Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkä päiväkodissa?

Vierailija

Olen hakemassa päivähoitopaikkaa 4v lapselle. Jos haen paikkaa viideksi päiväksi viikossa koko päiväksi ja hoidon tarve ei jonain viikkona ole kuin 2 päivää tai ei ollenkaan niin tarvitseeko minun selitellä hoitopaikkaan miksi lapsi ei tulekaan hoitoon ja katsovatko hoitajat pahalla kun " vien" jonkun toisen lapsen hoitopaikan kun meidän lapsi ei kävisikään kaikkina päivinä hoidossa.

Me saatetaan esim. olla 400km:n päässä mummolassa viikko tai kaksikin kerrallaan ja sillon tietenkään lasta en hoitoon veisi.

Kommentit (13)

Vierailija

Päiväkodeissa kysellään tarkaan että tuleeko lapsia esim joulun välipäiviksi paikalle. Te olette varmaankin silloin siellä mummolla. Niin moni muukin joten päiväkoti on kiinni. Ne äidit jotaka ovat normaalisti töissä eivät saa tuollaisia ylimääräisiä kolmen viikon vapaita. Olen siis pois työstä palkattomalla tai vien varapäiväkotiin, johon tulee joku omasta päiväkodista ei kuitenkaan välttämättä omasta ryhmästä. Tuntuu että sinunlaisiasi on suurin osa meidänkin päiväkodin vanhemmista, kyllä todellakin kummastuttaa.

Vierailija

Tottakai lapsesi voi olla osan viikoista tai päivistä poissa päivähoidosta. Sehän on palvelua, josta kuitenkin maksat! Luulisi päivähoitajienkin olevan tyytyväisiä (lasten puolestan), kun lapset saavat laatuaikaa vanhempien ja isovanhempien kanssa.

Vierailija

haluat minkäänlaista suhdetta luoda päiväkodin henkilökuntaan niin yleensä kyllä ilmoitetaan että miksi lapsi ei tule päiväkotiin..oletko ihan pönttö?

Vierailija

Meillä on virallisesti kokopäivä paikka. Mutta hoidon tarve vaihtelee jatkuvasti, enkä viitsi viedä silloin, kun itse olen kotona ja vapaalla. Niinpä lapseni saattaa olla hoidossa 1-5 päivään viikossa ja tädit saavat tietää tuleeko lapsi hoitoon vai ei vasta aamulla.

Vierailija

Ilmoita kuitenkin etukäteen tai mahdollisimman pian, milloin lapsesi on pois....niin osaavat järjestää hoitajat sen mukaan.

Alennusta tarhamaksuista ei meilläpäin kuitenkaan saa, ellei poissaolo ole säännöllistä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Meillä on virallisesti kokopäivä paikka. Mutta hoidon tarve vaihtelee jatkuvasti, enkä viitsi viedä silloin, kun itse olen kotona ja vapaalla. Niinpä lapseni saattaa olla hoidossa 1-5 päivään viikossa ja tädit saavat tietää tuleeko lapsi hoitoon vai ei vasta aamulla.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Me saatetaan esim. olla 400km:n päässä mummolassa viikko tai kaksikin kerrallaan ja sillon tietenkään lasta en hoitoon veisi.

Vierailija

Lapsen hoitopaikassa päiväkodin väki on mukavaa. Mitään velvollisuuttahan selitellä ei ole, mutta kun tulee juteltua heidän kanssaan muutenkin, niin olen siinä juttelun lomassa kertonut, miksi meidän hoidon tarpeemme on näin satunnaista. Ainakaan kukaan ei ole valittanut tästä meidän tavastamme ilmoittaa vasta viime hetkellä.

Vierailija

Jos tiedät, että olette 2 viikon päästä lähdössä mummolaan viikoksi, niin toki ilmoitat siitä hoitoon heti kun tiedät. Se on olennaista. Joudut tietenkin maksamaan aina täyden hoitomaksun, vaikkette käytäkään kaikkia hoitopäiviä.

Voi olla, että teidän tyyliinne suhtaudutaan kummeksuen (etkö käy töissä, vai miten voitte lähteä yhtä äkkiä viikolla reissuun?) ja hoidon tarpeenne kyseenalaistetaan. Suomessa on kuitenkin subjektiivinen päivähoito-oikeus, joten sinänsähän niillä kummeksumisilla ei ole väliä.

Vierailija

Millä ihmeen oikeudella päiväkoti säästää niiden kustannuksella, jotka pystyvät tarjoamaan lapsilleen ylimääräisiä lomia? Itse en juuri sen vuoksi ikinä suostu etukäteen ilmoittamaan ylimääräisistä vapaapäivistä - vaan soitan sitten aamulla että lapsi ei tulekaan tänään hoitoon.

Ja sitten - kyllä on olemassa myös meitä äitejä - jotka emme tiedä tasan tarkkaan seuraavan viikon mahdollisista lomapäivistä. Itsekään en vielä tiedä pidänkö esim. ensi perjantain vapaata vai en. Mieli tietenkin tekisi, mutta katsotaan sitten perjantaina. Jos olen saanut kaikki kiireelliset asiat hoidettua jo keskiviikkona, jos perjantaina aurinko paistaa, jos kukaan asiakas ei soittele, jos kukaan ei tarvitse kiirellisesti varaosia tms. saatan hyvinkin olla perjantaina vapaalla. Tai sitten saattaa olla että vain pikaisesti käyn työpaikalla lapsen kanssa. Tai sitten teen perjantaina täyden työpäivän. Perjantaina sen sitten tiedän...

Uusimmat

Suosituimmat