivää.

Vierailija

Teroja usein käyttäneenä kokemusta jonkin verran...

Gyne antanut ohjeen käyttää teroja oman mielen mukaan aina tarvittaessa ,eli kun kierto alkaa virumaan pitkäksi tai pms-oireet tulemaan voimakkaaksi.

Jokin vuosi sitten terot olivat pitkään olleet tauolla ja kierto oli venynyt 35 ,niimpä ajattelin ,että otetaampa taas muutaman kk käyttö ,niin kierto tasaantuu...plussa tuli heti ekalla kierrolla. En sitten tiedä oliko teroilla osuutta asiaan. Edellinen kierto oli siis 35 ja siinä ovis oli ollut kp17 tikkujen mukaan.

Vierailija

Minulle sanoi gyne, että jos on normaalisti pitkä kierto (ei siis kyse mistään kiertojen sekoilusta tai pitkittymisestä), teroista on enemmän haittaa kuin hyötyä, kun silloin toimivat ehkäisyn tavoin, kun ovis ei ehdi tapahtua ennen kuuria ja kuurin aikana se ei ole mahdollinen.

Pitkistä kierrosta sanoi, että yleensä jos kierto enemmän kuin 40pvää, ei todennäköisesti tapahdu ovista.

Vierailija

no ei kai nyt ihan sentään miten sattuu, mutta jotkut kuulemma käyttää joka toinen kuukausi jatkuvasti, jotkut syö kuureja silloin tällöin jos kierrot heittelee alituiseen. Itse söin 3kk kuurin talvella, siitä olikin apua mutta vaan sen 3kk ajan. Nyt sain toista merkkiä samaa lääkettä, toivotaan että siitä nyt olisi apua kun mulla ei ole menkkoja ollenkaan!

Mun mielestä voit ihan huoletta pyytää niitä vaikka lisää jos tuntuu että kuukautisongelmia on edelleen, lääkäri tosiaan sanoi että jotkut syö niitä ihan vuoden ympäri.

Kuulemma Terolutit ja muut ei varsinaisesti vaikuta muuhun kuin kohdun limakalvon irtoamiseen ja " kehittymiseen" , ovulaatio-ongelmiin on sitten ihan omat lääkkeet. Tietysti Teroluteilla voi saada sen oman hormonitoiminnan tasaisemmaksi niin että oviskin tapahtuu normaalisti itsestään ja raskaus voi alkaa...Sitä odotellessa edelleen =)

Vierailija

Voisiko kaksi kuuria riittää kierron säännöllistämiseen pidemmällä aikavälillä vai montako kuukautta pitäisi syödä? Sain kuuden kuukauden reseptin, mutta mitään puhetta ei ollut, kuinka kauan noita pitäisi popsia. Kiitos vastauksista:-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat