2-vuoden ikäero, minkälaiset vaunut?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa!

Millaiset vaunut olisivat hyvät kahdelle lapselle, kun ikäeroa noin 2 vuotta? Oletteko ostaneet /meinaatteko ostaa kaksosten vaunut vai pärjääkö yksillä tavallisilla?

Esikoinen (1 v 2 kk) istuu mielellään rattaissa ja uusi vauva olisi haaveissa. Lenkkeilin esikoisen vauva-aikana paljon ja vaunut olisivat ainoa kulkuväline (ei autoa käytössä päiväsaikaan).

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Mutta ikäeroksi on tulossa 1v. 11kk ja tiedän, että ilman kaksosten/sisarusten rattaita ei pärjätä... Vaikka toisaalta rattaiden käyttöaika tulee varmaan olemaan aika lyhyt niin olen jo melko varmasti päättäny tilata saksata Quinny Freestyle 4 XL Tandem:it

Tässä linkki http://www.kiddies24.com/shop/index.php?cPath=134_192&osCsid=158e90f4cf9...

Ja tässä pari linkkiä missä ollaan täällä Vauva-lehden sivuilla puhuttu kyseisistä vaunuista ja muista...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7254548&p=2&tmode=1&smode=1

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7315898&p=2&tmode=1&smode=1

-Girl-, neiti 1v.3kk. ja masukki rv 4+5

Vierailija

Me tilasimme ko. rattaat Saksasta. Käytännön kokemusta ei vielä tuplista ole sillä vauva ei ole vielä syntynyt, mutta tavallisina yhden lapsen kuomurattaina olemme niitä jo käyttäneet. Kääntyvien etupyörien ansiosta ne ovat mielestäni todella kevyet työntää ja vaikuttavat kaikinpuolin todella laadukkailta. Ainoa miinus on tavarakori joka tosin on ihan kiitettävän kokoinen, mutta mitään paksumpaa tavaraa sinne ei saa pujoteltua. Rattaat menevät näppärästi kasaan ja suht pieneen tilaan ollessaan yhden lapsen rattaina. Tuplina adapteri ja ylimääräinen istuinosa täytyy irrottaa ennen kasausta. Plussaa on tietty se, että menevät kapeistakin paikoista läpi toisin kuin monet tuplarattaat jotka ovat todella leveitä.

Meillä oli edellisellä kerralla 1v9kk ikäero ja silloin käytössä Emmaljungan tuplat. Esikoisemme oli reipas kävelijä eikä nukkunut enää päiväunia, mutta silti tuplia tuli käytettyä jonkin verran ensimmäiset kuukaudet. Sitten siirryimmekin tavallisiin kuomurattaisiin ja seisomalautaan. Nyt ikäeroa on tulossa 1v 11kk ja taas on vanhempi lapsi reipas kävelijä, mutta uskon silti, että tuplat ovat tarpeen alussa - etenkin 2-vuotiaan uhmakkuuden takia... Nämä Icoot ovat juuri siitä kivat, että niitä voi käyttää myös yhden lapsen kuomurattaina - ei siis tarvitse olla monia eri rattaita.

Alunperin olin katsellut X-Adventuren Twincoja jotka ovat todella kapeat tupliksi (huonoa siinä tosin se, että talvivarusteissa ei isompi lapsi ehkä mahdu niihin). Hylkäsimme ne sillä niissä on kuomu tosi alhaalla ja sitäpaitsi kuulin eräältä myyjältä, etta niissä on ollut jonkin verran ongelmia etupöyrässä... Lisäksi istuimia oli mielestäni hankala säätää.

