Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä kokoa ostaisitte vaatteissa kesäksi nyt7,5kk tytölle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oli 6kk neuvolassa 69cm pitkä....ei mikään ruikelo mutta ei hirveen pullukka vauvakaan. Oon nyt ostanu 74cm mekkoja pari ja aattelin et miten kauan ne menee? Nyt käyttää enimmäkseen viel 68 senttisiä vaatteita mutta 74 senttisetkin ihan sopivia.

Kommentit (4)

Vierailija

Kannattaa tosiaan vähän katsoa vaatteiden koko noin silmämääräisestikin. Meidän 10kk tyttö 71cm pitkä, luikku) käyttää nyt suurimmaksi osaksi 74cm vaatteita. Olen ostanut aika paljon t-paitoja kesäksi ja koot menee kyllä ihan miten sattuu. 74cm t-paidat ovat liian pieniä, osa 80cm t-paidoista on tosi tiukkoja, muutama 86 senttinen t-paita on pienemmän kokoisia kuin osa 80 senttisistä t-paidoista. Kannattaa tehdä niin että otat jonkun paidan, joka on nyt lapsellesi sopiva, mukaan kauppaan, ja ostat vähän sitä isompia. Minä olen ostanut meidän neidille myös 80cm mekkoja, jotka on aivan liian isoja, ylettyvät nilkkoihin, vaikka kuuluisi yltää polviin. Luulen että käytetään viime kesän 62cm mekkoja, vaippa vähän saattaa vilkkua, mutta liian iso mekko on vaan tiellä.

Vierailija

Meillä neiti oli 6kk neuvolassa 68cm pitkä. Nyt siis vähän reilu 7kk. Tällä hetkellä käytössä 74cm vaatteet, vielä menee myös reilut 68:sit. Meillä on kyllä esikoisella (tyttö 2v2kk) ja tällä pienemmällä melkeinpä poikkeuksetta jääneet esim 68cm vaatteet pieniksi sitten kun on ollut 68cm pitkä. Riippuu siis paljon minkä mallinen lapsi on.. itse olen ostanut kesäksi jonkin verran 80cm vaatteita, joista osa näyttää vielä reilulta. T-paidoissa ja shortseissa on kyllä se hyvä puoli, että lahkeet ja hihat ei jää lyhyiksi :) Ja kyllä luulisi kesällä sopivan jo 80cm mekko.. meillä ainakin käytössä 74 ja 80 mekkoja.

Vierailija

Ostaisin 74 cm kokoisia vaatteita, koska tuossa iässä pituuskasvu kuitenkin jo hieman hidastuu eli varmaan menee koko kesän 74 cm vaatteet.

Mutta yleisesti noihin vaatteiden kokoihin ei kannata kauheesti luottaa, koska riippuu ihan merkistä, että minkä kokoisia ovat. Mun mielestä ainakin lindexin samankokoiset vaatteet ovat taas Kappahlissa suurempia. Hyvä esimerkki kun sain yhden vapaa valinnasta ostetun vaatteen, joka oli kokoa 74 cm (6 - 9 kk), niin eipä mennyt enää päälle, kun poika muuten käytti vaatteita 62 - 68 cm. Onneksi huomasin kattoa, että pieneltä näyttää ja otin ajoissa käyttöön.

Uusimmat

Suosituimmat