Vierailija

Meille tulee kakkosen aj kolmosen välille ikäeroa reilu 2v. Esikoisen ja tokan välissä oli eroa 2v 9kk ja seisomalauta toimi täydellisesti. Nyt mä haluan että päästään yhdessä kaikki kivasti liikkeelle ja kakkonenkin voi satunnaisesti nukahtaa kärryihin. Ostin ne jo keväällä ja olen käyttänyt niitä melkein viisi vuotiaan ja vajaa kaksi vuotiaan kanssa. Hiukan jotkut katsovat kun viisi vuotias vaunuissa mutta ei haittaa!! On ollut tosi ihanaa välillä saada molemmat lapset istuimiin ja päästä ihan oikeesti kävelylle!!! Viisivuotiaan vauhti kun ei kuitenkaan riitä pidempiin kävelylenkkeihin aikuisen tahdissa. No , kohta tämä huvi loppuu kun vauva tulee taloon ja esikko taas jalkamieheksi :) Mutat meillä siis x-adventuren twincot ja olen ollut 100 prosenttisen tyytyväinen. Mahtuvat joka paikkaan ja kulkevat kevyesti. Mielummin mä näitä työntelen kuin hyviäkin yhdistelmiä ja seisomalautaa (aikaisemmat oli teutoniat kiddy board laudalla). Jalkatuesta joku kyseli ja on ainakin meillä yhtenäinen mutta ei se ole haitannut, pieni miinus tietenkin.

Vierailija

Meillä ekan ja toisen välissä on 1,6v ikäeroa ja sisaristuin toimi hyvin mutta sitten kun kolmas tuli ekan ollessa 3v niin ostimme käytetyt kaksosten rattaat ja ne olleet sitten paras kolmen pienemmän kanssa.

Vierailija

Tyttöjen ikäero on puolitoista vuotta, enkä ajatellut missään vaiheessa hankkia tuplia, koska meillä oli todella hyvät yhdistelmät, joita en halunnut jättää pölyttymään (ja enkä halunnut käyttää suuria summia)..

Meillä sisaristuin toimi hyvin - tosin sitä ei useinkaan tarvittu, koska esikoinen oli jo tuolloin puolitoista vuotiaana todella innokas ja reipas kävelijä... Ja jos joskus ei tuota istuinta ollut, oli meillä Kanga-reppu mukana laukussa, jota sitten voitiin käyttää. Siinä vaiheessa, kun kuopus käytti jo ratasistuinta, istui hädän hetkellä esikoinen edessä ja kuopus köllötteli takana ;)

Vierailija

Mulla on se käsitys (oikaiskaa, jos on väärä), että ainoat vaunut, joihin myydään -turvatesteissä hyväksyttyjä- sisaristuimia, ovat emmaljungan vaunut. Ja siis niin, että emmaljungan sisaristuinta käytetään nimenomaan emmaljungan vaunuissa. Mutta tämän olen vain kuullut jostain, en ole itse ottanut selvää asiasta.

Vierailija

Meidän neidistä tuli isosisko kaksivuotiaana helmikuussa. Tykkäsi ja edelleen tykkää istua rattaissa kun ollaan kaupungilla ja kaupoissa. Välillä haluaa kävelemään mutta useimmiten kun kysyy haluatko kävellä, ei halua. Eli me ei oltais kyllä päästy minneen ilman tuplia. On Emmaljungan Ceroxit, eli " heittoaisallinen" malli. Se on myös ihan ehdoton! Pystyy vaihtamaan lennossa suuntaa, jos paistaa silmiin, tuulee, sataa jne.

Meillä on myös esikoisen yhdistelmävaunut tallessa. Niitä ei kannata myydä pois! Niille on käyttöä sitten kun esikko ei enää tarvitse rattaita vaan pärjää seisomalaudalla ja pikkusisko matkustaa vielä rattaissa. Aiomme myydä tuplat pois sitten kun niitä ei enää tarvitse (jos emme tee kolmatta lasta piakkoin). Kun ne pitää hyvänä, niissä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Yhdistelmärattaat myydään pois sitten kun nuorimmainenkaan ei niitä enää tarvitse. Kalliiksihan tuo tulee, mutta on kyllä hintansa väärtejä hankintoja. Mielestäni kalliimpikin sijoitus on kyllä kannattava jos helpottaa liikkumista ja elämää. Mieluummin sijoitan rahaa kunnon menopeleihin kuin kitkutan rintareppujen/liinojen kanssa tai olen lähtemättä kauemmas yksin lasten kanssa kuin lyhyen kävelymatkan päähän. Tämä siis vain mun mielipide 3kk kokemuksella :)

Vierailija

Juuri ajattelin pistää pystyyn ketjun tästä aiheesta, mutta tällainenhan olikin jo! =)

Meille tulossa tammikuussa kakkonen, ku esikko on 1 v 11kk, ja kovasti tuplia mietitään. Itse olen ihastunut X-Adventure Twincoihin, ja nettikeskustelujen perusteella vaikuttavat tosi kivoilta..

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/xadventure_tuplat....

Tällä hetkellä käytössä on Hartan Toplinet, ja kovasti olen niistä tykännyt, mutta jos ne saa sopivassa välissä myytyä, niin.... =) Mies on kovasti sitä mieltä, että pelkkä seisomalauta riittää, mutta epäilenpä.. Varsinkin jos esikoisella on pahakin uhma, niin siinäpä yritän vetää kiljuvaa 2-vuotiasta ja vauvaa kohti kotia. =) Olisi niin paljon helpompi vaan tökätä molemmat vaunuihin.. Mutta mietinnässä siis edelleen.

Vierailija

Ainakin babyjunglen sivuilla sanotaan, että TFK Twinner Twist -mallissa on " 2 foldable foot rests" ,mutta noi mitkä on Lastenturvan sivuilla voi tietysti olla vielä vähän erilaiset? Pitääpäs tutkia asiaa tarkemmin, jos noihin päädytään.. =)

Vierailija

Siis 419 maksettiin eikä 491 ;)

Liinaharja:

[quote]

Ostimme juuri uudet Brio Twinettet, jotka maksoivat 419e.

Tuolla 491e sitten ostettiin yhdessä muusta liikkeestä, mutta siitä ei voinut enää tinkiä...

Vierailija

Esikko oli 2v2kk kun kuopus synty. Ostin pojalle seisomalaudan ja hän tykkäs. Me ei olla muuta tarvittu. Talvella mentiin sitten rattikelkalla tai pulkalla ja välillä polkutraktorilla. :) Vieläkin poju tykkää seistä kyydissä. Meillä siis seisomalauta oli todella hyvä ratkaisu. VAikka poika kunnon uhmaiän saikin niin tykkäs niin paljo seistä kyydissä että ei aiheuttanut ongelmia. Eikä täälläkään toi teiden kunnossapito aina parasta mahdollista ole, mutta kyllä se seisomalauta on aina sutjakkaasti menny.

Nyt tulee kakkosen ja kolmosen ikäeroksi n. 1v8kk, että täytyy katsoa täytyykö tuplat hankkia vai miten ruvetaan kulkemaan. Luulen ettei vieläkään niitä hankita. Kolmosen La kun on tammikuussa ni talven pääsee ainakin pulkalla kulkemaan ja täytyy sitten katsoa jos kakkonen rupeisi jo seisomalaudalla kulkemaan sitten. Esikoinen jo kulkeekin siinä vaiheessa polkupyörällä.

Vierailija

Molemmissa on kääntyvät etypyörät ja molemmista saa sen lisäistuimen pois jolloin niistä saa yhden lapsen rattaat.

Ja tosiaan tohon I' Cooseen saa vielä seisomalaudan, Quinnystä en tiedä saako seisomalautaa kiinni.

Toinen ero on noiden välillä on se että I' Coon lisäistuimen saa lepoasentoon, Quinnyssä taas ei.

I' Coon painorajaa en tiedä, mutta Quinnyjen valmistaja lupaa molemmille istuimille 20kg painorajan!

Vierailija

Aika jännän näköiset nuo vaunut, joiden linkin laitoit. Empä ole ennen törmännyt tuollaisiin, hauskat :) Isompi saa katsoa menosuuntaa ja itse voi seurata vauvan tekemisiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat